Hoe overleef ik... een hittegolf?

27-06-2015 09:09 1157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is een hittegolf op komst Wat doen jullie eraan om zo'n dagen nog enigszins draaglijk te houden?

Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.

Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.

Hardlopen laat ik maar even achterwege.

Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.

En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.

Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet
Casalinga, een hittegolf duurt hier hooguit 3 dagen. Ik zou de rotzooi lekker de rotzooi laten. Zo erg zal het niet zijn.
Ik heb het geprobeerd, alles dicht. Ramen dicht, deuren dicht, ik krijg het er stikbenauwd van, dus nu staat alles lekker open.
quote:Cateautje schreef op 30 juni 2015 @ 12:08:

Ik heb het geprobeerd, alles dicht. Ramen dicht, deuren dicht, ik krijg het er stikbenauwd van, dus nu staat alles lekker open.Ja, dat klopt ook wel, vanaf een bepaalde warmte heeft het geen nut om alles dicht te doen, dan is de zon buiten houden maar wel goed ventileren veel belangrijker. Ik zal het eens opzoeken waar ik dit gelezen heb. Bij mij staat ook alles open waar geen zon op schijnt. Geeft toch verkoeling.
Wij hebben sinds kort een airco in onze bus. Onmisbaar met twee grote honden. Met 35 graden zouden we anders niet met ze weg kunnen met de auto. De airco kan niet heel koud gelukkig, maar wel zo dat de honden niet gebakken worden. Wat mensen vaak vergeten, is dat je soms in de file moet staan en dan loopt de temperatuur snel hoog op. Je kunt dan beter even uitstappen. Honden kunnen al oververhit raken als je ze bij 20 graden in de auto laat zitten, bij 35 graden, vervoer ze dan niet in een auto zonder airco, punt. Echt gewoon niet aan beginnen. Ik trek de grens bij 22-23 graden voor een auto zonder airco om te vervoeren. En dan kun je ook niet even snel de supermarkt in. Die grens trek ik al bij 18 graden, daarboven staan we niet stil met de auto. Better safe than sorry.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Niet teveel over zeuren, daar krijg je het alleen maar warmer van. In het zuiden weten ze niet beter dan dat ze zomers heet zijn, zij overleven het ook! Dus wij overleven dat weekje super stralend en mooi weer wel hoor Vitamine D gegarandeerd!
quote:Cateautje schreef op 30 juni 2015 @ 12:08:

Ik heb het geprobeerd, alles dicht. Ramen dicht, deuren dicht, ik krijg het er stikbenauwd van, dus nu staat alles lekker open.

Ik hou de boel hier alleen potdicht als we niet thuis zijn, als we dan thuiskomen scheelt het wel een paar graden dan met de boel open.

Maar ik word er ook gewoon kriegel van als de rolgordijnen naar beneden zitten voor de zon en ik kan niet even lekker naar buiten kijken, dus dan gaat ie gewoon tot de helft van de ramen naar beneden en niet helemaal.
quote:Emma95 schreef op 30 juni 2015 @ 12:02:

Casalinga, een hittegolf duurt hier hooguit 3 dagen. Ik zou de rotzooi lekker de rotzooi laten. Zo erg zal het niet zijn.

Dit dus, Mijn buurvrouw stelt vaak voor: als het lekker weer wordt zullen we dan gaan fietsen. Is het dan lekker weer moet ze altijd strijken poetsen of weet ik wat, maar morgen heeft ze wel tijd. 9 van de 10 keer is "morgen" een dag met regen of een stuk kouder.

Zij heeft dus een tuin die ze vaak veegt en waar ze nauwelijks zit, bij mij is het andersom
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:OldWood schreef op 30 juni 2015 @ 12:21:

[...]

Ik hou de boel hier alleen potdicht als we niet thuis zijn, als we dan thuiskomen scheelt het wel een paar graden dan met de boel open.

Maar ik word er ook gewoon kriegel van als de rolgordijnen naar beneden zitten voor de zon en ik kan niet even lekker naar buiten kijken, dus dan gaat ie gewoon tot de helft van de ramen naar beneden en niet helemaal.Ik heb nu wel alle rolgordijnen dicht en ik vind het vreselijk, maar ze moeten wel dicht, want ik zit op het zuiden en als ik ze open laat, dan wordt het hier over de 40 graden.
Ik moest net een vestje aan op de fiets, frisjes in de schaduw.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 30 juni 2015 @ 12:40:

Ik moest net een vestje aan op de fiets, frisjes in de schaduw.Gelukkig, ik ben niet de enige! Man verklaarde me net voor gek toen ik een vest aantrok. Zit binnen en heb het niet al te warm.
Kijk, zo zie je maar dat temperatuursbeleving ook wel veel te maken moet hebben met je interne thermostaat. Een vestje trek ik buiten misschien nog aan met 16, 17 graden (als het tenminste niet zonnig en windstil is -anders vind ik dat ook veel te heet). Als je het rond de 30 graden met felle zon nog frisjes hebt, dan kan ik me voorstellen dat je 40 graden ook nog wel te doen vindt
Hier ook geen mouwen en de ventilator aan! Hier is het buiten stomend heet, maar als je fietst wel wat wind gelukkig. De body mist zal zo op zijn met dit weer vermoed ik.

De bioscoop is ook een top tip Jen! Heerlijk, lekker koel en donker!
De hittegolf moet nog komen he :-)
quote:Nouschi schreef op 30 juni 2015 @ 12:40:

Ik moest net een vestje aan op de fiets, frisjes in de schaduw.Vind het ook niet zo warm. Spijt van m'n jurkje
quote:Angelaatje1970 schreef op 30 juni 2015 @ 13:19:

De hittegolf moet nog komen he :-)Ik zie dat het hier idd morgen pas 32 graden is. Nu een lousy 26.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wij hebben al 30 graden vandaag, morgen 35.
Life is short. Eat dessert first.
Het is vvandaag 25 graden, hitte komt morgen pas..
quote:Nouschi schreef op 30 juni 2015 @ 13:24:

[...]

Ik zie dat het hier idd morgen pas 32 graden is. Nu een lousy 26.26? Vest aan !!
Het valt wel mee, tot ongeveer 15.00 kan ik alles tegenover elkaar open laten, tot die tijd staat de zon boven het complex, daarna gaat het aan één kant potdicht.
verba volant, scripta manent.
Er waait hier een heerlijk fris briesje door het huis en ik heb het er helemaal mee naar mijn zin.
Hier is het vandaag 29C maar ik heb het maar koud op mn werk...

Morgen maar weer een lange broek en een vestje
Dit weer is echt heerlijk.

Veel warmer hoeft niet. Maar mag wel.
ramen open, briesje naar binnen , 27 graden, thuisjurkje aan.. verder niks, heeerrrrrllllijk
Gewoon zoals alle andere mensen ook doen in landen waar het bijna de hele zomer een 'hittegolf' is.
Hier 24 graden maar geen wind.

Zomerjurk en mooie slippers aan,blij dat ik eigen baas ben,las net ergens dat je op het werk geen slippers aan mag ook al wordt het 35 graden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven