Laatste loodjes.....

26-06-2015 12:30 163 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben 38 weken zwanger en begin toch aardig nieuwsgierig te worden naar die kleine... Heb gelukkig geen last van zwangerschapskwaaltjes, maar hoop toch stiekem dat het volgende week ergens gaat gebeuren...

Wie wacht er ook en vind het leuk om hierover mee te schrijven?
Ik wacht met smart! Vandaag 40.1. Ben er behoorlijk klaar mee! Ik wil ons meisje gewoon zo graag ontmoeten

De zwangerschap gaat voor de rest allemaal hartstikke goed en ik geniet van m'n verlof.

Lijkt me gezellig om met meer meiden hierover te kletsen! Gaat het lichamelijk nog een beetje bij jou?
Ik ben niet zwanger........voor zover ik weet ......maar wil jullie feliciteren en sterkte toewensen met de laatste loodjes. Ik vond het bij mijn laatste zwangerschap zo ontzettend spannend die laatste dagen.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Ooh voor jou helemaal spannend! Fijn dat het bij jou ook zo goed gaat.

Lichamelijk verder niet te klagen, zie alleen wel op tegen die evt hittegolf ...

Heb je alles al klaar? En vermaak je je nog in je verlof?

@seeetfirefly bedankt!
Ik wacht ook :-) ben nu ruim 38 weken zwanger en lichamelijk gaat het ook allemaal nog goed.

Wat doen jullie allemaal in jullie verlof?
op dit moment 30 weken 5 dagen.

het gaat goed, krijg nu alleen last van mijn heupen, met name als ik loop.

Merk dat het nu qua kilo's ook zwaarder doet +10 kilo.

Hoop dat de hittegolf die voorspelt is volgende week meevalt anders kan ik die week zeker weten geen schoenen aan
Hier 35.2 en ook al een week met verlof... vermaakte me wel maar nu ik alles al gewassen heb denk ik... wat moet ik nou doen tijdens het wachten.. hebben of hadden jullie dat ook??
Meestal kom ik mijn dagen wel door. Beetje lezen, beetje tv kijken, huis aan kant maken, even wat haken... Dan weer wat internetten. Eigenlijk heb ik het er druk mee en denk ik vaak ineens oh, ik moet nog koken :-).

Soms als het even niet lekker gaat (vandaag veel druk op m'n onderkant, lijkt wel of ze nog verder probeert in te dalen) dan duren de dagen wel lang. Maar goed, dan ga ik vaak even liggen tussen 2 en 3 en daarna gaat het wel weer!

Die hitte, oh my, dat wordt spannend volgende week. Gelukkig houd ik haast geen vocht vast, alleen in m'n handen, dus echt dikke voeten heb ik nog niet gehad. Verders dan maar lekker binnen blijven, Netflix kijken, forummen enz :-)
Ik heb tot 36 weken gewerkt en dus nu mijn 3e week verlof...Wassen heb ik ook al allemaal gedaan :-)

Ga elke dag wel even op de fiets naar het centrum of een supermarkt, dan heb ik in elk geval een uitje Verder huishouden, beetje aanrommelen in huis, internetten en tv kijken. De dagen gaan best snel voorbij, toch heb ik het gevoel dat ik er niet alles 'uithaal' maar daarvoor is het ook geen gewoon verlof natuurlijk...kunnen jullie wel goed je rust pakken?
Spannend allemaal hé?

Ik slaap gelukkig nog goed, dus kom pas tegen 10 a half 11 uit bed , verder beetje huishouden en uitzending gemist bekijken.. Het kleurboek voor volwassenen werkt ineens ook heel rustgevend hihi!

Heb trouwens af en toe wel last van m'n schaambeen/liezen als ik heel veel heb gedaan. Probeer een paar keer per dag dan ook wel m'n rust te pakken (alleen lastig om aan toe te geven aangezien je niet "lui" wilt overkomen)....

Willen jullie in ziekenhuis bevallen of thuis?
Ik ben nu precies 37 weken zwanger en al een week last van voorweeën. Ik word nu toch wel ongeduldig.

Ik zit al sinds 17 weken thuis vanwege bekkenklachten en daardoor kon ik mijn werk niet meer doen. Ik moest namelijk hele dagen staan en sjouwen. Doordat ik al zo vroeg thuis zat heb ik alles al gewassen en gestreken, maar ik heb een zoontje van 2,5 die me aardig bezig houd gelukkig.

Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen. Daar ben ik bij de eerste ook bevallen alleen was het toen om medische redenen.
Ik wil ook in het zieke huis bevallen... vind ik een fijner idee... slapen snachts is vaak kut.... veel plassen dus eruit... baby wakker in mn buik.. probeert dan of verder in te dalen of me ribben weg te duwen... slaap ik eindelijk weer plassen.. en begint t weer opnieuw!

Straks heeft vriend gelukkig weekend en zijn we weer 2 dagen verdee totdat hij weer moet werken. Zaterdag avond lekker met zn 4e uiteten☺weer iets leuks om naar uit te kijken
Ik ga ook in het ziekenhuis bevallen. Moet ivm zwangerschapssuiker. Gelukkig wilde ik dat van te voren ook al.

Het lijkt me een fijn idee dat er direct ingegrepen kan worden indien nodig. Het ziekenhuis zit hier helaas niet om de hoek, dus dichtstbijzijnde is altijd minimaal 40 min autorijden.
Ik heb voor het eerst sinds een week tijd weer goed geslapen en ook nog uit kunnen slapen, omdat mijn zoontje bij zijn bio papa is dit weekend. Dus ik ga er even van genieten.

Vandaag gaat als het goed is het bed omhoog en dan is echt alles klaar en mag van mij de bevalling beginnen.
Spannend ivy! Ik zie dat je 37 weken bent. Ben je de vorige keer ook vroeg bevallen?

Ik ben nu 40.2. Maandag praten over inleiden. Liever heb ik dat de natuur het doet, maar als het niet anders is...

Tegen de warmte van volgende week zie ik wel op. Nu 20-25 graden is goed te doen, maar 30... Ben bang dat dat wel heel heet is.

Hoe gaan jullie daar mee om?
@konijnhangoor bij de eerste ben ik met 39.3 ingeleid vanwege beginnende hellp. Mijn vorige zwangerschap verliep heel anders dan deze. De vorige was psychisch heel zwaar, omdat ik er vanaf 3 maanden zwangerschap alleen voor stond. Deze zwangerschap is wel gepland en is lichamelijk heel zwaar.

Met die hitte doe ik zo rustig mogelijk aan. En hopelijk valt het dan allemaal wel mee.
Ik wil ook in het ziekenhuis bevallen, dat voelt toch wat "veiliger".

Eigenlijk kijk ik wel uit naar warmer weer, lijkt me heerlijk :-) Maar als ik daardoor veel vocht vast ga houden baal ik natuurlijk wel :-S

@ konijnhangoor, dat is ook ver weg zeg! Wij zitten ongeveer 10 minuten van het ziekenhuis af...
Ik hoop ook in het ziekenhuis te kunnen bevallen... Ben wel uitgerekend rond de start van de Tour dus hopelijk hebben ze dan plek in het desbetreffende ziekenhuis!!

Houden jullie veel vocht vast? Ik merk het alleen in m'n handen een beetje.. S nachts doet het soms zeer. Hoop er met dat warme weer straks geen last van te krijgen... En anders maar gewoon hele dagen in bad doorbrengen ...

@konijnhangoor hopelijk hoef je niet ingeleid te worden!! Doen ze niet eerst strippen?
Schrijf graag met jullie mee. Ik ben vandaag precies 35 weken zwanger en heb vanaf maandag officieel verlof (een weekje vervroegd, want had teveel dagen). Heerlijk ik heb er echt naar uitgekeken.

Ik moet alles nog wassen voordat de kleine komt dus hoef me nog even niet te vervelen. Heb aankomende week en de week erop ook al wat uitjes gepland staan, maar dan vooral savonds. Ik vraag me alleen net zoals jullie af hoe ik de warme dagen door kom voel me de laatste tijd zo opgezwollen..

En op een gegeven moment zal ik me denk ik wel gaan vervelen. Heb nog nooit zoveel vrije tijd gehad.
Hier 36.2.... Van mij mag de kleine nog wel even blijven zitten! Geen vocht gelukkig maar zie wel op tegen de hittegolf volgende week. Ik doe vaak even een middagdutje, verder beetje met de hond wandelen, boodschappen en opruimen, vermaak me eigenlijk prima. Het is onze eerste dus ik vind het heel spannend maar ben ook reuze nieuwsgierig naar de bevalling én baby natuurlijk! Ook ziekenhuis denk ik... Tenzij het heel snel gaat ineens
Hier ook 36+2! Lopen we dus precies gelijk sofietje!

Sinds afgelopen donderdag verlof, dus nu kan ook ik lekker rustig aan gaan doen. Heerlijk, hier kan ik wel aan wennen :-) Van mij mag de kleine man nog wel even een week of 3 blijven zitten.

Verder weinig klagen, wel last mijn rug sinds 28wk ongeveer. Maar verder niks 'groots'.

Ik kijk ook niet echt uit naar de hitte komende week.. Houd veel vocht vast in mijn handen, benen, voeten dus dat wordt feest deze week haha!

Leuk om met elkaar te kletsen zo! Succes met de laatste dagen/weekjes allemaal!
@ivy klinkt heftig beide zwangerschappen. Mag ik vragen wat er lichamelijk zwaar is deze keer?

De gyn heeft in het geheel niet gesproken over strippen. Dit ga ik hem wel vragen van de week. Ik zou het wel leuk vinden als ze besloot vannacht of morgen te komen :-)
Grappig ri88! Ik heb al 2 weken verlof, zoooo lekker haha! Voelen jullie al wat rommelen?

Heb wel af en toe echt steken in m'n lies en harde buiken, verder eigenlijk niet. Hij is ook al helemaal ingedaald...

Succes konijnhangoor! Ik hoop niet de 40 voorbij te gaan maarja je doet er weinig aan.

Ik heb bedacht dat ik volgende week veel in de schaduw vertoef, beetje slapen, voeten in koud water, veel waterijsjes eten en gewoon lekker rustig aan!
@konijnhangoor. Ik heb al vanaf 13 weken bekken klachten en zit al vanaf 17 weken thuis. Ik moest kiezen tussen mijn werk en mijn huishouden en zoontje. Ik werk in de horeca en het ging niet meer helaas. Ik ben helaas heel mijn zwangerschap ook erg moe.

@sofietje83 ik rommel nu al ruim een week. Ik lig regelmatig wakker van de oefenweeën. Bij de eerste zwangerschap had ik daar geen last van gelukkig. Het is vervelend, maar ik hoop wel dat ze helpen bij het verweken van de baarmoeder.
Sterkte meiden! Mijn "kleine" man is inmiddels alweer drie maanden, maar weet nog goed hoe het was!

Pak echt je rust nu het nog kan!:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven