Hoe overleef ik... een hittegolf?
zaterdag 27 juni 2015 om 09:09
Er is een hittegolf op komst Wat doen jullie eraan om zo'n dagen nog enigszins draaglijk te houden?
Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.
Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.
Hardlopen laat ik maar even achterwege.
Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.
En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.
Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet
Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.
Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.
Hardlopen laat ik maar even achterwege.
Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.
En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.
Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet

maandag 29 juni 2015 om 12:47
quote:dolfje schreef op 29 juni 2015 @ 12:46:
Nou boodschappen in huis veel fruit en waterijsjes
Ik heb net een pot thee gezet en die laat ik afkoelen voor vanavond lekker met een schijfje citroen en ijsblokjes erin.Vandaag is er nog niks aan de hand hoor, vandaag kun je je thee nog gewoon warm opdrinken.
Nou boodschappen in huis veel fruit en waterijsjes
Ik heb net een pot thee gezet en die laat ik afkoelen voor vanavond lekker met een schijfje citroen en ijsblokjes erin.Vandaag is er nog niks aan de hand hoor, vandaag kun je je thee nog gewoon warm opdrinken.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

maandag 29 juni 2015 om 12:50
Ik heb een zwembad, tuinkoppelslang ding en koffie gehaald.
Thee en heel veel drinken en eten en zware dingen komt de Albert morgen brengen. Trek zo de ventilatoren van zolder.
Ik haal nog een schaduwdoek en de parasol uit de schuur morgen en doe vandaag en morgen klusjes.
Ik ga dan gewoon een paar dagen bijna niks doen en veel drinken en uit de zon blijven.
En hopen dat ik niet moet spugen.
Thee en heel veel drinken en eten en zware dingen komt de Albert morgen brengen. Trek zo de ventilatoren van zolder.
Ik haal nog een schaduwdoek en de parasol uit de schuur morgen en doe vandaag en morgen klusjes.
Ik ga dan gewoon een paar dagen bijna niks doen en veel drinken en uit de zon blijven.
En hopen dat ik niet moet spugen.
maandag 29 juni 2015 om 13:00
Leuk, buiten het beruchte janktopic kom ik toch nog fijne tips tegen Goede voorbereidingen Feeksje!
Cateautje, lust je helemaal geen water, of krijg je het wel weg? In het laatste geval kan je n.l. ook proberen om elke keer dat je drinken gaat pakken, je glas 1x te vullen met kraanwater. Dat klok je achterover en dan tap je er daarna wat lekkers in. Zo krijg je toch een hoop extra binnen.
Ik heb 'gelukkig' altijd dorst en lurk om dagen als vandaag zo 4 halve literflessen water weg, naast de koffie 's ochtends en limonade 's avonds.
Ik vind de ijsthee-tip van Dolfje ook erg leuk, dat ga ik vanavond ook doen. Kan je nog een bepaalde smaak aanraden, of is alles wel lekker?
Veel plezier voor de mensen die ervan houden, en sterkte voor de minder gelukkigen!
Cateautje, lust je helemaal geen water, of krijg je het wel weg? In het laatste geval kan je n.l. ook proberen om elke keer dat je drinken gaat pakken, je glas 1x te vullen met kraanwater. Dat klok je achterover en dan tap je er daarna wat lekkers in. Zo krijg je toch een hoop extra binnen.
Ik heb 'gelukkig' altijd dorst en lurk om dagen als vandaag zo 4 halve literflessen water weg, naast de koffie 's ochtends en limonade 's avonds.
Ik vind de ijsthee-tip van Dolfje ook erg leuk, dat ga ik vanavond ook doen. Kan je nog een bepaalde smaak aanraden, of is alles wel lekker?
Veel plezier voor de mensen die ervan houden, en sterkte voor de minder gelukkigen!

maandag 29 juni 2015 om 13:07
maandag 29 juni 2015 om 13:23
quote:jen16 schreef op 29 juni 2015 @ 13:00:
Het lekkerste vind ik rooibosthee met honing(geloof dat ik die van Jumbo had) maar alle fruitthee vind ik wel lekker.
Ik zoet het met stevia.
Het lekkerste vind ik rooibosthee met honing(geloof dat ik die van Jumbo had) maar alle fruitthee vind ik wel lekker.
Ik zoet het met stevia.

maandag 29 juni 2015 om 13:29
Mijn zwembad is lek, zo blijkt. Na de halve ochtend pompen met zo'n handpomp en daarna de andere halve ochtend vullen met water zakt het ding in gelijk één pudding van een niet nader te noemen toetjesmerk.
Laten we het dáár eens over hebben, serieus leed aan de vooravond van zo'n hittegolf. Morgen spierpijn van het pompen en géén bad.
Laten we het dáár eens over hebben, serieus leed aan de vooravond van zo'n hittegolf. Morgen spierpijn van het pompen en géén bad.

maandag 29 juni 2015 om 13:31
Dit jaar zijn wij bewapend met een screen voor onze pui, dus nu geen vrees voor de komende dagen. Dochter heeft een badje gekregen voor in de tuin, parasol is reeds besteld, weinig koken en weinig apparaten aan en wij redden het wel. We gaan smeren, smeren, smeren en zo vroeg mogelijk op pad en in de middag naar binnen. Het zal niet altijd even prettig zijn, maar over het algemeen ben ik nu blij dat we eens waardig zomerweer krijgen (en ik kom net terug van een heerlijke vakantie, ik bof! ).
maandag 29 juni 2015 om 14:07
quote:Nouschi schreef op 29 juni 2015 @ 14:06:
Ik heb het verdomme koud. Het is hier maar 22 graden. Zit je dan met al je ijskompressen.
Haha, hier in huis is het nu 21 graden en ik zit ook nog op de tocht. Echt wel fris.
Maar wacht maar, ook wij krijgen onze portie wel.
Ik heb het verdomme koud. Het is hier maar 22 graden. Zit je dan met al je ijskompressen.
Haha, hier in huis is het nu 21 graden en ik zit ook nog op de tocht. Echt wel fris.
Maar wacht maar, ook wij krijgen onze portie wel.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
maandag 29 juni 2015 om 14:09
quote:Solomio schreef op 29 juni 2015 @ 14:07:
[...]
Maar wacht maar, ook wij krijgen onze portie wel. Ik heb alles weer open gegooid, morgen nieuwe ronde nieuwe kansen
[...]
Maar wacht maar, ook wij krijgen onze portie wel. Ik heb alles weer open gegooid, morgen nieuwe ronde nieuwe kansen
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

maandag 29 juni 2015 om 14:14
Vandaag wordt het ook niet heet, is ook niet voorspeld. Morgen wordt het nog aangenaam, vanaf woensdag barst het los. Ik gun het de mensen die ervan genieten, maar meer begrip voor de mensen die het niet leuk vinden mag er best zijn. Andersom ook trouwens.
Ik word vaak ziek dor de warmte, dus nee van mij hoeft het niet. Gelukkig kunnen wij het weer niet zelf bepalen.
Ik word vaak ziek dor de warmte, dus nee van mij hoeft het niet. Gelukkig kunnen wij het weer niet zelf bepalen.