Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
quote:Nouschi schreef op 14 juli 2015 @ 22:18:

[...]

Kan ik me voorstellen Dit is de eerste keer niet hoor, dat ze dit doet. Er is een naam voor dit soort mensen, maar die mag ik hier niet noemen,
quote:Lady-Voldemort schreef op 14 juli 2015 @ 22:20:

[...]

Dit is de eerste keer niet hoor, dat ze dit doet. Er is een naam voor dit soort mensen, maar die mag ik hier niet noemen,Ik vind het hoogst vermakelijk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:pejeka schreef op 14 juli 2015 @ 16:18:

[...]

Maar soms kan je je inderdaad een ongeluk zoeken, zelfs als je al op de "meest logische" plaatsen hebt gekeken. Zocht laatst ontkalker voor een koffiemachine. Logischerwijze gaan kijken bij de schoonmaakmiddelen, in het schap met andere ontkalkers (voor badkamer, toilet, enz.). Niet te vinden. Bleek het te staan in het rek (drie straten verderop) met afwasborstels, zeemlappen en gootsteendoekjes.

Of allesbinder. Logischerwijze zoek ik dat in het rek met sauzen en sausartikelen, want daar gebruik je dat spul doorgaans voor. Niet te vinden. Stond het aan de andere kant van de winkel tussen zelfrijzend bakmeel en bloem e.d.

Dus lang niet alles is altijd "logisch" te vinden.Ik zocht vandaag pijnboompitten. Normaal koop ik die bij de Lidl, maar was nu in de AH XL. Bij de Lidl staan ze doorgaans bij de groente en fruit, waar ook vaak andere noten staan. Op de groente en fruitafdeling, of zeg maar gerust scheepshal, was niks te vinden. Bij de zaden, quinoa en ander hipstervoer stond het niet. Toen bij de kruiden, ook niks. De snacknoten dan maar; noppes. Dus ik zo'n vriendelijke jongeman gevraagd, die loopt naar de pannekoeken/taart/cake-gang, stond het dus tussen de taartversiersels. Dat sloeg echt werkelijk nergens op.
Silence is golden. Duct tape is silver.
quote:Nouschi schreef op 14 juli 2015 @ 22:23:

[...]

Ik vind het hoogst vermakelijk.Ja okee, vanuit ouderwetsch antropologisch standpunt is het wel interessant.
quote:gedanst schreef op 14 juli 2015 @ 22:17:

[...]

Nou, zo kom je ook over. Als een heel vrolijk en opgewekt persoon.........Zo ben ik ook, altijd vrolijk en opgewekt, gastvrij (krijg zo nog even visite dus als de bel gaat haak ik af).
verba volant, scripta manent.
quote:Lady-Voldemort schreef op 14 juli 2015 @ 22:17:

[...]

Wat zeur je dan over je ogen?Wil jij mijn aandoening?
quote:MarianneDavids schreef op 14 juli 2015 @ 22:30:

[...]

Wil jij mijn aandoening?Van mij mag je hem houden.
quote:pejeka schreef op 14 juli 2015 @ 22:17:

[...]

Dat is niet helemaal waar natuurlijk. Als ik bij een kledingwinkel vraag waar de t-shirts liggen, dan weten ze me dat echt wel te vertellen, en desnoods kan ik ook nog advies krijgen over kwaliteit en model. Ook bij een "doe-het-zelf" kledingwinkel.

Dus het zou helemaal niet zo gek zijn als het personeel dat in een supermarkt rondloopt, in elk geval wat basiskennis zou krijgen over het assortiment en waar je bepaalde dingen kan vinden. En dan hoeven ze me echt niet tot in details uit te kunnen leggen hoe ik een sauce au beurre à la hollandaise kan maken en wat ik daarvoor precies nodig heb, maar als ik gewoon vraag waar ik een bepaald product kan vinden wat tot het standaard-assortiment van de winkel behoort, verwacht ik wel dat ze me kunnen vertellen waar het ligt.Ligt er maar net aan naar welke kledingwinkel je gaat. Bij de H&M zou ik niet teveel kennis verwachten over het model en de kwaliteit. Ik heb een blauwe maandag bij de H&M gewerkt en daar wordt bij het inwerken ook meteen verteld dat het niet de bedoeling is dat je mensen gaat helpen met uitzoeken en combineren. En opnieuw: daar betaal je dus ook voor. Van een Ralph Lauren winkel kan je veel hoger personeelskwaliteit verwachten. De plek weten ze meestal wel nog te vinden, maar er zijn natuurlijk ook veel minder spullen, dus dat is geen eerlijke vergelijking.
Liever elitair dan een pauper!
quote:MarianneDavids schreef op 14 juli 2015 @ 22:30:

[...]

Wil jij mijn aandoening?Ik denk dat ik hem al heb . Maar bedankt voor het aanbod hoor.
quote:missmisery schreef op 14 juli 2015 @ 22:33:

[...]

Van mij mag je hem houden.Je zou er ook niet echt blij mee zijn, wat fijn als je helemaal gezond bent zonder lichamelijke en visuele beperkingen.
quote:missmisery schreef op 14 juli 2015 @ 22:24:

[...]

Ik zocht vandaag pijnboompitten. Normaal koop ik die bij de Lidl, maar was nu in de AH XL. Bij de Lidl staan ze doorgaans bij de groente en fruit, waar ook vaak andere noten staan. Op de groente en fruitafdeling, of zeg maar gerust scheepshal, was niks te vinden. Bij de zaden, quinoa en ander hipstervoer stond het niet. Toen bij de kruiden, ook niks. De snacknoten dan maar; noppes. Dus ik zo'n vriendelijke jongeman gevraagd, die loopt naar de pannekoeken/taart/cake-gang, stond het dus tussen de taartversiersels. Dat sloeg echt werkelijk nergens op. dat vond ik ook al raar, ik gebruik die dingen alleen voor mijn salades
quote:MarianneDavids schreef op 14 juli 2015 @ 22:38:

[...]

Je zou er ook niet echt blij mee zijn, wat fijn als je helemaal gezond bent zonder lichamelijke en visuele beperkingen.Daar weet je niks van he. Misschien heeft missmisery wel geen benen, maar jankt ze daar niet over.
Kunnen we weer ontopic mensen? Ja, MD reageert een beetje zurig en cynisch maar het is echt plaatsvervangend pijnlijk om te lezen hoe iedereen zich daarmee vermaakt en blijft prikken. Laat nou toch en kom door met de leuke verhalen!
Real friends don't rub it in. They rub it out.
quote:Kalliope schreef op 14 juli 2015 @ 22:36:

[...]

Ligt er maar net aan naar welke kledingwinkel je gaat. Bij de H&M zou ik niet teveel kennis verwachten over het model en de kwaliteit. Ik heb een blauwe maandag bij de H&M gewerkt en daar wordt bij het inwerken ook meteen verteld dat het niet de bedoeling is dat je mensen gaat helpen met uitzoeken en combineren. En opnieuw: daar betaal je dus ook voor. Van een Ralph Lauren winkel kan je veel hoger personeelskwaliteit verwachten. De plek weten ze meestal wel nog te vinden, maar er zijn natuurlijk ook veel minder spullen, dus dat is geen eerlijke vergelijking.Ja. Dus als ik bij een "duurdere" supermarkt kom, verwacht ik in elk geval dat het personeel weet waar ik alle producten kan vinden. Verwacht geen inhoudelijke productkennis van ze, maar wel dat ze me de juiste kant op wijzen als ik naar een bepaald product vraag. Of is dat ook al te veel gevraagd?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Lady-Voldemort schreef op 14 juli 2015 @ 22:41:

[...]

Daar weet je niks van he. Misschien heeft missmisery wel geen benen, maar jankt ze daar niet over.Ik ken twee mensen die geen benen meer hebben en die janken daar ook niet over, dat is heel erg maar die mensen hebben ook hun leven weer opgepakt, iedereen met een beperking probeert het leven weer op te pakken en wel zo goed als maar enigszins mogelijk is, dat moet je niet bagatelliseren maar daar moet je respect voor hebben.
En zo komen we toch weer terug op de scootmobielen in de supermarkt
Is dit een Mariannebash topic geworden? Jeetje wat een gekat. Ik zie voor het eerst dat ze iets aan haar ogen heeft en dan wordt het hier gelijk gemekker genoemd en niks wat ze nog zegt is goed. Beetje jammer van zo een leuk topic.
quote:JoniJoni schreef op 14 juli 2015 @ 22:48:

En zo komen we toch weer terug op de scootmobielen in de supermarkt
quote:pejeka schreef op 14 juli 2015 @ 22:45:

[...]

Ja. Dus als ik bij een "duurdere" supermarkt kom, verwacht ik in elk geval dat het personeel weet waar ik alle producten kan vinden. Verwacht geen inhoudelijke productkennis van ze, maar wel dat ze me de juiste kant op wijzen als ik naar een bepaald product vraag. Of is dat ook al te veel gevraagd?Een 'gewone' Albert Heijn heeft tussen de 8 en 22 duizend producten, een AH XL heeft meer dan 30 duizend producten (bron: ah.nl). Het lijkt mij indd teveel gevraagd om al die 30.000 producten te kennen, maar daar kunnen de meningen over verschillen.
Liever elitair dan een pauper!
quote:Kalliope schreef op 14 juli 2015 @ 23:13:

[...]

Een 'gewone' Albert Heijn heeft tussen de 8 en 22 duizend producten, een AH XL heeft meer dan 30 duizend producten (bron: ah.nl). Het lijkt mij indd teveel gevraagd om al die 30.000 producten te kennen, maar daar kunnen de meningen over verschillen.Die hoef je natuurlijk ook helemaal niet allemaal te kennen, enkel de producten van de afdeling waar je werkzaam bent. Dus als je op de broodafdeling werkt, dan is het wel handig als je weet wat een Zaanse snijder is, en waar die te vinden is, en als je bij de groenten/ fruit staat is het wel handig als je weet wat een avocado is en dat dat geen mango is.
quote:missmisery schreef op 14 juli 2015 @ 23:01:

[...]

Dat is inderdaad een grote ergernis ja. Ik kwam ooit in een Hoogvliet waar wel eens een mens rondreed in een scootmobiel wat meer een tractor was. En maar schelden op iedereen. Je hoorde haar door de hele supermarkt. Een keer was ze met haar dochter. Dat arme mens kreeg continu de wind van voren. Ik heb mezelf maar aangeleerd erom te lachen. Dat scheelt een hoop energie.
quote:MarianneDavids schreef op 14 juli 2015 @ 22:15:

[...]

Ik vind het zo grappig dat iedereen zich zo lekker laat voeren en dan ook nog even happen, ik lig in een deuk.Ik vind het vooral zonde. Zonde dat jij met je gedram en vreemde kijk op de wereld weer een topic domineert.
quote:MarianneDavids schreef op 14 juli 2015 @ 22:29:

[...]

Zo ben ik ook, altijd vrolijk en opgewekt, gastvrij (krijg zo nog even visite dus als de bel gaat haak ik af).Goh wat krijg jij toch altijd bezoek op vreemde tijdstippen. Mijn smoes is gewoon dat ik ga slapen.
quote:Kalliope schreef op 14 juli 2015 @ 23:13:

[...]

Een 'gewone' Albert Heijn heeft tussen de 8 en 22 duizend producten, een AH XL heeft meer dan 30 duizend producten (bron: ah.nl). Het lijkt mij indd teveel gevraagd om al die 30.000 producten te kennen, maar daar kunnen de meningen over verschillen.Los van het feit dat dat geen 30.000 volkomen verschillende artikelen zijn (er zijn al 150 soorten limonade en vruchtensappen, 35 merken augurken, 100 soort vleeswaren, enz.), mag je dan toch wel weten dat een eiersnijder bij de huishoudelijke artikelen te vinden is, een pakje custard bij de puddingpoeder en haring in tomatensaus bij de visconserven staat en niet in het schap met verse vis. Dat je dan niet weet op welke plank alles exact staat, prima, maar je kunt de mensen in elk geval de goede kant op wijzen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Bieb2.0 schreef op 14 juli 2015 @ 23:56:

[...]

Goh wat krijg jij toch altijd bezoek op vreemde tijdstippen. Mijn smoes is gewoon dat ik ga slapen.Stil nou, we zaten net weer op het goede pad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven