Buurman aanspreken, hoe?!

17-07-2015 08:40 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
genoeg stof tot nadenken.
Quote: Circa 2 weken geleden gevraagd of hij zijn hangbakken met planten niet aan mijn schutting wou hangen (in overleg wou meneer zelf geen schutting, dus deze is nieuw geplaatst op mijn grens, dus alleen van mij). Met weer veel verbazing heeft meneer meteen actie ondernomen; dus opgelost. Maar daar gaat het nu ff niet om, maar even als inleiding.

Afijn, to the point: sinds enkele weken hoor ik meneer werkelijk iedere stap zetten in zijn woning (iedere stap klinkt als een flinke dreun). Het lijkt erop sinds het mooier weer is dus misschien zijn de sloffen verruild voor alleen sokken (misschien blote voeten)? Ik wordt er zo ontzettend gefrustreerd door direct te moeten weten wanneer hij thuis is of niet (en hij is vaak thuis, helaas).

Hoe kun je gefrustreerd raken als buurman op blote voeten loopt?

Hoe kun je gefrustreerd raken als buurman hangbakken met planten aan zijn kant van de schutting op hangt om de boel op te leuken?

Waarom is OP weg? Passen de antwoorden hier niet in jouw straatje?

BTW, denk om je bloeddruk en koop sokken voor die man.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Wat betreft die schutting, ik heb dat hier gehad met mijn buurvrouw. Die sprak mij aan dat ze graag een schutting wilde tussen onze tuinen en de bomen die daar stonden wilde laten snoeien. Of ik daaraan mee wilde betalen.

Nou vond ik in principe dat ze wel een goed idee had, alleen financieel gezien was het voor mij geen handig moment om mee te betalen (tijdelijk zonder werk, ik was dus heel erg zuinig op mijn spaarrekening. Een tuin opleuken hoorde echt niet tot de prioriteiten)

Zij heeft er toen voor gekozen het plan toch uit te voeren, op haar kosten.

Het is prachtig geworden en ik ben er ook erg blij mee. Maakt mij dat ook asociaal? Wel de lusten, niet de lasten?

Ik snap die buurman dus wel. Het is uiteindelijk TO's beslissing geweest die schutting er wel neer te zetten.
quote:slwhisper schreef op 17 juli 2015 @ 12:17:

Wat betreft die schutting, ik heb dat hier gehad met mijn buurvrouw. Die sprak mij aan dat ze graag een schutting wilde tussen onze tuinen en de bomen die daar stonden wilde laten snoeien. Of ik daaraan mee wilde betalen.

Nou vond ik in principe dat ze wel een goed idee had, alleen financieel gezien was het voor mij geen handig moment om mee te betalen (tijdelijk zonder werk, ik was dus heel erg zuinig op mijn spaarrekening. Een tuin opleuken hoorde echt niet tot de prioriteiten)

Zij heeft er toen voor gekozen het plan toch uit te voeren, op haar kosten.

Het is prachtig geworden en ik ben er ook erg blij mee. Maakt mij dat ook asociaal? Wel de lusten, niet de lasten?

Ik snap die buurman dus wel. Het is uiteindelijk TO's beslissing geweest die schutting er wel neer te zetten.En dus ook haar goed recht niet te willen dat hij er iets aan hangt
quote:feeks schreef op 17 juli 2015 @ 12:20:

[...]

En dus ook haar goed recht niet te willen dat hij er iets aan hangt

Ja klopt, op dat punt snap ik haar wel.

Maar dat de buurman neergezet wordt als asociaal, wel de lusten niet de lasten, daar ben ik het dan weer niet mee eens. Uiteindelijk zal ook hij zijn redenen hebben gehad voor zijn beslissing.
quote:feeks schreef op 17 juli 2015 @ 12:20:

[...]

En dus ook haar goed recht niet te willen dat hij er iets aan hangtIk snap dat dus niet. Gaat de schutting ervan kapot? Heb je er last van? Je ziet er toch niets van?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
quote:slwhisper schreef op 17 juli 2015 @ 12:24:

[...]

Ja klopt, op dat punt snap ik haar wel.

Maar dat de buurman neergezet wordt als asociaal, wel de lusten niet de lasten, daar ben ik het dan weer niet mee eens. Uiteindelijk zal ook hij zijn redenen hebben gehad voor zijn beslissing.

Wel de lusten niet de lasten hoeft niet asociaal te zijn hoor. En al zeker niet hoe jullie het opgelost hebben. Het is alleen zo dat als jouw buurvrouw gekozen had voor een schutting op haar erf, dat jij dan niet zomaar iets ertegenaan / eroverheen mag hangen, het is immers niet van jou. Als dit in overleg gaat en de buurvrouw heeft er geen problemen mee, dan is het toch goed?

Nogmaals, wij hebben ook een muur op onze grens staan en de buren mogen daar van mij aanhangen wat ze willen, mits het de constructie niet kan beschadigen natuurlijk. Als ze er bloembakken overheen zouden hangen (hypothetisch, want dat kan nl. niet), dan zou ik er niet blij van worden. Bij een houten schutting zou ik ook niet willen dat ze er zomaar in zouden boren / spijkeren of wat dan ook. Ze hebben dan nog steeds de mogelijkheid om er mooie bloembakken voor te zetten of er iets voor te laten groeien.

@Tickel, thanks , ik kom ook nog niet verder dan dat plaatje
quote:Dertigmin schreef op 17 juli 2015 @ 12:24:

[...]

Ik snap dat dus niet. Gaat de schutting ervan kapot? Heb je er last van? Je ziet er toch niets van?Uhhh, ze ziet die lelijke hangers? En ja, bepaalde planten en het water wat er langs loopt kan wel degelijk de schutting beschadigen.
quote:Fangtasia schreef op 17 juli 2015 @ 13:26:

[...]

Uhhh, ze ziet die lelijke hangers? En ja, bepaalde planten en het water wat er langs loopt kan wel degelijk de schutting beschadigen.

Nou, daar ben je in Nederland dan klaar mee, met een schutting die niet tegen water kan.

En planten die in bakken of hangende potten zitten, vernielen je schutting echt niet. Dat is doorgaans zomergoed. Nog nooit gehoord van schuttingen die zijn ingestort door de destructieve werking van een geranium of een paar afrikaantjes of petunia's.

Je kan overal wel over zaniken, natuurlijk.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Fangtasia schreef op 17 juli 2015 @ 13:26:

[...]

Uhhh, ze ziet die lelijke hangers? En ja, bepaalde planten en het water wat er langs loopt kan wel degelijk de schutting beschadigen.Gelukkig regent het in Nederland nooit, want ja, die schuttingen hè
quote:Fangtasia schreef op 17 juli 2015 @ 13:25:

[...]

@Tickel, thanks , ik kom ook nog niet verder dan dat plaatje

Google even op:

Rock chick hair

Emo hair
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Toen wij eraan toe waren de buurman benaderd, aangegeven dat wij graag wilden overgaan tot het verwijderen van de bomen om een schutting te plaatsen. Hij vond dat geen enkel probleem. Toen gevraagd of hij daarin ook mee doen wou financieel. Toen gaf hij meteen aan dat hij niet perse een schutting wou en daarom niet mee zou betalen (geld speelt geen rol). Afijn hij kwam zelf met het 'idee' dat ik dan de schutting op mijn eigen grens kon plaatsen zodat de schutting dan 100% van mij zou zijn. Dit advies heb ik opgevolgd, daarom vond ik het niet netjes dat hij vervolgens wel mijn duurbetaalde schutting gebruikt voor het opleuken van zijn tuin, want hij heeft heel veel profijt van onze schutting omdat nu de huizenhoge bomen weg zijn.

Ik snap die mensen niet die zeggen dat TO het maar toe moet laten. Die buurman kwam zélf met het idee en wíst/wéét dat de schutting dan niet van hem is.

Als het in overleg was geplaatst op de rooilijn is het een ander verhaal, maar dat is hier niet het geval.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven