Vliegenvangers

02-07-2015 16:21 27 berichten
Alle reacties Link kopieren

deze dus. het ziet er onsmakelijk uit maar de wanhoop nabij heb ik er vorig jaar een paar gekocht en het werkt heel goed!

als ik bezoek krijg haal ik hem weg en is mijn huis heerlijk vliegvrij

wat doen jullie om je huis vliegvrij te houden?
The best is yet to come
Hoe hang je die dingen op dan, aan de muur of aan het plafond?
Zielig!!
quote:Sharon-Viva schreef op 02 juli 2015 @ 16:30:

Hoe hang je die dingen op dan, aan de muur of aan het plafond?

plafond :-)

er zit een lusje aan 1 uiteinde wat ik aan de lamp/ spotjes hang
The best is yet to come
quote:Sharon-Viva schreef op 02 juli 2015 @ 16:30:

Hoe hang je die dingen op dan, aan de muur of aan het plafond?Aan de muur zou ik niet doen, dan heb je een hele grote kans dat ze ook tegen de muur aan plakken en dat geeft hele vieze gele plakkerige vlekken. Mijn ouders hadden ze ook vroeger ook hangen en ik bleef er regelmatig net mijn haren in hangen, bleh. Vieze plakdingen, maar wel effectief (heb hier gelukkig niet zo heel erg last van vliegen, dus gebruik ze niet).
Ik heb gewoon een hor. Stuk minder smerig gezicht.
Ondanks enige lijken in de kast geen vliegen in huis
quote:autumn schreef op 02 juli 2015 @ 16:33:

Zielig!!Haha ik vind jou leuk!
Ik heb nog niets binnen gezien aan vliegen, muggen en mieren. Wel soms in het najaar een spin.

Laatst zat er een taxuskever op de muur en die had meteen een rotklap te pakken en toen was hij meteen kassiewijle.

Dat was het eerste beestje in huis dus dit jaar.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Een rotklap
quote:autumn schreef op 02 juli 2015 @ 17:25:

Een rotklap In minstens vier stukken! Als hij niet goed dood is dan staat hij weer op.
Taxuskevers komen via tuincentra het huis binnen. Ze zitten in de mulle bovenlaag van een potplant.

Of via de planten van de buren.
quote:retrostar schreef op 02 juli 2015 @ 17:31:

[...]

In minstens vier stukken! Als hij niet goed dood is dan staat hij weer op.

Moet je er weer achteraan maar de voldoening als je dat kreng eindelijk hebt...

Muggen geven nog meer bevrediging
quote:sehnsucht schreef op 02 juli 2015 @ 17:36:

[...]

Muggen geven nog meer bevrediging Behalve als je de volgende dag de bloedvegen op de muur ziet.
Als ie weer opstaat wil je hem dan vangen met een potje en papiertje? Daarna buitenzetten? Eventueel vermanend toespreken. Dat vinden ze fijn.
quote:retrostar schreef op 02 juli 2015 @ 17:39:

[...]

Behalve als je de volgende dag de bloedvegen op de muur ziet. Meerwaarde, het is hoogstwaarschijnlijk je eigen bloed
quote:autumn schreef op 02 juli 2015 @ 17:41:

Als ie weer opstaat wil je hem dan vangen met een potje en papiertje? Daarna buitenzetten? Eventueel vermanend toespreken. Dat vinden ze fijn.Nee zeg! Het zijn echt schadelijke dieren. Ze krijgen in hun eentje een hoop kinderen die allemaal aan de wortels van je planten gaan zitten knagen! Gegroefde lapsnuitkever - Wikipedia

Planten gaan er echt dood aan.
vieze dingen vind ik dat... die gele plakstrips... yuk

hier alles in het horrengaas, gewoon dat goedkope spul van de Xenos. Klittenbandje op het kozijn plakken en horrengaas ertegenaan.
quote:retrostar schreef op 02 juli 2015 @ 17:44:

[...]

Nee zeg! Het zijn echt schadelijke dieren. Ze krijgen in hun eentje een hoop kinderen die allemaal aan de wortels van je planten gaan zitten knagen! Gegroefde lapsnuitkever - Wikipedia

Planten gaan er echt dood aan.

Beter napalm inzetten en alles platbranden...

Veiligheid voor alles!
en de muggen die toch binnen weten te sluipen ga ik te lijf met een elektrische vliegenmepper, scheelt vlekken. Lievenheersbeestjes en spinnen die zet ik weer netjes buiten. Een enkele spin vind ik ook niet erg... die mag blijven
Ik heb vleesetende plantjes
quote:sehnsucht schreef op 02 juli 2015 @ 17:54:

[...]

Beter napalm inzetten en alles platbranden...

Veiligheid voor alles!

Dan zijn ze zeker dood, maar ook mijn mooie plantjes.

Maar tegen muggen heb je best spray hoor. Eco spray. Helemaal veilig, maar het ruikt wel een beetje naar petroleum.
quote:pokkewijf schreef op 02 juli 2015 @ 17:57:

en de muggen die toch binnen weten te sluipen ga ik te lijf met een elektrische vliegenmepper, scheelt vlekken. Lievenheersbeestjes en spinnen die zet ik weer netjes buiten. Een enkele spin vind ik ook niet erg... die mag blijven 2,49 bij marskramer http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cg ... egenmepper
Ook vliegenvangers, en we hebben een klamoboe over de ren van de konijnen. We hebben jaren geleden een vliegenplaag gehad, dooie vogel op het dak. Toen heb ik minstens 20 van die dingen opgehangen. Na een paar dagen was alles dood. Vroeger zat er arsenicum op waardoor de vliegen meteen stierven maar dat mag niet meer. Ik heb jaren geleden een van mijn katten van zo'n ding moeten bevrijden, die zat helemaal om hem heen geplakt, hahaha. Ze zijn smerig en lelijk en onpraktisch maar wel rete-effectief.

Autumn, ik hoop dat je een grapje maakt. Een tor of spin mag blijven leven van mij. Soms zelfs binnen met web en al. Maar vliegen en muggen zijn echt schadelijk. En kunnen ziektes overbrengen. De groene vlieg legt eitjes onder de huid bij dieren zoals konijnen. Een van mijn konijnen is daaraan gestorven. Dat gaat zo snel dat ze meestal niet meer te redden zijn, de eitjes worden in een dag maden. En die poepen daar ook, waardoor het konijn vergiftigd raakt. Onze lieve Muffepuf is nu achter de regenboogbrug door een stomme strontvlieg. Als ik moet kiezen tussen vlieg en konijn, of vlieg en mens, nou, dan weet ik het wel hoor. Niet alles in de natuur is nuttig. Vliegen dienen vooral als voedsel voor vogels en vleermuizen enzo, en die hebben nu echt plenty te eten. Ik had ooit een vriendin die ook alles wilde laten leven, maar dat kan ook je dood worden. Of die van een van je naasten. Maar ik neem aan dat je dat wel weet. Ook zo fijn: de maden in de kliko en groenbak.

Ik zeg, kill! Ik heb ook een electrische vliegenmepper. En die gebruik ik tegenwoordig ook voor die grote motten die in de zomer wel eens naar binnen vliegen. Ik zal het maar toegeven, ik ben bang voor motten, hahaha. Ze fladderen alle kanten op, zo tegen je aan. En alle katten en honden gaan erachteraan. Dus die mogen ook dood.

Horren vind ik niet praktisch. Vliegengordijnen wel. Een vlieg vliegt niet tussen smalle stukken door die nog heen en weer zwabberen ook. Die helpen iig goed tegen vliegen. Tegen muggen is een klamboe nog steeds het beste middel. Wel goed af en aansluiten. Ik gebruik daarvoor knijpers.

En alle voedsel meteen weggooien. Ik spoel ook verpakkingen uit van vlees ed zodat het geen vliegen trekt. Ook kuipjes van kattenvoer bv. Dat scheelt in de aantrekkelijkheid voor de vlieg. Je hebt ook vliegenvangers met een lokstof erin. Werkt als een tiet maar het stinkt heel erg naar stront, echt kotsen, dus die is voor buiten. Minstens tien meter van je huis. Is meer bedoeld voor paardenstallen.

Ik vind het trouwens meevallen met de hoeveelheid vliegen nu. Het schijnt zo te zijn dat ze reageren op verandering van windrichting, heb ik ooit gelezen. Dus dat kan zo weer veranderen. Ik heb veel vliegenvangers op voorraad dus lama komen. Ik vind vliegenvangers iig het beste werken.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Oh nee dat wist ik echt niet, dat vliegen zo bedreigend zijn voor konijntjes. Wat zielig voor je konijn en voor jou, bah. Ik begrijp het ook wel hoor, niemand wordt vrolijk of beter van (stront)vliegen.

Tja ik ben echt een beetje zo'n type dat nog geen vlieg dood kan slaan, letterlijk en figuurlijk:-) Dus helemaal een grapje was het niet...herken me wel een beetje die vriendin.

Zou zelf niet zo snel kiezen voor die vliegenvangers. Oom en tante hadden die vroeger ook en ik werd niet goed van de aanblik van spartelende vliegen. Dan liever een elektrische mepper of voorkomen dat ze het huis inkomen. Ben er niet van gecharmeerd dat dat zo lang moet duren. Heb ook wel eens gehoord dat mensen een soort plankje met lijm gebruiken als ze last hebben van muizen. Dat gaat er bij mij echt niet in...Maar in elk geval succes met dit vliegvriendelijke weer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven