Buurman aanspreken, hoe?!

17-07-2015 08:40 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
genoeg stof tot nadenken.
To gaat het wel goed met jou, zit je goed in je vel of is er meer aan de hand?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Isabela schreef op 17 juli 2015 @ 09:31:

Wat betreft die schutting: in een rijtjeshuis is het een beetje geven en nemen en vind ik het enorm kinderachtig om te gaan zeuren over plantenbakken.Het is idd geven en nemen en de buurman heeft besloten om niet te geven. Hij wilde niet meebetalen aan de schutting. Dan zou ik me ook niet geroepen voelen om te geven als buurvrouw zijnde het moet van 2 kanten komen (let op de geweldige woordspeling in deze context ) en dat doet het nu niet.
quote:Fangtasia schreef op 17 juli 2015 @ 09:30:

Maar hoor je iemand op blote voeten dan "harder" lopen dan met sloffen? Ik loop zomer en winter op blote voeten, maar volgens mij hoor je dat juist bijna niet, toch????Dat ligt eraan hoe je je voeten afwikkelt en sommigen wikkelen anders/ harder af als ze op blote voeten lopen. Hiellanders kunnen nogal dreunen, ondanks dat ze best zachtjes of voorzichtig lopen.
quote:lionlily schreef op 17 juli 2015 @ 09:32:

[...]

Het was ook maar een grapje Sorry! had ik niet door.
quote:Desperate_Housewive schreef op 17 juli 2015 @ 09:32:

[...]

Maar 2 weken terug was het ook al 30 graden, dat bedoel ik hoorde To het toen niet dan?Nou ja, ze zegt: sinds enkele weken. Dat is toch ook 2 weken terug incluis?
quote:Mevrouw75 schreef op 17 juli 2015 @ 09:34:

[...]

Dat ligt eraan hoe je je voeten afwikkelt en sommigen wikkelen anders/ harder af als ze op blote voeten lopen. Hiellanders kunnen nogal dreunen, ondanks dat ze best zachtjes of voorzichtig lopen.Mijn dochter is er zo 1 idd. Die hoor je het beste van iedereen in huis hier en is de kleinste
quote:Fangtasia schreef op 17 juli 2015 @ 09:27:

Waarschijnlijk hoort je buurman jullie ook. Accepteer leefgeluiden, isoleer je huis beter of verhuis naar een minder gehorig huis in een dito omgeving.

Wat betreft de schutting geef ik je groot gelijk. Wettelijk gezien mag hij daar niets aan doen zonder jouw toestemming, nl. jouw bezit op jouw erfgrens. Hij heeft ervoor gekozen om geen schutting te willen delen, dan moet hij maar andere oplossingen verzinnen voor zijn kant. Bakken eraan hangen is of boren in de schutting of van die lelijke houders over de schutting heen.

Ik zou dat uit coulance naar de buurman toe gewoon accepteren al sta ik nog zo in mijn recht. Hij wilde die schutting niet en het lijkt me ook niet leuk om ineens tegen zo'n houten schutting aan te moeten kijken wat je totale uitzicht bepaalt, wel wat anders dan een paar houdertjes. Die schutting lijdt er niks mee en als je met die zogenaamde lelijke houders niet kan leven, stel je je wel een beetje aan. Als je dat echt niet aan kan en het je leven zo beheerst, dan hang je er toch ook op die plek bloembakken tegenaan?

Maar goed, als ik buurman was zou ik betongaas voor die schutting zetten en vol laten groeien met mooie klimmers als mijn buuf zo'n zeikviool was.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:Mevrouw75 schreef op 17 juli 2015 @ 09:35:

[...]

Nou ja, ze zegt: sinds enkele weken. Dat is toch ook 2 weken terug incluis?Daar had ik overheen gelezen dacht dat het echt pas sinds nu was.
TO is hem gesmeerd geloof ik. Zou ze werkelijk gedacht hebben dat wij het met haar eens zouden zijn?
Wat een vréselijke buur! En dan bedoel ik jou TO...
Nou ja.. dat dus..
quote:Blondie456 schreef op 17 juli 2015 @ 09:39:

TO is hem gesmeerd geloof ik. Zou ze werkelijk gedacht hebben dat wij het met haar eens zouden zijn?We geven haar geen gelijijijijk
If you can dream it, you can do it.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 17 juli 2015 @ 09:36:

[...]

Ik zou dat uit coulance naar de buurman toe gewoon accepteren al sta ik nog zo in mijn recht. Hij wilde die schutting niet en het lijkt me ook niet leuk om ineens tegen zo'n houten schutting aan te moeten kijken wat je totale uitzicht bepaalt, wel wat anders dan een paar houdertjes. Die schutting lijdt er niks mee en als je met die zogenaamde lelijke houders niet kan leven, stel je je wel een beetje aan. Als je dat echt niet aan kan en het je leven zo beheerst, dan hang je er toch ook op die plek bloembakken tegenaan?

Maar goed, als ik buurman was zou ik betongaas voor die schutting zetten en vol laten groeien met mooie klimmers als mijn buuf zo'n zeikviool was.+1
quote:lionlily schreef op 17 juli 2015 @ 09:26:

[...]

Ik ben benieuwd, ik heb binnenkort mijn eerste en hoor nooit wat van de buren. Ik ben benieuwd of er naast mij binnen een jaar ook een kleintje is

Gefeliciteerd!

Zou wel gezellig zijn voor je kindje. Flink aanmoedigen om geluid te maken dus!
quote:Desperate_Housewive schreef op 17 juli 2015 @ 09:34:

[...]

Het is idd geven en nemen en de buurman heeft besloten om niet te geven. Hij wilde niet meebetalen aan de schutting. Dan zou ik me ook niet geroepen voelen om te geven als buurvrouw zijnde het moet van 2 kanten komen (let op de geweldige woordspeling in deze context ) en dat doet het nu niet.
Hoe je je buurman aan kunt spreken?

"Beste buurman, ik heb last van zo'n beetje alles wat u doet. Kunt u niet gewoon ergens rustig sterven? En dan liefst niet thuis, anders heb ik ook nog overlast van de vliegen!"

Succes!
quote:mel.nl schreef op 17 juli 2015 @ 09:42:

[...]

We geven haar geen gelijijijijk

Ho eens even, ik gaf haar gelijk!!!

Ze is vast weer in bed gedoken.
quote:Beeldig schreef op 17 juli 2015 @ 09:44:

"Beste buurman, ik heb last van zo'n beetje alles wat u doet. Kunt u niet gewoon ergens rustig sterven? En dan liefst niet thuis, anders heb ik ook nog overlast van de vliegen!"

Succes!Om vervolgens een jong gezin naast je te krijgen, bij voorkeur met een paar krijsende kinderen
Hoe weet jij dat hij meent alles beter te weten als je nauwelijks contact met hem hebt? En hoe weet je dat hij het achter zijn ellebogen heeft? Wat heeft hij dan achter zijn ellebogen?

En ik zou met hem om tafel gaan om afspraken te maken over de tijden dat hij wel door zijn eigen huis mag lopen. Dit lijkt mij niet meer dan redelijk.
quote:Isabela schreef op 17 juli 2015 @ 09:45:

[...]

Om vervolgens een jong gezin naast je te krijgen, bij voorkeur met een paar krijsende kinderen Tja, that's life.
Arme buurman. Je zou maar naast je wonen zeg.

Misschien opent dit topic je ogen dat je je ontzettend aanstelt.

Het geluid kan best wel op luisterstand staan. Die schutting staat er toch. Nee hij heeft niet mee betaald dat is niet zo netjes maar je weet niet waarom, misschien geen geld. Maar echt je gaat hem dan verbieden om er een plantje aan te hangen?

Hij moet tegen het ding aankijken wat hij niet wou. Laat hem het dan iig nog wat moois van maken.

Wij horen de buren ook. Plassen, lopen op hakken, buiten zitten, soms even een muziekje, de stofzuiger.

Wil je dat niet moet je naar een hutje op de hei.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Zomaar een beetje zonder toestemming van de buren los door zijn eigen huis gaan lopen lopen. Aan dergelijk vreselijk gedrag merk je meteen aan dat hij het achter zijn ellebogen heeft.
quote:Beeldig schreef op 17 juli 2015 @ 09:47:

[...]

Tja, that's life.Zeker. Eens kijken wat voor topics er dan geopend gaan worden door TO.
quote:Ik heb hem eerder al een paar keer moeten aanspreken op zijn ontzettende basdreunen tijdens het muziek draaien, reactie was toen ook errug verbaasd, hij zou hem op luistervolume hebben staan (yeah right!) en ging niet sluipend door zijn eigen huis. Ben gewoon netjes en beleefd gebleven etc.Ik zou ook op een dergelijke manier reageren hoor. Natuurlijk wil je geen problemen met buren maar ze moeten niet al te klagerig gaan worden. Bij sommige mensen moet je van het begin af aan al een assertieve houding aannemen want na het eerste succes klagen ze echt over alles
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik gok zo dat TO het te druk heeft met het klagen bij haar buurman. Of ze heeft het te druk met het luisteren naar wat de buurman aan het doen is zodat ze wat te klagen heeft
quote:Beeldig schreef op 17 juli 2015 @ 09:44:

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven