Wanneer eet jij?

13-07-2015 22:50 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer eten jullie? Als je maag dit aangeeft en je dus 'honger' hebt? Of als je zin hebt om iets te eten?
quote:KiaOraHoi schreef op 14 juli 2015 @ 00:16:

[...]

Waarom vermeld jij in godesnaam je gewicht erbij? Ga eens even het hele topic doorlezen!KiaOraHoi , je was me voor.
quote:blackberry1980 schreef op 14 juli 2015 @ 00:19:

[...]

KiaOraHoi , je was me voor.Sorry
Het avondeten altijd op een vast tijdstip. Verder neem ik altijd een hapje voor het slapengaan.

Dat zijn de enige vaste eetmomenten. Voor de rest als ik honger krijg, maar als ik nog een eind moet lopen eet ik liever niets. Dan heb ik liever een lege maag. Hoef ik alleen maar in en uit de auto te stappen dan is er een grotere kans dat ik iets eet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Haha dank je Kia! Ik kon op zich wel gniffelen om de reactie van Mariellet, lucky her ;).
ik had nog een bakje scharreleisalade dus die heb ik op een boterham gekieperd. de helft dan. morgen de andere helft. plus nog wat fruit en kwark. er liggen abrikozen, nectarines en aardbeien.

overmorgen heb ik een bakje falafel hapjes van lidl als die er dan nog ligt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Het verbaast mij hoeveel mensen wachten tot ze honger hebben, een duidelijk signaal dat je lichaam al te kort komt en je suikerspiegel daalt. Tevens ga je sneller "over eten" als je honger hebt en krijg je veel sneller lekkere trek, waardoor je niet altijd de beste beslissingen neemt.
quote:misacriolla schreef op 14 juli 2015 @ 00:39:

Haha dank je Kia! Ik kon op zich wel gniffelen om de reactie van Mariellet, lucky her ;).Ik vind het vooral een ondoordachte reactie. Eigenlijk best een beetje dom om zo te reageren. Ik ben blij dat jij er wel om kunt gniffelen.
quote:geordie schreef op 14 juli 2015 @ 00:43:

Het verbaast mij hoeveel mensen wachten tot ze honger hebben, een duidelijk signaal dat je lichaam al te kort komt en je suikerspiegel daalt. Tevens ga je sneller "over eten" als je honger hebt en krijg je veel sneller lekkere trek, waardoor je niet altijd de beste beslissingen neemt.

Ik eet als mijn lijf het aangeeft, dat betekent bij mij geen honger zover laat ik het niet komen.

Als ik ga eten op vaste tijden word ik ontzettend misselijk, krijg ik mijn maaltijd niet op en kan ik dus niet meer functioneren. Dus ik wacht liever op de kleine signaaltjes die mijn lijf afgeeft.
quote:misacriolla schreef op 13 juli 2015 @ 23:26:

Ik heb altijd trek. Ik ben vorige week gediagnostiseerd met boulimia nervosa en heb geen idee meer van wat normaal en verantwoord is en vooral: hoe ik normaal en verantwoord kan eten zonder dat het een eetbui uitlokt. Dit topic is een beetje ter inspiratie voor mij.

Als ik dit had gelezen had ik niet zo gereageerd op je vraag in de OP. Je hebt prof.hulp nodig en wanneer en hoe vaak en hoe veel wij eten doet er niet toe. Jouw relatie met eten is nu even verstoord en daar heb je hulp bij nodig die wij je niet kunnen geven. Uiteraard je wel steunen als je dat zou willen maar voor echte hulp moet je niet hier zijn maar via de huisarts vragen naar hulpverlening. Maar het lijkt dat je die weg al bent ingeslagen?

Goed dat je iig wat ermee doet en ik gun het je dat je het allemaal snel onder controle hebt. Heb je irl ook vriendinnen waar je erover kan praten? Compliment dat je die stap hebt genomen om iets aan je eetprobleem te doen.

Sterkte he
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ontbijt meestal tussen 7:00 en 7:30 uur, lunch rond 11:30/12:00 uur en avondeten om een uur of 18:00. En tussendoor wanneer ik zin heb. Ik eet niet veel in een keer, maar wel vaak.
Voor mij werken min of meer vaste tijden ook het fijnst.

7.30 ontbijt, 11 uur fruit, 13 uur lunch, 18 uur avondeten. Tussendoor heb ik eigenlijk geen honger omdat ik voedzame en gezonde spullen eet bij de maaltijden (en genoeg!).
Overdag als ik trek heb, 's avonds tussen 20.00 en 21.00.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven