Hoe overleef ik... een hittegolf?
zaterdag 27 juni 2015 om 09:09
Er is een hittegolf op komst Wat doen jullie eraan om zo'n dagen nog enigszins draaglijk te houden?
Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.
Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.
Hardlopen laat ik maar even achterwege.
Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.
En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.
Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet
Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.
Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.
Hardlopen laat ik maar even achterwege.
Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.
En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.
Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet

donderdag 2 juli 2015 om 18:06
quote:Sensy12 schreef op 02 juli 2015 @ 17:54:
[...]
Heerlijk! Hier in Amsterdam begint het ook af te koelen. Kom net terug van boodschapjes halen...mijn haar zweet gewoon. Druppels zo in mijn nek richting bilnaad en van bilnaad richting hielen. Erg charmant.
Oh ja, jouw kruik/flessentip heeft het erg goed gedaan voor een vriendin. Ze vertelde me gisteren dat het haar echt hielp om af te koelen en lekker te kunnen slapen!Ik heb die tip ook op facebook geplaatst en ook daar krijg ik veel reacties. Fijn, scheelt benauwde nachten.
[...]
Heerlijk! Hier in Amsterdam begint het ook af te koelen. Kom net terug van boodschapjes halen...mijn haar zweet gewoon. Druppels zo in mijn nek richting bilnaad en van bilnaad richting hielen. Erg charmant.
Oh ja, jouw kruik/flessentip heeft het erg goed gedaan voor een vriendin. Ze vertelde me gisteren dat het haar echt hielp om af te koelen en lekker te kunnen slapen!Ik heb die tip ook op facebook geplaatst en ook daar krijg ik veel reacties. Fijn, scheelt benauwde nachten.
donderdag 2 juli 2015 om 18:08
Ik heb de kruiktip ook gebruikt! Ik heb geen kruik natuurlijk (wist ik veel dat die dingen niet alleen voor koukleumen waren ), maar 2 grote flessen in de vriezer hebben de truc gedaan. Voor de helft gevuld, heel de dag laten bevriezen, en 1 aan het voeteneinde gelegd en één in mijn armen gehouden (als een soort ijsknuffel eigenlijk).
Binnen een halfuurtje was het ijs wel in water veranderd, en mijn vriend werd gek van het geklots dus toen heb ik ze weggelegd. Fijn om zo'n ijsfles -of kruik dus- afwisselend tegen je voeten, in knieholtes, op je buik en in je nek te houden
Binnen een halfuurtje was het ijs wel in water veranderd, en mijn vriend werd gek van het geklots dus toen heb ik ze weggelegd. Fijn om zo'n ijsfles -of kruik dus- afwisselend tegen je voeten, in knieholtes, op je buik en in je nek te houden

donderdag 2 juli 2015 om 18:30
quote:Sensy12 schreef op 02 juli 2015 @ 17:56:
Zoooo Phoebe....één vinger, hele hand ?
Uiteraard . Niet geschoten is tenslotte altijd mis...
Denk dat ik vanavond voor de 3e x vandaag onder de douche stap...
Ik zweet me de pl*****...
En ik denk dat GLD/026 overgeslagen gaat worden qua onweer en regen
Duet: dat probleem heb ik ook, ik mag mn lievelingseten maken van mezelf (chili/quesedillas)
dus ik hoop dat ik mezelf binnen nu en een paar uur de keuken in krijg. Zou het helpen om mijn
katten lief aan te kijken? Of Mevrouw Teau maar die poging had ik al gedaan..
Zoooo Phoebe....één vinger, hele hand ?
Uiteraard . Niet geschoten is tenslotte altijd mis...
Denk dat ik vanavond voor de 3e x vandaag onder de douche stap...
Ik zweet me de pl*****...
En ik denk dat GLD/026 overgeslagen gaat worden qua onweer en regen
Duet: dat probleem heb ik ook, ik mag mn lievelingseten maken van mezelf (chili/quesedillas)
dus ik hoop dat ik mezelf binnen nu en een paar uur de keuken in krijg. Zou het helpen om mijn
katten lief aan te kijken? Of Mevrouw Teau maar die poging had ik al gedaan..
donderdag 2 juli 2015 om 18:32
quote:slwhisper schreef op 02 juli 2015 @ 16:47:
[...]
Nee hoor. Die moeten vooral ontzettend lachen als jij bij 23 graden al een korte broek of zomerjurkje aandoet. Is echt niet te vergelijken.
Net als mensen die in Siberie wonen. Die roepen bij -10 ''Koud? Wat nou koud! Tis heerlijk!''
Ik denk dat mensen het juist warm krijgen van alle ophef
Rustig blijven en veel drinken en schaduw opzoeken
[...]
Nee hoor. Die moeten vooral ontzettend lachen als jij bij 23 graden al een korte broek of zomerjurkje aandoet. Is echt niet te vergelijken.
Net als mensen die in Siberie wonen. Die roepen bij -10 ''Koud? Wat nou koud! Tis heerlijk!''
Ik denk dat mensen het juist warm krijgen van alle ophef
Rustig blijven en veel drinken en schaduw opzoeken
donderdag 2 juli 2015 om 18:36
Vandaag toch maar weer even naar de sportschool gegaan(anders komt m,n wekelijkse trainingschema in de war) het was daar onverwacht toch nog druk,dus er waren nog meer idioten zoals ik. Maar heb 1,5 uur wel even lekker zitten zweten en na het thuis opfrissen toch maar weer de scooter gepakt,en zoveel mogelijk een route gereden in een bosrijk gebied,en dat was weer heerlijk.
en het begint hier nu al een beetje te betrekken,oftewel de wind is gedraaid en komt nu stevig uit het noorden,dus enige verkoeling en hopenlijk straks ook een fikse regenbui,da,s weer goed voor de boerekool maar morgen weer een mooie dag en genieten van het mooie weer.
en het begint hier nu al een beetje te betrekken,oftewel de wind is gedraaid en komt nu stevig uit het noorden,dus enige verkoeling en hopenlijk straks ook een fikse regenbui,da,s weer goed voor de boerekool maar morgen weer een mooie dag en genieten van het mooie weer.
No Mercy

donderdag 2 juli 2015 om 18:37

donderdag 2 juli 2015 om 18:53
quote:madras schreef op 02 juli 2015 @ 18:44:
@phoebe1982
Neej daar in Syberie'' is het fijn vertoeven,denk dat als u daar bent weer als de wiede-weerga weer terug wil naar Nederland,waar het nu even erg warm is.
Weet ik...
Jaaaaaaaaaa!!! Hier inmiddels ook een bui! Het regent lekker en wat gedonder. Heb boven even lekker alles open gezet.
Miedo goed idee, ik ga mee.
@phoebe1982
Neej daar in Syberie'' is het fijn vertoeven,denk dat als u daar bent weer als de wiede-weerga weer terug wil naar Nederland,waar het nu even erg warm is.
Weet ik...
Jaaaaaaaaaa!!! Hier inmiddels ook een bui! Het regent lekker en wat gedonder. Heb boven even lekker alles open gezet.
Miedo goed idee, ik ga mee.
donderdag 2 juli 2015 om 18:59
donderdag 2 juli 2015 om 18:59
Moet je voor de gein eens op buienradar kijken. Een enorm onweersfront steekt de Noordzee over van zuid naar noord. Wel jammer dat ie niet een stukje op wil schuiven naar rechts. Blazen helpt ook niet want dan vliegt ie door naar Engeland. Maar het brengt wel verkoeling.
Of het nu komt omdat ik helemaal nakkes doe nu of niet, ik vind deze hittegolf redelijk te verdragen. Beter dan eerdere. De laatste was in 2011, dacht ik. Volgens mij deed ik toen ook niet veel, ik werkte iig al niet meer. Dus ik denk ook dat ie wat droger is dan normaal. Misschien door de windrichting?
Of het nu komt omdat ik helemaal nakkes doe nu of niet, ik vind deze hittegolf redelijk te verdragen. Beter dan eerdere. De laatste was in 2011, dacht ik. Volgens mij deed ik toen ook niet veel, ik werkte iig al niet meer. Dus ik denk ook dat ie wat droger is dan normaal. Misschien door de windrichting?
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
donderdag 2 juli 2015 om 19:04
@phoebe1982
Het begint hier ook al in de verte een beetje te donderen,nog geen regen maar dat zal niet lang meer duren denk ik,want ik ruik de regen al. Ja mensen aankomende regen kan je ruiken.
Maar laat die buien maar komen,effe weer een beetje koelte. Oeps ik schreef effe,daar zal wel weer een reactie op komen door iemand die dat geen echt Nederlands vind.
Het begint hier ook al in de verte een beetje te donderen,nog geen regen maar dat zal niet lang meer duren denk ik,want ik ruik de regen al. Ja mensen aankomende regen kan je ruiken.
Maar laat die buien maar komen,effe weer een beetje koelte. Oeps ik schreef effe,daar zal wel weer een reactie op komen door iemand die dat geen echt Nederlands vind.
No Mercy

donderdag 2 juli 2015 om 19:11
quote:phoebe1982 schreef op 02 juli 2015 @ 18:37:
[...]
Ik wil dat oooooohooook! Waarom woon in in godesvredeshemelsnaam in Gelderland...
Ik vind 30 graden al loeiheet. Ik ga emigreren naar Syberië... de groeten..Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat het in Siberie ook erg warm kan zijn..... Dus of je er echt wat mee opschiet?
[...]
Ik wil dat oooooohooook! Waarom woon in in godesvredeshemelsnaam in Gelderland...
Ik vind 30 graden al loeiheet. Ik ga emigreren naar Syberië... de groeten..Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat het in Siberie ook erg warm kan zijn..... Dus of je er echt wat mee opschiet?
donderdag 2 juli 2015 om 19:20
donderdag 2 juli 2015 om 20:02
Het koelt af! Nu nog maar 30 graden. Inmiddels ook gegeten. Manlief was zo aardig om naar de super te fietsen om hamburgers en broodjes te halen. Lekker met veel rauwkost.
De eerste deuren en ramen gaan open om binnen af te koelen. De regen is hier in geen velden of wegen te bekennen. Nu maar hopen op een koele nacht.
De eerste deuren en ramen gaan open om binnen af te koelen. De regen is hier in geen velden of wegen te bekennen. Nu maar hopen op een koele nacht.

donderdag 2 juli 2015 om 20:07
quote:madras schreef op 02 juli 2015 @ 19:04:
@phoebe1982
Nou die zijn gekomen, eerst een gewone bui, lekker buitje en wat gedonder, daarna een flinke hagelbui
met mega grote hagelstenen. Nu een graadje of 23 hier, dus Mevrouw Teau, ik blijf toch maar hier.
Heb even lekker de tuindeur en keukenraam open. Het waait niet heel erg maar het is beter dan niks.
@phoebe1982
Nou die zijn gekomen, eerst een gewone bui, lekker buitje en wat gedonder, daarna een flinke hagelbui
met mega grote hagelstenen. Nu een graadje of 23 hier, dus Mevrouw Teau, ik blijf toch maar hier.
Heb even lekker de tuindeur en keukenraam open. Het waait niet heel erg maar het is beter dan niks.

donderdag 2 juli 2015 om 20:35
Hier (regio Den Haag) was het vanmiddag heerlijk!
Helemaal niet zo heet.
Ik hield m'n hart vast toen ik mijn werkplek verliet (tandartsenpraktijk --------> airco --------> paradijs), maar die muur van warmte was aardig afgebrokkeld.
Verder heb ik voor het eerst in 21 jaar autorijden een auto met airco.
Wat een zaligheid, mensen.
Helemaal niet zo heet.
Ik hield m'n hart vast toen ik mijn werkplek verliet (tandartsenpraktijk --------> airco --------> paradijs), maar die muur van warmte was aardig afgebrokkeld.
Verder heb ik voor het eerst in 21 jaar autorijden een auto met airco.
Wat een zaligheid, mensen.