Huisspinnen

13-07-2015 15:54 23 berichten
Wij zijn afgelopen vrijdag verhuisd. Heerlijk huis en ik voel me er al helemaal thuis.

Maar de vorige eigenaar was niet zo van het schoonmaken. En het huis was dan ook echt ranzig, om het maar licht uit te drukken. De spinnenwebben liepen van het plafon naar beneden langs de muren. Echt in elke kamer zaten spinnen. Gelukkig geen hele enge grote, maar fijn vind ik het niet.

Nu hebben wij een week lang geklust in huis en alles schoon gesopt. Alle kamers spinvrij gemaakt, maar 2 dagen later zitten ze er weer. En laat mij nu net een held zijn met de beesten.

Ze zitten nu steeds voornamelijk in de wc en badkamer. Ik heb het idee dat ze uit de ventilatieroosters vandaan komen. Ook die heb ik helemaal schoon gemaakt.

Wat kan ik nu het beste doen? Wie heeft de gouden tip tegen de huisspinnen? Gewoon afwachten en elke spin opzuigen? Ik word er helemaal kriebelig van...
Staan er veel bomen rond je huis? Zo ja, dan zullen er spinnen blijven komen vrees ik. (Verder lees ik mee )
Wat heb je gedaan met die spinnen? Want als je ze op één meter buiten de deur zet komen ze net zo hard weer naar binnen rennen he .

Wij hebben alle ventilatieroosters voorzien van horgaas. Gewoon zo´n goedkoop ding van 2 euro, wat je in de ramen vastzet met een soort klitteband, stukje op maat knippen en vastlijmen. Hier komen de spinnen dus alleen nog door de voordeur.
Ik vind spinnen wel gezellig en ze eten weer andere insecten op. Misschien wonen er nog een aantal in de muren, onder het dak en in de ventilatiesystemen.
Wij wonen aan het water, voor ons huis ligt een vaart. Aan de andere kant van het water is er een parkje. Wij wonen wel in een erg groene wijk. Daar zal het probleem ook liggen denk ik.

Spinnen zuig ik op of ik spoel ze door de wc. Ligt eraan hoe groot ze zijn. Kleintjes durf ik nog wel met een stukje wc papier op te pakken, de grote exemplaren zuig ik dus op. Dan stikken ze wel door het stof in de stofzuiger. Niet erg diervriendelijk, maar dan hadden ze maar geen spinnen moeten zijn.
Ik heb mijn huis laten behandelen met anti spider spul, een man komt ieder voorjaar met een spuitding en behandeld dan de hele buitenkant, alle kozijnen en ook de tuin. Binnenkant kan ook. Het is geen verdelger want spinnen worden beschermd, maar het jaagt de spinnen weg. Heb sinds die tijd geen spinnenoverlast meer :D Natuurlijk zitten ze nog in de bomen en struiken in de tuin, en dat is prima, maar niet in en op mijn huis. Ook niet boven mn hoofd als ik op de veranda ofzo zit.

Google eens op spinnenoverlast, dan kom je denk ik wel de website tegen van de organisatie die dat doet.
Verstuiver vullen met water en pepermuntolie en overal rond spuiten, spinnen schijnen dat vies te vinden en dan je huis te verlaten
Alle reacties Link kopieren
Toen wij in onze souterrainwoning naast een wilde tuin kwamen wonen hadden we ook veel van die huisspinnen. En dan ook echt van die hele dikke harige. Veel stofzuigen (en dan ook echt alle hoekjes) en schoonmaken hielp, want ze zijn er nu nooit meer. We hebben nu alleen nog van die langpootspinnen die eindeloos in een hoekje blijven zitten. Daar ben ik niet zo bang voor, dus die laat ik altijd zitten.

Ik vrees alleen dat die echt dikke spinnen zich in het najaar wel weer zullen laten zien. Doodmaken vind ik altijd zielig, dus ik laat mijn vriend ze altijd buiten zetten. Wel een eind verderop.
Ik kwam ook al met het idee van dat anti spinnen spul en dat ook even een mannetje langs laten komen. Maar ik ben gezegend met een koppige man die liever alles zelf doet.

Ook had ik gelezen dat spinnen het liefst op stille plekjes zitten. Als je elke keer alles schoonmaakt blijken ze vanzelf weg te blijven. Maar ik ben hier al 1,5 week intensief op spinnenjacht en begin het toch een beetje beu te worden.
Ik hou spinnen aangezien ze muggen opeten.
Lekker laten zitten, tot nu toe zijn er nauwelijks gevaarlijke spinnen zoals redbacks en zwarte weduwen in Nederland. Bovendien gaat een spin niet op je zitten omdat spinnen koudbloedig zijn, ze branden hun pootjes als ze over je heen lopen.
verba volant, scripta manent.
O, en als je bezoek er iets van zegt, geef ze dan meteen een naam, "dit is Joost, dat is Mina, enz.".
quote:CaafDracula schreef op 13 juli 2015 @ 16:09:

Ik kwam ook al met het idee van dat anti spinnen spul en dat ook even een mannetje langs laten komen. Maar ik ben gezegend met een koppige man die liever alles zelf doet.

Ook had ik gelezen dat spinnen het liefst op stille plekjes zitten. Als je elke keer alles schoonmaakt blijken ze vanzelf weg te blijven. Maar ik ben hier al 1,5 week intensief op spinnenjacht en begin het toch een beetje beu te worden.Ik las laatst ergens dat ze meer van vuile sokken houden dan van schone. Dus poetsen is toch het beste advies. En volgens mijn opa zaliger kan een nest bestaan uit wel duizenden spinnen, dus als je er in anderhalve week 100 hebt gevonden mag je er nog minstens 3 maanden bij optellen.
Ergens vermoed ik dat je geen last hebt van huisspinnen

huisspin
Je zal inderdaad weinig muggen hebben ook nu. Dat van dat gaas vind ik een goede tip.

Dat spinnen niet op je gaan zitten dat geloof ik niet meer sinds er heel gemoedelijk een joekel op mijn voet heeft gezeten, zeker een minuut of 3 voor ik doorhad dat ik niet de staart van mijn kat voelde kriebelen.....
Lorem Ipsum
Handig tegen de muggen en een leuk speeltje voor je kat! Maar als je ze eng vindt dan zet je er toch gewoon een glas overheen en kiep je ze naar buiten? Hoeven ze toch niet dood?
quote:anoukies schreef op 13 juli 2015 @ 16:30:

Ergens vermoed ik dat je geen last hebt van huisspinnen

huisspinNee niet zulke huisspinnen inderdaad. Die langpootbeestjes. Wist zo even niet de juiste benaming
quote:CaafDracula schreef op 13 juli 2015 @ 16:09:

Ook had ik gelezen dat spinnen het liefst op stille plekjes zitten. Als je elke keer alles schoonmaakt blijken ze vanzelf weg te blijven. Maar ik ben hier al 1,5 week intensief op spinnenjacht en begin het toch een beetje beu te worden.

Hou vol, hou vol! De vorige bewoner begon ook zo.

*mwhoehahahahahaaa (<----- dat is een spookhuislach)
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:mater_matuta schreef op 13 juli 2015 @ 16:38:

Handig tegen de muggen en een leuk speeltje voor je kat! Maar als je ze eng vindt dan zet je er toch gewoon een glas overheen en kiep je ze naar buiten? Hoeven ze toch niet dood?

Ik ben écht een dierenliefhebber, maar ik ga met ongedierte (lees insecten en spinnen etc) niet de moeite nemen om ze diervriendelijk te verwijderen. Dan ben ik maar een hypocriete tuthola.

Hier in de achtertuin zit een spitsmuisje en die laat ik lekker z'n gangetje gaan. Dat vind ik wel een leuk beestje en volgens de buren verkast die al tijden in onze tuinen.

Moet nu al wel zeggen dat ik in de woonkamer en slaapkamers geen spinnen weer heb gezien. Nu alleen de badkamer en wc nog. Maar ik denk dat ik de tip van een hor voor het ventilatiegat eens ga proberen.
Een spin is geen insect of ongedierte.
quote:MarianneDavids schreef op 13 juli 2015 @ 17:03:

Een spin is geen insect of ongedierte.

Ik zeg toch ook niet dat een spin een insect is? En ongedierte is een relatief begrip...

Ongedierte zijn ongewenste dieren op een plaats. Dus in mijn gevallen zijn spinnen ongedierte. Ik wil ze immers niet in mijn huis hebben.
quote:CaafDracula schreef op 13 juli 2015 @ 17:09:

[...]

Ik zeg toch ook niet dat een spin een insect is? En ongedierte is een erg ruim begrip...Nee, niet dat het een insect is maar wel dat je een spin ongedierte vindt. Spinnen zijn nuttig, net als bijen en hommeltjes.
quote:MarianneDavids schreef op 13 juli 2015 @ 17:11:

[...]

Nee, niet dat het een insect is maar wel dat je een spin ongedierte vindt. Spinnen zijn nuttig, net als bijen en hommeltjes.En toch wil ik, ondanks hoe nuttig ze kunnen zijn, ze weg hebben uit mijn huis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven