Start 2 Run - deel 5
woensdag 30 november 2011 om 11:20
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.
Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.
Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!
Vorige delen:
Start 2 run deel 1
Start 2 run deel 2
Start 2 Run, deel 4
Download voor je mp3:
Gratis:
http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx
Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km
Schema's op papier:
schema's Evy
Om je loopjes te plannen en te meten:
afstandmeten
mapmyrun
runningmap
Rek en strekoefeningen:
atletiekunie
youtube
Aikidostretching
Runinfo.nl
Stretchoefeningen
Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:
Blessurewijzer
Blessures
Tabel: rennen met Evy
NaamSerieWeekLeslian5 km11
Tabel: rennen zonder Evy
NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari
Extra tabel voor de kilometermeisjes
NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km
Doelen 2015
Max: 2015: LDR 120 km (mei)
Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.
Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!
Vorige delen:
Start 2 run deel 1
Start 2 run deel 2
Start 2 Run, deel 4
Download voor je mp3:
Gratis:
http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx
Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km
Schema's op papier:
schema's Evy
Om je loopjes te plannen en te meten:
afstandmeten
mapmyrun
runningmap
Rek en strekoefeningen:
atletiekunie
youtube
Aikidostretching
Runinfo.nl
Stretchoefeningen
Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:
Blessurewijzer
Blessures
Tabel: rennen met Evy
NaamSerieWeekLeslian5 km11
Tabel: rennen zonder Evy
NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari
Extra tabel voor de kilometermeisjes
NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km
Doelen 2015
Max: 2015: LDR 120 km (mei)
Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
dinsdag 17 juni 2014 om 14:14
O ja, mijn zoon is afgelopen zaterdag voor de 2e keer Nederland Kampioen geworden, supertrots natuurlijk.
Zo ik heb vanochtend lekker 10 km. gelopen. Het regende een klein beetje, van mij mag het gaan storten. Daarna ben ik met mijn dochter naar de tandarts geweest, er was een stukje van haar kies afgebroken, verdoofd, gevuld geen kik gegeven de bikkel.
Zo, ik ga weer werken.
Juni: 30 km. Totaal 323 km
Zo ik heb vanochtend lekker 10 km. gelopen. Het regende een klein beetje, van mij mag het gaan storten. Daarna ben ik met mijn dochter naar de tandarts geweest, er was een stukje van haar kies afgebroken, verdoofd, gevuld geen kik gegeven de bikkel.
Zo, ik ga weer werken.
Juni: 30 km. Totaal 323 km
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
dinsdag 17 juni 2014 om 16:35
@ mother: wat goed van jouw zoon en zijn team!! Gefeliciteerd
Hier is het erg warm inmiddels en nu een beetje drukkend. Moet nog even kijken of ik ga lopen of niet, het is pas half 4 dus ik heb nog even. Wel heerlijk met die lange dagen trouwens, je hoeft niet zo te plannen. Normaal ben ik in de winter in schotland en dan is het echt om 4 uur over en uit qua buiten activiteiten.
Verslagen en foto's staan op http://www.runpower.nl voor wie mee wil kijken
Hier is het erg warm inmiddels en nu een beetje drukkend. Moet nog even kijken of ik ga lopen of niet, het is pas half 4 dus ik heb nog even. Wel heerlijk met die lange dagen trouwens, je hoeft niet zo te plannen. Normaal ben ik in de winter in schotland en dan is het echt om 4 uur over en uit qua buiten activiteiten.
Verslagen en foto's staan op http://www.runpower.nl voor wie mee wil kijken
woensdag 18 juni 2014 om 12:07
Hallo,
Ik zit niet best in mijn vel
Te laag ijzer/D en B12 ook minder
Morgen moet ik naar de internist om dingen door te bespreken.
Misschien ijzerinfuus hadden ze het al over.
Daardoor heb ik niet kunnen hardlopen, ik moet eerst ook zelf opknappen.
Slapen s nachts gaat ook niet daar heb ik nu af en toe een tablet voor.
Maar hoe ik me voel denk ik gooi er maar elke avond 1 in
Gelukkig kan ik er nog om lachen alleen het om het hardlopen baal ik wel , ik was zo ver en conditie takelt sneller af dan dat het is opgebouwd.
Ik lees de komende tijd wel mee maar reageer voorlopig weinig dan weten jullie dat.
Groetjes
dita
Ik zit niet best in mijn vel
Te laag ijzer/D en B12 ook minder
Morgen moet ik naar de internist om dingen door te bespreken.
Misschien ijzerinfuus hadden ze het al over.
Daardoor heb ik niet kunnen hardlopen, ik moet eerst ook zelf opknappen.
Slapen s nachts gaat ook niet daar heb ik nu af en toe een tablet voor.
Maar hoe ik me voel denk ik gooi er maar elke avond 1 in
Gelukkig kan ik er nog om lachen alleen het om het hardlopen baal ik wel , ik was zo ver en conditie takelt sneller af dan dat het is opgebouwd.
Ik lees de komende tijd wel mee maar reageer voorlopig weinig dan weten jullie dat.
Groetjes
dita
zaterdag 21 juni 2014 om 11:35
@Dita, he wat vervelend, sterkte en beterschap toegewenst.
@Max, leuk verslag.
Gisteren intotaal 15 km. gefietst. Lekker wezen stappen met mijn vriendin, uiteten geweest, filmpje gepakt en daarna nog een drankje gedronken en gedanst in de Big Bell te SCHEVENINGEN!
@Max, leuk verslag.
Gisteren intotaal 15 km. gefietst. Lekker wezen stappen met mijn vriendin, uiteten geweest, filmpje gepakt en daarna nog een drankje gedronken en gedanst in de Big Bell te SCHEVENINGEN!
zondag 29 juni 2014 om 20:47
zondag 29 juni 2014 om 21:25
Hallo Iedereen!
Wat leuk om al jullie ervaringen te lezen. Ik ben nu ook net begonnen met start 2 run. Paar weken geleden al begonnen, maar ik kon de 5de les niet aan. Daarna ben ik bijna niet meer gaan hardlopen.
Nu ben ik twee weken geleden weer begonnen. De eerste week ging gemakkelijk en les 4 & 5 ook. Nu ben ik les 6 vergeten te doen, dus wat is het handigst om te doen? Heel de week opnieuw of alleen les 6 en dan weer oppakken met week 3 er achteraan?
Ik wil het liefst op maandag, woensdag en vrijdag lopen. Is het dan erg als ik een keer drie dagen achter elkaar loop dus morgen les 6, dinsdag les 7 en woensdag les 8?
Verder zou ik graag strakker in me lichaam willen gaan zitten. Ik vind dit best lastig. Ik ben pas 21 en ik schrik.zelf hoe mijn billen en buik steeds groter worden, ik schaam me daarom ook erg als ik mezelf terug zie op foto's.
Ik denk dat de knop nu wel is omgegaan. Sinds 3 weken drink ik bijna alleen nog maar water. Eerst vond ik dit echt niet lekker, maar nu vind ik het frisdrank niet meer te drinken, gelukkig maar! Echter ben ik nog wel zoekende maar een goed eet patroon wat voor mij vol te houden is.
Wat leuk om al jullie ervaringen te lezen. Ik ben nu ook net begonnen met start 2 run. Paar weken geleden al begonnen, maar ik kon de 5de les niet aan. Daarna ben ik bijna niet meer gaan hardlopen.
Nu ben ik twee weken geleden weer begonnen. De eerste week ging gemakkelijk en les 4 & 5 ook. Nu ben ik les 6 vergeten te doen, dus wat is het handigst om te doen? Heel de week opnieuw of alleen les 6 en dan weer oppakken met week 3 er achteraan?
Ik wil het liefst op maandag, woensdag en vrijdag lopen. Is het dan erg als ik een keer drie dagen achter elkaar loop dus morgen les 6, dinsdag les 7 en woensdag les 8?
Verder zou ik graag strakker in me lichaam willen gaan zitten. Ik vind dit best lastig. Ik ben pas 21 en ik schrik.zelf hoe mijn billen en buik steeds groter worden, ik schaam me daarom ook erg als ik mezelf terug zie op foto's.
Ik denk dat de knop nu wel is omgegaan. Sinds 3 weken drink ik bijna alleen nog maar water. Eerst vond ik dit echt niet lekker, maar nu vind ik het frisdrank niet meer te drinken, gelukkig maar! Echter ben ik nog wel zoekende maar een goed eet patroon wat voor mij vol te houden is.
maandag 30 juni 2014 om 09:25
Hallo cvh92
3 dagen achter elkaar is wel pittig.
Volgens mij is les 6 het zelfde als les 7 wat ik op internet zag
Ik zou in dit geval dan doorgaan met les 7 vandaag
Succes
Net terug van 5 km
Eerst droog toen miezer en 2,5 km de mooie regenboog kunnen aanschouwen
Daarna ging het harder regenen ik ga nu lekker in bad liggen.
Goed voor mijn spiertjes
3 dagen achter elkaar is wel pittig.
Volgens mij is les 6 het zelfde als les 7 wat ik op internet zag
Ik zou in dit geval dan doorgaan met les 7 vandaag
Succes
Net terug van 5 km
Eerst droog toen miezer en 2,5 km de mooie regenboog kunnen aanschouwen
Daarna ging het harder regenen ik ga nu lekker in bad liggen.
Goed voor mijn spiertjes
dinsdag 1 juli 2014 om 08:28
@ dita: wat fijn dat het aanslaat en dat je je beter voelt. En je hebt alweer een stukje gelopen ook! Heerlijk voor je, hop dat je nu weer snel helemaal fit bent
@ cvh92: zeker in een opbouw fase moet je niet elke dag gaan lopen want spieren, gewrichten en banden hebben rust nodig. Dat is een deel van de opbouw van wandelen naar hardlopen. Dus echt minimaal een rustdag ertussen. Ik zou gewoon les 6 oppakken en als die goed gaat, weer doorgaan met de volgende les. het gaat je vast lukken! Zet m op maar wel die rust pakken
Ik ga vanmiddag een stukje lopen. Afgelopen zondag interval training gedaan en dat ging wel aardig qua getalletjes maar ik vond het knap zwaar aanvoelen. Vandaag rustiger rondje en komend weekend weer een langere duurloop dus we gaan weer op pad met de doggyride Hoop dat het weer een beetje mee wil werken.
@ cvh92: zeker in een opbouw fase moet je niet elke dag gaan lopen want spieren, gewrichten en banden hebben rust nodig. Dat is een deel van de opbouw van wandelen naar hardlopen. Dus echt minimaal een rustdag ertussen. Ik zou gewoon les 6 oppakken en als die goed gaat, weer doorgaan met de volgende les. het gaat je vast lukken! Zet m op maar wel die rust pakken
Ik ga vanmiddag een stukje lopen. Afgelopen zondag interval training gedaan en dat ging wel aardig qua getalletjes maar ik vond het knap zwaar aanvoelen. Vandaag rustiger rondje en komend weekend weer een langere duurloop dus we gaan weer op pad met de doggyride Hoop dat het weer een beetje mee wil werken.
dinsdag 1 juli 2014 om 14:41
@Max, zo wat heb jij veel km. gelopen zeg!
@Cvh92, welkom bij ons clubje. Ik denk dat Max al antwoord heeft gegeven op je vraag.
Op 22.6 heb ik voor het laatst gelopen, de reden hiervoor is dat ik zeurderige pijn heb tjidens het lopen, net boven mijn rechter heup. Ik wil proberen om morgen, onder werktijd/ tussen de middag, een klein rondje te gaan hardlopen.
@Cvh92, welkom bij ons clubje. Ik denk dat Max al antwoord heeft gegeven op je vraag.
Op 22.6 heb ik voor het laatst gelopen, de reden hiervoor is dat ik zeurderige pijn heb tjidens het lopen, net boven mijn rechter heup. Ik wil proberen om morgen, onder werktijd/ tussen de middag, een klein rondje te gaan hardlopen.
dinsdag 1 juli 2014 om 18:51
Aha, dank je wel! Dan ga ik zeker mijn rust pakken
Echter ben ik wel benieuwd hoelang het duurt totdat je de rust er niet meer tussen krijgt.
Ik heb er dagen bij, als ik dan met mijn gedachte bij het rennen ben houdld ik het niet vol (3 min achter elkaar) alleen als ik mn gedachtes gewoon laat gaan, haal ik het met gemak, iets tussen mijn oren misschien?
Ik heb nu de eerste lessen mijn hond meegenomen. Vind ik ook echt heerlijk om samen te rennen. Hij rent opzich goed mee alleen soms een plasje. En hij is soms te enthousiast dat hij mij mee trekt hihi
Echter ben ik wel benieuwd hoelang het duurt totdat je de rust er niet meer tussen krijgt.
Ik heb er dagen bij, als ik dan met mijn gedachte bij het rennen ben houdld ik het niet vol (3 min achter elkaar) alleen als ik mn gedachtes gewoon laat gaan, haal ik het met gemak, iets tussen mijn oren misschien?
Ik heb nu de eerste lessen mijn hond meegenomen. Vind ik ook echt heerlijk om samen te rennen. Hij rent opzich goed mee alleen soms een plasje. En hij is soms te enthousiast dat hij mij mee trekt hihi
donderdag 3 juli 2014 om 14:02
zaterdag 5 juli 2014 om 15:16
zaterdag 5 juli 2014 om 15:21
Mag ik even inbreken? Heb jaren geleden meegelopen en ook meegeschreven hier onder een andere nick. Wil nu weer het lopen oppakken maar door een kapotte ipod ben ik Evy kwijt. Na veel speurwerk gratis downloads gevonden maar les 5 en les 12 kan ik niet openen na downloaden. Heb zelfs al een virus op de pc gehad door te downloaden van een dus niet zo betrouwbare site. Wie o wie kan mij deze 2 lessen sturen of heeft een betrouwbare link waar ik die 2 lessen kan vinden? Alvast bedankt!!
zondag 6 juli 2014 om 22:06
Hou sk8ter. Ik heb je een pb gestuurd met mijn mailadres. Hoop dat het lukt, meen me te herinneren dat de functie pb namelijk niet (goed) werkt? Als je geen pb hebt gekregen moet e het maar even laten weten. Dan plaats ik hier wel tijdelijk even mijn mailadres.
In elk geval heel erg bedankt! Want als ik alle lessen heb heb ik geen excuus meer om niet te beginnen
In elk geval heel erg bedankt! Want als ik alle lessen heb heb ik geen excuus meer om niet te beginnen
vrijdag 11 juli 2014 om 10:19
vrijdag 18 juli 2014 om 16:58
@Max hoe gaat het met jou?
Vanmiddag 7 km. gelopen in 43 minuten, tijd klopt natuurlijk niet, hahaha, paar x gewandeld want men wat was het warm.
Wie heeft er vandaag gelopen?
Mijn moeder is vandaag geopereerd aan haar heup, gelukkig is alles goed gegaan.
Onze zoon is over naar MAVO3 en dochter naar groep 6. Wij zijn natuurlijk supertrots.
Nog 1 week werken, daarna vakantie kids hebben al vakantie.
Juli: 14.5 km. Totaal 347,5 km
Vanmiddag 7 km. gelopen in 43 minuten, tijd klopt natuurlijk niet, hahaha, paar x gewandeld want men wat was het warm.
Wie heeft er vandaag gelopen?
Mijn moeder is vandaag geopereerd aan haar heup, gelukkig is alles goed gegaan.
Onze zoon is over naar MAVO3 en dochter naar groep 6. Wij zijn natuurlijk supertrots.
Nog 1 week werken, daarna vakantie kids hebben al vakantie.
Juli: 14.5 km. Totaal 347,5 km
zaterdag 19 juli 2014 om 19:47
Ik was op internet aan het zoeken naar Evy lotgenoten en toen stuitte ik op dit forum, heb me gelijk aangemeld!
Ik ben inmiddels bij les 20, deze wil ik vanavond gaan lopen (mits het wat afkoelt).
Ik heb me ook al aangemeld voor mijn eerste hardloopevent: de Damloop by night 4 Engelse mijl. Is hier nog iemand die daaraan mee doet of aan een ander evenement?
Ik ben inmiddels bij les 20, deze wil ik vanavond gaan lopen (mits het wat afkoelt).
Ik heb me ook al aangemeld voor mijn eerste hardloopevent: de Damloop by night 4 Engelse mijl. Is hier nog iemand die daaraan mee doet of aan een ander evenement?
zondag 20 juli 2014 om 21:27
@ mother: lekker gelopen dus. Hoe gaat het inmiddels met jouw moeder? Hoe voelt de enkel nu?
@ essence: wat goed, je bent dus al heel ver met de lessen. Het zijn er 27 toch? Nog eventjes maar! Ik doe de damloop niet, maar het is vast leuk. Is dat een onderdeel van de dam tot dam loop of is het iets heel anders. Dat is erg druk volgens mij. Ik loop eind september een marathon.
Ik heb vanmorgen 25 km gelopen. Was best warm, voelde mijn longen wel helaas maar verder ging het OK op mooi vlak tempo. Gelukkig ben ik ook weer thuis dus dat is wel prettig, kan ik alles weer een beetje oppakken.
@ essence: wat goed, je bent dus al heel ver met de lessen. Het zijn er 27 toch? Nog eventjes maar! Ik doe de damloop niet, maar het is vast leuk. Is dat een onderdeel van de dam tot dam loop of is het iets heel anders. Dat is erg druk volgens mij. Ik loop eind september een marathon.
Ik heb vanmorgen 25 km gelopen. Was best warm, voelde mijn longen wel helaas maar verder ging het OK op mooi vlak tempo. Gelukkig ben ik ook weer thuis dus dat is wel prettig, kan ik alles weer een beetje oppakken.
woensdag 23 juli 2014 om 12:54
@Max, inmiddels is mijn moeder weer thuis, afgelopen maandag heb ik haar uit het ziekenhuis opgehaald. Mijn tante is op dit moment bij haar om haar te helpen. Ze heeft nog veel pijn.
Met mijn enkel gaat het goed, dik maar geen pijn, heupbotje voel ik een beetje dus het gaat de goede kant op.
Zo dan, 25 km. nou dat doe ik je niet na hoor respect heb je met woef gelopen?
@Essence, welkom bij ons clubje, goed bezig! Nee ik ga niet meedoen aan de dam tot dam loop. Ik ga mij na de zomervakantie weer opgeven voor een wedstrijd.
Ik heb net 8 km. gelopen in een rustig tempo van 53 min. was best te doen in de zon/ bos, maar wat kan een mens zweten zeg en wat was ik blij dat ik 2 flesje wat mee had genomen!
Ik ga lekker even douchen/ werken.
Juli: 22.5 km. Totaal 355,5 km
Met mijn enkel gaat het goed, dik maar geen pijn, heupbotje voel ik een beetje dus het gaat de goede kant op.
Zo dan, 25 km. nou dat doe ik je niet na hoor respect heb je met woef gelopen?
@Essence, welkom bij ons clubje, goed bezig! Nee ik ga niet meedoen aan de dam tot dam loop. Ik ga mij na de zomervakantie weer opgeven voor een wedstrijd.
Ik heb net 8 km. gelopen in een rustig tempo van 53 min. was best te doen in de zon/ bos, maar wat kan een mens zweten zeg en wat was ik blij dat ik 2 flesje wat mee had genomen!
Ik ga lekker even douchen/ werken.
Juli: 22.5 km. Totaal 355,5 km