Gezondheid alle pijlers

Even ter geruststelling (borst)

12-07-2015 07:52 60 berichten
Goedemorgen allemaal,

Vanmorgen werd ik wakker met een flinke scherpe steek in mijn rechterborst. Ik ben gelijk opgestaan en heb mijn borst nagekeken en op een plekje ergens bovenaan zit iets dat pijn doet. Nou heb ik begrepen dat als er echt iets aan de hand is, dat je niets aan pijn voelt. Is dat altijd zo of kan het zijn dat er toch sprake van is?

Natuurlijk ga ik naar de huisarts om na te laten kijken of er echt iets aan de hand is, maar het is zondag, dus vandaag kan ik weinig uitrichten.
Alle reacties Link kopieren
Kan ook best een ontstoken klier zijn ofzo. Morgen ff naar de HA.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Daar hoop ik op inderdaad.
Een eenmalige pijnscheut zegt niets. Wel in de gate houden die borst en het gebied er omheen.

Ik heb ook wel eens ergens pijn, niet meteen reden tot zorg. Als het langdurig is of verergert.....dan reden tot controle.
Oh, en pijn betekend niet automatisch dat er niets aan hand is in borst. Dus de stelregel dat pijn geen kanker kan zijn (want dat vermoeden lees ik een beetje in je post) zou ik niet serieus nemen. In dat geval altijd liever het zekere voor het onzekere.
Ik ga morgen naar de huisarts om het na te laten kijken.
Goed zo. Succes!
Pijnlijke borsten (op één specifieke plek of door de hele borst) zijn veel voorkomend en meestal onschuldig. Het is vaak afhankelijk van de menstruatiecyclus. Even laten nakijken kan nooit kwaad.
Ik heb regelmatig ernstige pijnscheuten door mijn borst en eerlijk gezegd nog nooit het idee gehad dat dat wel eens kanker zou kunnen zijn. Ik heb het idee dat dat hormonaal is, door m'n cyclus. Net zoals dat ik aan m'n borsten kan zien dat m'n menstruatie nadert, want dan worden ze ineens huge.
Ik heb geen cyclus meer.
quote:Cateautje schreef op 12 juli 2015 @ 09:15:

Ik heb geen cyclus meer.

Ik zou me gewoon even laten geruststellen door de huisarts, maar ook als je geen cyclus meer hebt kunnen hormonen nog wel voor pijnscheuten zorgen.

Ik heb het echt al járen (en ben pas 25). Ik heb alleen niet een pijnlijk plekje dan voor zover ik weet maar goed ik heb er nooit echt aandacht aan besteed, dus wie weet als ik zou gaan voelen, dat het dan wel zo was.

Heb 't ook niet elke maand ofzo, soms tijden niets.

Zou me dus geen zorgen maken tenzij de huisarts zich morgen zorgen maakt.
Gewoon even laten controleren, maar dat ga je gelukkig ook doen.

Als je dit vaker krijgt, willen capsules met teunisbloemolie nog weleens helpen tegen de pijn.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Dit kan ook een ribspiertje zijn wat verrekt over verkrampt is, of misschien gestoten. Er zal in de komende 24 uur vast niet veel veranderen. Je kan morgen altijd nog kijken of dat je wel of niet de HA wilt bellen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Hartelijk bedankt voor de reacties.

Teunisbloemolie? Check! Daar ga ik achteraan, als het me nog eens overkomt.
Ik heb ooit bij de HA gezeten met pijn in mijn linkerborst. Een soort druk met uitstraling naar de arm en het was na een uur niet weg. Alle alarmbellen af natuurlijk.

Conclusie huisarts: spierpijn. Ik had de dag ervoor een rare beweging gemaakt, en snachts was dat stijf geworden. (Ik heb het écht niet herkent als spierpijn, en ik was dat hele incident met verkeerd bewegen alweer vergeten omdat ik er verder geen last van had gehad)

Ik wil er alleen maar mee zeggen; schiet niet direct in de stress, het kan van alles zijn. Probeer te ontspannen, morgen naar de HA en het komt vast goed Sterkte!
quote:hoelahoepla schreef op 12 juli 2015 @ 13:38:

Ik heb ooit bij de HA gezeten met pijn in mijn linkerborst. Een soort druk met uitstraling naar de arm en het was na een uur niet weg. Alle alarmbellen af natuurlijk.

Conclusie huisarts: spierpijn. Ik had de dag ervoor een rare beweging gemaakt, en snachts was dat stijf geworden. (Ik heb het écht niet herkent als spierpijn, en ik was dat hele incident met verkeerd bewegen alweer vergeten omdat ik er verder geen last van had gehad)

Ik wil er alleen maar mee zeggen; schiet niet direct in de stress, het kan van alles zijn. Probeer te ontspannen, morgen naar de HA en het komt vast goed Sterkte!Het is bij mij een plekje dat voelt als een ontsteking. Ik zit ook niet hysterisch voor me uit te hijgen, maar ik wilde wel even gerustgesteld worden.
Hoe was het bij de dokter Cateautje? Geruststellend nieuws gekregen?
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Ik vroeg eigenlijk ook af hoe het is gegaan bij de huisarts
Weet je al meer? Hopelijk goed nieuws gekregen.
Het is een klein ontstekinkje en gaat vanzelf weer over. Bedankt voor jullie zorg.
O gelukkig!!

Goed dat je bent gegaan.
Ik vind het wel raar, want ik heb nu een kuiltje in mijn borst. Ik hoop dat dat nog wegtrekt.
Cateautje, hoe heeft de huisarts vastgesteld dat het om een ontsteking gaat?

Ik wil je niet bang maken maken maar een kuiltje in je borst kan ook een symptoom van borstkanker zijn.

Kan, hoeft niet hé
Als het kuiltje blijft, moet je nog maar een keertje teruggaan.

Nadat ik 'iets geks' in mijn borst voelde, heb ik van de huisarts het advies gekregen om er even een tijdje helemaal vanaf te blijven en dan nog eens terug te komen, omdat als je er alsmaar aan voelt, klieren bijvoorbeeld ook opgezet kunnen raken.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven