Start 2 Run - deel 5
woensdag 30 november 2011 om 11:20
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.
Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.
Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!
Vorige delen:
Start 2 run deel 1
Start 2 run deel 2
Start 2 Run, deel 4
Download voor je mp3:
Gratis:
http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx
Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km
Schema's op papier:
schema's Evy
Om je loopjes te plannen en te meten:
afstandmeten
mapmyrun
runningmap
Rek en strekoefeningen:
atletiekunie
youtube
Aikidostretching
Runinfo.nl
Stretchoefeningen
Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:
Blessurewijzer
Blessures
Tabel: rennen met Evy
NaamSerieWeekLeslian5 km11
Tabel: rennen zonder Evy
NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari
Extra tabel voor de kilometermeisjes
NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km
Doelen 2015
Max: 2015: LDR 120 km (mei)
Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.
Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!
Vorige delen:
Start 2 run deel 1
Start 2 run deel 2
Start 2 Run, deel 4
Download voor je mp3:
Gratis:
http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx
Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km
Schema's op papier:
schema's Evy
Om je loopjes te plannen en te meten:
afstandmeten
mapmyrun
runningmap
Rek en strekoefeningen:
atletiekunie
youtube
Aikidostretching
Runinfo.nl
Stretchoefeningen
Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:
Blessurewijzer
Blessures
Tabel: rennen met Evy
NaamSerieWeekLeslian5 km11
Tabel: rennen zonder Evy
NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari
Extra tabel voor de kilometermeisjes
NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km
Doelen 2015
Max: 2015: LDR 120 km (mei)
Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
donderdag 8 mei 2014 om 11:56
@ mother: hoe is het met jouw kuit nu? Heb je alweer wat kunnen lopen?
@ dita: hier ook klussers, de schilders.... Gisteren niks kunnen doen vanwege de regen dus dat was balen
Gisteren nog heerlijk gelopen aan het einde van de dag. Had geen wilde plannen maar lekker 15K gelopen met een afwisselende training. Woeffie vond het allemaal prima. Het was super lekker weer, koel, maar wel vrij veel wind. Altijd een goeie oefening
@ dita: hier ook klussers, de schilders.... Gisteren niks kunnen doen vanwege de regen dus dat was balen
Gisteren nog heerlijk gelopen aan het einde van de dag. Had geen wilde plannen maar lekker 15K gelopen met een afwisselende training. Woeffie vond het allemaal prima. Het was super lekker weer, koel, maar wel vrij veel wind. Altijd een goeie oefening
woensdag 14 mei 2014 om 10:34
@Max, wat gaaf dat je roofvogels heb gefotografeerd!
En heeft het nog geregend toen de schilders jullie huis gingen verven?
@Dita, en hoe was je weekendje weg? Lekker zeg bij thuiskomst een nieuwe badkamer?
Zo, gisteren lekker in de 8 km. gelopen, ging best goed, ik voelde nog een lichte pijn in mijn kuit.
Vandaag werken en morgen mag ik helpen tijdens de sportdag van mijn dochter.
Mei: 8 km. Totaal 260 km
En heeft het nog geregend toen de schilders jullie huis gingen verven?
@Dita, en hoe was je weekendje weg? Lekker zeg bij thuiskomst een nieuwe badkamer?
Zo, gisteren lekker in de 8 km. gelopen, ging best goed, ik voelde nog een lichte pijn in mijn kuit.
Vandaag werken en morgen mag ik helpen tijdens de sportdag van mijn dochter.
Mei: 8 km. Totaal 260 km
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
woensdag 14 mei 2014 om 14:18
Pfff badkamer is nog niet klaar
gaat wel volgens plan hoor maar duurt wel erg lang allemaal.
vakantie was erg leuk redelijk weer gehad en de kinderen hebben lekker kunnen zwemmen.
Fijn dat het met je kuit wat beter gaat mother. Gewoon rustig aan
Max is bij jullie het klus werk al klaar?
Vanochtend 5 km gelopen het was zweten haha maar ik heb het maar weer mooi gedaan
Groetjes
dita
Mei 26km
gaat wel volgens plan hoor maar duurt wel erg lang allemaal.
vakantie was erg leuk redelijk weer gehad en de kinderen hebben lekker kunnen zwemmen.
Fijn dat het met je kuit wat beter gaat mother. Gewoon rustig aan
Max is bij jullie het klus werk al klaar?
Vanochtend 5 km gelopen het was zweten haha maar ik heb het maar weer mooi gedaan
Groetjes
dita
Mei 26km
zaterdag 17 mei 2014 om 09:11
maandag 19 mei 2014 om 14:29
Max erg hè als het niet opschiet.
Als alles mee zit dan is onze badkamer donderdag helemaal klaar.
Ik kan niet wachten om te bubbelen
Vanochtend 10 km gelopen het was zwaar vandaag kon niet echt hard en ik vond het ook echt al warm (zag toen ik thuis kwam dat het al 21 graden was.)
Maar we hebben het maar weer mooi gedaan.
Mei 36 km
Als alles mee zit dan is onze badkamer donderdag helemaal klaar.
Ik kan niet wachten om te bubbelen
Vanochtend 10 km gelopen het was zwaar vandaag kon niet echt hard en ik vond het ook echt al warm (zag toen ik thuis kwam dat het al 21 graden was.)
Maar we hebben het maar weer mooi gedaan.
Mei 36 km
maandag 19 mei 2014 om 16:06
Hai allemaal! Ik ren ook graag, ben aan het trainen voor een halve marathon in oktober. Vorige week is de klad er een beetje ingekomen, dus ga vanavond weer, zien hoe het gaat.
Helaas heb ik last van één heel vervelend probleem: als ik meer dan 6 km ren (ongeveer) krijg ik enorme last van mijn darmen. Ik moet daarna vaak naar het toilet en de pijn is echt niet fijn. Nu ik steeds langere afstanden ga rennen, is dit echt heel vervelend. Ik heb een prima stoelgang van mezelf, dus snap niet waar dit vandaan komt. Herkent iemand dit? Wordt het minder?\
Allemaal veel succes en ik vind het leuk om mee te lezen en/of schrijven.
Helaas heb ik last van één heel vervelend probleem: als ik meer dan 6 km ren (ongeveer) krijg ik enorme last van mijn darmen. Ik moet daarna vaak naar het toilet en de pijn is echt niet fijn. Nu ik steeds langere afstanden ga rennen, is dit echt heel vervelend. Ik heb een prima stoelgang van mezelf, dus snap niet waar dit vandaan komt. Herkent iemand dit? Wordt het minder?\
Allemaal veel succes en ik vind het leuk om mee te lezen en/of schrijven.
maandag 26 mei 2014 om 09:48
maandag 26 mei 2014 om 12:17
Even omhoog!
Gistermiddag heb ik meegedaan aan de Royal Ten/ 10 km. Helaas werkte mijn RunKeeper app niet goed. Ik dacht dat ik een goede tijd had gelopen, maar helaas niet een pr. 1.3.11. Toch was dit een leuke hardloopwedstrijd waar ik erg van heb genoten, best een beetje warm.
@Dita, he balen dat je je al een paar dagen niet fit voelt. Beterschap toegewenst.
@Garniet, nee, ik herken je probleem niet. Succes met trainen voor je 1e HM.
@Max, hoe gaat het met jou? Moest gisteren nog aan je denken toen er een iemand met een hond zag hardlopen. Zo knap vind ik dat.
Mei: 28 km. Totaal 280 km
Gistermiddag heb ik meegedaan aan de Royal Ten/ 10 km. Helaas werkte mijn RunKeeper app niet goed. Ik dacht dat ik een goede tijd had gelopen, maar helaas niet een pr. 1.3.11. Toch was dit een leuke hardloopwedstrijd waar ik erg van heb genoten, best een beetje warm.
@Dita, he balen dat je je al een paar dagen niet fit voelt. Beterschap toegewenst.
@Garniet, nee, ik herken je probleem niet. Succes met trainen voor je 1e HM.
@Max, hoe gaat het met jou? Moest gisteren nog aan je denken toen er een iemand met een hond zag hardlopen. Zo knap vind ik dat.
Mei: 28 km. Totaal 280 km
maandag 26 mei 2014 om 12:25
@ mother: ha goed gedaan en lekker gelopen. Geen last van de kuit nu?
@ dita: hoe voel je je nu?
Ik liep gisteren de marathon in Edinburgh. Verslag en fotos staan op http://bit.ly/1k8wvCy
Geloof niet dat ik het erg leuk vind hahaha Maar morgen weer lekker lopen hier, laat de vakantie maar beginnen
@ dita: hoe voel je je nu?
Ik liep gisteren de marathon in Edinburgh. Verslag en fotos staan op http://bit.ly/1k8wvCy
Geloof niet dat ik het erg leuk vind hahaha Maar morgen weer lekker lopen hier, laat de vakantie maar beginnen
maandag 26 mei 2014 om 13:27
@Max, ik heb gisteren heerlijk gelopen, maar ik ben niet tevreden met mijn tijd natuuurlijk. Nee ik heb geen last van mijn kuit.
O ja, misschien ook leuk om te vertellen. Sinds vorige week ga ik op de fiets naar mijn werk! Intotaal 10 km. per dag. Niet veel maar keer 5 is dat toch 50 km. en ik wil meer gaan fietsen.
Leuk om je verslag te lezen, ik kan daar erg van genieten. Het was gisteren best warm op te lopen, dit keer zo "slim" geweest om geen drinken mee te nemen, pas bij 5 km. was er een waterpost. Bij mijn volgende wedstrijd gaan de flesje water weer mee. Begrijp ik nu goed dat je op basis van RWR heb gelopen om een paar km?
Wat was je eindtijd?
O ja ik wil heel graag een hardloophorloge kopen, maar ze zijn zo duur!
O ja, misschien ook leuk om te vertellen. Sinds vorige week ga ik op de fiets naar mijn werk! Intotaal 10 km. per dag. Niet veel maar keer 5 is dat toch 50 km. en ik wil meer gaan fietsen.
Leuk om je verslag te lezen, ik kan daar erg van genieten. Het was gisteren best warm op te lopen, dit keer zo "slim" geweest om geen drinken mee te nemen, pas bij 5 km. was er een waterpost. Bij mijn volgende wedstrijd gaan de flesje water weer mee. Begrijp ik nu goed dat je op basis van RWR heb gelopen om een paar km?
Wat was je eindtijd?
O ja ik wil heel graag een hardloophorloge kopen, maar ze zijn zo duur!
zaterdag 31 mei 2014 om 16:34
Zo, hebben jullie nog gelopen? Ik wel, vanmiddag heb ik heerlijk 13 km. gelopen in 1.22, ik kies mijn trainingen niet zo goed uit. want de scheen weer uitbundig. Ook maar even gestopt om mijn flesjes te vullen bij een kinderboederij. Hahahaha.
Mei: 41 km. Totaal 293 km
Mei: 41 km. Totaal 293 km
maandag 2 juni 2014 om 11:22
Hallo hier ben ik weer
Even een kleine update.
Het gaat hier gelukkig beter. Ben bij de huisarts geweest en we hebben besloten om de 3de anti-depressiva tablet er af te gooien.
Want daar was ik nu een maand mee bezig maar ik voelde me mega blèh nu heb ik voor 3 à 4 nachten een slaaptablet.
Want ik word heel erg vaak wakker s nachts en daar door krijg ik niet goed geestelijke rust.
Zat afgelopen maand even in een downmaandje dus en dan nog de lichamelijke klachten erbij.
Gisteren heerlijk in Limburg geweest op visite met mijn moeder bij familie.
Was wel weer confronterend ivm mijn vader en het was hun huwelijksdag.
Vanochtend heerlijk gelopen echt op mijn gemak.8km 57.30.
Vriend op zijn skates naast me
Iedereen een fijne loopweek
Groetjes
dita
Even een kleine update.
Het gaat hier gelukkig beter. Ben bij de huisarts geweest en we hebben besloten om de 3de anti-depressiva tablet er af te gooien.
Want daar was ik nu een maand mee bezig maar ik voelde me mega blèh nu heb ik voor 3 à 4 nachten een slaaptablet.
Want ik word heel erg vaak wakker s nachts en daar door krijg ik niet goed geestelijke rust.
Zat afgelopen maand even in een downmaandje dus en dan nog de lichamelijke klachten erbij.
Gisteren heerlijk in Limburg geweest op visite met mijn moeder bij familie.
Was wel weer confronterend ivm mijn vader en het was hun huwelijksdag.
Vanochtend heerlijk gelopen echt op mijn gemak.8km 57.30.
Vriend op zijn skates naast me
Iedereen een fijne loopweek
Groetjes
dita
maandag 2 juni 2014 om 12:23
@ dita: hoop dat je snel weer lekker in een ritme komt en je prettig voelt!!! KLinkt leuk met vriend op de skates. Hier in schotland doet mijn vriend zijn best op de fiets! Maar dat valt niet zo mee
@ mother: staat er geen horloge op marktplaats?
Hier gaan de avonturen gewoon lekker door. Ik wissel temporuns af met avonturen
Verslag van de runs op http;//www.runpower.nl met veel foto's
@ mother: staat er geen horloge op marktplaats?
Hier gaan de avonturen gewoon lekker door. Ik wissel temporuns af met avonturen
woensdag 4 juni 2014 om 19:26
zondag 8 juni 2014 om 18:42
@ mother: was het leuk? Wat was het precies?
Ik heb eergisteren een prachtige route door de Lammermuir Hills gelopen. Was best stil qua klim en daal maar mooi was het!
Voor wie mee wil genieten van prachtige plaatjes: http://bit.ly/1msSqpH
Vanaf nu ben ik weer alleen met waf op mijn avonturen.
Ik heb eergisteren een prachtige route door de Lammermuir Hills gelopen. Was best stil qua klim en daal maar mooi was het!
Voor wie mee wil genieten van prachtige plaatjes: http://bit.ly/1msSqpH
Vanaf nu ben ik weer alleen met waf op mijn avonturen.
woensdag 11 juni 2014 om 10:28
@Max, ja het was erg leuk en zeker voor herhaling vatbaar. Op mijn twitter kan je alle info vinden.
Er liep nog een loper met een hond, hij had pijn aan zijn pootjes, *zo zielig*
Ik vind het zo knap als je met een hond kan hardlopen.
Oh, ik kan zo genieten van je verslag! En op foto 33 kan ik echt wel zien hoe mooi het daar is. Sterker nog ik weet hoe mooi England is, ik heb daar 1 1/2 jaar gewoond.
Zo, als het werk het toelaat ga ik straks even hardlopen.
Juni: 10 km. Totaal 303 km
Er liep nog een loper met een hond, hij had pijn aan zijn pootjes, *zo zielig*
Ik vind het zo knap als je met een hond kan hardlopen.
Oh, ik kan zo genieten van je verslag! En op foto 33 kan ik echt wel zien hoe mooi het daar is. Sterker nog ik weet hoe mooi England is, ik heb daar 1 1/2 jaar gewoond.
Zo, als het werk het toelaat ga ik straks even hardlopen.
Juni: 10 km. Totaal 303 km
donderdag 12 juni 2014 om 15:56
Hoe gaat het met iedereen?
Zo, vanochtend 2 uur vergadert met 4 mannen, net 10 km. gelopen in 1.1. Oh............. wat was ik blij dat ik een paar flesjes water had meegenomen.
Eigenlijk wilde ik gistermiddag gaan lopen, helaas was het erg druk op mijn werk en s' avonds ging mijn man trainen.
Morgen ga ik met mijn moeder, 3 zussen en nicht uiteten, zaterdag gaat mijn zoon met zijn korfbalteam weer naar het NK. Mijn man is gisteren met onze dochter gaan zwemmen en zaterdag gaan ze ook iets leuks doen.
Juni: 20 km. Totaal 313 km
Zo, vanochtend 2 uur vergadert met 4 mannen, net 10 km. gelopen in 1.1. Oh............. wat was ik blij dat ik een paar flesjes water had meegenomen.
Eigenlijk wilde ik gistermiddag gaan lopen, helaas was het erg druk op mijn werk en s' avonds ging mijn man trainen.
Morgen ga ik met mijn moeder, 3 zussen en nicht uiteten, zaterdag gaat mijn zoon met zijn korfbalteam weer naar het NK. Mijn man is gisteren met onze dochter gaan zwemmen en zaterdag gaan ze ook iets leuks doen.
Juni: 20 km. Totaal 313 km
vrijdag 13 juni 2014 om 10:53
@ mother: vandaag lekker uit eten, klinkt goed! Wat had die hond aan zijn voetjes? Mijn waf doet het al eeuwen prima (even afkloppen) op de gekste ondergrond. Gisteren was het nog best lastig met scherpe keitjes maar geen problemen. Ze slaapt wel lekker nu... hahahaha verstandige hond.
Het was een rare route gisteren. Er was een heel groot stuk eigenlijk geen pad. Maar goed, achteraf is het wel grappig en die heb ik maar weer gedaan zullen we maar denken.
http://www.runpower.nl
Ook nieuwe review van een waterbottle
Het was een rare route gisteren. Er was een heel groot stuk eigenlijk geen pad. Maar goed, achteraf is het wel grappig en die heb ik maar weer gedaan zullen we maar denken.
http://www.runpower.nl
Ook nieuwe review van een waterbottle
zaterdag 14 juni 2014 om 22:08
Vandaag weer fijne route gelopen van ruim 24 km. Erg mooi en beter begaanbaar allemaal en niet zo zoeken
Dat liep een stuk beter. Op http://bit.ly/1p2d8RX verslag en foto's
maandag 16 juni 2014 om 13:02
@Max, ja uiteten was super gezellig, wij hebben echt genoten.
Hondje was zijn pootje aan het likken. Ik weet niet precies wat hij had, maar het hondje heeft wel 21 km. uitgelopen.
24 km. wat een gave toch zeg en wat heb je weer mooie foto's gemaakt in een mooi gebied. Ik heb bewondering voor je dat je het zo doet. Maar ik zie mijzelf dat in de toekomst ook wel eens doen.
Hondje was zijn pootje aan het likken. Ik weet niet precies wat hij had, maar het hondje heeft wel 21 km. uitgelopen.
24 km. wat een gave toch zeg en wat heb je weer mooie foto's gemaakt in een mooi gebied. Ik heb bewondering voor je dat je het zo doet. Maar ik zie mijzelf dat in de toekomst ook wel eens doen.