Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
Oh ja
quote:missmisery schreef op 14 juli 2015 @ 22:24:

[...]

Ik zocht vandaag pijnboompitten. Normaal koop ik die bij de Lidl, maar was nu in de AH XL. Bij de Lidl staan ze doorgaans bij de groente en fruit, waar ook vaak andere noten staan. Op de groente en fruitafdeling, of zeg maar gerust scheepshal, was niks te vinden. Bij de zaden, quinoa en ander hipstervoer stond het niet. Toen bij de kruiden, ook niks. De snacknoten dan maar; noppes. Dus ik zo'n vriendelijke jongeman gevraagd, die loopt naar de pannekoeken/taart/cake-gang, stond het dus tussen de taartversiersels. Dat sloeg echt werkelijk nergens op.

Dat had ik je zo kunnen vertellen! Ook de amandelen en andere noten die geschikt zijn voor het bereiden in warme gerechten staan daar. Dus alle ongezouten en ongebranden noten en pitten. Denk dat ze daarom ook bij de bakproducten staan: omdat ze geschikt zijn voor het verwerken in recepten (al dan niet hartig).

Daarnaast kan ik jullie verklappen dat de ah echt niet om de paar weken hun hele assortiment omgooien. En dat al hun winkels volgens dezelfde logica zijn ingedeeld. Dus bijvoorbeeld groente en fruit bij elkaar, kaas, brood en vleeswaren in de buurt van elkaar, de pasta (om te koken) bij de pastasausen en daar staan dan ook weer de olijven en kappertjes en dat soort ongein. Ja er is echt heus waar over nagedacht.
De reden dat groente en fruit vooraan staan in nagenoeg elke supermarkt is om de mens te inspireren om in ieder geval groente en fruit mee te nemen. Als ze het achter aan zetten, neemt niemand het meer mee, naar het schijnt.

Ook zie je vaak opstellingen die bij elkaar passen, zoals wijn in de buurt van chips en nootjes, en de koekjes en chocolade in de buurt van de koffie en thee.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:missmisery schreef op 14 juli 2015 @ 22:24:

[...]

Ik zocht vandaag pijnboompitten. Normaal koop ik die bij de Lidl, maar was nu in de AH XL. Bij de Lidl staan ze doorgaans bij de groente en fruit, waar ook vaak andere noten staan. Op de groente en fruitafdeling, of zeg maar gerust scheepshal, was niks te vinden. Bij de zaden, quinoa en ander hipstervoer stond het niet. Toen bij de kruiden, ook niks. De snacknoten dan maar; noppes. Dus ik zo'n vriendelijke jongeman gevraagd, die loopt naar de pannekoeken/taart/cake-gang, stond het dus tussen de taartversiersels. Dat sloeg echt werkelijk nergens op. Jij noemt het taartversiersels. Ik denk dat daar ook brooddeegmix, pannekoekenmix, bakpoeder, bloem, rozijnen, gedroogde abrikozen, gepelde amandelen, amandelsschaafsel, geconfijte kersen stonden. Kortom: alle bakprodukten. En daar horen pijnboompitten ook bij, veel broodbakkers doen die door hun eigengebakken brooddeeg.
quote:pejeka schreef op 15 juli 2015 @ 00:01:

[...]

Los van het feit dat dat geen 30.000 volkomen verschillende artikelen zijn (er zijn al 150 soorten limonade en vruchtensappen, 35 merken augurken, 100 soort vleeswaren, enz.), mag je dan toch wel weten dat een eiersnijder bij de huishoudelijke artikelen te vinden is, een pakje custard bij de puddingpoeder en haring in tomatensaus bij de visconserven staat en niet in het schap met verse vis. Dat je dan niet weet op welke plank alles exact staat, prima, maar je kunt de mensen in elk geval de goede kant op wijzen.En zo is het dus logisch dat je mensen voor gembersiroop naar de sapjes wijst. En dat je bij het woord 'custard' alleen maar verbaasd kan kijken omdat zelfs je oma te jong is om dat ooit zelf gemaakt te hebben. Want voor de meeste producten kan je wel raden waar die ongeveer staan, maar voor de wat minder bekende producten wordt dat lastiger.
Liever elitair dan een pauper!
En ik denk dat die supermarkten waar alles continu verplaatst wordt dezelfde zijn als waar continu hordes kinderen aan het rennen en huilen zijn, waar alle bejaarden 100 euro in kleingeld uittellen, en waar mensen de producten alvast opentrekken omdat ze anders flauw gaan vallen.
Liever elitair dan een pauper!
Bij mijn super staan de pijnboompitten zowel bij de slaversiersels (dressingen en croutons) als bij de nootjes/chips.

En die bij de slaversiersels zijn veel duurder dan die bij de nootjes
quote:Bij_Zonder schreef op 14 juli 2015 @ 18:39:

[...]

Ken je de pagina "Overheard in Waitrose" op Facebook al? Daar stikt het van de uitspraken à la Hyacinth Ik kende hem nog niet, maar hij is leuk
quote:AnAppleADay schreef op 15 juli 2015 @ 10:58:

Bij mijn super staan de pijnboompitten zowel bij de slaversiersels (dressingen en croutons) als bij de nootjes/chips.

En die bij de slaversiersels zijn veel duurder dan die bij de nootjes Net zoals de ongezouten amandelen, bij de bakproducten ook duurder dan bij de nootjes
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:pejeka schreef op 14 juli 2015 @ 22:45:

[...]

Ja. Dus als ik bij een "duurdere" supermarkt kom, verwacht ik in elk geval dat het personeel weet waar ik alle producten kan vinden. Verwacht geen inhoudelijke productkennis van ze, maar wel dat ze me de juiste kant op wijzen als ik naar een bepaald product vraag. Of is dat ook al te veel gevraagd?En wat is dan de duurdere supermarkt volgens jou? De Appie? Die is allang niet meer zo exclusief.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
grote ergernis in de hema:

ik vroeg een medewerker waar de agenda's liggen (lagen in dit filiaal niet erg logisch..)

zegt de jongen:

nou, ja, dat weet ik niet... moet je maar even bij de klantenservice vragen, maar volgens mij zijn ze op.

dus ik vol verbazing richting de klantenservice, loop ik tegen een grote tafel vol agenda's aan. heb nog getwijfeld om dit aan de betreffende medewerker te laten zien, maar toch maar niet gedaan...

dit is toch wel de slechtste service die ik gehad heb in een winkel!
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
quote:Manonna schreef op 14 juli 2015 @ 22:50:

Is dit een Mariannebash topic geworden? Jeetje wat een gekat. Ik zie voor het eerst dat ze iets aan haar ogen heeft en dan wordt het hier gelijk gemekker genoemd en niks wat ze nog zegt is goed. Beetje jammer van zo een leuk topic.

Ik zie een MD die het prima naar haar zin heeft en lekker zit te voeren. Ik zie gevatte en snedige opmerkingen heen en weer.

Maar bashen? Nope.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:hatsetats schreef op 15 juli 2015 @ 11:19:

[...]

Ik zie een MD die het prima naar haar zin heeft en lekker zit te voeren. Ik zie gevatte en snedige opmerkingen heen en weer.

Maar bashen? Nope.Exact dit!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:04012016 schreef op 15 juli 2015 @ 11:13:

ik vroeg een medewerker waar de agenda's liggen (lagen in dit filiaal niet erg logisch..)

zegt de jongen:

nou, ja, dat weet ik niet... moet je maar even bij de klantenservice vragen, maar volgens mij zijn ze op.

dus ik vol verbazing richting de klantenservice, loop ik tegen een grote tafel vol agenda's aan. heb nog getwijfeld om dit aan de betreffende medewerker te laten zien, maar toch maar niet gedaan...

dit is toch wel de slechtste service die ik gehad heb in een winkel!

Heb ik zelfs wel eens in een meubelzaak gehad.

"Ik zag deze tafel in het zwart op internet, staat die ook in de showroom?"

"Nee die staat hier niet, volgens mij hebben we die ook niet meer in het assortiment"

Loop ik het hoekje om, staat hij daar gewoon in de showroom.
quote:Bieb2.0 schreef op 14 juli 2015 @ 23:56:

[...]

Goh wat krijg jij toch altijd bezoek op vreemde tijdstippen. Mijn smoes is gewoon dat ik ga slapen.Klopt, Turkse vrienden, Turkse tijd, geen iftar want ze doen niet aan de ramadan, ze brachten wel een fles wijn mee.
verba volant, scripta manent.
quote:04012016 schreef op 15 juli 2015 @ 11:13:

zegt de jongen:

dus ik vol verbazing richting de klantenservice, loop ik tegen een grote tafel vol agenda's aan. heb nog getwijfeld om dit aan de betreffende medewerker te laten zien, maar toch maar niet gedaan..

dit is toch wel de slechtste service die ik gehad heb in een winkel!Ik had het een aantal pagina's terug al over mijn ervaring bij Blokker gisteren, maar dit doet me denken aan een voorval wat ik daar ook al eens trof. In de folder stond een leuk douchegordijn, dus ik naar Blokker. Zelf uitvoerig gezocht, bij de badartikelen, winkel rondgelopen, ik kreeg het niet gevonden. Verkoopster aangesproken, en die verwees me naar de badartikelen, dus ik vertelde dat ik daar al gekeken had maar dat het er niet tussen zat. Haar antwoord: "Dan zal het wel uitverkocht zijn". Teruglopend naar de uitgang zag ik in het midden van de winkel een stelling met daarop, jawel, mijn douchegordijn. Het lijkt me dat een verkoopster toch wel moet weten dat aanbiedingen uit de folder op zo'n stelling liggen, en anders lijkt het me toch ook dat je het als verkoopster in je hebt om even de moeite te nemen om mee te lopen in de zoektocht of het aan iemand te vragen die het wel weet. Ik haal er altijd voldoening uit als klanten tevreden de deur uit gaan maar ik merk echt vaak dat het anderen geen drol uitmaakt.
Tijdje geleden ging ik naar een kleine buurtsuper voor maizena, ik kon het nergens vinden.

Ik sprak een jongen aan die aan het vakkenvullen was;

'Maai-zee-naa? Maai-zee-naa? Nee geen idee.. Wat is dat?'

Dus ik hem uitleggen wat t was..

'Nee dat weet ik echt niet..' en draait zich om om weer verder te gaan met het vakkenvullen.

Vraag ik aan hem of hij dan misschien een collega kan vragen, staat ie met een diepe zucht op en schreeuwt door de zaak heen naar de kassiere; 'Jeanet, hebben we ook maai-zee-naaaa ofzo?'

Jeanet schreeuwt vervolgens terug dat ze dat niet hebben.

Volgende keer als ik nog iets last minute nodig heb, reis ik toch maar een eindje verder naar de grote supermarkt..
quote:blueberrymuffin schreef op 15 juli 2015 @ 12:18:

Tijdje geleden ging ik naar een kleine buurtsuper voor maizena, ik kon het nergens vinden.

Ik sprak een jongen aan die aan het vakkenvullen was;

'Maai-zee-naa? Maai-zee-naa? Nee geen idee.. Wat is dat?'

Dus ik hem uitleggen wat t was..

'Nee dat weet ik echt niet..' en draait zich om om weer verder te gaan met het vakkenvullen.

Vraag ik aan hem of hij dan misschien een collega kan vragen, staat ie met een diepe zucht op en schreeuwt door de zaak heen naar de kassiere; 'Jeanet, hebben we ook maai-zee-naaaa ofzo?'

Jeanet schreeuwt vervolgens terug dat ze dat niet hebben.

Volgende keer als ik nog iets last minute nodig heb, reis ik toch maar een eindje verder naar de grote supermarkt..Heel erg gemakzuchtig van Jeanet. Kan me niet voorstellen dat ze zo'n basisartikel niet verkopen. Maizena vind ik net zo iets als bouillonblokjes of tomatenketchup. In iedere supermarkt te koop.
Van de week had ik er eentje tuk bij de Blokker. Ik kom bij de kassa en zeg vriendelijk goedemiddag. Krijg ik een 'hoi' terug van iemand die druk op haar telefoon koekeloert en mij niet aankijkt. Ze pakt het product, scant het en zegt 9,99.

En gaat weer verder met haar telefoon.

Ik had al een tientje in mijn hand, maar doe even niets. Kijkt ze mij (eindelijk) aan en zegt nogmaals het bedrag. Waarop ik zeg: Ik sta hier hoor, niet op je Facebook. Leg die telefoon nou maar even neer en handel de verkoop netjes af.

Met een smoel als onweer wordt het tientje aangeslagen, product in het tasje gepropt en nee, ik kreeg geen vriendelijke groeten mee naar buiten.
Goed van jou Soetkees, maar toch te gek voor woorden dat het zo moet. Zou Blokker het personeel erop selecteren misschien.
Omgekeerd: ik zie ook regelmatig klanten die al pratend in hun telefoon de boodschappen afrekenen. Vind ik heel onbeschoft.
Het rare is, ik weet van mijn nichtjes, waarvan eentje bij Jumbo werkt, dat ze getraind worden om met een klant mee te lopen als die wat vraagt. En het wordt regelmatig getest met zg 'mystery shoppers'. Ik heb ook wel eens gehad bij Dirk dat mij gevraagd werd om product X te vragen aan persoon Y en dan verslag te geven van hoe de medewerker het oppakte.
Waar ik me altijd aan irriteer zijn de mensen die lopen te treuzelen, alsof ze niets beters te doen hebben. Ik wil altijd snel mijn boodschapjes ophalen en dan niet lang moeten wachten. Maar voor sommigen maakt dat echt niet uit! Gelukkig heeft de Jumbo die actie met 4e krijgt de boodschappen gratis. Daar zijn in ieder geval altijd genoeg kassa's open.
quote:amarna schreef op 15 juli 2015 @ 12:51:

Omgekeerd: ik zie ook regelmatig klanten die al pratend in hun telefoon de boodschappen afrekenen. Vind ik heel onbeschoft.Vind ik ook niet kunnen. Als ik aan de telefoon ben en ik kom bij de kassa (of wordt op dat moment gebeld) dan zeg ik dat ik even moet afrekenen en stop ik de telefoon even in mijn zak. En heb dan alle aandacht voor degene achter de kassa.
quote:soetkees schreef op 15 juli 2015 @ 12:26:

Van de week had ik er eentje tuk bij de Blokker. Ik kom bij de kassa en zeg vriendelijk goedemiddag. Krijg ik een 'hoi' terug van iemand die druk op haar telefoon koekeloert en mij niet aankijkt. Ze pakt het product, scant het en zegt 9,99.

En gaat weer verder met haar telefoon.

Ik had al een tientje in mijn hand, maar doe even niets. Kijkt ze mij (eindelijk) aan en zegt nogmaals het bedrag. Waarop ik zeg: Ik sta hier hoor, niet op je Facebook. Leg die telefoon nou maar even neer en handel de verkoop netjes af.

Met een smoel als onweer wordt het tientje aangeslagen, product in het tasje gepropt en nee, ik kreeg geen vriendelijke groeten mee naar buiten.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven