Hoe overleef ik... een hittegolf?

27-06-2015 09:09 1157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is een hittegolf op komst Wat doen jullie eraan om zo'n dagen nog enigszins draaglijk te houden?

Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.

Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.

Hardlopen laat ik maar even achterwege.

Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.

En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.

Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet
Na een dag klussen met 37 graden ben ik een frietje gaan halen. Het was nog droog, maar toen ik de cafetaria uitkwam, regende het. Ik moest kiezen, of wachten en koude friet of door de stromende regen naar huis. Het werd het laatste en het was heerlijk
quote:misschicken schreef op 02 juli 2015 @ 21:35:

[...]

Nou hier heel af en toe een beetje gerommel in de verte, maar geen flitsen. Ik vrees dat het ons voorbij gaat...Herstel; 2 druppels en onweer.
Enorm heftig knallend onweer met elke seconde een flits!
Hier (Arnhem) regent en onweert het nu alweer, heel fijn. Het koelt lekker af zo.
Vraagje, natuurlijk heb ik geen fles/kruik in de vriezer gegooid. Domdomdom...

Zou het kunnen werken als ik een stel sokken nat maak met koud water en die aantrek? Ik heb me een hete voeten, niet normaal...
kan je doen.
Ohhhh heerlijk!!!

Voelt wel gek om wat aan mijn voeten te hebben nu, maar zo lekker koel nu!!!
Ik doe altijd koelelementen van de koelbox in een sloop en dan in bed. En flessen water bevriezen en dan voor de ventilator.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Hier 070 niks. Wel afgekoeld maar geen onweer
Het onweert en regent hier al heel hard vanaf 9u. Ontzettend harde knallen en veel flitsen. Ik ben er nu wel klaar mee, ik wil slapen.
quote:hatsetats schreef op 02 juli 2015 @ 23:13:

Ik doe altijd koelelementen van de koelbox in een sloop en dan in bed. En flessen water bevriezen en dan voor de ventilator.Klinkt wel OK, maar is dat niet hard om op te liggen met je hoofd? Of leg je die sloop met koelelementen naast je? Maar het idee klinkt niet slecht.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Noordwijk, nauwelijks regen en het warmt enorm op.
quote:pejeka schreef op 02 juli 2015 @ 23:19:

[...]

Klinkt wel OK, maar is dat niet hard om op te liggen met je hoofd? Of leg je die sloop met koelelementen naast je? Maar het idee klinkt niet slecht.Voeteneinde
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Het werd hier ook warmer en stikbenauwd voor de buien begonnen. Misschien krijg je het zo?
Hier in het zuiden van Friesland hebben we al een uur flinke buien en zwaar onweer, vanaf negen uur hadden we lichte onweer en buitjes.
quote:hatsetats schreef op 02 juli 2015 @ 23:24:

[...]

VoeteneindeHmmm... zou ik het misschien ergens halverwege doen... ik ben namelijk een vreemd mens, kan niet slapen zonder een dek op me. Kan wel mijn voeten buitenboord gooien, maar van dijen tot borst wil ik een deken of wat dan ook op me hebben (nee, niet mijn man met dit weer ) Dus ergens in die regio een koele sloop met koelelementen... hmmm, ga ik proberen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Hier hagel en omgewaaide bomen. Het onweer kwam eerst van rechts en toen van links. Leuk!
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
quote:Flappie55 schreef op 02 juli 2015 @ 23:29:

Hier in het zuiden van Friesland hebben we al een uur flinke buien en zwaar onweer, vanaf negen uur hadden we lichte onweer en buitjes.Hou maar op, schei maar uit... zit je bij Heerenveen in de buurt?
quote:Miss-Colorado schreef op 02 juli 2015 @ 23:32:

[...]

Hou maar op, schei maar uit... zit je bij Heerenveen in de buurt?Jep, in wolvega. Wil nu eigenlijk wel slapen. Jij in Heerenveen naar het plafond aan het staren?
Hier op de Veluwe ging het om 10 uur helemaal los.

Ik moest werken en terug op de scooter, was net op tijd binnen.

Nu regent het nog steeds en rommelt het en flitst het.

Proberen maar iets te slapen, ga morgen om 5 uur weer op, dus op zijn minst wel een paar uurtjes slaap proberen te pakken, ondanks de warmte die ik het huis niet uit krijg.
quote:Flappie55 schreef op 02 juli 2015 @ 23:37:

[...]

Jep, in wolvega. Wil nu eigenlijk wel slapen. Jij in Heerenveen naar het plafond aan het staren?Letterlijk en figuurlijk, lekkage op 3 plaatsen in huis.
quote:ninon schreef op 02 juli 2015 @ 22:32:

Na een dag klussen met 37 graden ben ik een frietje gaan halen. Het was nog droog, maar toen ik de cafetaria uitkwam, regende het. Ik moest kiezen, of wachten en koude friet of door de stromende regen naar huis. Het werd het laatste en het was heerlijk Natte friet? Of had je hem goed onder je kleren verstopt?
Op de knmi site staat nu voor zaterdag 30 graden ipv 36 wat het journaal zegt. Ik ben benieuwd. Ik vind het niet logisch dat het dan nog zo warm wordt want het gaat s middags al onweren. Dus dat wordt een rare start van de Tour, eerst puffen en dan door een wolkbreuk fietsen. Ik ben blij dat de politie de acties heeft opgeschort want ik denk dat het een zootje was geworden. En met die temperaturen worden mensen vast boos. Ik zag het al voor me dat de fietsers op de vuist zouden gaan met de politie.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Ik ben klaar voor de dag, baby naar kdv en gaan. Na het werk lekker het zwembad in. Fijne dag allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven