Hersenbloeding bij vriend

16-05-2015 22:53 858 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het derde topic in korte tijd die ik open over mijn vriend en tegelijk ook het topic dat ik nooit heb willen openen…

Vorige week vrijdag stond mijn vriend op met hevige hoofdpijn. Hij had wat slecht geslapen en schreef het daaraan toe. Hij ging nog wat op de zetel rusten en dan wat later naar zijn werk proberen gaan. Ik gaf hem een kus en ben zelf gaan werken. Ik heb hem nog een berichtje gestuurd, waar hij niet op antwoordde. Ik dacht dat hij in slaap was gevallen. Op de middag kreeg ik een telefoontje van mijn buurman met de mededeling dat er een ambulance en MUG voor mijn deur stond. Mijn vriend was zo onwel geworden dat hij een ambulance had gebeld.

Ik ben onmiddellijk naar het ziekenhuis gereden. Bij aankomst was mijn vriend niet meer bij bewustzijn. Hij heeft een hersenbloeding gehad op basis van een aneurysma. Mijn jonge, sportieve vriend lag in coma. Hij heeft dezelfde dag nog twee operaties gehad, één om de druk van zijn hersenen te halen en één waarbij een veertje in het aneurysma werd geplaatst om verdere bloeding te voorkomen.

Ik ben 24u bij hem gebleven. Toen ik terug thuis kwam om verse kledij te halen, zag ik pas hoe hard hij had afgezien. De ambulanciers hadden de voordeur achter zich dichtgetrokken en er was sindsdien niemand meer binnen geweest. Hij had overgegeven in de hal waar ze hem gevonden en hij heeft de controle over zijn darmen verloren. Ik heb alles opgepoetst terwijl ik dacht dat het misschien het laatste beeld was dat ik van mijn vriend zou onthouden in ons pas gekochte huis.

De laatste dagen zijn er wat voorzichtig positieve berichten. Zijn hersendruk steeg initieel toen de dokters hem van de sedatie haalden. Dit hebben ze enkele keren moeten proberen. Sinds donderdag hebben ze zijn medicatie wel sterk kunnen verminderen. Hij heeft zijn ogen geopend, maar hij lijkt toch niet echt wakker. Hij reageert op prikkels die de dokters hem geven. Ik zag zijn hartslag versnellen op de monitor toen ik mijn hand op zijn borst legde, alsof hij toch besefte dat ik er was.

Ik heb dit topic geopend om mijn gedachten eens te ordenen. Misschien zijn er hier ook mensen met positieve ervaringsverhalen?
Wat fijn dat hij eindelijk vooruit gaat Plensbui! Ik duim heel hard dat dit doorzet!
Wat fijn Plensbui!!
blij te lezen dat hij vooruit gaat! Denk aan je/jullie...

Niets is blijvend, behalve de verandering.
En hoe gaat het met jou lichamelijk?
Wat fijn Plensbui. Tot nu toe heb ik alleen meegelezen maar nu wil ik je toch even heel veel sterkte wensen. Hopelijk laat je vriend iedereen versteld staan en knapt hij nu heel snel op!
Heel veel sterkte gewenst Plensbui!
Wat goed plensbui! En zo doet hij elke keer een stapje vooruit, daar duim ik voor.

Hoe gaat het met jouw lichaam?

Liefs
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Jee Plensbui, wat fijn dat je vriend het beter doet! Wilde je even een komen brengen.
Fijn Plensbui dat het beter gaat!
jeetje! enige vooruitgang, wat fijn zeg! hoop zo dat het zo blijft! sterkte, hou vol
Wat fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan! Hou vooral hoop, jij kent hem het beste!
duimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduim
Wat lief het medeleven, bedankt!

Het blijft nog steeds de goede kant op gaan. Hij heeft vandaag voor het eerst gereageerd op een bevel. Hij heeft in mijn handen geknepen toen ik het vroeg. Maar toen ik hem vroeg om met zijn ogen te knipperen, kneep hij weer in mijn handen, dus weet ik niet of hij het echt verstaan had. In ieder geval heeft hij wel gereageerd op mijn aanwezigheid. Hij heeft ook zelf zijn lakens wat hoger getrokken na de verzorging, opnieuw een bewuste beweging. Het wordt wel meer duidelijk dat er een groot verschil zit tussen zijn linker en rechter kant (zijn aangedane kant). Hij heeft met rechts nog geen enkele beweging gemaakt en ze hebben adhv enkele testen vastgesteld dat er minder prikkels naar zijn rechter kant gaan. Het blijft afwachten wat dit zal betekenen.

Met mij gaat het beter. Ik heb wel redelijk veel last van mijn darmen door de ijzer die ik moet nemen, wat diarree en weinig eetlust. Dit komt volgens de bijsluiter vaker voor. Als de klachten blijven aanslepen ga ik het bespreken met mijn arts.
Wat fijn, Plensbui!! Ik duim dat het vanaf nu alleen nog maar de goede kant op gaat! Fijn dat het ook met jou wat beter gaat. Zorg goed voor jezelf.
Wat fijn plensbui!
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Fijn Plensbui, lief dat je ons op de hoogte blijft houden. Ik hoop zo dat het vanaf nu alleen maar de goede kant op gaat.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Wat fijn dat je vriend reageert op jouw aanwezigheid.
Dat is weer goed nieuws! Ik hoop ook dat het nu alleen nog maar vooruit gaat.

En ook aan jezelf blijven denken! Dikke knuffel.
Wauw, ik vind dat wel heel goed klinken zo. Hij is er duidelijk nog (lang) niet, maar dit geeft de burger toch wat moed, denk ik. Ik hoop dat de goede lijn zich blijft voortzetten.
Jaa weer een goed bericht!!! Zet hem op vriend van plensbui!
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Mooi nieuws weer! Wat fijn dat hij op jou reageert!

Ik blijf voor jullie duimen!
Zeker mooi nieuws het gaat de goede kant op. En wat betreft jou gezondheid diarree mag zeker niet te lang duren, houdt het in de gaten.
Help iedereen een handje
Oh Plensbui wat fijn voor jullie! Hij gaat vooruit en luistert al naar bevelen, dat is een goed teken! Wat betreft je darmen, klopt! ijzertabletten zijn niet zo fijn voor je spijsvertering, ik werd er ook misselijk door. Hoe lang moet je ze blijven slikken? En idd als de bijwerking echt te erg is aankaarten met je Arts, er zijn nlk verschillende merken ijzertabletten. Sterkte meis.
Wat fijn dat het iets beter gaat. Het is zwaar maar niet hopeloos!! Goed dat hij jou opmerkt!!!

Wat fijn dat er steeds een klein beetje meer goed nieuws is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven