Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
quote:Lotte35 schreef op 14 juli 2015 @ 19:27:

[...]

Ik schiet altijd iemand áf, maar ben dan ook vrij snel geïrriteerd.Zo iets heet: Humor
iedereen leest mee
quote:MarianneDavids schreef op 14 juli 2015 @ 18:45:

[...]

Kruidenboter maak ik zelf wel.Kreeg je dat in 'Koken voor gevorderden 3'?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Lady-Voldemort schreef op 14 juli 2015 @ 19:09:

[...]

Ja duhuh, met een cursus koken voor gevorderden achter je knopen is dat toch wel het minste.
quote:hatsetats schreef op 14 juli 2015 @ 20:06:

[...]

Kreeg je dat in 'Koken voor gevorderden 3'?Kennelijk zijn er nog maar weinig mensen die hun fantasie kunnen gebruiken.
verba volant, scripta manent.
quote:gedanst schreef op 14 juli 2015 @ 19:33:

Ik zoek altijd zelf en als ik het echt niet kan vinden, dan pas vraag ik iemandJa, makkelijk als je goede ogen hebt.
quote:MarianneDavids schreef op 14 juli 2015 @ 20:08:

[...]

Kennelijk zijn er nog maar weinig mensen die hun fantasie kunnen gebruiken.Ik wil he-le-maal niks weten over jouw fantasietjes over kruidenboter.
quote:hatsetats schreef op 14 juli 2015 @ 20:09:

[...]

Ik wil he-le-maal niks weten over jouw fantasietjes over kruidenboter.Gelukkig maar want ik deel mijn succesrecepten niet.
quote:MarianneDavids schreef op 14 juli 2015 @ 20:09:

[...]

Ja, makkelijk als je goede ogen hebt.Misschien zou je juist wat meer te koop moeten lopen met je slechte ogen, bij de super dan. Op deze manier kunnen die vakkenvullers nou eenmaal niet ruiken dat je blijkbaar slecht ziet, en met mekkeren op een forum wordt dat er echt niet beter op.
quote:gedanst schreef op 14 juli 2015 @ 19:33:

Ik zoek altijd zelf en als ik het echt niet kan vinden, dan pas vraag ik iemandIk meestal ook, maar soms heb ik daar geen zin in en vraag dan waar het ligt dan gaat het gewoon wat sneller.
quote:MarianneDavids schreef op 14 juli 2015 @ 20:09:

[...]

Ja, makkelijk als je goede ogen hebt.

Nou ja, wat is dit nou weer voor rare reactie?

Ga je nou je frustraties op mij botvieren?

Dat jij problemen met je ogen hebt kan ik niks aan doen he. Je verwijt mij bijna dat ik wel goed kan zien.
quote:gedanst schreef op 14 juli 2015 @ 20:29:

[...]

Nou ja, wat is dit nou weer voor rare reactie?

Ga je nou je frustraties op mij botvieren?

Dat jij problemen met je ogen hebt kan ik niks aan doen he. Je verwijt mij bijna dat ik wel goed kan zien.O nee, ik verwijt niemand iets, ik had een zeldzame aandoening, daar kan niemand iets aan doen. Ik zie geen diepte en ik kan niet focussen maar lezen en schrijven kan ik héél goed.
Het is op zich niet gek dat je kundig personeel met goede productkennis prefereert. Vooral als je een echte foodie bent winkelt dat veel prettiger.

Het is wel raar dat je dan boodschappen gaat doen bij de AH (of een andere supermarktketen), die zich totaal niet op zo een manier profileert, en vervolgens gaat klagen dat de vakkenvullers hun eigen assortiment niet kennen. Probeer dan niet voor een dubbeltje op de eerste rang te gaan zitten en doe je boodschappen bij de slager, de groenteboer, de Italiaanse traiteur, et cetera.
Liever elitair dan een pauper!
quote:MarianneDavids schreef op 14 juli 2015 @ 20:38:

[...]

O nee, ik verwijt niemand iets, ik had een zeldzame aandoening, daar kan niemand iets aan doen. Ik zie geen diepte en ik kan niet focussen maar lezen en schrijven kan ik héél goed.Ik zie ook geen diepte. Maar de bordjes in de supermarkt kan ik prima lezen hoor.
quote:Kalliope schreef op 14 juli 2015 @ 21:40:

Het is op zich niet gek dat je kundig personeel met goede productkennis prefereert. Vooral als je een echte foodie bent winkelt dat veel prettiger.

Het is wel raar dat je dan boodschappen gaat doen bij de AH (of een andere supermarktketen), die zich totaal niet op zo een manier profileert, en vervolgens gaat klagen dat de vakkenvullers hun eigen assortiment niet kennen. Probeer dan niet voor een dubbeltje op de eerste rang te gaan zitten en doe je boodschappen bij de slager, de groenteboer, de Italiaanse traiteur, et cetera.De meeste boodschappen doe ik zoveel mogelijk bij de slager, de Italiaanse supermarkt, een Thaise supermarkt, een Surinaamse toko, op de weekmarkt want daar zijn prima groenteboeren, geweldige kaas- en visboeren en de poelier niet te vergeten maar er zijn altijd dingen die alleen bij een supermarkt te vinden zijn, helaas. Koffiebonen kan ik nog steeds niet zelf maken, hagelslag ook niet. En nogmaals, ik had het niet over een vakkenvuller want vakkenvullers zijn doorgaans kinderen van een jaar of vijftien en als zo'n kind iets niet kent of niet kan vinden zal ik dat hem of haar niet kwalijk nemen, een kind is niet iemand ergens tussen de 30 en 35 van wie je toch een zekere kennis mag verwachten over het bedrijf.
quote:Lady-Voldemort schreef op 14 juli 2015 @ 21:47:

[...]

Ik zie ook geen diepte. Maar de bordjes in de supermarkt kan ik prima lezen hoor.Als ze er nog niet zijn kun jij ze ook niet lezen.
quote:MarianneDavids schreef op 14 juli 2015 @ 21:53:

[...]

De meeste boodschappen doe ik zoveel mogelijk bij de slager, de Italiaanse supermarkt, een Thaise supermarkt, een Surinaamse toko, op de weekmarkt want daar zijn prima groenteboeren, geweldige kaas- en visboeren en de poelier niet te vergeten maar er zijn altijd dingen die alleen bij een supermarkt te vinden zijn, helaas. Koffiebonen kan ik nog steeds niet zelf maken, hagelslag ook niet. En nogmaals, ik had het niet over een vakkenvuller want vakkenvullers zijn doorgaans kinderen van een jaar of vijftien en als zo'n kind iets niet kent of niet kan vinden zal ik dat hem of haar niet kwalijk nemen, een kind is niet iemand ergens tussen de 30 en 35 van wie je toch een zekere kennis mag verwachten over het bedrijf.

Nee, bij een winkel die zich volledig als doe-het-zelf winkel neerzet kan je niet verwachten dat het personeel veel kennis heeft van de producten. Leeftijd heeft daar geen zak mee te maken. Daarom is het dus ook goedkoper.

Koffiebonen hebben ze misschien bij de koffie speciaalzaak?
Liever elitair dan een pauper!
Wat een hilarisch topic is dit geworden
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Kalliope schreef op 14 juli 2015 @ 22:11:

[...]

Nee, bij een winkel die zich volledig als doe-het-zelf winkel neerzet kan je niet verwachten dat het personeel veel kennis heeft van de producten. Leeftijd heeft daar geen zak mee te maken. Daarom is het dus ook goedkoper.

Koffiebonen hebben ze misschien bij de koffie speciaalzaak? Ja, maar dan moet ik iedere keer naar De Pelikaan en de afstand Rotterdam-Zutphen is aardig voor een paar kilo koffie.
quote:Nouschi schreef op 14 juli 2015 @ 22:13:

Wat een hilarisch topic is dit geworden Ik vind het zo grappig dat iedereen zich zo lekker laat voeren en dan ook nog even happen, ik lig in een deuk.
quote:Kalliope schreef op 14 juli 2015 @ 22:11:

[...]

Koffiebonen hebben ze misschien bij de koffie speciaalzaak?

Dat is niet helemaal waar natuurlijk. Als ik bij een kledingwinkel vraag waar de t-shirts liggen, dan weten ze me dat echt wel te vertellen, en desnoods kan ik ook nog advies krijgen over kwaliteit en model. Ook bij een "doe-het-zelf" kledingwinkel.

Dus het zou helemaal niet zo gek zijn als het personeel dat in een supermarkt rondloopt, in elk geval wat basiskennis zou krijgen over het assortiment en waar je bepaalde dingen kan vinden. En dan hoeven ze me echt niet tot in details uit te kunnen leggen hoe ik een sauce au beurre à la hollandaise kan maken en wat ik daarvoor precies nodig heb, maar als ik gewoon vraag waar ik een bepaald product kan vinden wat tot het standaard-assortiment van de winkel behoort, verwacht ik wel dat ze me kunnen vertellen waar het ligt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:MarianneDavids schreef op 14 juli 2015 @ 22:15:

[...]

Ik vind het zo grappig dat iedereen zich zo lekker laat voeren en dan ook nog even happen, ik lig in een deuk.Nou, zo kom je ook over. Als een heel vrolijk en opgewekt persoon.........
quote:MarianneDavids schreef op 14 juli 2015 @ 21:53:

[...]

Als ze er nog niet zijn kun jij ze ook niet lezen.Wat zeur je dan over je ogen?

[...]

Ik vind het zo grappig dat iedereen zich zo lekker laat voeren en dan ook nog even happen, ik lig in een deuk.Kan ik me voorstellen
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

[...]

Ik vind het zo grappig dat iedereen zich zo lekker laat voeren en dan ook nog even happen, ik lig in een deuk.Nou, fijn dat jij het naar je zin hebt dan. Je moet maar niks beters te doen hebben zeg.
quote:Lotte35 schreef op 14 juli 2015 @ 19:27:

[...]

Ik schiet altijd iemand áf, maar ben dan ook vrij snel geïrriteerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven