Scheldende hangjongeren

18-07-2015 22:26 163 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Wij hebben een hond, toen ik deze net aan het uitlaten was liep ik langs een plek waar hangjongeren stonden. Een jongen riep toen ik meters voorbij ze was "je bent kankerdik".

Ik voelde me erg kut door die opmerking, heb niks terug gezegd. Ik weet zelf ook dat ik dik ben..maar dat geeft hem niet het recht zo asociaal te doen. ( ik ben erg aangekomen vanwege medicijngebruik, ben me er bewust van en kleed me met kleding passend bij mijn figuur.) Ik heb dit een paar weken geleden ook op deze manier meegemaakt volgens mij dezelfde groep, ook toen heb ik het genegeerd.

Ik denk zelf dat negeren de beste oplossing is ik denk dat ze anders het leuk gaan vinden en zeker niet op zullen houden. Wat zouden jullie doen, negeren of toch iets terug zeggen?
Was maar te dik door te veel eten dan had je er tenminste nog lol van gehad.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat is dat toch tegenwoordig, waar is respect voor de medemens gebleven?

TO, wat naar voor je zeg, ik kan wel zeggen 'trek je er niks van aan ' maar dat doe je toch. Begrijpelijk ook, ik weet niet of ik mijn mond zou kunnen houden als dit herhaaldelijke keren gebeurd.

Is het mogelijk om een andere route/rondje te lopen zodat je dat tuig ontloopt ?
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Eigenlijk moeten we gewoon collectief de politie bellen. Dan zijn die lui zo van de straat, omdat er dan ineens een consequentie aan hun gedrag zit. Ik ga dat de volgende keer gewoon doen als ik weer langs die groep loop en ze doen het weer. Hoekje om (zo schijnheilig ben ik dan weer wel ) en dan de politie bellen. Kijken wat er dan gebeurt.
quote:rozehanddoek schreef op 19 juli 2015 @ 12:32:

Eigenlijk moeten we gewoon collectief de politie bellen. Dan zijn die lui zo van de straat, omdat er dan ineens een consequentie aan hun gedrag zit. Ik ga dat de volgende keer gewoon doen als ik weer langs die groep loop en ze doen het weer. Hoekje om (zo schijnheilig ben ik dan weer wel ) en dan de politie bellen. Kijken wat er dan gebeurt.Ja Oom agent er zit een scheldende jongeren in het park...dat maakt echt indruk inderdaad.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Naar voor je! Iemand pesten versterkt de onderlinge band daarom doen ze het, ze zijn bloed vervelend natuurlijk maar de ongelukkerd die met een beugel na jou langsloopt krijgt er ook van langs.

Ik denk dat het beter is om het te negeren. Je kan wel ff die kant op kijken om te laten zien dat je niet bang bent maar blijf niet onnodig staan en vervolg je weg zoals je had gedaan toen ze er nog niet waren. Het is best mogelijk dat het een eenmalig incident was. Een vrouw uitschelden die gewoon rustig langsloopt is al heel snel saai. In dat groepje zullen er ook gematigder types tussenzitten die tegen de oproerkraaier zeggen: nu is het wel mooi geweest.

Succes en sterkte!
Vervelend TO, zo'n opmerking. Kan me precies indenken hoe je je voelt.

Wat lijkt het me toch heerlijk om meteen mijn woordje klaar te hebben als er zoiets tegen me wordt gezegd. Meteen een rake opmerking waardoor die gastjes de mond wordt gesnoerd.

Maar ik ben ook zo'n type die er eerst heel beduusd van is en maar doorloopt en dan thuis, 's avonds in bed komen er de meest gevatte opmerkingen in me op die ik had moeten maken

Misschien kan ik wat goeie ideeën die hier zijn geopperd uit mijn hoofd leren. Een cursusje verbale zelfverdediging
quote:rozehanddoek schreef op 19 juli 2015 @ 12:32:

Eigenlijk moeten we gewoon collectief de politie bellen. Dan zijn die lui zo van de straat, omdat er dan ineens een consequentie aan hun gedrag zit. Ik ga dat de volgende keer gewoon doen als ik weer langs die groep loop en ze doen het weer. Hoekje om (zo schijnheilig ben ik dan weer wel ) en dan de politie bellen. Kijken wat er dan gebeurt.Erg weinig gok ik,de politie heeft wel iets beters te doen..
quote:jo-elise schreef op 19 juli 2015 @ 12:10:

[...]

En dit zijn de " kansenpareltjes " van onze samenleving. Alle kansen krijgen ze hier, velen bakken er niets van hier. Sneu volk. Maar het kan ook allemaal maar. Er is geen enkele instantie die ingrijpt.
quote:Apennootje schreef op 19 juli 2015 @ 12:22:

Thnx voor jullie reacties, wanneer dit een volgende keer mocht gebeuren, probeer ik een gevatte opmerking terug te maken. (Alhoewel ik die vaak pas bedenk als het te laat is haha!)

Ik weet zelf dat ik niet dik ben door veel te veel te eten ( een paar jaar aan de ad en de kans dat ik er ooit nog vanaf kom is klein. Daarnaast een tijd prednison gehad, en ook nog schildklier problemen.) Want mijn eetpatroon is nog hetzelfde als voor al die medicatie. Maar ongeacht de oorzaak van mijn dik zijn, waarom zouden ze me daarom uit schelden... Misschien moet ik volgende keer maar zeggen dat ik nog wat aan mijn figuur kan doen, maar hij niks aan zijn rotkop kan doen Kijk wel uit meidje! Want zijn vrienden zullen hem uitlachen als jij dat zegt, maar hij zal agressief reageren, omdat het kan. Hij slaat jou misschien op je gezicht omdat er toch niemand is die ingrijpt en jij je niet goed kunt verdedigen. Als jij ad rem wilt zijn, mag je eerst wel eens minimaal een half jaar op kickboksen! Je bent gewaarschuwd!

En als je afvalt, dan word je gewoon voor hoer uitgemaakt. Ze hebben toch wel wat.
Of 1 van mijn kettlebells in je handtas.
Rosemetijs, als je de asocultuur aan wilt pakken, dan moeten ze daar wel iets mee gaan doen. Wat is "iets beters" dan mensen aanpakken die stelselmatig anderen angst aanjagen, bedreigen, uitschelden...
quote:SpringDing schreef op 19 juli 2015 @ 08:14:

[...]

Calorieën zitten niet allen in koekjes he!

En scheld ik iemand uit?Ik zeg toch niet dat je iemand uit scheld, ik zeg dat het niet uit maakt of iemand dik is geworden door medicijnen of de hele dag koekjes eten. Dat je die persoon sowieso niet mag/moet uitschelden. Dik, dun, paars haar, pukkels, niks daarvan rechtvaardigt schelden. Dan heb ik het over de hangjongeren van to, niet over jou (al geldt voor jou net zo goed dat je mensen niet moet uitschelden, ga er alleen van uit dat je dat niet doet).
To: misschien kan je wat met de zinnen in het topic, zit er vast wel een tussen om die jongens mee aan te spreken. Hoef je zelf niet terplekke een geniale inval te hebben, ik heb die namelijk altijd pas thuis...
Gewoon terugroepen: 'Ja, je moeder!'
Haha ja heb je nog kans dat zijn maten keihard beginnen te lachen!

Yo momma!!
Ik ben altijd superslank geweest met een heel verstandig en gezond eetpatroon..

Totdat ik Seroxat ging gebruiken en in enkele maanden 8 kilo aankwam

Hoezo slap excuus ...ik word dik van medicijnen?

Denk ff na Sprinding
quote:viva-amber schreef op 19 juli 2015 @ 12:35:

[...]

Ja Oom agent er zit een scheldende jongeren in het park...dat maakt echt indruk inderdaad.Als het gemeld wordt door meerdere mensen en het geeft overlast, dan patrouilleren ze vaker. Dat was mijn ervaring iig.
Life is short. Eat dessert first.
quote:Lady73 schreef op 19 juli 2015 @ 14:27:

Ik ben altijd superslank geweest met een heel verstandig en gezond eetpatroon..

Totdat ik Seroxat ging gebruiken en in enkele maanden 8 kilo aankwam

Hoezo slap excuus ...ik word dik van medicijnen?

Denk ff na Sprinding

Denk zelf na.

Hoeveel calorieën zitten er in die seroxat?
quote:my-little-appletree schreef op 19 juli 2015 @ 13:32:

[...]

Ik zeg toch niet dat je iemand uit scheld, ik zeg dat het niet uit maakt of iemand dik is geworden door medicijnen of de hele dag koekjes eten. Dat je die persoon sowieso niet mag/moet uitschelden. Dik, dun, paars haar, pukkels, niks daarvan rechtvaardigt schelden. Dan heb ik het over de hangjongeren van to, niet over jou (al geldt voor jou net zo goed dat je mensen niet moet uitschelden, ga er alleen van uit dat je dat niet doet).Dat ben ik met je eens. Heb ook nergens gezegd dat uitschelden wel zou mogen geloof ik.
quote:SpringDing schreef op 19 juli 2015 @ 14:58:

[...]

Denk zelf na.

Hoeveel calorieën zitten er in die seroxat?Je plaat blijft hangen.
quote:SpringDing schreef op 19 juli 2015 @ 14:58:

[...]

Denk zelf na.

Hoeveel calorieën zitten er in die seroxat?

Huh?! Gaat niet om calorieën, maar om je stofwisseling / hormoonhuishouding die helemaal verandert.

Niet altijd doordat je meer eet.. Staat ook gewoon in de lijst met bijwerkingen hoor (bij sommige soorten anti-depressiva is het erger dan bij andere soorten).

Wel bijzonder trouwens dat een topic als dit ontaardt in een discussie over gewichtstoename door medicijnen. Maar oke.....
quote:Lorelai schreef op 19 juli 2015 @ 16:19:

[...]

Je plaat blijft hangen.Klopt.
quote:Miss-Pippilotta schreef op 19 juli 2015 @ 16:20:

[...]

Huh?! Gaat niet om calorieën, maar om je stofwisseling / hormoonhuishouding die helemaal verandert.

Ja. En daar moet je dus je voeding op aanpassen.

Tenzij je lekker wil zwelgen in 'ik word dik van m'n medicijnen' natuurlijk.
quote:Enn schreef op 19 juli 2015 @ 10:09:

Precies.

Maar spreek me er dan niet op aan dat ik zoo bijdragen aan de verloedering van de maatschappij ( of iets in die strekking ik weet het niet meer precies).

Het zou me gewoon weinig doen. Misschien ook een ding om eens over na te denken TO? Mensen kunnen me van alles noemen maar dat betekent nog niet dat ik het ben of geraakt wordt. Waarom kan een zo'n nietszeggend stupide stuk vreten je zo raken? Ik stelde je gewoon een vraag. Er was geen ter verantwoording roepen bij.

Als jij het van je af kan laten glijden, vooral doen.
quote:SpringDing schreef op 19 juli 2015 @ 16:37:

[...]

Ja. En daar moet je dus je voeding op aanpassen.

Tenzij je lekker wil zwelgen in 'ik word dik van m'n medicijnen' natuurlijk.Dus mensen die gezond en niet veel eten en snoepen moeten nog minder gaan eten, omdat ze aankomen puur door de antidepressiva? Niks meer eten? 500 calorieën per dag? Als iemand teveel eet kun je je eetpatroon aanpassen, als je weinig eet en snoept niet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven