Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mmmoi, getverderrie. Lekker van die vijverdrab. Was ze geschrokken of viel het wel mee? Zal wel lekker ruiken zeg.

Krokus, fijn dat je weer wat opknapt. Grappig dat Roan Wowa zegt tegen zichzelf. Volgens mij hebben we allemaal lastige namen voor onze kinders uitgekozen, qua uitspreken dan.

Zaten zondag in speelland beekse bergen en daar werd Sequoia omgeroepen. Arm kind is dus vernoemt naar een reuzenboom.

Ik vergeet gewoon nog een lollig geluid van Max. Als hij iets eetbaars ziet wat hem wel wat lijkt (kortom alles zo ongeveer) wijst hij, roept Lekkah en doet dan mjamjamjamjam. Echt met zijn tong over zijn lippen likkend. Ziet er echt lollig uit. De dames van de vleeswaren, kaas, grill en steak en bakkerij van de appie vinden het geweldig. En ook de groenteman en het C1000 personeel vinden het super. Kortom, een rondje winkelen is meestal een verwende Max die echt geen honger meer heeft. LOL Vandaag een papfles thuis, taaitaaitje op de markt bij de broodkraam, doosje rozijntjes van de notenkraam, mandarijn van de groenteman, plakje worst, stukje kaas en een minibolletje. En dat was alleen maar een rondje markt en de appie. Bij de lunch at hij helemaal niets. Gek he?!
Hier ff kort; volgens mij heb ik het griepje van Krook.... bah.. de snot loopt zo mijn neus uit, ik nies me rot, heb koppijn (dus laptop gaat zo uit) en heb al 2 keer 2 uur liggen pitten zo moe ben ik. Gelukkig kon ik Ella bij opa en oma brengen want manlief is ook niet helemaal fit. En elke keer als ik een niesbui heb (zo'n 15 keer niezen) dan krijg ik reactie van ons kindje; hij vindt het niet zo leuk denk ik!

annie; we hebben niet echt hommeles, maar ik was gewoon heul boos op 'm...

Denk je goed aan jezelf??? Dan maar geen koor (wel jammer)

Ringel; geniet van het schoppen en trappelen!

Mmmoi wat een draakje heb je toch! hihi

Fluff; alvast sterkte voor morgen en o-morgen. Ook al ben je er zelf niet bij. Kus!
Mayte kent de namen van de buurkindjes ook al Lars, Nano (Keano) en Kota (Dakota) zo lief.

euh.........

@mmmoi, kan me voorstellen dat een Jasmijn dan echt breedgrijnzend die vijver uit komt (kroos in d'r haar en lekker uitspugen) en dan nog wijzen naar het poesje hahahahahahaha, je schrikt je rot, maar achteraf wel lachen hoor zo'n stunt!

sja en toen was ik het alweer kwijt.....snorry.

ga slapen, morgen weer een lange werkdag en ben momenteel inwerkcoach (krijgen 3 nieuwe collega's erg leuk, maar ook erg vermoeiend)

truste
he dames, ben even wat minder online ivm laptop die kapot is. Hij is naar de reparateur. Hopelijk is hij snel terug!
Internet lag er een paar dagen uit hier maar ik ben nu weer online.

Het gaat heel goed hier. Eva is een voorbeeldig kindje dat tussen de voedingen netjes slaapt 's nachts. Ze zat 2 dagen geleden alweer op haar geboortegewicht en ze huilt eigenlijk alleen als ze honger heeft.

Ze ligt nu ook alweer een uurtje in haar bedje geluidjes te maken en om zich heen te kijken.

Gisteren was de kraamverzorgster voor het laatst en dat is toch wel weer vreemd. Maandenlang kijk je uit naar die kraamweek en nu is het alweer voorbij. Geen mooi opgemaakte lunches en in stukjes gesneden fruit meer.

@mmmoi: pakje is binnen!! Wat een super schattig stelletje, heel erg bedankt. Fijn dat het een wat grotere maat is want ik kom om in de maatjes 50/56. Heb je die uit die winkel waar die vriendin van jou werkt?

Ik moest wel heel erg lachen om het vijver avontuur van Jasmijn.

@fluffy: lijkt me inderdaad vervelend dat je niet met Max mee kunt.

@ringel: geniet lekker van al het getrappel in je buik! Zwanger zijn mis ik niet maar ik voel me wel heel "leeg" zonder die bewegingen in mijn buik.

@ris: beterschap

@krokus: wat goed van Roan dat hij al zoveel praat. Dat hoor je toch vaak van kinderen die motorisch weer wat langzamer zijn. Ieder kind heeft zijn eigen interesses en sterke punten.

@mirjam: wat vervelend voor Hanna en voor jullie dat ze zo slecht slaapt. Dat er nog geen oorzaak voor is gevonden maakt het ook niet makkelijker.

Hopelijk gaat het snel weer beter.

@annie: Hopelijk gaat Sverre snel doorslapen, dan kan jij tenminste een beetje bijslapen.

Floor is vandaag op de creche dus we hebben een rustig dagje.
@Pebbles: Graag gedaan hoor! En je zei al dat je veel kleine maatjes had, dus heb ik expres wat groter gekocht. Ik vond hem zelf ook al zo leuk... Fijn dat alles zo goed gaat en dat Eva zo'n makkelijk meisje is!

@Krokus: Hoop dat die laptop snel weer gemaakt is!

@Fluf: Leuk is dat hè, dat ze overal wat lekkers krijgen. Jasmijn d'r tante werkt bij de vleeswaren en kaas in de AH en daar was ik vanochtend ook. Kreeg ze natuurlijk een worstje dat een gangpad verder alweer op was. Begon ze: 'tante Eeeeeellllyyy! Nog meer worstje!' te roepen ...

Vanochtend een boodschapje gehaald en brood bij de man op de zaak gebracht, want ik had vanochtend geen brood meer in huis dus had hij geen lunch. Daar een bakje koffie gedronken en toen nog langs een schoenenzaak voor Jasmijn. D'r witte zomerschoentjes zijn aardig schoon uit de was gekomen maar nog drijfnat. Nu heeft ze alleen Crocs om aan te doen dus ik ging maar vast kijken voor schoenen. Ze hebben haar voeten met zo'n computer gemeten en ze moet maat 23 hebben. Nu gingen alle babyschoentjes tot die maat en de kinderschoentjes zeg maar, vanaf 24. En die vond ik natuurlijk weer veel leuker... ik wil bruine laarsjes voor d'r, omdat ik al heel veel bruine kleren voor haar gekocht heb. En die waren er niet. Wel in maat 24 voor 105 euro!!!!!!!! Dat ga ik er dus echt niet voor uitgeven, no way jose.

Als Jas straks wakker is, even naar die 2e hands zaak, kleren van vorig jaar wegbrengen. Verder nog een klein boodschapje. Vanavond ga ik misschien met mijn schoonzus winkelen. Die werkt bij mexx dus ff voor Jasmijn inslaan met korting weer!!!
Vergeet ik nog helemaal wat ik wilde vertellen:

Jasmijn heeft een beker met Nemo erop, maar die film leek me nog te eng voor haar. Ze weet door het plaatje van die beker dus wel dat dat Nemo heet. Nu had ze vanochtend in de lade ontdekt dat wij een dvd daarvan hebben dus zat ze de hele tijd te zeuren: 'Nemo kijken!'. Uiteindelijk heb ik hem maar aangezet en dacht; zodra ze hem te eng vindt worden zet ik hem wel uit. Dat heb ik dus gedaan, zij lekker op de bank met haar speen en koekel en ik hoorde haar niet meer. Op een gegeven moment, na een klein kwartiertje ofzo, ging ik een broodje bij haar brengen (ik zat achter de laptop aan tafel met mijn rug naar haar toe), ligt ze te slapen op de bank!!! Het was echt een heel grappig gezicht... Toen heb ik haar overgelegd in d'r bedje maar daar werd ze natuurlijk wakker. Nu ligt ze in de babyfoon te roepen dat ze Nemo wil kijken...zucht...
Hoi hoi, Pebs, dat klinkt goed allemaal zeg! Geweldig. Lekker dat de bv goed loopt!

Mmmoi, hahaha, op de bank in slaap gevallen. volgende keer dan maar daar een dekentje over haar heen. Veel plezier met winkelen (hoeveel kastruimte heb jij wel niet?)

Fluf, laat je weten hoe het allemaal verloopt met Max? Naar dat je niet bij hem kan zijn, maar gelukkig is er telefoon!

Ris; beterschap!

Mats is zo straks bij een vriendin van de bank op de rand van de tafel gevallen. Hij lijkt nu net een clowntje met een dikke bloedlip. Ik geloof wel dat het meevalt, het bloedt niet meer zo erg. Vanmiddag maar een ijsje eten tegen de zwelling, hij ligt nu te teuten in bed...misschien was het handig geweest als ik een hydrofiel in zijn bed had gelegd, dat wordt straks bedje verschonen...

Met Sverre naar CB geweest, eerste prikken gehadm, viel mee! Bikkels die ik heb! Hij weegt nu....schrik niet....6540 gram en is 59 CM. Dikke poemel!
@Annie: Haha, valt wel me hoor, ik heb nu 1 jurk en 1 stelletje van rokje, truitje, vestje en legging voor Jasmijn gekocht. Oja, en een spencer van de Wibra. Voor de rest nog geen winterkleding... maar daar komt vanavond wel verandering in denk ik, als het winkelen tenmiste doorgaat. Hoest met jou? Zielig voor Mats van zijn lip!

Ik heb foto's op de groep gezet. Gaat voor mij sneller dan Hyves...
nou, laptop is nog niet opgehaald. De letter k doet het niet, dus ik heb hem gekopieerd, en iedere keer dat er een k in een woord zit, doe ik control v. Zucht. Ik ontwijk de k dus.

Ben een beetje geirriteerd door een opmerking van een vriendin. Ze vroeg of ik vanmiddag mee de stad in ging om even koffie te drinken. Ik gaf aan dat dat met Roan gewoon niet practisch is, omdat het zo'n druktemaker is. Die zit echt niet een half uur stil in zijn buggy of in een stoel. "Je moet het gewoon eens proberen" zegt ze tegen me. ??????? Hallooooo, ik ken mijn zoon toch!!! Zo sjacherijnig kan ik daarvan worden. Vorig jaar bleef ik idd veel thuis met Roan omdat hij zoveel huilde. Nu ga ik echt wel overal met hem naar toe, maar je moet wel realistisch zijn. In een hip cafeetje een kop koffie drinken is niets voor een kereltje van ruim anderhalf. Die wil rennen, en springen, en overal aanzitten. Dan kun je niet fatsoenlijk een gesprek voeren. Heb me voorgenomen dat ik er wat van ga zeggen tegen haar. Voel me gewoon aangesproken op mijn ouderschap. Bah.
Krokus, zo heeft je vriendin het vast niet bedoeld hoor. Maar ik begrijp je wel heel goed. Mats is ook zo'n handenbindertje, maar we hebben hier een aantal kroegjes waar juist aan kinderen is gedacht qua speelgoed en drinken en bestek enzo. Maar je moet nooit iets voor een anders doen waar je je zelf niet goed bij voelt als het je kind aangaat. Dat heb ik me voorgenomen en dat probeer ik zo goed mogelijk uit te voeren. JIJ weet wat goed voor Roan is en dat doe je hartstikke goed!

En voor de rest? Lang leve de polsbandjes!!! (tsja, ik heb er dus maar 1 gekocht, slechte mama ben ik he? Maar ja, liever een levend kind aan de lijn dan een dood kind onder de auto. De eerstvolgende idioot die weer hondengeluiden maakt zet ik flink voor paal; kijk eens Mats, die meneer probeerd ook een hondje na te doen. Maar ja, dat bedenk ik dus alleen maar achteraf) Sorry voor mijn frustratie!
Krokus, jij bent een Keigoede moeKe!

...Zo, dat mag ooK wel eens gezegd worden!
Hoi meiden,

Annie, Mats zo'n dikke lip! Geef hem maar heel voorzichtig een kusje van mij! En wat is Sverre al groooot!! Zo, die groeit echt als kool op jouw slagroom, heerlijk he!

Mmmoi, ik had vorige week zwarte laarsjes gekocht bij Dolcis en ze hebben ze ook in het bruin. Ze waren 40 euro, dus dat valt wel mee. Ik heb maat 22 gekocht maar ze hebben ze ook in maat 23/24. Ze zijn vrij simpel (strakke vormgeving, zonder tierelantijntjes) met een zijritsje. Ik ben steeds jaloers als ik lees dat jij 40% korting krijgt bij Mexx..wauw. Je mag zeker niet voor nog meer mensen dingen kopen? Ik zou dat streepjurkje van Hanna (roze/taupe) ook wel in het blauw met taupe willen..haha.

Krokus, je vriendin bedoelde het natuurlijk goed, maar niet leuk als je niet zit te wachten op zulke tips/vragen. Maar Roan is toch al een stuk rustiger/makkelijker geworden trouwens? (niet dat je hem dan wel mee kunt nemen met boodschappen doen, dat bedoel ik niet, maar in het algemeen).

Pebbles, Eva doet het prima he! Fijn hoor! Hoe is het met je bekken eigenlijk?
Hallo meiden,

Hier ene berichtje uit het Ronald mac Donaldhuis. Manlief werd behoorlijk nerveus vandaag. Hoe dichter het vertrek bij kwam hoe erger het werd. En opeens kwam het hoge woord eruit. Hij vond het te moeilijk om te gaan. Thuis is bekend, hij weet hoe en wat met de kinderen en Rotterdam is onbekend. Hij weet niet of hij wel de goede vragen stelt en of hij Max wel gerust kon stellen. Kortom. Ik ben nu dus toch in Rotterdam. Vandaag naar de anesthesie. Max krijgt een infuus in zijn voet omdat de aderen in zijn handjes te diep liggen. balen, maar het is niet anders. Morgen kunnen we al om kwart voor acht melden en dan is hij snel aan de beurt. Ik hoop dat het meevalt allemaal. Ik laat jullie weten hoe het is gegaan.

Liefs uit Rotterdam...

p.s. Uiteraard heeft Max besloten dat dit de uitgelezen locatie is om een stap of zeven a acht helemaal los te zetten!!! Zo wankel als het maar zijn kan, maar toch.
Krook je moet je er idd neit te veel van aan trekken. Ik denk echt niet dat ze het slecht bedoelde en al helemaal niet jouw ouderschap in twijfel trok!

En in een hip cafe zul je mij ook niet vinden om een goed gesprek met een vriendin te voeren terwijl Ella aandacht wil. Ik ga gewoon lekker burgerlijk naar de Hema (elke vrijdag ochtend hihi; en je moest eens zien hoe druk het daar is met rondrennende kids!) Doe gewoon wat goed voelt, ik zou het wel ff bespreken met d'r, maar ik zou het niet te zwaar maken. Kus!

Ik voel me vandaag al stukken beter. Gek wat een dagje veel slapen doet! Ella is vandaag niet naar opa of oma gegaan, de man was ook nog een dagje ziek, dus we hebben lekker gekneuterd met zijn drietjes.

Morgen op excursie, naar de bakker en ..... de hema.

Het is trouwens razend druk in de straat. Er staat vanaf vanmiddag een meubelfabriek in de hens en er zijn wat straten afgezet. voor de fabriek, is een groot voetbalcomplex dus volgens mij staat het daar vol met kijkers. enniewee.... in die straat kan geparkeerd worden, maar niet zo heel veel, dus staat nu onze straat vol. Ik heb de gordijnen dichtgetrokken; heb geen zin in pottenkijkers.

foon..... later!
@mirjam: mijn bekken is helaas nog heel gammel. Vandaag zijn we heel even de deur uit geweest om een nieuwe stofzuiger te kopen (kraamverzorgster heeft de onze laten vallen, motor kapot ;-( ). Dat was eigenlijk alleen auto in, winkel in, weer terug naar de auto maar ik kan nu bijna niet meer lopen.

Wel balen want ik heb juist zoveel zin om er weer lekker uit te gaan.

Dat is wel een goed idee om Mmmoi meer mee te laten nemen. Ik zie haar al helemaal met een gigantische boodschappenlijst bij de Mexx winkel aankomen .
FF, sterkte morgen! Moet naar zijn, om je kind dit te laten ondergaan. Ik zwaai naar je (een kilometer of 8 verderop). Hadden we nu toch maar afgesproken. En fijn dat Max nu toch ook gaat lopen!
Fluf, wat fijn dat Max loopt!! Vast een voorbode dat alles helemaal goed gaat komen. Max gaat in ieder geval op volle kracht vooruit, heerlijk!!!!!!!!

Pebbs, naar van je bekken, wel een goede reden om je nog lekker lang te laten verwennen!

Heb vanmiddag toch nog ff de huisarts gebeld voor Mats. Hij werd raar wakker, had weer gebloed en was erg zielig aan het huilen. Ik denk dat hij hoofdpijn had. We moeten nu om de 2 uur Mats even wakker maken om te kijken hoe het gaat. Slaperig mag, maar hij moet wel helder zijn. Hij had een behoorlijke buts gemaakt, je ziet zijn tandafruk aan de buitenkant van zijn lip, brrrr!
ach gossie arme Mats (heb je wel foto's gemaakt?) beetje botte opemrking misschien, maar heb van Mayte's eerste "fat lip" ook foto's gemaakt. Sterkte!

Fluf toch in Rotjeknor. succes meid. hoop dat je een beetje kan slapen.

hahahahaha mmmoi gaat gewoon onze personal shopper worden bij mexx.........Bij de Bristol heb je trouwens ook errug leuke kleren voor leuke prijsjes.

en verder, ben ik weer moe. mag morgen naar de huisarts om een plasje in te leveren (dikke kans op blaasontsteking hoeraaaaa) en even laten checken of toch misschien niet eenschimmeltje in de onderste regionen....het gepiep begint weer hoor *zucht*

Pebbs, doe maar rustig aan met je bekken. kun je geen extra kraamzorg kopen (die kun je hier zelfs met cadeaubonnen cadeau doen!!!!) herlijk dat Eva zo'n tevreden meisje is. (krijg er zelf ook alwer helemaal zin in)
Ff snel, ga zo op school langs...

Heb niks gekocht bij Mexx! Jawel, voor de man, maar voor Jas niks... ze hadden van de kleertjes tot en met maat 92 maar een rekje van één meter breed en de enige 2 jurkjes die ik daarvan leuk vond (die ene heeft Hanna ook) waren er niet meer in 92. In de lijn vanaf maat 98 hingen hele leuke dingen, ook een onwijs leuke jas, maar dat was echt te grooooot...jammergenoeg. Geen personal shopper voor jullie hier, want de schoonzus heeft een max. per maand en daar ging ze nu al overheen

Verder: wilde Fluf ff sterkte wensen en Pebbs ook...

En Ringel, hoe merk je dat je last hebt van een schimmel? Ik vrees nl. dat ik het ook heb...vind het alleen vreselijk om naar de dokter te gaan daarmee...heb ook heel veel afscheiding, maar dat had ik toen bij Jasmijn ook. Sorry voor de ranzigheid...

Nu moet ik gaan, even overleg met collega op school. Is zo pauze daar...
En Joepie ik heb dus idd een schimmel tussen m'n benen en Sinterklaas is nog niet eens in het land!

@mmmoi, hoe merk je dat je een schimmel hebt? nou tis over het algemeen een beest met 4 benen een staart en een hoofd met manen,lastig om over het hoofd te zien, maar daar hebben we het nu niet over he? (sorry ben in meligheids modus gesprongen tijdens het wasvouwen) euh....t ruikt niet lekker (onwelriekend vind ik dan wel een mooie bewoording) en het wordt van wittig naar gelig en het lijkt op yoghurt (qua substantie) dus ben vanochtend ook maar met de nodige schroom richting de dokter gedaan en heb nu 3 witte eitjes gekregen die ik vaginaal moet inbrengen. nu heb ik dit al wel eerder bij het handje gehad en het valt mee en met een dga of wat ben je er vanaf.

Had ook een plas ingeleverd, maar die was schoon. Moet nu mandag ochtend een gewassen plas inleveren. eerst potje met heet water omspoelen, daarna mezelf van onderen wassen, eerst een beetje plassen en laten gaan, plas ophouden en dan pas in het potje plassen. En dat zou dus allemaal rond een uur of 5 in de ochtend moeten gaan gebeuren. *zucht*
Ringel; balen van die schimmel! Ik heb het ook vaak gehad en werd dan idd met die eieren ri. huis gestuurd. Laatste keer dat ik het had, bleek ik suikerz. te hebben. Toen heb ik 6 weken lang met dat kreng gelopen en het jeukte zo erg dat ik tot bloedens toe heb gekrabt soms. Had wel een middel van de ha gekregen, maar als je db hebt, werkt dat niet (tenminste niet als de db niet behandeld wordt). dus na 6 weken terug en toen gingen ze voor de zekerheid maar ff prikken.... Klotezooi; als ik terug denk aan die zomer... bah.

Mmmoi; er zit dus niks anders op dan naar de ha te gaan. Meestal hoef je enkel te omschrijven wat je voelt en hoe je afscheiding eruit ziet en dan weten ze het wel.

wat gek trouwens dat je je hiervoor bezwaard voelt terwijl je een kind hebt gebaard! Dan zit toch ook jan en alleman in je kruis te loeren? (of is dat alleen in mijn beleving? iedereen had voor ik zwanger was natuurlijk al uitgebreid mijn kruis bekeken....) Wat een lekkere verhalen zo net na de lunch!

Gisterenavond belde Andre; dat is een vriend van ons die een dorp verderop geboren is, maar nu in Ierland woont. Hij wordt peetoom en toen we 'm vroegen was hij helemaal vereerd! Ben vandaag met hem, mijn zus en schoonzus bij de hema koffie gaan drinken (leuke excursie). Morgen gaan we samen eten en zondag hebben we zondagavondkookclub, dus zien we elkaar weer allemaal.

Schoonzus heeft trouwens sinds deze week ook verlof; kunnen we samen klagen over ons trouwmonster. Daar kan ik boeken over vol schrijven... nu ook weer dus....

Fluff; hoe is het gegaan???

Annnie; hoe is het met Mats?

En verder weet ik het niet meer. Doei!
Hahaha, Mmmoi, gekke muts die je bent (maar wel heel lief hoor!). Heb je jeuk? Brokkelige afscheiding (bij mij ruikt het dan mierzoet, niet zo zeer vies), gewoon bellen, waarschijnlijk hoef je niet eens langs te komen. Schimmel is veelvoorkomend tijdens zwangerschap. Heb het zelf ook 2 keer gehad, in het begin, kreeg ook 3 eitjes en bij ong 38 weken. Maar toen mocht ik geen eitjes meer, zou de bevalling kunnen opwekken dus kreeg ik een zalfje. Sverre heeft nu spruw en heeft dat waarschijnlijk tijdens bevalling ontwikkeld. Oja, je lief kan ook jeuk krijgen, tenminste.....

Ringel, goed idee van die foto. Om het nog wat erger te maken; zijn lip is dik, op zijn wang zit een tweedaagse oude paarse blauwe plek, lekker hoor, ondernemende jongens!!!

Fluf, hoe gaat het met Max?
Haha, de online huisarts hier... ja, hier ook schimmel vrees ik, want jeuk (vooral 's avonds en 's nachts, heel raar) en meer afscheiding dan normaal maar het ruikt niet echt heel vies ofzo. Bij Jasmijn had ik ook veel afscheiding maar dat ging na de bevalling gewoon vanzelf over. Het is idd gek dat ik er liever niet mee naar de ha ga; bij mijn bevalling hebben ook aardig wat mensen in mijn kruis gekeken. Maar de ha nog nooit en ik heb deze ha ook pas een jaar. Toch beetje onwenning dus nog, ik weet het niet...als ik last blijf houden er toch maar even langs na het weekend dus. Hoe groot zijn die eitjes? Kan me er echt niets bij voorstellen...of lijken die op tampons...

Heb vanmiddag lekker bij de 2e hands winkel gewinkeld. Leuk stelletje van Oilily; rokje met shirtje en ook nog een Esprit broekje en een spencertje van Lief! Ik was goed geslaagd. Verder eindelijk bij een schoenenwinkel bruine laarsjes die ik leuk vond voor Jasmijn gescoord. En stoere crème kniekousjes met een lintje eraan die er dan bovenuit komen...hihi...

Morgen richting de Achterhoek, met mijn ouders mee. Manlief en Jasmijn gaan gelukkig ook mee. Mijn vader en man gaan laminaat leggen in de logeerkamer bij opa en oma. De vrouwen zullen wel gaan shoppen ofzo

We gaan nu een bakkie doen bij de nieuwe buren, gezellig, even elkaar leren kennen. Babyfoon mee; Jas ligt nog te kletsen.

Doei lieverds!

Heeeeej! Ik kan geen kleurtje kiezen, menu is weg!
lekker rustig hier!

ook niks te melden, dus gaat pitten. truste

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven