80 klanten..........

26-01-2015 09:53 2303 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij een inval in een kamertje in het Limburgse Valkenburg werden dna-sporen en contactgegevens gevonden van tachtig mannen die betaalde seks hebben gehad met een minderjarig meisje (16). Haar loverboy werd gearresteerd. Zelden werd er zo veel bewijs gevonden tegen een pooier én de klanten van een uitgebuit meisje. Justitie pakt de grote groep mannen nu publiekelijk hard aan, voor het eerst.

Deze mannen hadden tegen betaling seks met een minderjarige. Het is strafbaar en ik ga ze niet helpen om dat geheim te houden

Officier van justitie David van Kuppeveld

Jammer dan als vrouwlief opendoet, zegt justitie in Limburg, 'maar voor ons weegt seksuele uitbuiting zwaarder'. Harde woorden. En dit is nog maar het begin, stellen onderzoekers en rechercheurs op het gebied van mensenhandel. De aanpak van hoerenlopers zal de komende jaren verharden.

Politie en justitie richtten hun pijlen in de afgelopen 10 jaar vooral op de (loverboy)thematiek en aanpak van mensenhandelaren. Nu wordt ook de klant ter verantwoording geroepen, zoals vorige week in Limburg. Toen pas kwam naar buiten wat er zich in oktober vorig jaar heeft afgespeeld in een hotel in Valkenburg.

Onder dwang van een loverboy, de 21-jarige Armin A., ontving een 16-jarig meisje klanten op een kamer. Het moeten er minstens vijftig zijn geweest, gaf het OM aan. Bij hen staat de politie binnenkort op de stoep. Gisteravond bleek dat justitie naar nog eens dertig andere mannen onderzoek doet, aldus de Limburgse nieuwssite 1Limburg.

Inval

Wanneer de politie op 14 oktober een inval doet, wordt een klant op heterdaad betrapt. De prullenbak zit dan al vol condooms. Armin A. zit tijdens de inval op het toilet in de badkamer.

Zijn telefoon, waarop het meisje volgens de online advertenties bereikbaar zou zijn, ligt voor het grijpen. Hierin vindt de politie een lange klantenlijst. Met deze gegevens en de prullenbak vol dna heeft het Openbaar Ministerie een zeldzame grote zaak tegen minstens vijftig hoerenlopers. Hen hangt een celstraf van 4 jaar boven het hoofd.

Justitie zegt nu: Let op, jij kunt als vader, opa of echtgenoot over een meisje heengaan, maar je draagt verantwoording voor haar. Dat heeft lang geduurd

Lou Repetur, adviseur seksueel geweld bij kennisinstituut Movisie

,,Deze mannen hadden tegen betaling seks met een minderjarige. Het is strafbaar en ik ga ze niet helpen om dat geheim te houden," zei officier van justitie David van Kuppeveld in niet mis te verstane woorden in de rechtbank.

Morele verontwaardiging

Een paar jaar geleden was deze harde aanpak niet goed gevallen, zegt Lou Repetur, adviseur seksueel geweld bij kennisinstituut Movisie. ,,We voelen de morele verontwaardiging nu veel meer dan 10 jaar geleden. Toen in 1995 campagnes werden gehouden om prostituanten te stimuleren seks met een condoom te hebben, werd er ook voorgesteld om hen te confronteren met vrouwen die onder dwang werken. Dat kwam er niet doorheen.''

Repetur: ,,Pas met de opkomst van loverboys werd het als probleem gezien. Justitie zegt nu: Let op, jij kunt als vader, opa of echtgenoot over een meisje heengaan, maar je draagt verantwoording voor haar. Dat heeft lang geduurd." Ze waarschuwt wel voor stigmatisering. ,,We moeten klanten aanspreken op hun verantwoordelijkheid voor minderjarigen. Niet op het feit dat ze naar een legale prostituee gaan, want dat mag in Nederland.''

Mensenhandel

De zaak in Limburg noemt ze uniek. Zelden wordt er zo veel bewijs gevonden tegen de pooier én de klanten, zegt ook Eric van den Vrande, coördinator van het team Mensenhandel bij de politie Brabant. Vaak beschermen de misbruikte meisjes hun 'vermeende vriendje' en geven ze weinig informatie. ,,De pooier is vaak de enige die ze nog hebben," zegt hij.

Het is volgens Van der Vrande een landelijke tendens dat hoerenlopers meer zullen worden gecontroleerd. Er ligt al een wetsvoorstel van de Pvda, SP en CU klaar om ook klanten strafbaar te stellen die hadden kunnen weten dat een vrouw onder dwang werkt.

Plaatsvervangend hoofdofficier George Rasker hoopt dat de ontmaskering van de tientallen klanten anderen afschrikt. Onderzoeker Repetur betwijfelt dit. ,,Prostitutie is het oudste beroep ter wereld. Er zal behoefte aan blijven." Bovendien vindt ze de confrontatie thuis te ver gaan. ,,Voor wie is de schok groter: de man of het gezin?"
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Pil0u schreef op 11 juli 2015 @ 13:09:

Nou, sorry hoor Hans, maar als ik goolge op jouw nick en hoeren en vivaforum, kom ik diverse topics tegen waarin je in geuren en kleuren vertelt hoe vaak je gaat enzo.

En dan nu op eens mensen lopen staffen die daar iets overzeggen? En roepen dat je dat niet duld op het forum?

My gawd.... Ik had je van iets meer niveau ingeschat.

En om ontopic te blijven: Die mannen, die zijn allemaal fout en ik hoop dat ze goed gestraft worden.Echt? Op google? En is er geen discussie te vinden over de MH17?

Het is nu 14:23 uur:PS. Je hebt gelijk, het staat er allemaal en helemaal....over welke soort s*x tot over hoe vaak. Dat "dik half jaar niet gewandeld" is inderdaad een dik-half-jaar vergeleken met de "normale" regelmaat.
missie_m wijzigde dit bericht op 11-07-2015 14:24
Reden: ps toegevoegd
% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
quote:ronniemitchel schreef op 11 juli 2015 @ 00:30:

[...]

+1000000000000000000Bij "zoveel nullen" maakt een nul meer of minder ook niet echt veel meer uit.
LOEP ME MAAR aub.
quote:Eleonora schreef op 11 juli 2015 @ 12:13:

Ik vind het stuitend dat je gecencureerd bent.

Inderdaad, dit is een vrouwenforum.

Een (van mijn part voormalig) hoerenlopende kerel (who cares) die jou dan gaat staffen om iets waar hij jarenlang maar wat graag over babbelde is een gotspe.

Als het niet zo treurig was, was het om te lachen.

Dus ik zit vast aan datgene wat ik vroeger schreef. Daar ben ik niet aan gebonden als dat als instrument wordt gebruikt om op de man te spelen. Het bericht van Mien is terecht gewijzigd na mijn staf.

Ik ga hier verder niet meer op reageren, deze discussie over mijn seksleven is zwaar off-topic. Het moet gaan over de Valkenburgse zedenzaak en berichten van mij zullen alleen daarover gaan.
World of Warcraft: Legion
quote:Pil0u schreef op 11 juli 2015 @ 13:09:

Nou, sorry hoor Hans, maar als ik goolge op jouw nick en hoeren en vivaforum, kom ik diverse topics tegen waarin je in geuren en kleuren vertelt hoe vaak je gaat enzo.

En dan nu op eens mensen lopen staffen die daar iets overzeggen? En roepen dat je dat niet duld op het forum?

My gawd.... Ik had je van iets meer niveau ingeschat.

Dus het is niet mogelijk om mijn gedrag te herzien? Dus eens een misstap, altijd een misstap. Dus als ik dat wil corrigeren, is dat weer een misstap? Openlijk zijn over betaalde seks, valt bij veel mensen verkeerd. Erover zwijgen valt bij veel mensen verkeerd. Niet mer over prostitutie praten valt bij veel mensen verkeerd. Er wel weer over praten valt bij veel mensen verkeerd. Wanneer valt iets niet bij veel mensen verkeerd?

quote:tonkje schreef op 11 juli 2015 @ 13:34:

Is het napraattopic niet geschikter voor deze discussie over de actie van de moderator? Het wordt nu zo'n Hans66-topic (zoals zo vaak) en dat is zonde. Ik ben zelf ook schuldig hoor!Ik heb daar geen zin meer in. Ik wil er niet meer mee geassocieerd worden op dit forum, en daarmee uit. Dat is mijn laatste bericht hierover.
Hans je moet je niet als een klein kind gaan gedragen, jij bent zelf iemand die gebruik maakt van deze vrouwen en dan moet je niet gaan zeiken als mensen jou aanspreken over het goed praten van misbruik.
http://tvvalkenburg.tv/ni ... n-valkenburgse-zedenzaak/
quote:ronniemitchel schreef op 11 juli 2015 @ 17:18:

Hans je moet je niet als een klein kind gaan gedragen, jij bent zelf iemand die gebruik maakt van deze vrouwen en dan moet je niet gaan zeiken als mensen jou aanspreken over het goed praten van misbruik.

Ik praat dat niet goed. Die mannen (intussen al 4 dood) zijn te stom om voor de duvel te dansen. Een zaak heeft twee kanten. Ik kwam ook met het wetsartikel dat hun misdrijf aantoont. Of het meisje dat misdrijf heeft uitgelokt, moet worden uitgezocht. Als dat zo is, is dat eveneens strafbaar. Verwijt mij niet dat ik achter hen sta, want dat is absoluut niet zo.

Ik maak geen gebruik van "deze vrouwen", want ik zou ook gevaar lopen. Ik ben wel net iets slimmer dan die lieden die bij haar over de vloer kwamen.
Hans waarom blijf je het er maar op gooien dat ze zo dom zijn? Ze zijn niet dom. Ze zijn gewetenloos.

En dat er nu wellicht nog 2 zelfmoord hebben gepleegd daar kan ik geen seconde van wakker liggen. Sterker nog, van mij mogen ze zich alle 80 van het leven beroven. Opgeruimd staat netjes.
quote:hans66 schreef op 11 juli 2015 @ 17:11:

[...]

Dus ik zit vast aan datgene wat ik vroeger schreef. Daar ben ik niet aan gebonden als dat als instrument wordt gebruikt om op de man te spelen. Het bericht van Mien is terecht gewijzigd na mijn staf.

Ik ga hier verder niet meer op reageren, deze discussie over mijn seksleven is zwaar off-topic. Het moet gaan over de Valkenburgse zedenzaak en berichten van mij zullen alleen daarover gaan.

Jíj vindt dat terecht.

Ik niet.

Ik vind het zelfs zeer onterecht.

Dat jij, omdat het jou niet meer uitkomt, ergens niet meer over wil praten houdt niet in dat het daar nu niet of nooit meer over mag gaan natuurlijk.

Dit is een openbaar forum, geen besloten club waar jij de baas bent.

Jouw houding tegenover de mannen die nu terecht staan hebben wel degelijk een link naar je eigen manier van doen en kijken naar mannen die prostituees bezoeken. Jouw kijk op de zaak is gekleurd en iedereen begrijpt waarom dat zo is.

Ómdat je daar zo open over was en het hier deelde, wordt er nu aan gerefereerd.

Wil je dat niet, trek je dan terug uit de discussie.
quote:Eleonora schreef op 11 juli 2015 @ 17:42:

[...]

Jíj vindt dat terecht.

Ik niet.

Ik vind het zelfs zeer onterecht.

Dat jij, omdat het jou niet meer uitkomt, ergens niet meer over wil praten houdt niet in dat het daar nu niet of nooit meer over mag gaan natuurlijk.

Dit is een openbaar forum, geen besloten club waar jij de baas bent.

Jouw houding tegenover de mannen die nu terecht staan hebben wel degelijk een link naar je eigen manier van doen en kijken naar mannen die prostituees bezoeken. Jouw kijk op de zaak is gekleurd en iedereen begrijpt waarom dat zo is.

Ómdat je daar zo open over was en het hier deelde, wordt er nu aan gerefereerd.

Wil je dat niet, trek je dan terug uit de discussie.Plus 1
quote:hans66 schreef op 11 juli 2015 @ 17:29:

[...]

Ik praat dat niet goed. Die mannen (intussen al 4 dood) zijn te stom om voor de duvel te dansen. Een zaak heeft twee kanten. Ik kwam ook met het wetsartikel dat hun misdrijf aantoont. Of het meisje dat misdrijf heeft uitgelokt, moet worden uitgezocht. Als dat zo is, is dat eveneens strafbaar. Verwijt mij niet dat ik achter hen sta, want dat is absoluut niet zo.

Ik maak geen gebruik van "deze vrouwen", want ik zou ook gevaar lopen. Ik ben wel net iets slimmer dan die lieden die bij haar over de vloer kwamen.Als het geen misdaad was, had je dan wel gebruik van hun 'diensten'?

[...]

Ik maak geen gebruik van "deze vrouwen", want ik zou ook gevaar lopen. Ik ben wel net iets slimmer dan die lieden die bij haar over de vloer kwamen.

Hebben nog twee mannen zelfmoord gepleegd?

Die mannen hadden eerder moeten bedenken hoe 'zwaar' ze het zouden krijgen door deze zaak. Hadden ze moeten bedenken voordat ze een minderjarig meisje verkrachtten. Ik heb totaal niet met de mannen te doen. Ze zijn geen slachtoffer maar DADER.
quote:hans66 schreef op 11 juli 2015 @ 17:25:

http://tvvalkenburg.tv/ni ... n-valkenburgse-zedenzaak/

Opgeruimd staat netjes, geen medelijden mee.

Wordt tijd dat er medelijden komt voor het slachtoffer en minder gepiep over wel of niet schuldig voor wat betreft die 80 viezerikken.

En Hans66 voor iemand die er niet over wilt hebben ben je er hier en in het live twitter verslag , maar bar druk mee om te blijven wijzen op dat het slachtoffer ook schuldig kan zijn aan uitlokking.

Echt hoe krijg je het je toetsenbord uit, het zegt mij genoeg hoe je over deze zaak denkt.

En ja ik had dus gelijk dat je zelf een hoerenloper bent of geweest, dat wist ik niet maar haal het puur uit je reacties hier.
Verkeerde quote, ging om deze zin van Hans66; Ik maak geen gebruik van "deze vrouwen", want ik zou ook gevaar lopen. Ik ben wel net iets slimmer dan die lieden die bij haar over de vloer kwamen

En van deze zin dat je zelf net iets slimmer bent, word ik helemaal pissig.

Die gasten zijn niet dom maar gewetenloze viezerikken, heeft niets te maken met slim zijn of dom.
anoniem_22906 wijzigde dit bericht op 11-07-2015 18:02
Reden: verkeerde quote
% gewijzigd

[...]

Het komt op mij wel over dat je het goed wilt praten. Door bijvoorbeeld te zeggen dat elke zaak twee kanten heeft. En je zegt 'dat moet worden uitgezocht of het meisje dat misdrijf heeft uitgelokt'.

Ik begrijp niet welk misdrijf je bedoelt?
quote:hans66 schreef op 11 juli 2015 @ 17:15:

[...]

Ik heb daar geen zin meer in. Ik wil er niet meer mee geassocieerd worden op dit forum, en daarmee uit. Dat is mijn laatste bericht hierover.

Ik snap je best. Ik begrijp dat je geen zin meer hebt om hier mee geconfronteerd te worden.

Maar hou je dan ook buiten dit soort discussies.

Ook al zou je op neutrale wijze mee willen praten over dit onderwerp, dat is lastig gezien de talloze pagina's tekst die je er als klant over op dit forum hebt gepost.

Ik persoonlijk denk echt totaal en helemaal niet dat jij welke vrouw dan ook ooit misbruikt hebt.

Absoluut niet.

Het stuit mij echter tegen de borst dat je op dit, overwegend door vrouwen bevolkte, forum blijft volhouden dat die vieze kerels die een zestienjarige voor seks gebruikten al veroordeeld worden voor ze veroordeeld zijn door de rechter.

De rechter gaat besluiten welke straf de heren krijgen. Die gaat over de strafrechtelijke veroordeling. Dat is iets anders dan mijn oordeel over deze mannen als leek.

Ik mag het alvast ongelooflijke smeerlappen vinden.

Met of zonder het oordeel van de rechter.

Ze staan niet voor niks voor die rechter namelijk.

Hun DNA lag letterlijk in de prullenbak in dat hotel.

Maar nogmaals, ik begrijp best dat jij geen zin hebt om jouw verleden er steeds bijgehaald te zien.

Daar kun je zelf iets aan doen.

Je hoeft niet mee te praten omdat het toevallig over prostitutie gaat.
quote:YouWish schreef op 11 juli 2015 @ 17:36:

Hans waarom blijf je het er maar op gooien dat ze zo dom zijn? Ze zijn niet dom. Ze zijn gewetenloos.

En dat er nu wellicht nog 2 zelfmoord hebben gepleegd daar kan ik geen seconde van wakker liggen. Sterker nog, van mij mogen ze zich alle 80 van het leven beroven. Opgeruimd staat netjes.

Nou, zelfmoord vind ik dan wel weer veel te ver gaan. Dan worden ook familie, vrouw, kinderen en vrienden of collega's gestraft. Een straf moeten ze wel krijgen, maar wel op een eerlijke manier, na een juist verlopend proces.

Ik hoop vooral ook dat deze zaak andere mannen aan het denken zet. En dan liever niet in de zin van 'laat ik maar geen seks hebben met een minderjarig meisje, want misschien kom ik er niet mee weg', maar bij voorkeur in de trant van 'laat ik vooral geen seks hebben met een minderjarig meisje, dat is hartstikke fout, hoe kom ik überhaupt op het idee!'

Sommige mannen gaan nou eenmaal naar de hoeren, maar als dat dan zonodig moet, laten ze het dan wel heel bewust doen. Bij twijfel over leeftijd en/of dwang, niet doen en politie bellen.

En mannen mogen zich denk ik ook weleens wat meer realiseren dat de meeste vrouwen geen prostituee worden omdat hen dat nou een superberoep lijkt. Ze doen het veelal voor het geld.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
ik heb medelijden met de gezinnen van deze mannen, niet met de mannen zelf.

Normaal gesproken kan ik ook begrijpen waarom iemand een einde aan zijn of haar leven maakt, als alles uitzichtloos is voor diegene. Nu vind ik het gewoon laf
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:tonkje schreef op 11 juli 2015 @ 18:08:

[...]

Nou, zelfmoord vind ik dan wel weer veel te ver gaan. Dan worden ook familie, vrouw, kinderen en vrienden of collega's gestraft. Een straf moeten ze wel krijgen, maar wel op een eerlijke manier, na een juist verlopend proces.Ze zijn zelf te laf om het proces af te wachten. Ze zijn ook te laf om hun straf te accepteren. Het zijn een stel lafbekken.

[...]

Gadverdamme hans66, je zou niet naar een minderjarige gaan voor seks omdat je dan gevaar loopt!?

Dat je iets heel erg fouts doet heeft komt niet in je op verder?
tonkje wijzigde dit bericht op 11-07-2015 18:25
Reden: Nog niet klaar met typen
% gewijzigd
quote:tonkje schreef op 11 juli 2015 @ 18:24:

[...]

Gadverdamme hans66, je zou niet naar een minderjarige gaan voor seks omdat je dan gevaar loopt!?

Dat je iets heel erg fouts doet heeft komt niet in je op verder?Hans66 formuleert het wat ongelukkig, maar heeft al aangegeven dat hij niet op vrouwen onder de 30 valt en er ook geen seks mee wil.
Ik word vooral boos doordat de mannen zeggen niet te geweten te hebben dat het meisje minderjarig was. Als je je hersens laat werken kan iedereen bedenken dat dat meisje daar dwongen zat. En de rechter is gelukkig intelligent genoeg om dat te zien en niet in te gaan op het zielige gedoe van de mannen die net doen alsof ze zijn misleid.
quote:gedanst schreef op 11 juli 2015 @ 18:30:

[...]

Hans66 formuleert het wat ongelukkig, maar heeft al aangegeven dat hij niet op vrouwen onder de 30 valt en er ook geen seks mee wil.

Dat is niet veel beter eigenlijk.

Dan wordt het: 'ik zou geen seks hebben met een minderjarige voor geld omdat ik niet op meisjes van 16 val.' Ook dan heeft het feit dat zoiets doen hartstikke fout is er weer niks mee te maken.
quote:tonkje schreef op 11 juli 2015 @ 18:40:

[...]

Dat is niet veel beter eigenlijk.

Dan wordt het: 'ik zou geen seks hebben met een minderjarige voor geld omdat ik niet op meisjes van 16 val.' Ook dan heeft het feit dat zoiets doen hartstikke fout is er weer niks mee te maken.Ik ken Hans66 niet, maar ik vind dat jij nu wel een beetje spijkers op laag water zoekt.
quote:tonkje schreef op 11 juli 2015 @ 18:24:

[...]

Dat je iets heel erg fouts doet heeft komt niet in je op verder?

Ik lees het als: ik zou niet in zo'n situatie naar een prostituee gaan ( advertentie met net 18, louche hotel, jochie erbij op het toilet, enz) omdat ik dan het gevaar zou lopen dat ik iets heel erg fouts zou doen.

Gelukkig bedenkt hij dit (altijd al) van te voren, hopelijk heeft deze zaak als gevolg dat een hoop mannen die hier anders niet zo'n probleem mee zouden hebben er nu ook een probleem mee. Vanwege het sublieme inzicht dat hoertjes van 16 ook meisjes van 16 zijn of desnoods uit angst zich te moeten verantwoorden in de rechtszaal.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven