7 weken vrij, pffff

09-07-2015 09:21 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie denkt er even met mij mee? Ik heb zeven weken vakantie (werk in het onderwijs) en dit is mijn eerste week. Ik verveel me nu al en zie op tegen de komende weken. Ik ben single, woon dus alleen en heb niet veel te besteden. Mijn vriendinnen zijn of aan het werk, of op vakantie. Omdat ik tussen twee banen zit en dus na deze vakantie op een nieuwe school start, heb ik eigenlijk niet echt iets voor te bereiden. Verder heb ik vorig jaar een depressie gehad en dat is heel heftig geweest. Ik weet van mezelf dat ik regelmaat nodig heb en dat ik van uren in bed liggen niet blij word. Ik heb ook echt mensen om mij heen nodig, kan me eenzaam voelen. Ik kan me prima een aantal dagen alleen vermaken en kan daar ook echt van genieten, maar nu na vijf dagen ben ik er wel klaar mee. Mijn huis is schoon en er liggen eigenlijk geen klusjes meer. Ik kijk veel series, lees wat en ga regelmatig 's morgens sporten. Maar ik word dat zat nu en vind de dagen echt heel lang. Vanavond heb ik met een vriendin afgesproken. Dat is gezellig, maar wat ga ik tot die tijd doen? Ik merk dat ik het nu moeilijk vind om dingen te bedenken. Ik vind musea bezoeken, terrasjes pikken, winkelen etc allemaal heel leuk, maar heb er gewoonweg het geld niet voor om dit vaak te doen. Ik weet dat het geen wereldprobleem is en anderen zo met me zouden willen ruilen, maar voor mij is het echt lastig. Iemand nog ideeën?
Een kleine cursus doen, of een tijdelijke hobby oppakken?
Fietstochten maken in de buurt, museumjaarkaart kopen, kijken welke gratis aktiviteiten in de buurt zijn, ergens logeren of iemand bij jou uitnodigen om te logeren
Je bent zelf een theepot
Welke regio woon je? Ik heb nog een laminaatvloertje dat gelegd moet worden
Tijdelijk horecabaantje?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Er loopt een topic op psyche met allemaal opdrachten om te doen. Misschien kun je daar wat mee?

(De link zet ik er niet bij, dan heb je weer wat te doen om die op te zoeken. )
Misschien elke dag een lang stuk wandelen of fietsen? Allebei gratis, goed tegen depressie én grzondheid en je bent er een tijdje mee zoet. Misschien kun je in je omgeving een aantal plekken van te voren op een lijstje zetten waar je allemaal wel eens naar toe zou willen fietsen. Zowel dichtbij (buurtdorpen) als verder weg (een stad een stuk verderop, of een bezienswaardigheid).

Als je weinig inspiratie hebt kun je je ook verdiepen in geocachen. Eigenlijk iets soortgelijks (wandelen/fietsen in je omgeving), maar dan met een specifieker doel.

Voor slecht weer dagen is er binnenshuis wellicht ook wel wat te bedenken, bijv creatief iets doen. Altijd al willen leren breien, tekenen of haken misschien? Op youtube staan zat filmpjes en een bol wol of een setje potloden kost niet zo veel.

Of misschien nog legio boeken waar je steeds de tijd niet voor vindt? Een bieb abonnement is iets van 30 euro per jaar en houdt je die 7 weken wel bezig.

Nog oude achterstallige fotoboeken?
Heb je een meer in de buurt? Daar gaan zwemmen als het lekker weer is.

Ga lekker een stukje fietsen of wandelen, in het bos zijn vaak mensen die ook wel een praatje kunnen gebruiken.

Vrijwilligers werk? Koffie drinken met ouderen, wandelen met honden en knuffelen met katjes. Voorlezen in de bieb, buddy worden met een kind of gehandicapte.

Misschien is er nog ergens een animatie team dat versterking nodig heeft. Heb ik ook weleens gedaan erg leuk als je kinderen toch leuk vindt.

Nieuwe hobby? Naaien, breien of haken. Fotograferen, schilderen, tekenen/kleuren voor volwassenen (die boeken zijn heel goedkoop bij de action te koop).

Kopje koffie met de buuf gaan drinken?

Gezellig blijven forummen
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 juli 2015 @ 09:26:

Tijdelijk horecabaantje?Daar dacht ik ook meteen aan: vakantiewerk. Misschien ken je iemand die tijdelijk iemand nodig heeft. Of tijdelijk vrijwilligerswerk. In een (bejaarden)tehuis of ziekenhuis koffie rondbrengen of een kletspraatje maken.
Ga vrijwilligerswerk doen in bijvoorbeeld een bejaardenhuis en dierenasiel.
Maak een dagindeling voor jezelf of een lijst met dingen die je kan doen zodra je je verveelt. Dit hoeven echt geen grote dure dingen te zijn. Opstaan, sporten of gaan wandelen. Hier in de buurt is bijvoorbeeld een pluktuin waar je voor een kleine vergoeding vers fruit kan plukken. Vriendin is daar nu mee bezig, maakt daar taarten van en jam. Of inderdaad een cursus/hobby volgen of beginnen. Ik heb veel ervaring met verveling, werkeloos en door omstandigheden afgelopen jaar niet gewerkt. Ik sta gewoon elke dag op een vast tijdstip op, kopje koffie, internet erbij, journaal kijken. Schilderen, volg een thuisstudie, ga gewoon de hort op (hoef niet perse iets te kopen), maar altijd leuk om even naar een tuincentrum te gaan voor inspiratie en daar wat goedkope zaadjes te kopen. Spreek met vrienden af of familie. Kook uitgebreid en probeer nieuwe recepten uit enz.
Oh ik ben weinig origineel zie ik
Je mag hier komen opruimen, schoonmaken, foto's inplakken, tuinieren, behangen.

Maar even alle gekheid..... kijk op het topic dat ikeaverslaafde bedoelt.
Vrijwilligerswerk doen.

Veel 'vaste' vrijwilligers gaan ook met vakantie deze periode, dus bijna overal zit men wel te springen om mensen die willen komen helpen deze zomerperiode.
Zoek wat georganiseerde activiteiten die gratis of niet zo duur zijn.

In de zomer zijn er bijvoorbeeld allerlei gratis openlucht-theaterdingen.

Er zijn vast ook wel openluchttentoonstellingen te vinden ergens.

Braderieën, (kunst)marktjes etc ....

Loop anders eens binnen bij de plaatselijke vvv of kijk of er een website is met activiteiten in de zomer in je woonplaats.

En misschien kun je vrijwilligerswerk gaan doen; een tijdelijke klus.

Bijvoorbeeld helpen bij een festival of meegaan met een zomerkamp (voor mensen/kinderen met een "beperking")
Dankjulliewel allemaal! Ik heb weer wat inspiratie en heb dat topic ondertussen ook al gevonden. Ik ga maar eens een lijstje maken
Vrijwilligerswerk in het asiel! leuk en hardstikke nuttig.
Vakantiewerk

Gratis of erg goedkope uitjes doen: wandelen, fietsen, strand, geocachen, nieuwe recepten uitproberen, taart bakken om mee te nemen naar je vriendin, etc. Fietsen kan ook met een doel, bijv een paar boodschappen doen 2 dorpen verderop ipv in je eigen woonplaats, winkels kijken in weer een ander dorp.
Zijn er geen kinderen in je buurt waarvan de ouders niet zo lang thuis zijn? Als jij iets leuks met hen doet, hoeven zij niet naar de opvang. Gezien je job, lijkt me dat wel iets voor jou. Misschien kan je zelfs betaald oppassen en verdien je nog iets bij..
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
7 weken vrij...oeh, wat lijkt me dat heerlijk!

Volgens mij worden hier al hele nuttige tips gegeven, laat je nog weten hoe het gaat?
Ozo.
Ja vrijwilligers werk. Ga spelletjes doen met kinderen in een ziekenhuis of met bejaarden mensen lekker naar buiten.
Zo opvallend dat iedereen tips geeft over wat je kunt gaan DOEN.

Ik zou zeggen: leer vooral genieten van het feit dat je niets hoeft. Dat is zó belangrijk.

Die vakantie is er om uit te rusten, doe dat dan.
The best things in life are the ones you can't afford.
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
Niks te klussen in je huis? Dat is bij mij het recept tegen verveling. Eerst alles schuren,verven, behangen e.d. en daarna lekker je huis opnieuw inrichten.
quote:Solomio schreef op 09 juli 2015 @ 09:52:

Zo opvallend dat iedereen tips geeft over wat je kunt gaan DOEN.

Ik zou zeggen: leer vooral genieten van het feit dat je niets hoeft. Dat is zó belangrijk.

Die vakantie is er om uit te rusten, doe dat dan.Ik heb hetzelfde als TO, bij te veel vrije tijd is er echt te veel tijd om me over van alles en nog wat druk te maken. Gevolg: dip. Dus ik probeer vooral bezig te blijven. Een dagje niksen is prima, maar 7 weken zou voor mij ook teveel zijn.
quote:ikeaverslaafde schreef op 09 juli 2015 @ 10:01:

[...]

Ik heb hetzelfde als TO, bij te veel vrije tijd is er echt te veel tijd om me over van alles en nog wat druk te maken. Gevolg: dip. Dus ik probeer vooral bezig te blijven. Een dagje niksen is prima, maar 7 weken zou voor mij ook teveel zijn.Dat moet je dus leren, je minder druk te maken. Mindfullness bijvoorbeeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven