Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
quote:Desperate_Housewive schreef op 18 juli 2015 @ 06:49:

[...]

Die regel is alleen geldig als er nog een kassa open kan. Ik neem aan dat ze allemaal al open waren, als ik lees hoe druk het was Dat weet ik, dat maakt het alleen maar iritanter. Doe niet alsof je zo begaan bent met de wachttijden van de klant als je ze dagelijks bijna een half uur laat wachten op zo een manier dat de rest van de klanten niet fatsoenlijk kan winkelen. En stop dat geld van al die slogans lekker in een fatsoenlijk kassasysteem.
Liever elitair dan een pauper!
quote:hatsetats schreef op 17 juli 2015 @ 07:58:

[...]

Ik ben heel blij dat ik geen moeder ben ha , jouw kinderen ook te goed voor deze wereld ? :cheers
escape to the country met jonnie irwin, allistair, jules , nikki, denise 16 hr bbc1
quote:criminalmind schreef op 17 juli 2015 @ 21:32:

[...]

Ik ben nog aan het bij lezen dus welicht mis ik nog wat maar dit is al het 2e lieve bericht wat ik nu lees van jou in korte tijd in dit topic. Petronella wat doe jij met die supermarktjongens! Hahaha geen idee!! Ik heb wel altijd al een vreemde aantrekkingskracht gehad op (post-)pubers die véél te jong voor me zijn, heb echt een la vol verhalen waarin ik gewoon ondubbelzinnig werd versierd door weer zo'n (bijna) minderjarig knulletje. En ik vroeg er echt niet om, want ik val juist op mannen die iets ouder zijn Maar kennelijk straalt iets in mij uit dat ik een verrukkelijke ouwe fiets ben om het op te leren.
Real friends don't rub it in. They rub it out.
Net bij de Lidl vol toeristen, drukdrukdruk. Slalommen om de families met karren die midden in het pad gaan vergaderen wat er de hele week gegeten moet worden. Ben ik eindelijk aan de beurt bij de kassa, loopt de kassa vast. Alles weer in de kar en kan ik achteraan sluiten... Heel goed voor mijn humeur dit.
quote:Manonna schreef op 18 juli 2015 @ 00:23:

In de categorie goedbedoeld maar denigrerend. Ik sta in de rij bij Albert Heijn. Voor mij staat een oudere dame met een rollator en zuurstof. Ze heeft een paar boodschapjes op de band liggen. Als ze aan de beurt is zegt de kassière voor zij de eerste boodschap gaat scannen..............Mevrouw, dit is een pinkassa. Weet ik, zegt de dame en de kassière gaat scannen. Vervolgens komt er een vrouw vanachter de servicebalie aanlopen, tikt de dame op haar schouder en zegt.........Mevrouw, dit is een pinkassa. Dat weet ik zegt de dame nu lichtelijk geïrriteerd. Ze kijkt achterom naar mij met opgetrokken wenkbrauwen en zegt zachtjes........Ik ben niet achterlijk.

Vreselijk als oudere mensen als kleuters behandeld worden.

Doen veel medewerkers in bejaardentehuizen ook, merkte ik toen mijn oma daar woonde.
Stressed is just desserts spelled backwards
Inderdaad Maleficent. Hetzelfde geldt voor verstandelijk beperkten of hoe we deze mensen tegenwoordig ook moeten/mogen noemen. Maar dat is een andere discussie
quote:Maleficent schreef op 18 juli 2015 @ 13:00:

[...]

Vreselijk als oudere mensen als kleuters behandeld worden.

Doen veel medewerkers in bejaardentehuizen ook, merkte ik toen mijn oma daar woonde.

Mijn oma (over de 80, maar fitter en scherper dan menig vijftiger) mag serieus niet meer meespelen met de Staatsloterij omdat die telemarketeers geen mensen van boven de 80 mogen contracteren.

Ze is gewoon goed bij haar verstand en weet precies waar ze mee instemt, maar toen ze haar geboortedatum opgaf werd de boel meteen afgeblazen.

Ik vind het op zich een mooi mechanisme om te voorkomen dat oudere (en mogelijk niet meer zo scherp bij de les zijnde) mensen een abonnement krijgen opgedrongen dat hun kinderen dan later weer boos bellend gaan opzeggen, maar mijn oma mankeert niks. Ze gebruikt zelfs geen medicijnen, niet één. En vorig jaar weer geen enkele medische hulp nodig gehad, nul euro eigen risico. Ze sport, kookt reuze spannende gerechten met exotische ingrediënten, whatsappt en legt míj uit hoe de bibliotheek-app op haar iPad werkt. En ze mag gewoon niet meespelen met de loterij. Dat vond ik zó confronterend. Alsof ze nu te oud is om toerekeningsvatbaar te zijn.
Real friends don't rub it in. They rub it out.
quote:Zanahoria schreef op 17 juli 2015 @ 09:34:

[...]

Ik vind dat altijd zielig voor de korte rij.

Maar ik projecteer heel vaak menselijke emoties op dingen haha. Ik vind het bijvoorbeeld ook altijd zielig als de ruitenwissers aanstaan terwijl het niet regent, dan doen die arme wissers al die moeite voor niks...herkenbaar..... :o)
not all who wander are lost
Niet per definitie een supermarktergernis m.b.t. tot het boodschappen doen maar wel een ergernis in diezelfde supermarkt over 'menselijkheid': ik sta met mijn kar boodschappen te wachten bij de kassa. Voor mij staat een moeder met haar verstandelijk beperkte dochter (ik gok een jaar of 10). Dit meisje was duidelijk heel blij dat ze de winkelpas van haar moeder vast mocht houden en uitte dit met wat op-en-neer-springen en een aanstekelijke schaterlach. Er staat een oudere heer voor deze mensen, die zich blijkbaar ergert aan het lachen van dit meisje want hij draait zich half om en zegt: doe eens normaal joh, achterlijke.

Niemand reageerde, zelfs de moeder van dit meisje niet, zij keek alleen ontzettend verbouwereerd.

Bij het passeren toen ik naar mijn fiets liep heb ik hem aangesproken op zijn opmerking (normaal doe ik dit niet gauw maar ik vond dit echt een stap te ver gaan).
@Lea32: hoe reageerde die meneer op jouw opmerking?? Sowieso moedig van je!

Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus misschien is ie al voorbij gekomen: kassajuffen of -heren die doen alsof je lucht bent en doodleuk met de collega voor of achter hen gaan kletsen. Dat je denkt: hallo, ik sta hier, jeweetwel, een betalende klant. Nog erger is het als ze gaan klagen over hoe lang ze nog moeten werken die dag. Dat je je als klant bijna bezwaard voelt dat ze door jouw komst nog moeten werken ook
@Lea Die man had terplekke mijn commentaar in ontvangst mogen nemen wat een gek.

Laatst stond ik als derde of vierde in de rij bij de Dekamarkt. De caissière had een snelheid van een slak, bekeek bij ieder product iedere kant twee keer voordat ze de streepjescode had gevonden. Ze was ook niet nieuw want toen ik er werkte op mijn zestiende (20 jaar geleden) werkte zij er ook al. Anyhow de eerste minuten stond ik me te verbijten, maar daarna dacht ik: mens maak je niet zo druk over een paar verloren minuten op een mensenleven. Ik stond daar dus te grijnzen over de absurdheid van de situatie, wat werd opgepikt door de oudere heer achter mij in de rij. Heel leuk geanimeerd met hem gesproken. Zo werd een frustie-situatie een leuke ervaring. Ik heb iedereen een fijn weekend gewenst en ging lachend de winkel uit.
quote:TrueColours schreef op 17 juli 2015 @ 22:15:

made@kate, wat een gekke manier om jou die sinaasappels om te laten wisselen. Niet alle producten staan in de kassa, een netje sinaasappels hier ook niet en dat is inderdaad een product waarbij vaker het label met streepjescode mist. Maar de caissière had het stukken netter op kunnen lossen. Ik bel altijd naar de informatiebalie en dan gaat iemand van daarachter zelf een nieuw netje halen om die aan te slaan of ze vragen het een vakkenvuller. Vind het dus een vreemde manier, jij kan er ten slotte ook niks aan doen dat er geen barcode op zit.Ik vond het vooral ook vreemd omdat de volgende die mijn netje pakt, hetzelfde probleem krijgt. Ik wilde daarom iemand in de winkel aanschieten om te zorgen dat hij of zij deze apart zou houden, maar er was niemand en ik wilde de rij ook niet nog langer laten wachten. In zo'n geval is er toch ook wel een mogelijkheid om iets handmatig aan te slaan, wat als het toevallig het laatste netje was geweest bijvoorbeeld?
quote:made@kate schreef op 18 juli 2015 @ 17:22:

[...]

Ik vond het vooral ook vreemd omdat de volgende die mijn netje pakt, hetzelfde probleem krijgt. Ik wilde daarom iemand in de winkel aanschieten om te zorgen dat hij of zij deze apart zou houden, maar er was niemand en ik wilde de rij ook niet nog langer laten wachten. In zo'n geval is er toch ook wel een mogelijkheid om iets handmatig aan te slaan, wat als het toevallig het laatste netje was geweest bijvoorbeeld?

Wat ik meestal deed, was naar de fruitafdeling bellen, die pakte een nieuw netje voor mij, ik scande dat nieuwe netje en gaf het netje zonder barcode aan de klant, zodat die niet terugkwam in het vak. Snap je hem nog?

En als het de laatste was, mocht ik de prijs handmatig aanslaan.
quote:CanYouNot schreef op 18 juli 2015 @ 18:03:

[...]

Wat ik meestal deed, was naar de fruitafdeling bellen, die pakte een nieuw netje voor mij, ik scande dat nieuwe netje en gaf het netje zonder barcode aan de klant, zodat die niet terugkwam in het vak. Snap je hem nog?

En als het de laatste was, mocht ik de prijs handmatig aanslaan.Tja... ik denk dan altijd... sla de prijs gewoon handmatig aan voor het artikel dat ik héb... zodat ik niet hoef te wachten tot een vakkenvuller van desbetreffende afdeling eindelijk eens aan komt zetten met een nieuw artikel... en de mensen achter me in de rij ook niet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 18 juli 2015 @ 18:10:

[...]

Tja... ik denk dan altijd... sla de prijs gewoon handmatig aan voor het artikel dat ik héb... zodat ik niet hoef te wachten tot een vakkenvuller van desbetreffende afdeling eindelijk eens aan komt zetten met een nieuw artikel... en de mensen achter me in de rij ook niet.Dat mag niet vanwege voorraadverschil. Als ik dat elke keer doe, dan wordt er te weinig besteld, en dan gaan klanten klagen dat we het niet op voorraad hebben...
quote:CanYouNot schreef op 18 juli 2015 @ 18:21:

[...]

Dat mag niet vanwege voorraadverschil. Als ik dat elke keer doe, dan wordt er te weinig besteld, en dan gaan klanten klagen dat we het niet op voorraad hebben... Is dat mijn probleem als ik in de rij sta? Nog niet zo lang geleden werd de voorraad ook op peil gehouden, zonder streepjescodes en scans. Zijn we dan allemaal debiel geworden sinds de invoering van de computer?
quote:pejeka schreef op 18 juli 2015 @ 18:28:

[...]

Is dat mijn probleem als ik in de rij sta? Nog niet zo lang geleden werd de voorraad ook op peil gehouden, zonder streepjescodes en scans. Zijn we dan allemaal debiel geworden sinds de invoering van de computer?

Jeetje, wat een frustratie. Je kan zelf ook opletten of er een barcode aanzit, natuurlijk.

En nee, we zijn niet debiel, maar een supermarkt met meer dan 30 000 producten, dat houdt je niet zomaar bij.
quote:pejeka schreef op 18 juli 2015 @ 18:28:

[...]

Is dat mijn probleem als ik in de rij sta? Nog niet zo lang geleden werd de voorraad ook op peil gehouden, zonder streepjescodes en scans. Zijn we dan allemaal debiel geworden sinds de invoering van de computer?Joh, dan moeten ze weer een mevrouw inhuren die de hele dag de handmatige aanslagen in moet kloppen en dat kost centjes. Die centjes worden vervolgens aan de klant doorberekend en dan loop jij weer te klagen dat alles zo Duur wordt.
quote:CanYouNot schreef op 18 juli 2015 @ 18:31:

[...]

Jeetje, wat een frustratie. Je kan zelf ook opletten of er een barcode aanzit, natuurlijk.

En nee, we zijn niet debiel, maar een supermarkt met meer dan 30 000 producten, dat houdt je niet zomaar bij.Das natuurlijk ook de achterdeur uit. Het is niet de verantwoordelijkheid van de klant dat er alleen producten met een barcode bij de kassa terecht komen he.
quote:Lady-Voldemort schreef op 18 juli 2015 @ 18:32:

[...]

Joh, dan moeten ze weer een mevrouw inhuren die de hele dag de handmatige aanslagen in moet kloppen en dat kost centjes. Die centjes worden vervolgens aan de klant doorberekend en dan loop jij weer te klagen dat alles zo Duur wordt.

Nee hoor, want dan kan al die peperdure scanapparatuur weer worden ingeruild voor een gewone ouderwetse kassa waar je gewoon de prijs op aanslaat, en die minstens 40 jaar meegaat, omdat er niet elk half jaar weer een software-aanpassing is, die dan weer niet helemaal werkt, waardoor sommige artikelen niet "pakken" enz... Waarna weer een dure consultant van het softwarebedrijf moet komen om de hele zooi te resetten en opnieuw te activeren, en ga zo maar door.

Dus al met al zal het niet veel duurder zijn...
quote:pejeka schreef op 18 juli 2015 @ 18:37:

[...]

Nee hoor, want dan kan al die peperdure scanapparatuur weer worden ingeruild voor een gewone ouderwetse kassa waar je gewoon de prijs op aanslaat, en die minstens 40 jaar meegaat, omdat er niet elk half jaar weer een software-aanpassing is, die dan weer niet helemaal werkt, waardoor sommige artikelen niet "pakken" enz... Waarna weer een dure consultant van het softwarebedrijf moet komen om de hele zooi te resetten en opnieuw te activeren, en ga zo maar door.

Dus al met al zal het niet veel duurder zijn...Scankassa's zorgen voor een goed voorraadbeheer en daardoor minder derving, tijdsbesparing en dus meer tijd voor de klant en het netjes houden van de winkel, minder oplichting door het verwisselen van prijsstickers door klanten (vergis je niet wat dat gekost heeft), kortere rijen door minder kassahandelingen etc. Om nog maar te zwijgen over de enorme toename van aanbiedingen. Moet ook allemaal handmatig hè.
quote:ZusterPetronella schreef op 18 juli 2015 @ 12:48:

Hahaha geen idee!! Ik heb wel altijd al een vreemde aantrekkingskracht gehad op (post-)pubers die véél te jong voor me zijn, heb echt een la vol verhalen waarin ik gewoon ondubbelzinnig werd versierd door weer zo'n (bijna) minderjarig knulletje. En ik vroeg er echt niet om, want ik val juist op mannen die iets ouder zijn Maar kennelijk straalt iets in mij uit dat ik een verrukkelijke ouwe fiets ben om het op te leren.Ik denk dat ze gewoon onder de indruk zijn van je habijt
quote:Lotte35 schreef op 18 juli 2015 @ 19:21:

[...]

Ik denk dat ze gewoon onder de indruk zijn van je habijt Dat zal het zijn

quote:topdropje schreef op 18 juli 2015 @ 19:15:

[...]

Scankassa's zorgen voor een goed voorraadbeheer en daardoor minder derving, tijdsbesparing en dus meer tijd voor de klant en het netjes houden van de winkel, minder oplichting door het verwisselen van prijsstickers door klanten (vergis je niet wat dat gekost heeft), kortere rijen door minder kassahandelingen etc. Om nog maar te zwijgen over de enorme toename van aanbiedingen. Moet ook allemaal handmatig hè.Dat goede voorraadbeheer lap ik aan mijn laars, want ik ben al in verschillende supermarkten regelmatig tegen legen schappen aangelopen, gevraagd of het desbetreffende artikel er nog was en dan te horen krijgen "Nee... vreemd, in het magazijn is het ook niet meer, maar volgens het systeem moeten we er nog 7 van hebben..."
quote:Lady-Voldemort schreef op 18 juli 2015 @ 19:24:

[...]

Dat zal het zijn

[img]http://www.carnavalskostuums.nl/media/c ... /83618.jpg

[/img]ooooh ik word er helemaal warm van

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven