Buurman aanspreken, hoe?!

17-07-2015 08:40 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
genoeg stof tot nadenken.
Met mooi weer op sokken of blote voeten door je huis, hoort dat niet gewoon bij de leef-geluiden die je maar te accepteren hebt?

Dat van de bas-tonen en de plantenbakken aan jou schutting kan ik nog wel begrijpen, maar lopen door je eigen huis? Nee, vind ik eigenlijk wel zeikerig overkomen.
Ik vind jou eigenaardiger dan je buurman.

Mag hij niet op sokken of blote voeten lopen in zijn eigen huis?
Ik zou niet graag naast je wonen.
In een rijtjeshuis is het normaal dat je de buren hoort. Ik kan zelfs horen wanneer ze de wc door spoelen maar ik stoor me er niet aan.
Die dreunen kunnen inderdaad goed komen door blote voeten. Mijn kinderen kunnen ook zo 'zwaar lopen'. Het zou in mijn ogen wel wat ver gaan om je buurman hierop aan te spreken. Misschien is jouw irritatiefactor wel wat hoog, als ik het zo mag zeggen.

Bas in muziek kan inderdaad irritant zijn, daar kan je iemand over aanspreken. Maar een loopje in huis? Nee, dat zou mij te ver gaan. En planten hangen aan jouw schutting, ach, heb je daar zo vreselijk veel last van?

Ik hoor hier ook de buren lopen, TV aan hebben, WC doorspoelen, stoelen schuiven. Maar ja, dat heb je in een rijtjeshuis (jaren 70). Dan zou je anders moeten gaan wonen als je daar niet tegen kan.
Af en toe als ik moet niesen appt de buurman 'gezondheid'.

Kortom, misschien investeren in wat oordoppen als je het echt niet te harden vindt?
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Spreek hem gewoon aan van buurman zou het mss wat zachter kunnen want ik hoor precies wanneer jij loopt.

Al zou ik wel denken als jij bij mij aan de deur kwam daar heb je die zeur weer. Je moet wel op een normale manier door je huis kunnen lopen he.
Wow, ik woon ook in een rijtjeshuis en ben erg blij dat ik echt helemaal niets hoor van mijn buren, zelfs niet wanneer de honden blaffen of ze een feestje hebben o.i.d. maar jij slaat ook wel weer een beetje door vind ik!

Je kan de man moeilijk verbieden op blote voeten te lopen. Als jullie huizen zo gehorig zijn en jij zoveel van hem hoort, zal hij andersom ook wel eens wat van jou moeten horen lijkt me?
quote:Blondie456 schreef op 17 juli 2015 @ 08:45:

In een rijtjeshuis is het normaal dat je de buren hoort. Ik kan zelfs horen wanneer ze de wc door spoelen maar ik stoor me er niet aan.

Ik hoor de buren plassen!

Tsja. TO ga er maar van uit dat de buren jou ook horen. Misschien gaan sparen voor een vrijstaande villa?
Ik vind jouw reacties eigenlijk abnormaal. Vooral dat stukje over achterbaks zijn enzo, waar haal je dat vandaan?! Uit de situaties zoals beschreven? Belachelijk.
Je klink als een enorme zeur.

Ik heb last van nachtelijk burengerucht vannacht ook weer, schreeuwen, hard zingen, groepen dronken mensen op het balkon tot ver na middernacht en jij kan overdag de voetstappen van je buur niet verdragen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Misschien is een hutje op de hei iets voor je neem mijn buren dan lekker mee zou ik zeggen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Waarom mag hij geen plantenbakken aan de schutting hangen? Daar heb je toch geen last van?
De buurman zal wel blij zijn met zulke nieuwe buren. Waarom ga je niet in een vrijstaand huis wonen als je je aan alles ergert?

Als je in een rijtjeshuis woont, hoor je nu eenmaal je buren weleens.
quote:Isabela schreef op 17 juli 2015 @ 08:51:

Waarom mag hij geen plantenbakken aan de schutting hangen? Daar heb je toch geen last van?Ja maar het is háár schutting en hij wilde hem niet eens...
Hallo, hij mag toch wel gewoon lopen door zijn eigen huis? Je irriteert je aan zijn persoonlijkheid en dan verdraag je niets meer van hem.
quote:neeltje2011 schreef op 17 juli 2015 @ 08:50:

[...]

Ik hoor de buren plassen!

Tsja. TO ga er maar van uit dat de buren jou ook horen. Misschien gaan sparen voor een vrijstaande villa?

Plassen? Ik denk dat TO meteen actie onderneemt

Kom op zeg

Ik hoor hier weer het doorspoelen

Nu afgesproken dat ze het max 1 keer per week doen
Ik hoor m'n buurman neurien, door merg en been gaat het. En horen lopen zullen we het nog maar niet over hebben.

Dat zijn gewoon geluiden die bij het leven in een appartement horen. Deal ermee.
Ik kan mijn bovenbuurvrouw haar mobiel horen afgaan als hij op trillen staat. Ze zou stiller moeten zijn!
Ik zou zelf ook verbaasd reageren als mijn buurvrouw om bovengenoemde redenen aan mijn deur stonden.

Ik ben trouwens weleens bij mijn onderbuurvrouw geweest omdat ik mijn eigen tv niet meer kon horen omdat zij aan het DJ-en was. En jawel hoor, het volume was echt op doodnormaal luisterniveau, dus ik denk dat de buurman gewoon gelijk heeft wat dat betreft.

En natuurlijk heeft hij plantenbakken aan de schutting hangen, hij wil geen schutting en verdoezelt het een beetje aan zijn kant, lijkt mij logisch, waarom zou een buurvrouw daar over gaan klagen?

En ja, klagen over op blote voeten lopen is piepen om het piepen.

Ik vind jouw buurman dus eigenlijk nog steeds een nette man en niet een achterbaks type.
quote:lionlily schreef op 17 juli 2015 @ 08:54:

[...]

Ja maar het is háár schutting en hij wilde hem niet eens... Nou hè. Het is toch ook wel een drama die plantenbakken. Als mijn buren een schutting zouden plaatsen zou ik er zo snel mogelijk iets tegenaan laten groeien. Dus TO: je hebt nog geluk dat hij alleen maar plantenbakken ophangt.
quote:Maechtje schreef op 17 juli 2015 @ 08:48:

Af en toe als ik moet niesen appt de buurman 'gezondheid

Maar TO je klinkt als mijn buurvrouw, die zeurt ook als ik te hard lach als ik in de tuin sta, mijn vriend een fotolijstje op wil hangen, we de tuintegels schoonmaken met de hoge druk spuit.

Gewoon lopen moet die man toch wel mogen
If you can dream it, you can do it.
Je kan moeilijk aan de buurman vragen om de hele dag te blijven zitten of om met dit weer sloffen aan te doen.

Het lijkt alsof jij ook teveel thuis bent als jij je zo vaak aan hem stoort.

Jij noemt hem schijnheilig en achterbaks maar ik vraag me af hoe hij jou noemt.
Ik denk dat de buurman beter een topic zou kunnen openen over zijn zeurende nieuwe buurvrouw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven