Hoe overleef ik... een hittegolf?

27-06-2015 09:09 1157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is een hittegolf op komst Wat doen jullie eraan om zo'n dagen nog enigszins draaglijk te houden?

Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.

Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.

Hardlopen laat ik maar even achterwege.

Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.

En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.

Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet
quote:Frizz schreef op 29 juni 2015 @ 10:10:

Ik heb niet eens een ventilator bedenk ik me nu. Ben ik nu een grote uitzondering?Ik ook niet, heb heb hekel aan die dingen, net als aan airco's die te laag zijn afgesteld
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:dolfje schreef op 29 juni 2015 @ 08:46:

Ik denk dat ik zo eens ga strijken,dan is het maar weg want dat is eigenlijk het enige wat ik niet doe tijdens een hittegolf(niet dat ik dat anders heel vaak doe :-). Voor de rest gaat alles gewoon door alleen een beetje langzamer.Inderdaad. Dat doe ik ook vandaag.
quote:yasmijn schreef op 29 juni 2015 @ 08:20:

In Nederland is 30 graden nooit prettig

Speak for yourself.

Ik (en met mij vele, vele anderen), vinden het zalig!En voor velen is het dus niet heerlijk. Wat is je punt? Aha is een reactie op iemand die voor iedereen spreekt.

Maar dan nog : Als je er geen last van hebt, super voor jou en heb je dus niks op dit topic te zoeken.
Omdat ik er wel last van heb en ook heel erg, neem ik voorzorgmaatregelen en ben blij met tips. Mijn leven gaat niet gewoon door maar ik pas me aan. Zodat ik wat minder last heb van de hitte, snap echt gezeik van sommige hier niet.
Neem een tegelvloer, ik loop hier op blote voeten, en realiseerde me toen ik even buiten liep dat ik echt koude voeten heb door de koude vloer binnen. (de tegels buiten voelen veel prettiger aan. Waarom voelt een kamertemperatuur van 22 graden in de winter warmer dan in de zomer?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
De temp voelt warmer aan omdat de atmosfeer anders is.

Je kan het merken met een pan soep. Als je in de winter een pan soep bij 15 graden op het fornuis laat staan, dan gebeurt er niets, dan blijft de soep gewoon vers, maar als je het in de zomer doet met 15 graden, dan verzuurt de soep binnen een paar uur. Is atmosferisch.
quote:Feeksje1977 schreef op 29 juni 2015 @ 11:02:

[...]

Als je er geen last van hebt, super voor jou en heb je dus niks op dit topic te zoeken.Wat een onzin, dit topic lijkt mij gewoon voor iedereen die iets te melden heeft over het onderwerp hittegolf.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Wat een gezeik weer en wat een meelopersparade.
Het wordt nu echt serieus.

http://www.nu.nl/binnenla ... n-dinsdag-van-kracht.html
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
quote:Cateautje schreef op 29 juni 2015 @ 11:46:

Wat een gezeik weer en wat een meelopersparade.Wie loopt er precies met wie mee?

David Dunning
quote:Cateautje schreef op 29 juni 2015 @ 11:46:

Wat een gezeik weer en wat een meelopersparade.Wie zeikt er en wie loopt er mee?
Voor mijn hoogbejaarde moeder en hoogbejaarde hond wordt het echt geen lolletje. Mijn hond kan ik een koelband omdoen, mijn moeder moet het doen met twee ventilatoren, gelukkig heeft ze de zon maar tot een uur of elf in de ochtend, dat scheelt enigszins, de mensen die aan de andere kant van het complex wonen nemen, als het maar enigszins mogelijk is, de benen, de rollator of scootmobiel.
verba volant, scripta manent.
Dat is voor de napraat. Laat maar.
quote:Cateautje schreef op 29 juni 2015 @ 11:51:

Dat is voor de napraat. Laat maar.Je stipt iets aan en vervolgens wil je er niks hier over kwijt. Ik kan je even niet volgen hoor.
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 29 juni 2015 @ 11:45:

[...]

Wat een onzin, dit topic lijkt mij gewoon voor iedereen die iets te melden heeft over het onderwerp hittegolf.

Iedereen mag overal schrijven wat ze willen hier, dat is waar.

Maar als je er geen last van hebt waarom zijn er dan mensen die er per se lullig over moeten doen hier? Dat snap ik echt niet.
quote:Eleonora schreef op 29 juni 2015 @ 10:13:

[...]

Ik vind het dapper dat je zo openlijk uitkomt voor je warmteafkeer.

Eigenlijk moet je GENIETEN namelijk.

En anders maar iets met korte mouwen aantrekken maar voorál niet ZEUREN. Warm weer is namelijk LEUK en FIJN. Voor IEDEREEN.
Oehhhhhhhhh wat heerlijk, een glas koude cola met ijsblokjes er in.......
quote:Eleonora schreef op 29 juni 2015 @ 10:13:

[...]

Ik vind het dapper dat je zo openlijk uitkomt voor je warmteafkeer.

Eigenlijk moet je GENIETEN namelijk.

En anders maar iets met korte mouwen aantrekken maar voorál niet ZEUREN. Warm weer is namelijk LEUK en FIJN. Voor IEDEREEN.

Thank god voor mijn depressie, ik hoef nergens van te genieten.

Ik ga die depressie echt uitmelken.

David Dunning
Nationaal Hitteplan morgen met 25 graden
Voor de ouderen kan 25 graden al dodelijk zijn.
quote:matroesjka_ schreef op 29 juni 2015 @ 12:01:

Nationaal Hitteplan morgen met 25 graden Jij behoort duidelijk niet tot één van de kwetsbare groepen.

David Dunning
25 graden trek ik nog, maar vanaf woensdag snap ik dat hitteplan wel, zeker voor de kwetsbare groepen en als het langer dan 1 a 2 dagen duurt.
quote:Cateautje schreef op 29 juni 2015 @ 12:02:

Voor de ouderen kan 25 graden al dodelijk zijn.

Precies. Voor bepaalde groepen zijn die maatregelen echt noodzakelijk.

Mijn vader is al aardig op leeftijd en heeft serieuze longproblemen. Voor hem worden het echt geen fijne dagen...
quote:Feeksje1977 schreef op 29 juni 2015 @ 12:05:

25 graden trek ik nog, maar vanaf woensdag snap ik dat hitteplan wel, zeker voor de kwetsbare groepen en als het langer dan 1 a 2 dagen duurt.Morgen wordt al 26 graden verwacht, wat betekent dat het in delen van Nederland warmer zal zijn dan dat.

David Dunning
Ik heb er gelukkig zelf geen last van en vind te veel maatregelen voor gezonde mensen soms wat overdreven, als je gewoon gezond bent, kunnen een paar dagen vervelend voelen maar die dagen zijn niet dodelijk of zelfs maar schadelijk. Maar ik snap het hitteplan dan weer wel, hoor. Ouderen, zieken en andere kwetsbare groepen hebben die extra bescherming gewoon nodig, dus dan is een hitteplan een prima idee, natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven