Laatste loodjes.....
vrijdag 26 juni 2015 om 12:30
vrijdag 10 juli 2015 om 04:40
Nogmaals van harte italiagirl.. Net een dag voor mij dus terwijl we volgens mij tegelijk waren uitgerekend. Goed getimed! Wij zijn gisteren trots ouders geworden van een dochter!! Het was een pittige bevalling, maar helemaal meer dan waard! Wauw... Wat een onwerkelijk gevoel als ik naar het bedje naast me kijk.....
Geniet meiden van de welbekende laatste loodjes!!
Geniet meiden van de welbekende laatste loodjes!!
zaterdag 18 juli 2015 om 11:07
Al weer een week geleden dat hier voor het laatst geschreven is... Ondertussen al meer baby's geboren?
En hoe is het met de baby's die al geboren zijn? En met hun mama's?
Ivyblue, jij bent dinsdag ingeleid toch? Hoe is het gegaan? En jullie meisje nu lekker bij je?
Onze kleine man zit nog steeds te trappelen in mijn buik. Word er behoorlijk ongeduldig van haha. Ben zo nieuwsgierig naar hem! Van mij mag hij wel komen... Vandaag 39+2.
En hoe is het met de baby's die al geboren zijn? En met hun mama's?
Ivyblue, jij bent dinsdag ingeleid toch? Hoe is het gegaan? En jullie meisje nu lekker bij je?
Onze kleine man zit nog steeds te trappelen in mijn buik. Word er behoorlijk ongeduldig van haha. Ben zo nieuwsgierig naar hem! Van mij mag hij wel komen... Vandaag 39+2.
zaterdag 18 juli 2015 om 11:14
Ri hier hetzelfde! Ook 39+2 maar hij zit nog heerlijk in m'n buik... Ook behoorlijk beweeglijk... 2 nachten geleden wel echt krampen die erger werden en weer afzwakten, na een uur stopte het en kon ik weer verder slapen... Heb het zoeken naar tekens dat de bevalling begint maar opgegeven en probeer me erop in te stellen dat hij niet voor donderdag komt... Maar hier ook liever vandaag dan morgen hoor!
zaterdag 18 juli 2015 om 11:23
Heel herkenbaar. Je wéét dat je niet bij elk steekje of krampje moet denken 'Zou het...?' maar dat is erg lastig..
Kan me voorstellen dat je baalde dat het niet doorzette 2 nachten geleden. Hier 's nachts ook af en toe wat krampen, maar zijn er vaak maar een paar en totaal zonder regelmaat. We wachten dus (on)geduldig af...
Hopelijk komen onze mannetjes snel!
Kan me voorstellen dat je baalde dat het niet doorzette 2 nachten geleden. Hier 's nachts ook af en toe wat krampen, maar zijn er vaak maar een paar en totaal zonder regelmaat. We wachten dus (on)geduldig af...
Hopelijk komen onze mannetjes snel!
zaterdag 18 juli 2015 om 12:40
Sterkte met de allerlaatste loodjes. Hier lijkt het alweer zo lang geleden dat ik zwanger was. De tijd vliegt met 2 kids.
Het gaat hier super. De bv loopt als een trein. Dochter was afgelopen maandag alweer ruim over haar geboorte gewicht heen.
Zelf zondag helaas wel koorts gekregen. AB kuur voorgeschreven gekregen. Nu gaat het een stuk beter. Ik ben al redelijk opgeknapt en doe eigenlijk alles weer. Wassen, stofzuigen, strijken. Ondertussen meisje voeden, spelen met zoon. Superleuk zo met z'n vieren. Vandaag eerste dag echt alleen met 2 kids. Vriend werkt. Valt mij niet tegen
Het gaat hier super. De bv loopt als een trein. Dochter was afgelopen maandag alweer ruim over haar geboorte gewicht heen.
Zelf zondag helaas wel koorts gekregen. AB kuur voorgeschreven gekregen. Nu gaat het een stuk beter. Ik ben al redelijk opgeknapt en doe eigenlijk alles weer. Wassen, stofzuigen, strijken. Ondertussen meisje voeden, spelen met zoon. Superleuk zo met z'n vieren. Vandaag eerste dag echt alleen met 2 kids. Vriend werkt. Valt mij niet tegen
zaterdag 18 juli 2015 om 12:55
We zijn weer thuis! Ondertussen al weer 2 dagen! Heerlijk. Ze is ruim over d'r geboortegewicht heen toen we naar huis mochten met 2 weken en 1 dag oud. Nu is het af en toe wel spannend of ze netjes komt voor d'r eten en of ze d'r flesje netjes leegdrinkt, maar het gaat de goede kant op.
Wel vreemd in Nederland dat je geen recht meer hebt op kraamzorg oid, ik kwam thuis en moest het nu ineens alleen doen. Ik wist niet eens hoe ik de kinderwagen op moest maken
.
Maar goed, internet en familie helpen me op weg. Ze ligt nu heerlijk in d'r box te soezen.
Lichamelijk ben ik trouwens al weer helemaal hersteld, dat had ik niet verwacht zo snel! Hoe is dat bij jullie?
Hoe is het met de andere baby's? En de moeders natuurlijk!
Wel vreemd in Nederland dat je geen recht meer hebt op kraamzorg oid, ik kwam thuis en moest het nu ineens alleen doen. Ik wist niet eens hoe ik de kinderwagen op moest maken
Maar goed, internet en familie helpen me op weg. Ze ligt nu heerlijk in d'r box te soezen.
Lichamelijk ben ik trouwens al weer helemaal hersteld, dat had ik niet verwacht zo snel! Hoe is dat bij jullie?
Hoe is het met de andere baby's? En de moeders natuurlijk!
zaterdag 18 juli 2015 om 12:55
@ri88 ja ik ben afgelopen dinsdag ingeleid en op woensdag bevallen van een gezonde dochter. De bevalling is goed gegaan tot dat de placenta geboren moest worden. Die zat nog gedeeltelijk vast en ze zijn 3 kwartier met mij bezig geweest. Uiteindelijk hoefde ik net niet na de ok, maar ik heb wel 1400 ml bloed verloren. Daar door merk ik dat ik echt nog snel moe ben en ik heb ook staalpillen gekregen. Ze hebben gezegd dat ik het de komende maanden nog wel ga merken voor ik helemaal de oude ben en ik moet ook rustig aan doen.
Heel veel succes voor de dames die nog moeten bevallen. Ik hoop dat jullie snel jullie kindjes in jullie handen hebben.
Heel veel succes voor de dames die nog moeten bevallen. Ik hoop dat jullie snel jullie kindjes in jullie handen hebben.
zaterdag 18 juli 2015 om 13:22
Klinkt goed Italiagirl! Fijn dat je zo kunt genieten van je gezinnetje!
Heerlijk dat jullie weer thuis zijn konijnhangoor! En dan ben je snel hersteld inderdaad. Geniet van jullie meisje! Heel vreemd inderdaad dat je geen recht meer hebt op kraamzorg als je kindje een tijd in het ziekenhuis moest blijven. Thuis voor je kindje zorgen is toch heel anders dan in het zh. Al zou je maar een paar dagen wat uurtjes hulp krijgen... Is je man/vriend nog extra vrij komende tijd?
Gefeliciteerd met jullie dochter Ivyblue! Wel vervelend dat je zoveel bloed verloren hebt. Moest je daardoor nog langer in het ziekenhuis blijven? Hoe doet jullie meisje het? Sterkte met het herstellen van de bevalling, hopelijk ben je snel weer de oude!
Heerlijk dat jullie weer thuis zijn konijnhangoor! En dan ben je snel hersteld inderdaad. Geniet van jullie meisje! Heel vreemd inderdaad dat je geen recht meer hebt op kraamzorg als je kindje een tijd in het ziekenhuis moest blijven. Thuis voor je kindje zorgen is toch heel anders dan in het zh. Al zou je maar een paar dagen wat uurtjes hulp krijgen... Is je man/vriend nog extra vrij komende tijd?
Gefeliciteerd met jullie dochter Ivyblue! Wel vervelend dat je zoveel bloed verloren hebt. Moest je daardoor nog langer in het ziekenhuis blijven? Hoe doet jullie meisje het? Sterkte met het herstellen van de bevalling, hopelijk ben je snel weer de oude!
zaterdag 18 juli 2015 om 17:22
Hoi meiden,
@konijnhangoor wat fijn dat jullie weer thuis zijn! Bizar dat ze bij zo'n heftige start niet thuis een paar dagen komen helpen opstarten!
@ivublue van harte!!
@italiagirl dat klinkt goed. Moet er eerlijk gezegd nog niet aan denken hele dag het alleen te doen
. Vriend is nu 3 weken vrij en dat geeft me wel een heel geruststellend gevoel (ondanks dat het allemaal goed gaat).
@wachtende dames, spannend!! Maar inderdaad wat italiagirl zegt, het kan zomaar ineens gebeuren! Bij mij waren er ook geen voortekenen. Ik had zelfs al 4 cm ontsluiting toen VK voor het eerst kwam en ik stond nog vrolijk midden in de nacht was op te hangen. Dacht zelf nog steeds dat het voorweeen waren (hihi).
@hier, alles gaat goed! Kleine is alweer een week oud en een heel tevreden meisje. S avonds ligt ze graag bij ons op de buik als we tv kijken, maar als ze tegen half 12 laatste fles heeft gehad slaapt ze al tot half 5 door.. Dan wat drinken om vervolgens tot 9 uur door te slapen! Heerlijk!
Hoe ervaren bevallen dames kraambezoek? Merk dat ik er niet altijd zin in heb & sommige mensen blijven ook te lang. Zijn nu zover dat we het na een uur gewoon aangeven, maar is wel lastig!
@konijnhangoor wat fijn dat jullie weer thuis zijn! Bizar dat ze bij zo'n heftige start niet thuis een paar dagen komen helpen opstarten!
@ivublue van harte!!
@italiagirl dat klinkt goed. Moet er eerlijk gezegd nog niet aan denken hele dag het alleen te doen
@wachtende dames, spannend!! Maar inderdaad wat italiagirl zegt, het kan zomaar ineens gebeuren! Bij mij waren er ook geen voortekenen. Ik had zelfs al 4 cm ontsluiting toen VK voor het eerst kwam en ik stond nog vrolijk midden in de nacht was op te hangen. Dacht zelf nog steeds dat het voorweeen waren (hihi).
@hier, alles gaat goed! Kleine is alweer een week oud en een heel tevreden meisje. S avonds ligt ze graag bij ons op de buik als we tv kijken, maar als ze tegen half 12 laatste fles heeft gehad slaapt ze al tot half 5 door.. Dan wat drinken om vervolgens tot 9 uur door te slapen! Heerlijk!
Hoe ervaren bevallen dames kraambezoek? Merk dat ik er niet altijd zin in heb & sommige mensen blijven ook te lang. Zijn nu zover dat we het na een uur gewoon aangeven, maar is wel lastig!
zaterdag 18 juli 2015 om 19:32
Dat klinkt als een heerlijke start Calimero! Wat fijn zeg! Echt genieten zo van jullie gezinnetje 
Hier ook wel een redelijke kans dat de schoonouders veel langs gaan komen.. Ze wonen om de hoek en doen nu al dagelijks patrouilles langs het huis om te kijken of er iets gebeurt.... Hmpfh. Gordijnen dicht nu dus...
Maar ga dat in de kraamtijd inderdaad ook echt wel aangeven hoor, zit ik niet op te wachten!
Dus goed dat jullie het ook gewoon aangeven Calimero! Kraamtijd is om te rusten, je kindje te leren kennen, aan elkaar te wennen en samen een ritme op te bouwen. Bezoek? Hartstikke leuk, maar niet te lang en niet te vaak.
Hier ook wel een redelijke kans dat de schoonouders veel langs gaan komen.. Ze wonen om de hoek en doen nu al dagelijks patrouilles langs het huis om te kijken of er iets gebeurt.... Hmpfh. Gordijnen dicht nu dus...
Maar ga dat in de kraamtijd inderdaad ook echt wel aangeven hoor, zit ik niet op te wachten!
Dus goed dat jullie het ook gewoon aangeven Calimero! Kraamtijd is om te rusten, je kindje te leren kennen, aan elkaar te wennen en samen een ritme op te bouwen. Bezoek? Hartstikke leuk, maar niet te lang en niet te vaak.
zaterdag 18 juli 2015 om 22:41
Bezoek.... hmmm tot nu toe weinig mensen gezien. Gelukkig! Eerlijk, ik heb er totaal geen zin aan. Wat ik wel heel erg vond en ook woest om ben geweest, dat 3 uur nadat ik thuis was uit het ziekenhuis, het huis hier vol zat. Eigenlijk hadddn we die familieleden weg moeten sturen. 8 man tegelijk. Heb ontzettend bot gedaan, ben een was gaan ophangen. En na een half uur gezegd dat ik naar apotheek moest (was ook zo)
Als ze zo nieuwsgierig waren hadden ze in het ziekenhuis moeten komen. Verder al het overige bezoek nog afgehouden, behalve schoonouders en schoonzus.
Als ze zo nieuwsgierig waren hadden ze in het ziekenhuis moeten komen. Verder al het overige bezoek nog afgehouden, behalve schoonouders en schoonzus.
zondag 19 juli 2015 om 11:43
Ik hoop ook dat ik m'n kraamverzorgster kan inzetten om mensen niet langer dan een uur te laten zitten. En als ik alleen ben hoop ik dat een hint als; ik en de kleine gaan lekker naar bed! Voldoende is om ze naar de deur te leiden...
Enige is dat het me moeilijk lijkt mensen weg te sturen die van ver komen...
Voor nu is ze nog even helemaal voor mij alleen, inclusief kramp en steken
.
Enige is dat het me moeilijk lijkt mensen weg te sturen die van ver komen...
Voor nu is ze nog even helemaal voor mij alleen, inclusief kramp en steken
zondag 19 juli 2015 om 11:53
Haha ja die van mij ligt heerlijk te trappelen.... Vind het wel een gek idee dat ik hem straks moet "delen" en vind mezelf dan ook weer zo egoïstisch... Het zal vanzelf wel wennen man heeft overigens duidelijk tegen z'n moeder gezegd dat ze niet moet vragen steeds of er al wat is, dat we dat zelf wel laten weten .... Heeft gewerkt want heb al een week niks meer gehoord, ze durft zeker niet meer haha.... Ik geniet maar even van die rust voor hoelang t duurt
zondag 19 juli 2015 om 12:05
Even inbreken op het leuke babynieuws alle net bevallen mama's van harte gefeliciteerd!
En alle aankomende mama's suc6 nog even met de spannende laatste dagen.
Even een tip voor kraambezoek. Wij hebben het geboortekaartje pas na een week gestuurd. Dan is voor iedereen het meest nieuwe eraf en willen ze ook niet meer allemaal tegelijk komen.
En alle aankomende mama's suc6 nog even met de spannende laatste dagen.
Even een tip voor kraambezoek. Wij hebben het geboortekaartje pas na een week gestuurd. Dan is voor iedereen het meest nieuwe eraf en willen ze ook niet meer allemaal tegelijk komen.