Lijf & Lijn alle pijlers

Start 2 Run - deel 5

30-11-2011 11:20 1922 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.

Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.

Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!

Vorige delen:

Start 2 run deel 1

Start 2 run deel 2

Start 2 Run, deel 4

Download voor je mp3:

Gratis:

http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx

Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km

Schema's op papier:

schema's Evy

Om je loopjes te plannen en te meten:

afstandmeten

mapmyrun

runningmap

Rek en strekoefeningen:

atletiekunie

youtube

Aikidostretching

Runinfo.nl

Stretchoefeningen

Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:

Blessurewijzer

Blessures

Tabel: rennen met Evy

NaamSerieWeekLeslian5 km11

Tabel: rennen zonder Evy

NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari

Extra tabel voor de kilometermeisjes

NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km

Doelen 2015

Max: 2015: LDR 120 km (mei)

Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
Zo, daar ben ik weer!

@Max, hoe gaat het met jou en woef? Oh ik kan natuurlijk ff op je site kijken, gelijk maar even gedaan, jij gaat lekker he kan zo genieten van je verhalen zie het helemaal voor mij als ik je mooie foto's bekijk.

Wij zijn 8.1.2015 weer veilig geland op Schiphol. De vakantie begon goed totdat wij het bericht kregen dat een neef, man van de dochter oudste broer van mijn man, potseling (hartstilstand) was overleden. Toch was het fantastisch om de familie weer te zien, natuurlijk veel te veel gegeten.

Door omstandigheden prive/ werk vanaf 19.12 niet meer gelopen, maar het komt goed. Ik ga morgen weer lekker hardlopen nu al zin in.

December: 29 km. Totaal: 550,5 km
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Zo, net 10 heerlijk km. gelopen, door het bos, de zon scheen ook nog. Ben zo blij ik dacht misschien kan ik niet meer hardlopen! lol

Aankomende dinsdag wil ik weer hardlopen via loopgroep van mijn werk.
@ mother: hier alles OK Wat naar wat er gebeurd is bij jou Heb je weer lekker gelopen via werk? Ik zal even de tabel aanpassen voor 2015, misschien stappen er nog nieuwe mensen in. Ik ben overigens over de 3.000 km gekomen in 2014. Nu op naar 2015
@Max, ja was idd. heel erg verdrietig.

Zo, jij gaat lekker he: 44 km! Knap hoor.

O ja, fijn dat je de tabel gaat aanpassen.

8 februari ga ik meedoen aan de polderloop, 15 km. en 8 maart 2e HM.

Ja ik probeer nu 1/2 keer onder werktijd te lopen, afgelopen dinsdag niet gelukt, ik was mijn hardlooopbroek vergeten en eergisteren was het te druk, gisteren laat gaan lopen.

Eerste km. had ik mijn runkeeper niet goed ingesteld, toch weer 8 km. op de teller, in de regen, wind en hagel, love it. Ik ben naar huis gegaan om daar te douchen.

Jan: 49 km, Totaal: 49 km.
@ mother: Hoe ging de polderloop?
@Max, hoe gaat het met jou en woef?

Nou mijn geplande 15 km. wedstrijd afgelopen zondag is niet doorgegaan. Mijn man was zaterdag vertrokken, en was zondagochtend niet op tijd thuis. Oh, wat baalde ik zeg! Ben wel naar de wedstrijd gegaan maar ik was te laat dus mocht niet meer starten. Verteld mijn collega net: als ik dat geweten had had je met mij kunnen meerijden, maar ja, ik kon moeilijk mijn dochter alleen laten!

Ik heb wel een paar traantjes gelopen, stom he, kon er niets aan doen.

s' Middags heb ik toch nog lekker 10 km. gelopen. Mijn tempo zat er goed in. Gistermiddag heb ik 6.5 km. intervaltraining via loopgroep van mijn werk gelopen, we werden ingedeeld in groepjes van 2 personen: de 1 liep links om en de ander rechts om, als je elkaar dan tegenkwam moest je elkaar aantikken en weer terug lopen, daarna moest je als je elkaar weer tegenkwam elkaar aantikken en doorlopen en dat 2 keer, die jongen zei dat ik snel was, toch leuk om te horen.

Morgen ga ik nieuwe hardloopschoenen uitproberen.
@ mother: oh wat jammer Kan me voorstellen dat dat niet leuk was. Nu op naar de volgende dan maar, dat is de CPC toch? Welk schoenen heb je? Iets heel anders dan je had?

Ik ga morgen voor lange duurloop als het weer een beetje OK is. Ben benieuwd hoe dat gaat want ik heb al aardig wat gedaan afgelopen week en vannacht mijn eerste wildcamp nachtje gehad. Hahaha niet zoveel geslapen dus :-) Maar eens zien. Woef doet het prima gelukkig.
@Max, ja oh wat baalde ik zeg. Ja Halve tijdens CPC. Asics, GT 2000.

12.2 heb je een lange duurloop gedaan he? Hoeveel? Niets van aantrekken wat andere zeggen je bent een topper!

Fijn dat woef het goed doet.
@ mother: Dat gaat al snel die CPC is in maart toch? Gaat lukken :-) Spannend. Zitten de schoenen goed?

Ja, donderdag liep ik 50 km. Over 2 weken dus de 60. Ben benieuwd morgen ga ik rond 9.30 naar het getijde kijken, da is het precies hezelfde getijde als op de 28e.

Bij waf zitten weer 2 gaten in haar pootje bij de zwelling. Het was allemaal dicht en geheeld. Ze heeft er totaal geen last van maar het was een beetje onverwacht. Nu zorgen dat er geen infectie komt en hopen dat het snel weer dicht gaat ook. Grrrrrr. Straks stukje lopen.
@Max, ja CPC is op 8 maart. Morgen ga ik mijn nieuwe schoenen uitproberen.

Pff. 50 en 60 km. knap hoor! Hoe waren de getijden, waarom wil je dat eigenlijk weten, ivm. eb en vloed?

Hoe gaat het met woef, zijn de gaten in haar poostjes al wat dichter?

Gisteren heb ik 17 km. gelopen, (1.uur47min, geen top tijd maar ja) ging zo lekker, ik was lekker aan het rennen en ineens hoor ik 8.5 km. ik dacht: uh, ben ik al zo ver?

Onderweg rond 12 km. heb ik even een gelletje + slokje water genomen.

Febr. 50,5 km, Totaal: 99.5 km.
@ mother: lijkt me een prima tijd voor 17 km, eigenlijk aan de snelle kant gezien jouw 15 en HM wedstrijd tijd. Pas op dat je niet te snel traint, een training is geén wedstrijd tempo! Woef gaat goed, als we onderweg zijn, zit het pootje ingepakt en dat gaat goed, het heelt goed gelukkig. Getijde was hoopgevend. Ja, er ligt hier standaard een tabel op tafel. Zo had ik net niet gekeken toen ik met de hond uit ging en was er dus totaal geen strand. Niks nada noopes. Het water kabbelde vrolijk tot de duinrand. Altijd even opletten en altijd op de tabel kijken :-0 Maar voor volgende week lijkt het goed te doen. Als het een beetje droog blijft, dan zijn de stenen ook boven water bij de river crossing. Afwachten maar :-)
@Max, volgens mij klopt de tijd niet hoor.

Fijn dat het goed gaat met woef.

Afgelopen donderdag was het plan om te doen aan een duurloop van 2 uur. Begin was goed, tempo lag hoog, ik dacht niet zeuren lopen, combi hoog tempo en veel praten was voor mij niet goed. Bij 14.7 km. heb ik mijn enkel weer verzwikt. Paar dagen rust doet wonderen.

Gistermiddag stond er 6.3 km. intervaltraining op het programma, was echt zo gaaf, wij moesten elke keer 2 lantarenpalen versnellen en daarna rustig herstellen en daarna weer versnellen.

Afgelopen zaterdag is het team van mijn zoon NK Beachkorfbal Aalsmeer geworden, foto kan je zien via twitter.

Iemand riep: jou zoon is net zo snel op het strand als in de zaal, super trots natuurlijk!

14 maart gaan ze naar het NK te Wolvega, deze mama gaat lekker mee + overnachting.
@ mother: wow wat goed van jouw zoon. Ze zijn heel succesvol he? Leuk! Balen van die enkel hoe kan dat nou steeds Hoop dat het snel weg is want de CPC is nu al best snel

Vandaag was het hier prachtig weer en ik ben er dus weer op uit getrokken voor een rondje. Gisteren en eergisteren waaide het heel erg hard echt niet normaal maar was het wel lekker weer. Maandag liep dus heel zwaar met die wind gisteren ben ik maar een beetje tussen de heggen op straat gebleven :-) Was dus een enorme meevaller vandaag want ik wilde naar Holy Island en had dat al verder naar achteren geschoven. Vandaag en morgen was prima qua getijde, anders kan je er niet komen dus ik was blij dat het vandaag kon! Super ochtend gehad met lente achtig weer. Eindelijk ook een priory daar eens bekeken. Hahaha mag wel de 5e keer dat ik er ben -) Inmiddels ook alweer meer dan 300 km gelopen deze maand. En dat terwijl ik vanwege waf veel korte rondjes er ook tussen had. Deze maand ga ik dus al over de 700 km ook al is dat geen doel. Het valt me gewoon op.

Foto's zijn natuurlijk weer te vinden op http://www.runpower.nl alleen nog niet van vandaag :-)
Nog steeds akelig stil hier.... Het is alweer maart, de tijd vliegt voorbij.

Ik heb afgelopen zaterdag mijn 60 km ultra trail gelopen hier in de UK. Verslag en foto's staan op http://bit.ly/1DwS6id

Zondag en gisteren ook lekker gelopen. Het is erg mooi weer maar het blijft hier maar waaien en stormen. Heel vreemd. Maar goed.... Ik heb nog meer plannen dus als het maar lekker droog is en blijft ben ik al blij
@Max, ja ze zijn gewoon goed.

Tja, ik had mijn enkel moeten intappen, had dat de laatste keer niet gedaan, stom he?

Jij ben echt goed bezig he?

Ja aankomende zondag staat mijn 2e HM gepland. Eerlijk gezegd had ik nog een paar 17 km. loopjes willen lopen maar ja niet meer van gekomen. Dus ik ga die laatste km. op karakter lopen.

Zo net 6.9 km. gelopen met het groepje van mijn werk. Lekker tempo door de modder en in de regen!

Maart 6.9 km. Totaal: 133,1 km.
Dat gaat gewoon helemaal goed komen Je hoeft echt geen 21 km te trainen voor de HM. Zo trainde ik tot de 50 km voor de ultra en dat is ook prima. Gewoon de volgende stap in de reeks voor het lichaam. Komt goed!!!
quote:max09 schreef op 03 maart 2015 @ 10:04:

Ik heb afgelopen zaterdag mijn 60 km ultra trail gelopen hier in de UK. Verslag en foto's staan op http://bit.ly/1DwS6id

@Max, zo ik heb je verhaal over je 60 km. ultra trail gelezen, top, sommige stukken liep ik met je mee, je verwoord het verslag zo leuk, het lijkt idd. op een spannend boek. Knap gedaan, TOPPER!

Ik heb een paar vragen:

*Loop jij altijd met een rugzak?

*Waarom ergerde je je aan die dame met rode muts?

*Stukje banaan herken ik, ik wil tijdens de CPC geen andere dingen doen die ik tijdens mijn training ook niet doe.

*Leider, ja, dat herken ik ook soms tijdens een intervaltraining op donderdag merk ik dat ik nu toch wel 3 jaar aan het lopen ben ik kan nu praten en lopen.

*Heb je een medaille gekregen?
@ mother: op deze trails is een aantal dingen verplicht die je mee moet nemen. Daarvoor heb je dus een rugzak(je) nodig. Bovendien zijn er maar enkele controle posten en is dat bijna zelfvoorzienend, dus bekertje zelf meenemen etc. Er staat dus niet om de 5 km een post met water en spulletjes ofzo. Op de routes met de hond heb ik ook dingen bij me (waterbakje, schoentjes etc) dus eigenlijk loop ik bijna altijd met een rugzak. Momenteel train ik met een grotere rugzak met veel spullen voor de trekking tocht waarbij ik tent en slaapzak etc ook bij me zal hebben. Op de run van gisteren had ik dus de grote rugzak bij me. Ik wilde liever mijn eigen run doen met mijn plan. Maar ik had dus gaan plan. En dan ga je je aan alles ergeren denk ik :-) Hahaha. Mmmm als je een duurloop doet moet je altijd kunnen praten en open anders loop je te snel. Het is meer een ander gevoel, dat je ineens iemand mee kunt nemen op sleeptouw terwijl je zelf dacht vermoeid te zijn. Dat is best een gekke gewaarwording. Het lopen is geen probleem. Hahaha ik babbel onderweg ook met de hond (grapje). Nee medaille heb ik nog niet gekregen. Volgt misschien nog net zoals vorig jaar.

Jij bent ook al bijna aan de beurt! Hoop dat het goed gaat, het wordt lekker weer las ik dus dat is alvast prettig. Hier nog steeds enorm veel wind echt niet normaal. Maar wel fraai lenteachtig weer

Gisteren weer een erg mooie 27 km ronde gelopen. Onderweg lekker in het zonnetje gezeten bij de cave. Ik wist dat het vanaf daar nog maar 7 km zou zijn met een weg die ik kende dus dat was prettig lopen
@Max, ok, dank voor je uitleg, lijkt mij gaaf om mee te doen!

Ja, ik heb afgelopen zondag genoten van de CPC, wat een top evenement en wat een mensen stonden er aan de kant! Mijn doel was een pr. lopen en dat is gelukt. Ik had rond de 10 km. last van een opkomende bloedblaar, dus even gestopt, schoen/ sok uit/ aan, veters strak aangetrokken en lopen dacht ik. Bij twee waterposten even wat gedronken, ja hardlopen en water drinken gaat mij niet goed af. Laatste waterpost overgeslagen en tot de finisch in 1 stuk gelopen. Heerlijk, mijn eindtijd was 2.24, dus 10 minuten sneller van mijn PR.
@Max, alles goed?

Zo, afgelopen vrijdag heb ik na 17 dagen weer gelopen; 8 km. om precies te zijn. Ik had pijn aan mijn knie gehad dus ik heb erg goed naar mijn lichaam geluisterd en dat ging goed.

Misschien vind je het leuk om bij het topic: HARDLOPEN DEEL 4 mee te schrijven of niet?
@ mpther: Wat vervelend van die knie! Hoop dat het nu weer helemaal OK gaat. Rustig opbouwen dan maar weer en pijnvrij blijven. Nee, ik hoef niet zo mee te schrijven. Ik schrijf mijn eigen verslagjes voor mezelf op mijn site (http://www.runpower.nl) en wie leuk vindt kan daar kijken of niet. Heb verder weinig te melden. Artikelen en reviews staan daar ook en dat is genoeg :-) Loop ze!

edit: zie dat de laatste wijzigingen alweer uit maart zijn.... toen was de 120 km route nog een doel (mei). Die is nu gedaan en zelf gevolgd door nog een 115 km drie weken later. Grappig om te zien... Mileage over het jaar van ruim 700 toen naar 2100 alweer nu in juli :-)

voor wie het leuk vindt en hier nog eens kijkt...

fotoalbum st cuthberts way op https://flic.kr/s/aHskeeQniD

van borders abbey was op https://flic.kr/s/aHskbEnDKe
@Max, gelukkig gaat het goed met mijn knie. Gisteren 6 km. intervaltraining via mijn werk gelopen en het ging goed!

Ok, ik snap het, ik heb al al eerder geschreven maar ik schrijf het gewoon nog een keer: ik vind het zo leuk om je verhalen te lezen op je site. Leuk dat bordje van de TdF.

Enne 2100 km. dat zijn wel heel veel km! Goed bezig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven