Hoe overleef ik... een hittegolf?
zaterdag 27 juni 2015 om 09:09
Er is een hittegolf op komst Wat doen jullie eraan om zo'n dagen nog enigszins draaglijk te houden?
Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.
Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.
Hardlopen laat ik maar even achterwege.
Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.
En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.
Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet
Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.
Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.
Hardlopen laat ik maar even achterwege.
Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.
En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.
Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet
donderdag 2 juli 2015 om 20:46

donderdag 2 juli 2015 om 20:47
quote:madras schreef op 02 juli 2015 @ 20:46:
Had gedacht dat de regen en donder wel door zou zetten hier in Ede,maar de donder is verdwenen en het klaart weer een beetje op,maar de temperatuur is nu gelukkig weer een beetje te behappen,maar de nacht is nog lang en wie weet wat er nog komt.Een durp verderop valt helemaal nietssss
Had gedacht dat de regen en donder wel door zou zetten hier in Ede,maar de donder is verdwenen en het klaart weer een beetje op,maar de temperatuur is nu gelukkig weer een beetje te behappen,maar de nacht is nog lang en wie weet wat er nog komt.Een durp verderop valt helemaal nietssss

donderdag 2 juli 2015 om 21:03
Ik ben bang dat de regen aan ons voorbijgaat... Rond 5 uur begon het hier flink te waaien, dunne wolkjes, en ik dacht en hoopte echt op een flinke bui. Maar nu is het (al een tijdje) weer volkomen windstil, de zeer spaarzame sluierwolkjes aan de hemel worden steeds dunner en minder, dus helaas...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
donderdag 2 juli 2015 om 21:15
Jaaaaaaa, regen! In Wormerveer plenst het. De lucht is prachtig om te zien, hele bijzondere wolken. Het flitst en knettert en we waren aan het wandelen. Dat vind ik een beetje eng. Dus beetje naar huis gerend, vanwege het onweer, hahaha. Het is nog net geen wolkbreuk, echt heerlijk. Nu wordt het wel iets benauwder als het stopt met regenen maar mijn tuin is dankbaar. En het is nu veel minder warm.
Waarom wordt het zaterdag nou zo heet, vraag ik me af. Geen wind ofzo? Ik snap dat niet.
Waarom wordt het zaterdag nou zo heet, vraag ik me af. Geen wind ofzo? Ik snap dat niet.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
donderdag 2 juli 2015 om 21:19

donderdag 2 juli 2015 om 21:27
quote:Dahlia74 schreef op 02 juli 2015 @ 19:11:
[...]
Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat het in Siberie ook erg warm kan zijn..... Dus of je er echt wat mee opschiet?
Nouou..
Anapple: lekker he! Het is hier heerlijk nu...
Daar snak je toch wel naar na zo'n bloedhete dag. Mijn halve Spaanse facebook lacht me uit maar goed ..
[...]
Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat het in Siberie ook erg warm kan zijn..... Dus of je er echt wat mee opschiet?
Nouou..
Anapple: lekker he! Het is hier heerlijk nu...
Daar snak je toch wel naar na zo'n bloedhete dag. Mijn halve Spaanse facebook lacht me uit maar goed ..

donderdag 2 juli 2015 om 21:29
donderdag 2 juli 2015 om 21:34

donderdag 2 juli 2015 om 21:35
quote:madras schreef op 02 juli 2015 @ 20:54:
@misschicken
Ik zie net dat het af en toe flitst boven Veenendaal maar de wind komt uit het noorden en veenendaal ligt ten westen van mij,dus gaat het de andere kant op (het begint een beetjeop buien-radar te lijken) Nou hier heel af en toe een beetje gerommel in de verte, maar geen flitsen. Ik vrees dat het ons voorbij gaat...
@misschicken
Ik zie net dat het af en toe flitst boven Veenendaal maar de wind komt uit het noorden en veenendaal ligt ten westen van mij,dus gaat het de andere kant op (het begint een beetjeop buien-radar te lijken) Nou hier heel af en toe een beetje gerommel in de verte, maar geen flitsen. Ik vrees dat het ons voorbij gaat...

donderdag 2 juli 2015 om 21:41
quote:pejeka schreef op 02 juli 2015 @ 21:34:
[...]
Ik woon in regio 040 (tussen Eindhoven en Venlo), maar nog niks te bekennen hier...Het heeft hier (ten zuiden van Ehv) denk ik tien minuten geregend en wat gerommeld (rommelen doet het nog), maar het meeste gaat aan de westkant van Eindhoven richting het noorden. Ik denk niet dat jij voorlopig wat gaat krijgen zo op de radar kijkend.
[...]
Ik woon in regio 040 (tussen Eindhoven en Venlo), maar nog niks te bekennen hier...Het heeft hier (ten zuiden van Ehv) denk ik tien minuten geregend en wat gerommeld (rommelen doet het nog), maar het meeste gaat aan de westkant van Eindhoven richting het noorden. Ik denk niet dat jij voorlopig wat gaat krijgen zo op de radar kijkend.
donderdag 2 juli 2015 om 21:50
quote:Gingembre schreef op 02 juli 2015 @ 21:41:
[...]
Het heeft hier (ten zuiden van Ehv) denk ik tien minuten geregend en wat gerommeld (rommelen doet het nog), maar het meeste gaat aan de westkant van Eindhoven richting het noorden. Ik denk niet dat jij voorlopig wat gaat krijgen zo op de radar kijkend.Hmmm... net een felle bliksemflits en wat gerommel...
[...]
Het heeft hier (ten zuiden van Ehv) denk ik tien minuten geregend en wat gerommeld (rommelen doet het nog), maar het meeste gaat aan de westkant van Eindhoven richting het noorden. Ik denk niet dat jij voorlopig wat gaat krijgen zo op de radar kijkend.Hmmm... net een felle bliksemflits en wat gerommel...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

donderdag 2 juli 2015 om 21:52