Scheldende hangjongeren

18-07-2015 22:26 163 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Wij hebben een hond, toen ik deze net aan het uitlaten was liep ik langs een plek waar hangjongeren stonden. Een jongen riep toen ik meters voorbij ze was "je bent kankerdik".

Ik voelde me erg kut door die opmerking, heb niks terug gezegd. Ik weet zelf ook dat ik dik ben..maar dat geeft hem niet het recht zo asociaal te doen. ( ik ben erg aangekomen vanwege medicijngebruik, ben me er bewust van en kleed me met kleding passend bij mijn figuur.) Ik heb dit een paar weken geleden ook op deze manier meegemaakt volgens mij dezelfde groep, ook toen heb ik het genegeerd.

Ik denk zelf dat negeren de beste oplossing is ik denk dat ze anders het leuk gaan vinden en zeker niet op zullen houden. Wat zouden jullie doen, negeren of toch iets terug zeggen?
Pubers denken dat dik zijn het einde van de wereld is. Er is niets ergers dan fysiek onaantrekkelijk zijn voor je medemens in hun ogen. Wat ook volstrekt begrijpelijk is, want waar zijn ze de hele dag mee bezig? Ze hebben nog nauwelijks dingen bereikt, vrienden en vriendinnen zitten vaak op hetzelfde schoolniveau en het is niet stoer om op te scheppen over je cijfers. Acceptatie door de groep is superbelangrijk voor het zelfbeeld.

Zo'n groepje lijkt bedreigend maar als je een jongen op zijn gedrag aanspreekt en hem in de zeik zet, heb je de groep aan jouw kant.

En juist de allochtone groepen, daar kan je wat van zeggen. Vaak staan ze je met open mond na te kijken omdat ze niet gewend zijn dat mensen iets terug zeggen.
Als je te dom bent om te poepen ben je wat mij betreft een antwoord niet waard.

Negeren en erboven staan, het jong is niet slimmer en dat is zielig genoeg voor hem.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 19 juli 2015 @ 01:17:

Als je te dom bent om te poepen ben je wat mij betreft een antwoord niet waard.

Negeren en erboven staan, het jong is niet slimmer en dat is zielig genoeg voor hem.

Is dit niet de makkelijke manier? We klagen allemaal steen en been dat de samenleving verhard, en dat niemand meer respect voor een ander heeft. Stimuleer je die verharding niet door over je heen te laten lopen? Ik ben het eens met JollyJ, 't joch moet niet denken dat hij meer waard is dan TO omdat hij minder kilo's aan zijn lijf heeft.

In reactie op een facebookfilmpje roepen altijd minimaal 5 mensen "Als ik erbij was geweest, nou dan.." terwijl je daar op straat weinig van merkt. Dan loopt iedereen hard door en doen ze allemaal alsof het niet gebeurd is.

En thuis op het forum zitten we weer te klagen dat mensen geen respect meer voor elkaar op kunnen brengen.
Ben ook weleens uitgescholden omdat ik dik ben.....

Dus heb ik gezegd "ik kan afvallen,maar jij zit voor altijd aan die lelijke k*tkop vast."

Okee het verdiend niet de schoonheidsprijs,maar hij was wel stil
Ik ben ook uitgescholden voor "kankerdun en kankerwijf" en ook door hangjongeren. Ik kon het niet negeren en heb er wel wat van gezegd.

Ik liep naar de jongen toe en eisde van hem hardop te herhalen wat hij zei. Dat deed hij ook heel stoer. " dat voelt goed he?!!" Zei ik.

"Loop maar met mij mee naar het ziekenhuis, dan laat ik je kennismaken met een kankerpatiënt, en dan kijken of je nog zo stoer om dit nog eens te roepen" Hij viel echt stil en zn vrienden stopten direct mt giechelen.

Ik had spijt voor wat ik zei, maar ik was oprecht boos,ook omdat mn buurvrouw 3 weken daarvoor was doodgegaan aan kanker.

Maar het heeft wel geholpen.....

Ik vind dat je er wel wat van moet zeggen. Want jongeren denken snel dat ze boven volwassenen en kinderen staan en recht hebben om alles te zeggen. Ze zn immers altijd mt een groep en denken zo sterker te staan
Waar een wil is, is een weg
Ah vervelend TO

Iets gevats terugzeggen is inderdaad goed, maar daar moet je ook maar zo even 1,2,3 op kunnen komen. De moeder van mijn vriend bijvoorbeeld heeft altijd haar woordje klaar, maar ik daarintegen zou dan zo paf staan dat ik echt niet ala minute kan reageren met een slimme opmerking. En eerst gaan denken en dan even teruglopen om je antwoord te vertellen helpt ook niet lijkt me .

Heb het trouwens nooit meegemaakt, alleen nagefloten worden en vervolgens worden uitgescholden omdat je niet reageert. En ooit op mijn 11e toen ik naar huis fietste van het winkelcentrum ben ik door 2 16jarige (denk ik) jongens uitgescholden voor "kanker rooie". Gek genoeg deed me dat niet zoveel.. Wel even klote maar niet echt indrukwekkend ofzo.

En dat je niet dik wordt van medicijnen is echt dikke bullshit. Ja, ieder pondje gaat door het mondje. Maar door bv prednison krijg je gewoon (veel) meer honger, moet je jezelf dan dag in dag uit gaan uithongeren? Serieus? Wat een onzin zeg. als je gezond eet maar alsnog veel meer eet dan normaal door medicijnen kom je ook gewoon aan lijkt me, dus die mensen zitten echt niet 24/7 allerlei snoepjes en koekjes naar binnen te proppen om het zo maar even te zeggen.
Wat rot TO! Van de hangjongeren en van het effect van je medicijnen, heb het idee dat het je namelijk wel dwars zit (je gewicht bedoel ik).

Over de hangjongeren, ik zou ook niks terug gezegd hebben. Niet omdat ik vind dat negeren de beste optie is, maar omdat ik niet zou weten wat ik dan zou moeten zeggen... Ik zou me er dan te veel druk om gaan maken wat ik moet zeggen als ik ze nog een keer tegen kom. En wat betreft je gewicht, sommige mensen kunnen er wel wat aan doen en andere weer niet. Soms heb je aanleg, iets medisch of medicijnen waardoor je minder snel kan verteren of meer honger hebt. Sporten is dan ook niet alles helaas. Probeer je fijn te voelen in je eigen lichaam. En weet, lang niet iedereen kijk naar je en denkt zo als die stomme hangjongeren die zo schelden. Echt niet. Probeer je er niks van aan te trekken wat die paar rot ventje dan zeggen.
quote:lylli schreef op 19 juli 2015 @ 00:23:

[...]

Zorg eerst eens dat je goed geïnformeerd bent voordat je dit soort onzin rondblaat!!Nou vertel, hoe zit het dan?
quote:SpringDing schreef op 19 juli 2015 @ 04:16:

[...]

Nou vertel, hoe zit het dan?Google eens aankomen door medicijnen oid, dan vind je ongetwijfeld genoeg.
quote:my-little-appletree schreef op 19 juli 2015 @ 04:32:

[...]

Google eens aankomen door medicijnen oid, dan vind je ongetwijfeld genoeg.Google leert mij dat het te maken heeft met veranderde stofwisseling en/of toename eetlust
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:SpringDing schreef op 19 juli 2015 @ 04:16:

[...]

Nou vertel, hoe zit het dan?

Sommige medicijnen werken in op de hormoonhuishouding en dat heeft gevolgen voor de stofwisseling. Diabeten kunnen aankomen vanwege insuline, bijvoorbeeld. Ik kom aan wanneer ik in de overgang gebracht word met medicijnen.

Mensen die antidepressiva slikken kunnen ook aankomen. Antidepressiva hebben invloed op de aanmaak van insuline

Overigens kunnen medicijnen inderdaad zorgen voor een verhoogde eetlust. Maar dat betekent dan nog steeds dat gewichtstoename te wijten is aan het medicijngebruik.

Ik zou het dus geen slap excuus willen noemen. Helemaal niet wanneer je niet weet welke medicijnen iemand gebruikt.

Stel dat TO antidepressiva gebruikt, uitgescholden wordt en dan nog een trap na krijgt op het forum waar ze haar hart wil luchten. Lijkt me pijnlijk. Denk niet dat je daar dan positiever van in het leven gaat staan.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Nou jullie zeggen het dus zelf: stofwisseling, hormonen en eetlust. Nog steeds te controleren door wat je in je mond stopt.

Geen mens die obees wordt door medicijnen.
quote:kookwekkertje01 schreef op 19 juli 2015 @ 04:47:

[...]

Stel dat TO antidepressiva gebruikt, uitgescholden wordt en dan nog een trap na krijgt op het forum waar ze haar hart wil luchten. Lijkt me pijnlijk. Denk niet dat je daar dan positiever van in het leven gaat staan.

Trap na? Bijzondere conclusie.

Alsje medicatie als excuus gebruikt voor je gewicht ga je nooit afvallen.

En de link met AD zie ik niet zo. Als je niet tegen dit soort reacties kan moet je gewoon niet op een forum gaan zitten.
Was het maar zo makkelijk. Ik ben zelf 12 kilo aangekomen in drie jaar. Krijg het er met geen mogelijkheid af. Komt door de hormonen. Drie maanden wel, half jaar niet, een maand andere hormonen, etc. Mijn lichaam kan daar niet aan wennen en ik blijf aankomen.

Als het zo doorgaat groei ik dicht. Zonder dat het aan mijn voeding ligt.
quote:SpringDing schreef op 19 juli 2015 @ 05:14:

[...]

En de link met AD zie ik niet zo. Als je niet tegen dit soort reacties kan moet je gewoon niet op een forum gaan zitten.Ja, ik bedoel dat dat kan voelen als een trap na. Niet dat je dat bewust doet.
quote:SpringDing schreef op 19 juli 2015 @ 05:10:

Nou jullie zeggen het dus zelf: stofwisseling, hormonen en eetlust. Nog steeds te controleren door wat je in je mond stopt.

Dus iemand die door medicijnen minder snel eten verbrand en de hele dag een honger gevoel heeft moet maar de hele dag op een houtje gaan bijten? De hele dag honger hebben? Dus iedereen de helft eten van de aanbevolen calorieën terwijl het lichaam aan geeft dat er juist behoefte is aan meer dan de aanbevolen calorieën...

Gezond eten en sporten helpt dan niet, het gaat niet om mensen die de hele dag koekjes aan het eten zijn... En zelfs al zat iemand wel de hele dag koekjes te eten is dat nog geen excuus om iemand uit te gaan schelden.
quote:SpringDing schreef op 19 juli 2015 @ 05:14:

[...]

En de link met AD zie ik niet zo. Als je niet tegen dit soort reacties kan moet je gewoon niet op een forum gaan zitten.De link is omdat dat de meest vookomende/bekendste medicijnen zijn die gewichtstoename als bijwerking hebben (ongeveer een kwart van de gebruikers heeft deze bijwerking).

Ik wens jou zo'n kuur met medicijnen toe. Kijken hoe je dan piept.

Ik heb ook een tijd iets moeten slikken waarbij je hongergevoel toenam. En ja, je kan dan gemakkelijk zeggen; Ieder pondje gaat door het mondje. Maar probeer maar eens dag in, dag uit rond te lopen met het gevoel dat je een week niet gegeten hebt. Ja zo. Echt alsof je een week NIET gegeten hebt. En je weet heus wel dat je net nog iets gehad hebt. Maar probeer dat oergevoel van ontzettende honger maar eens een paar maanden / jaren te negeren. Dat is letterlijk gewoon een marteling. Serieus. Dus ja, ook jij zou dik worden. En dan wil ik je nog wel een keer horen, hoe je je voelt enzo.
quote:my-little-appletree schreef op 19 juli 2015 @ 05:35:

[...]

De link is omdat dat de meest vookomende/bekendste medicijnen zijn die gewichtstoename als bijwerking hebben (ongeveer een kwart van de gebruikers heeft deze bijwerking).

Juist. "Leg uit", stond er. Dus ik deed een poging. Waarom eigenlijk.

Wat een ander van het overgewicht van TO vindt is totaal niet relevant. En hoe dat is ontstaan ook niet.

TO is uitgescholden omdat ze overgewicht heeft. Dat is niet ok. Ik had er iets van gezegd.

Waarschijnlijk had ik eerst bedankt voor de info en vermeld dat ik in het bezit ben van een spiegel. Dan had ik zeker gezegd dat hij het woord "kanker" weg had kunnen laten omdat dat nogal dom staat.

Ik denk niet dat het indruk zou maken, maar het zou voor mijn gevoel zijn. Dat hij dat niet zomaar tegen me kan zeggen, zonder een reactie te krijgen.

Ik erger me er sowieso al aan dat mensen moeten reageren op het gewicht van een ander. Of op het uiterlijk in het algemeen. Scheldende hangjongeren pakken anderen ook het liefst op uiterlijke kenmerken.

Een opmerking dat overgewicht als bijwerking van de medicijnen een slap excuus is vind ik vreemd. Het is in principe net zo zinloos als de opmerking van het gilventje.

Ja, een forum is er om meningen te ontvangen en te geven. In dit geval vind ik die mening niet relevant.

Geen mens die obees wordt door medicijnen.Zeg dan gewoon dat je niet weet waar je het over hebt.
quote:my-little-appletree schreef op 19 juli 2015 @ 05:28:

Gezond eten en sporten helpt dan niet, het gaat niet om mensen die de hele dag koekjes aan het eten zijn... En zelfs al zat iemand wel de hele dag koekjes te eten is dat nog geen excuus om iemand uit te gaan schelden.

Calorieën zitten niet allen in koekjes he!

En scheld ik iemand uit?
quote:my-little-appletree schreef op 19 juli 2015 @ 05:35:

[...]

De link is omdat dat de meest vookomende/bekendste medicijnen zijn die gewichtstoename als bijwerking hebben (ongeveer een kwart van de gebruikers heeft deze bijwerking).Ik gebruik ze zelf ook. Ja ik ben ook aangekomen. Door meer te eten ja.
quote:hvm schreef op 19 juli 2015 @ 05:50:

[...]

Ik wens jou zo'n kuur met medicijnen toe. Kijken hoe je dan piept.

Ik heb ook een tijd iets moeten slikken waarbij je hongergevoel toenam. En ja, je kan dan gemakkelijk zeggen; Ieder pondje gaat door het mondje. Maar probeer maar eens dag in, dag uit rond te lopen met het gevoel dat je een week niet gegeten hebt. Ja zo. Echt alsof je een week NIET gegeten hebt. En je weet heus wel dat je net nog iets gehad hebt. Maar probeer dat oergevoel van ontzettende honger maar eens een paar maanden / jaren te negeren. Dat is letterlijk gewoon een marteling. Serieus. Dus ja, ook jij zou dik worden. En dan wil ik je nog wel een keer horen, hoe je je voelt enzo.

Nogmaals dan; ik gebruik AD, en ben aangekomen.

Maar ik ga die medicijnen niet de schuld geven van wat ik naar binnen schuif, dat is alles.

En geen mens komt 50 kg aan van medicatie.
quote:Eclair schreef op 19 juli 2015 @ 07:28:

[...]

Zeg dan gewoon dat je niet weet waar je het over hebt.

:

Omdat?
Gastjes die met deze " ziekte " schelden zijn werkelijk te dom om te poepen. Het is dat het lichaam hetzelf aangeeft, anders zouden ze daar ook nog van schrikken. Echt zulk ontzettend dom volk.

En het idiote is, of ze nu 8, 12, of 18 zijn, ze doen het bijna allemaal. Tegen onze dochter 2 weken geleden ook, zo uit het niets. K.hoer. Blijkt het een kerel te zijn van een jaar of 23. Is toch te bizar voor woorden. Soms he, zou ik echt willen dat dat soort gasten eens een chemo kuurtje zouden moeten ondergaan, dan halen ze het niet meer in hun kop, hoop ik dan, om dat te blijven schreeuwen tegen alles en iedereen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven