Scheldende hangjongeren

18-07-2015 22:26 163 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Wij hebben een hond, toen ik deze net aan het uitlaten was liep ik langs een plek waar hangjongeren stonden. Een jongen riep toen ik meters voorbij ze was "je bent kankerdik".

Ik voelde me erg kut door die opmerking, heb niks terug gezegd. Ik weet zelf ook dat ik dik ben..maar dat geeft hem niet het recht zo asociaal te doen. ( ik ben erg aangekomen vanwege medicijngebruik, ben me er bewust van en kleed me met kleding passend bij mijn figuur.) Ik heb dit een paar weken geleden ook op deze manier meegemaakt volgens mij dezelfde groep, ook toen heb ik het genegeerd.

Ik denk zelf dat negeren de beste oplossing is ik denk dat ze anders het leuk gaan vinden en zeker niet op zullen houden. Wat zouden jullie doen, negeren of toch iets terug zeggen?
quote:haakje schreef op 19 juli 2015 @ 10:04:

[...]

Als je het oprecht van je af kan laten glijden is dat ook prima toch?

Maar to zat ermee.

Ik ben ook zo iemand die er dan wat van wil zeggen.

Laatst op vakantie ook een kerel die echt belachelijk tekeer ging tegen zo'n grietje van de receptie. Ik kan dan toch echt niks anders dan er wat van zeggen. Dat meisje beweerde later ook dat 'het erbij hoort'. Al half hyperventilerend en met rode wangetjes.

Als we allemaal maar onze schouders ophalen altijd wordt het overal wel erg asociaal.

En weet je op een gegeven moment zelf niet eens meer of iets je kwetst als je niet oplet.Eens. Die verhuftering van de maatschappij wordt alleen erger als iedereen zijn mond dicht houdt en ze door niemand aangesproken worden op hun gedrag in het openbaar. Als je het van je af wil laten glijden is dat prima hoor, maar er iets van zeggen of met gelijke munt terugbetalen is ook prima. En niet alleen weet je op een gegeven moment niet eens meer of iets je kwetst of niet, maar weet jezelf ook niet meer of je met je gedrag anderen kwetst. Niks ervan zeggen als iemand uitgescholden wordt, is ook kwetsend, ik kan dan mijn mond ook niet houden.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:haakje schreef op 19 juli 2015 @ 09:07:

Goed hatsetats!

Wat een rare discussie trouwens over dat al Dan niet dik door medicatie.

Al loop je al roomsoesjes etend langs dan hebben ze nog hun mond te houden over je uiterlijk.Eens.
Al vind ik achteraf wel dat ik het ook zonder schelden af had moeten kunnen. En normaal kan ik dat ook wel. Maar soms dus niet
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:hatsetats schreef op 19 juli 2015 @ 10:17:

Enn, het gaat niet altijd of iemand je ermee raakt. Kijk die puber, die kwam echt keihard binnen. Kwestie van timing.

Maar die gast op de sportschool, die raakte me niet als persoon. Dan vindt ie me een kutwijf of kankerhoer, dat is zijn probleem. Echter, ik heb ook geen zin om door wie dan ook te worden ge-bullied. Dat zijn van die gasten, als ze aan komen lopen dan lopen andere sporters weg. Omdat ze strontvervelend zijn. En daar heb ik geen zin in. Dan is negeren niet de juiste optie, maar laten zien dat je niet bang bent. Want soms moet je gewoon dezelfde taal spreken zeg maar. Negeren is voor dat types niet de juiste aanpak. Die zien dat alsof je bang voor ze bent ofzo, geeft hun een vrijbrief om steeds een beetje verder te pushen.Klopt. Ik ken dit type gasten ook van sportscholen en jouw methode is de enige die werkt bij dat soort minkukels, dat is de enige taal die ze begrijpen.
quote:hatsetats schreef op 19 juli 2015 @ 10:01:

Bij ons vlakbij zitten twee coffeeshops. En de poort tussen onze flat en het rijtje huizen is een perfecte plek om ongestoord te blowen. Of voor jochies van 16 die hun hasj door volwassenen laten kopen.

Vind ik op zich geen drama, ze doen verder niemand kwaad. Echter, er lopen hier kids en er wonen veel bejaarden. Geen goed voorbeeld voor de eersten en de laatste groep is er bang van. Dus als ik het zie loop ik naar beneden en vraag vriendelijk of ze willen vertrekken vanwege die kids en de ouwetjes. Is echt nooit een probleem. Mijn buurman begint al scheldend en vloekend en krijgt alleen maar een grote bek terug.

Dus ja, vriendelijkheid loont dat ben ik je met je eens. en juist omdat ik zo vreselijk kwaad kan worden (echt met die meathead schrok ik gewoon van mijzelf, ik kan echt zo aso schelden) houd ik mezelf altijd voor dat ik rustig moet blijven. Dat lukt echter niet altijd.

Negeren vind ik lastig, dat is voor mijn gevoel zo vrselijk fout. Niet voor een ander hoor, als jij je daar prettig bij voelt vooral doen. Maar ik voel me daar altijd verre van prettig bij.

Mooie post..

En nee... je moet idd doen waar je je prettig bij voelt..
quote:yette schreef op 19 juli 2015 @ 10:12:

Niet reageren kan komen omdat je niet weet wat te zeggen, maar ook door angst of omdat je er gewoon geen trek in hebt.

.

Of omdat het je echt niet boeit.

Sticks and stones may break my bones......

Ik lees dat dit voor to niet geldt en misschien is het dus een idee om ook eens na te denken over hoe het komt dat het haar zo raakt. Hiermee niet gezegd dat dit gedrag van dit blatende schaap dus maar kan of normaal zou zijn.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:hatsetats schreef op 19 juli 2015 @ 10:19:

Al vind ik achteraf wel dat ik het ook zonder schelden af had moeten kunnen. En normaal kan ik dat ook wel. Maar soms dus niet

Vragen of ze ongesteld zijn, werkt ook.

Maar ik heb ook weleens hoofd tegen hoofd staan schreeuwen tegen zo'n T-shirt-trainer vol anabolen.
quote:viva-amber schreef op 19 juli 2015 @ 09:18:

[img]http://www.kutya-tar.hu/kutyak1/amerika ... ier-14.jpg[/img]Wil je de stafford van mijn zusje een tijdje lenen?Hahaha die maakt ongetwijfeld meer indruk dan mijn labrador
quote:Enn schreef op 19 juli 2015 @ 10:22:

[...]

Of omdat het je echt niet boeit.

Sticks and stones may break my bones......

Ik lees dat dit voor to niet geldt en misschien is het dus een idee om ook eens na te denken over hoe het komt dat het haar zo raakt. Hiermee niet gezegd dat dit gedrag van dit blatende schaap dus maar kan of normaal zou zijn.Ik denk dat TO's gewicht een teer punt is.
quote:hatsetats schreef op 19 juli 2015 @ 10:17:

Enn, het gaat niet altijd of iemand je ermee raakt. Kijk die puber, die kwam echt keihard binnen. Kwestie van timing.

Maar die gast op de sportschool, die raakte me niet als persoon. Dan vindt ie me een kutwijf of kankerhoer, dat is zijn probleem. Echter, ik heb ook geen zin om door wie dan ook te worden ge-bullied. Dat zijn van die gasten, als ze aan komen lopen dan lopen andere sporters weg. Omdat ze strontvervelend zijn. En daar heb ik geen zin in. Dan is negeren niet de juiste optie, maar laten zien dat je niet bang bent. Want soms moet je gewoon dezelfde taal spreken zeg maar. Negeren is voor dat types niet de juiste aanpak. Die zien dat alsof je bang voor ze bent ofzo, geeft hun een vrijbrief om steeds een beetje verder te pushen.Over dit systeem hoef je mij weinig uit te leggen hatsetats. En de vraag voor mij blijft of dit punt voor TO al bereikt is en of zij hier toe in staat is. En laten we we eerlijk zijn; want niet alleen het agressief reageren van de jongeren onder ons is toegenomen ook de rest van alle leeftijdscategorieën in onze maatschappij kunnen er inmiddels wat van.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wat ook helpt is ze vreselijk voor paal zetten bij hun vrienden. Bij datzelfde groepje zat een knul die weet ik hoelang aan het uitweiden was over zijn ontlasting. Hij had een pre-workout gedronken oid en daardoor had ie blauwe poep. Maar dat ging over schijt en stront en op een volume.... En achter elkaar tegen iedereen die binnen kwam hetzelfde verhaal.

Dus toen heb ik gezegd 'Wacht, ik zal even iemand bellen die daar meer vanaf weet'. Hij 'wie dan?' Ik 'Een vriend van me, die is homo en die weet vast wel een of andere darkroom waar jij je poepfetish uit kan leven'. Al zijn matties het uitschateren en hij stil.

Kwam ie later naar me toe, of ik echt dacht dat ie homo was hahahahhaaa.
quote:Enn schreef op 19 juli 2015 @ 10:33:

[...]

Over dit systeem hoef je mij weinig uit te leggen hatsetats. En de vraag voor mij blijft of dit punt voor TO al bereikt is en of zij hier toe in staat is. En laten we we eerlijk zijn; want niet alleen het agressief reageren van de jongeren onder ons is toegenomen ook de rest van alle leeftijdscategorieën in onze maatschappij kunnen er inmiddels wat van.Eens hoor. Wat iemand hiervoor al zei, er is geen goed of fout. Er is alleen je eigen grens. En een fatsoensnorm ;)

[...]

Over dit systeem hoef je mij weinig uit te leggen hatsetats. En de vraag voor mij blijft of dit punt voor TO al bereikt is en of zij hier toe in staat is. En laten we we eerlijk zijn; want niet alleen het agressief reageren van de jongeren onder ons is toegenomen ook de rest van alle leeftijdscategorieën in onze maatschappij kunnen er inmiddels wat van.

Precies.

En ik ken zat mensen die zich prima staande houden met 'lastige' mensen zonder dat ze nu enorm grappig, bijdehand of gevat zijn. Juist door rust. Je moet gewoon doen wat echt bij je past.

En over die leeftujdscategorieen: Ik vind het bij jongeren nog wel iets beter te pruimen, je hoopt toch op hormonen en meestal (altijd tot nu toe) is er wel een gesprek mee te voeren.

Maar als inderdaad mensen van middelbare leeftijd zich zo gedragen is er vaak ook geen normaal contact mee te krijgen.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 19 juli 2015 @ 10:23:

[...]

Vragen of ze ongesteld zijn, werkt ook.

Maar ik heb ook weleens hoofd tegen hoofd staan schreeuwen tegen zo'n T-shirt-trainer vol anabolen.

Ik heb ook weleens aan een veel te dikke kerel die commentaar had op het figuur van een vrouw gevraagd waar hij zijn beha's kocht.
quote:haakje schreef op 19 juli 2015 @ 10:42:

[...]

Precies.

En ik ken zat mensen die zich prima staande houden met 'lastige' mensen zonder dat ze nu enorm grappig, bijdehand of gevat zijn. Juist door rust. Je moet gewoon doen wat echt bij je past.Ja mijn man is zo iemand. Niemand maakt hem de pis lauw.

[...]

Over dit systeem hoef je mij weinig uit te leggen hatsetats. En de vraag voor mij blijft of dit punt voor TO al bereikt is en of zij hier toe in staat is. En laten we we eerlijk zijn; want niet alleen het agressief reageren van de jongeren onder ons is toegenomen ook de rest van alle leeftijdscategorieën in onze maatschappij kunnen er inmiddels wat van.

Eens.

Ik ben ook een paar keer serieus kwaad geworden omdat negeren gewoon niet hielp en de vriendin die bij mij was, echt last van het schelden had. Ook ter plekke de politie gebeld. Toen waren ze snel weg.
Life is short. Eat dessert first.
AAquote:hatsetats schreef op 19 juli 2015 @ 10:43:

[...]

Ik heb ook weleens aan een veel te dikke kerel die commentaar had op het figuur van een vrouw gevraagd waar hij zijn beha's kocht.

Al had een collega spijt dat hij datzelfde aan een bijdehante volslanke leerling vroeg. Het effect was erg zielig. De man had de hele dag een schuldgevoel.
Zoals ik al zei, heb ik geen ervaring met scheldende jongeren op straat. Wel met pubers in huis. Ik wijs ze terecht als ze echt te ver gaan. Zo komt er hier een jongen over de vloer die 'turk' en 'homo' als scheldwoord gebruikt. Dan vertel ik hem dat we dat hier niet willen horen. Als mijn eigen kinderen boos op me zijn en iets naars zeggen, reageer ik met een heel lief: 'Ik ook van jou'. Werkt altijd. Ik behandel ze zoals ik zelf behandeld wil worden. Geef het goede voorbeeld.

Zo kan je iemand die 'je bent kankerdik' tegen je zegt, ook terecht wijzen door een verrassend vriendelijke, positieve reactie: 'Stoere pet, staat je leuk!'
Wat wil je zelf TO? Als je het gevoel hebt dat ze er gemakkelijk mee wegkomen doordat jij doorloopt dan zul je op ze af moeten stappen. Als je het gevoel hebt er boven te staan, dan kun je ook doorlopen.

Ik heb zelf altijd een rotgevoel als mensen zo doen, dus ik ga er meestal op af. Sommige mensen binden al in (ze kijken je ineens niet meer aan) als je naar ze toeloopt, dus dan weet je dat ze zij weten dat ze fout zitten. Soms heb je mensen waarbij het niet werkt. Ik probeer dan toch te zeggen "ik wil niet dat jij zo tegen mij praat". Dat helpt vaak en soms ook niet. Als het niet helpt ben ik toch retetrots op mezelf dat ik ze heb geconfronteerd en sta ik er wel helemaal boven.
Het gaat er niet om wat ze zeggen tegen de ts. Als ze niet dik was geweest, hadden ze haar vast kankerhoer genoemd. Want dat doet dat soort. Schelden doen ze toch. Waarom? Omdat het kan. Ze komen er mee weg. Ze weten dat je alleen bent en zij met meerdere. Ze zijn nu eenmaal heel laag en laf.

Het beste wat je kunt doen is muziek in je oren doen zodat je ze niet hoort. Dan kun je je goed afsluiten en kunnen ze je niet raken.

Ik was ooit mijn piano aan het opknappen in de huiskamer. Het licht was overal aan omdat ik goed zien waar ik gebeitst had en waar niet. Dus konden ze goed binnen kijken. Dat was reden voor voorbij komend tuig om mij uit te schelden voor hoer en ik weet al niet wat meer.
Ik vind dit ook een moeilijk punt. Ik word op mijn hardlooproute ook door hangjongeren uitgemaakt voor kuthoer. En ondanks dat het natuurlijk gewoon nergens op slaat, voelt dat niet lekker. Maar ik durf er met mijn 55 kilo ook niets van te zeggen, want ik ben alleen en zij zijn met een groep. Dus ja, ik negeer het ook, loop door en maak me zorgen over onze maatschappij.
quote:iones schreef op 19 juli 2015 @ 11:59:

Het gaat er niet om wat ze zeggen tegen de ts. Als ze niet dik was geweest, hadden ze haar vast kankerhoer genoemd. Want dat doet dat soort. Schelden doen ze toch. Waarom? Omdat het kan. Ze komen er mee weg. Ze weten dat je alleen bent en zij met meerdere. Ze zijn nu eenmaal heel laag en laf.

Het beste wat je kunt doen is muziek in je oren doen zodat je ze niet hoort. Dan kun je je goed afsluiten en kunnen ze je niet raken.

Ik was ooit mijn piano aan het opknappen in de huiskamer. Het licht was overal aan omdat ik goed zien waar ik gebeitst had en waar niet. Dus konden ze goed binnen kijken. Dat was reden voor voorbij komend tuig om mij uit te schelden voor hoer en ik weet al niet wat meer.En dit zijn de " kansenpareltjes " van onze samenleving. Alle kansen krijgen ze hier, velen bakken er niets van hier. Sneu volk.
Of je nu wel of niet iets zegt ik vind het rot voor TO dat zij het zich zo aantrekt.

Ik hoop dat je het los kunt laten want hun opmerkingen zeggen veel meer of het k%tkarakter van de betreffende jongeren dan over jou.

Al ben je dik geworden omdat je elke dag slagroomtaart eet dan heeft een ander je nog niet uit te schelden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:rozehanddoek schreef op 19 juli 2015 @ 12:09:

Ik vind dit ook een moeilijk punt. Ik word op mijn hardlooproute ook door hangjongeren uitgemaakt voor kuthoer. En ondanks dat het natuurlijk gewoon nergens op slaat, voelt dat niet lekker. Maar ik durf er met mijn 55 kilo ook niets van te zeggen, want ik ben alleen en zij zijn met een groep. Dus ja, ik negeer het ook, loop door en maak me zorgen over onze maatschappij.Het komt overal voor blijkt, dus hebben we een groot probleem met deze gasten. Aangepakt worden ze niet, daardoor denken ze boven ieder ander te staan. Wordt er ooit wel eens iemand met een doek op het hoofd uitgescholden voor k* hoer ?? Nee, het zijn altijd onze vrouwen, en onze dochters die dat treffen.. Zelf hebben ze nog geen ene donder gepresteerd, hangen op straat, geen enkele baas wil ze in dienst , heel begrijpelijk ook m.i. Vrouwen met de grond gelijk maken, is hun lust en hun leven volgens mij.. Eens serieus nadenken over hun eigen toekomst is hun vreemd. Respectloos tuig. Geen ander woord voor.
Thnx voor jullie reacties, wanneer dit een volgende keer mocht gebeuren, probeer ik een gevatte opmerking terug te maken. (Alhoewel ik die vaak pas bedenk als het te laat is haha!)

Ik weet zelf dat ik niet dik ben door veel te veel te eten ( een paar jaar aan de ad en de kans dat ik er ooit nog vanaf kom is klein. Daarnaast een tijd prednison gehad, en ook nog schildklier problemen.) Want mijn eetpatroon is nog hetzelfde als voor al die medicatie. Maar ongeacht de oorzaak van mijn dik zijn, waarom zouden ze me daarom uit schelden... Misschien moet ik volgende keer maar zeggen dat ik nog wat aan mijn figuur kan doen, maar hij niks aan zijn rotkop kan doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven