Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, tis net rustig hier, wat een k*t-nacht. Sverre die zo ongveer om de 2 uur kwam om te drinken; regelnacht ofzo????? En Mats die net een heuse rel heeft gemaakt omdat hij persee op zijn kleine stoel het brood wilde eten. Hij heeft werkelijk 25 alleen maar gekrijst. En gister ook al zo'n bui om niks, is dit peuterpubertijd??

Zucht, ik wil me douchen, maar Sverre huilt ook alweer.
Annie, meisje....yep peuter puber tijd!

sterkte, misschien beide even laten krijsen, oordoppen in en lekker onder de douche?

@mmmoi, bang voor antischimmeleitjes? hahahahahaha je hebt er een heel kind uitgewerkt, dus zo'n eitje gaat echt geen pijn doen hoor! hihihihi

@fluf, ik hoop dat alles goed is gegan met max.....wanneer krijgen jullie wat te horen?

ga nu m'n eitje verslinden, raar he dat je soms zo in enen zin in iets krijgt!
Gisterochtend om kwart voor acht melden bij opname in het Sophia. Max mocht niet eten of drinken en was ietsofwat geïrriteerd. Hij moest speciale zalf aan de binnenkant van zijn pols en aan de zijkanten van zijn voetjes om de huid te verdoven voor het infuusprikken. Ja weinig kans dus. De pleister met zalf lag er binnen notime weer af. En je kunt hem niet uitleggen waar het voor is, dus pech gehad. Besloten werd om dan maar een kapje te gebruiken en als hij sliep het infuus in te brengen.

Achteraf een goede keuze, want het infuus op zijn voetje lukte niet en dus zat hij in een miniadertje in zijn pols. Prikken was met een wakkere Max echt niet gelukt.

Eerst even naar de zaal, ziekenhuis pyjama aantrekken, tempen, wat vragen beantwoorden, bandje om. En dan wachten. Ouders mogen pas koffie of thee als de kinderen allemaal weg zijn. Logisch, want het is niet eerlijk als de ouders wel eten of drinken en al die kindjes zijn nuchter, maar toch. Max was om zes uur al wakker en echt lekker had ik niet geslapen.

Op de anesthesiekamer was het behoorlijk vechten met het kapje. Hij wilde niet en is dan beresterk. Uiteindelijk sliep hij en ben ik terug gegaan naar de zaal. Na ongeveer een uurtje mocht ik naar de verkoever toe. Hij lag best wel lang te slapen. Uiteindelijk begon hij wakker te worden en mocht het buisje uit zijn keel en de zuurstof weg. Ik zo: Max, mamma is er. Geen sjoege. Max, hier is je beertje. Geen sjoege. Max hier is je toettoet... poef ogen open. Hij zat meteen rechtop om ook in dezelfde beweging weer om te storten. Lekker dronken nog.

Om een uurtje of 12 heb ik hem meegenomen naar het RmDhuis. Manlief moest toch nog even rijden om ons te komen halen en slapen op de zaal met nog drie kinderen met ouders en lawaai lukte niet. Hij had wat gedronken, dus mocht hij mee. Daar heeft hij nog een uurtje of twee, drie liggen slapen en toen zijn we naar Eindhoven terug gegaan.

Al met al is het goed verlopen. Balen van dat kapje en nu twee blauwe plekken van het prikken, maar hij heeft er zelf weinig last meer van. Ik heb een paar fotos gemaakt, die staan op hyves.

Uitslag krijgen we de 12e. Nog een weekje wachten dus.
anoniem_64612 wijzigde dit bericht op 06-09-2008 09:00
Reden: aanvulling en spellvaute verbeteren
% gewijzigd
ach gos, zo'n knulletje en dan allemaal toeters en bellen.

Heb gisteren nog wel aan je gedacht tijdens de verkeersinfo, dat er allemaal files enzo rond eindhoven ed stonden....beetje raar he? maar in de zin van, zitten ze in de auto met of wil graag naar huis en zit manlief in de file....vol ongeduld....

anyhoe, hebben ze ook niks laten vallen over het hoe en wat? kan me voorstellen dat je zo tegen de 12e vol met bibbers zit over de uitslag. Sterkte!
Nee, ze hebben niets laten vallen. Kan ook niet. De scan moet gemaakt en dan moeten ze iets doen om de beelden in 3d te krijgen en dat moet weer bekeken en besproken door het team en dan pas de uitslag. Ik probeer niet zo veel te denken aan vrijdag, maar de zenuwen vieren hoogtij. Om het feest compleet te maken krijgen we maandag de uitslagen van de onderzoeken van Ian en Des. Dus de diagnose. Ook daarvoor ben ik behoorlijk nerveus, al weten we eigenlijk wel wat ze gaan zeggen. Het zijn drukke (en emotionele) weken zullen we maar zeggen.
ff heel snel, zit 2 tellen boven op comp van man.

Fluf, wat naar moet dat zijn om je kereltje zo te zien liggen. Ik hoop maar dat er snel een positief resultaat is.

Hier lekker weekend. Gisteren bruiloft gehad. Erg leuk, met een dj.Heb trouwens tegen vriendin gezegd dat ik het vervelend vond wat ze gezegd had. Ze reageerde gelukkig heel positief.

Naja, groetjes!

Trouwens annie, hahaha Roan had laatst ook zo'n driftbui. Toen had ik er ook een topic over geopend. Ik was gewoon onder de indruk van het gebeuren. Ik kreeg hem niet uit de bui. Negeren hielp ook niet. Uiteindelijk is lief even met hem de plantjes in de tuin gaan bekijken. Dat werkte.
Breekt even in voor Fluf:

Gelukkig heb je dit weer achter de rug.. Nu nog een hele spannende week. Uitslagen van al je mannen, pfff heftig hoor. Ik weet hoe moeilijk het is om je kindje zo tussen alle toeters en bellen te zien liggen en je nog niet weet hoe het allemaal gaat lopen in de toekomst. Moeilijk te accepteren hé, die ontwetendheid..

Dikke knuffel van hier, en ik duim voor allemaal goede uitslagen!

Enne, 8 stappen los? Wauw, knap van Max!!!
sooooooow rustig hier!

Fluf, ik duim voor je.....

en wat betreft driftbuien, check. Mayte begint er idd ook een handje vante krijgen en dan ook het liefst midden in een winkel. Ik laat haar betijen (euh met rust laten) als zij zo nodig op de grond wil liggen dweilen, moet zij weten. Meestal kruipt ze tussen m'n benen als ze zo'n bui heeft en lat zich vallen. mutsie.

vandaag nar de koopzondag in de stad en nar smilde om een traptrekker (alvast voor verjaardag) op te halen. ze vindt de trekker van de buurjongen zo gaaf dat ze wel door het hek heen wil rennen om er op te zitten. Nu is buurjongen niet een van de sociaalsten en trekt haar er meteen weer af als hij dnekt dat er niemand in de buurt is, dus heb hem al eens op z'n kop gegeven (wat buurvrouw dan weer niet denderend vond "hij heeft asperger hoor" ja dus en? geen excuus om zo met mijn kind om te gaan (en dan nog zo stiekem ook))

Maar ik ga weer van de hak op de tak, gaat nergens over dus ik maak er een eind aan (aandit verhaaltje dan he)

dukke kus.
@fluffy: dit is gelukkig achter de rug. Nu nog een spannende week met allemaal uitslagen.

Wij hebben echt de meest voorbeeldige baby ooit gekregen. Ze slaapt 's nachts als een roosje en wordt alleen even wakker voor een voeding. Ze huilt eigenlijk niet, alleen als ik te lang wacht met een voeding of als ze krampjes heeft maar nooit langer dan een minuutje ofzo.

Overdag is ze regelmatig wakker en ligt dan heel tevreden om zich heen te kijken en geluidjes te maken. En zojuist kreeg ik een stralende lach wat me heel erg vroeg lijkt maar het leek ook niet op een reflex-lachje. Ze keek me aan en begon te lachen.

Gisteren met z'n allen naar de kermis geweest. Manlief zou eigenlijk alleen gaan met Floor maar ik wilde het uiteindelijk toch niet missen. Floor vond het geweldig in de draaimolen en heeft lekker gezwaaid als ze weer langskwam.

Ik had verwacht dat mijn bekken vandaag flink in de prak zou zitten door dat uitje maar het valt me reuze mee. Ik heb vanochtend meteen maar opgeruimd en gestofzuigd, heb ik de rest van de dag lekker rust.

Sorry voor het ego verhaal maar ik ben zo vol van mijn twee mooie meiden.
nou pebbels dat mag ook wel! Wat een droombaby zeg. Wel een verschil met Floor toen ze zo klein was of niet? Geniet er maar van.
Floor was eigenlijk ook een hele makkelijke en rustige baby die weinig huilde alleen had ze de eerste 6 weken een omgedraaid ritme waardoor ze haar wakkere uurtjes 's nachts had.
Jullie schrijven een hoop zeg, heb geen fut om het bij te houden...heb het wel gelezen. Ik heb vandaag een gezellige dag gehad met familie en vrienden, geen bijzonderheden. Morgen weer aan het werk, alles staat weer klaar. Ik ga zo lekker pitten.

Liefs aan iedereen!
mmmoi, over een paar weekjes voel je, je hopelijk een stuk beter en fitter. Leuk he zwanger zijn! en dan straks weer een baby waar je, je druk om kan maken.

@Ris, hoe is het bij jou? en Pepiet en baba?

heb verder ook niet heul veel te vertellen ofzo maar ff een kattebelletje.
Alsof het gedoe hier niet compleet was, zat zaterdag de afvoer van de keuken verstopt. En dan ook echt helemaal dus. Alles opengemaakt, maar het zat verderop in de leiding. Ontstoppingsdienst gebeld en die kwamen uiteraard pas vandaag. Dus afwassen in de badkamer etc. Zwaar irritant. En vanmorgen om vijf voor half acht (!!!!!!!!!!) staat de ontstoppingsdienst voor de deur. Ook geodemorgen. Ik was nog met het douchen en aankleden van alle partijen bezig. Oftewel in mijn shirtje en pyjamabroek de meneer te woord staan. Nu is de boel ontstopt, maar lekt het siffon. Dus weer de woningbouw bellen. En mijn keuken is zo ongeveer ontploft. Grrrrrrrr.
Iedereen heel erg bedankt voor alle lieve kaartjes. Ze hangen hier heel mooi te zijn.

@ringel: bedankt voor het super leuke kikkershirtje! Wat lief dat je dat hebt gedaan.

Leuk spul is dat van Peas trouwens. Van Floor heb ik nog een mutsje van Peas en ik heb voor Eva ook een ander shirtje van dat merk gekregen.

@fluffy: wet van Murphy is wel van toepassing bij jullie. Afwassen in de badkamer lijkt me trouwens minder erg dan badderen in de keuken.

Alles gaat z'n gangetje hier.

Floor is op het moment de krabpaal van de katten als voertuig aan het gebruiken en Eva ligt met een rond buikje te slapen.

Gisteren had ze een regeldagje en veel last van krampjes dus ik heb het grootste deel van de dag met haar rondgelopen. Ze sliep wel weer heerlijk met maar 1 voeding tussen 23 en 8 uur.

Voor Floor heb ik trouwens "echte" puzzels van 4 en 6 stukjes en die van 4 kan ze al en die van 6 komt ze een heel eind.

Volgens mij is dat best knap.
Meiden, soms kan het leven ineens zo leuk zijn... is je meisje heel lief geweest bij de oppas, is het op je werk druk maar gezellig, word je hartverwarmend ontvangen door je dochter als je haar middenin een groep visite ophaalt bij de oppas, incl. zoenen en knuffels, gaat de kleine lekker in bad spelen (na helemaal niets gegeten te hebben, maar de zoon van de oppas was jarig dus had ze al taart en ijs genoeg op...), én gaat ze ook nog eens na een boekje direct slapen, terwijl je zelf in bad zit (= herrie) en de man de buitenboel aan het schuren is met machine (= nog meer herrie)... superwijffie! Ook heeft ze vanaf dat ze thuis was totdat ze naar bed ging in volzinnen zitten babbelen, soms erg vermoeiend maar vandaag opeens vooral trotsmakend!

@Pebbs: Fijn dat het zo genieten is met je meiden. Krijg je nog steeds veel visite? Ik zal ook eens een 'echte' puzzel voor Jas pakken, ik heb hem wel in huis maar nog nooit geprobeerd.

@Fluf: Jeetje, dat heb jij weer, is het inmiddels opgelost?

@Ringel: Je hebt gelijk, nog een paar weekjes doorbijten en het zal allemaal weer eventjes 'normaal' worden...qua energie dan... tot die tijd maar lekker veel op de bank hangen enzo

Ris is trouwens ook verdacht stil! Het zal toch niet?!!?
Nee hoor Mmmoi, ik zit hier nog met een hele dikke buik. Be patient! Ik zal tzt Ringel sms-en, heb ik de vorige keer volgens mij ook gedaan. Nu maar hopen dat Ringel dat ook goed vindt!

Heb gewoon niet veel te vertellen.... ben dik, houd vocht vast, heb krampen en harde buiken, pas niet meer in mijn kleren en een wasje draaien is alsof ik de marathon gelopen heb (in Peking). Ik kan niet wachten tot de kleine man er is.... ben het echt zat.

Bye bye!
@ris: . Ik weet hoe het is.

@mmmoi: heerlijk zo'n dagje. Voel je jezelf dan ook weer wat minder moe?

De visite valt heel erg mee. De komende weken komen nog een paar mensen maar de meesten zijn al in de eerste week geweest.
RIS zat ook al te denken dat je jochie er al is...Volgende week?! Ben zo benieuwd....

Pebbles: al helemaal gewend aan gezinnetje zijn. Tijd gaat wel snel..Eva al bijna 2 weken oud...Eigenlijk is de tijd van ieniemini pasgeboren zo'n korte periode...Over 1 maandje heeft ze al spekkies en is het een echte baby...

Lijkt ze op Floor. Wil nog wel wat foto's...

Oeps kaartje komt eraan, zit in mijn tas...

Mmmoi: knappe Jasmijn...Ja dat gepraat...AImee wil heel de dag benoemen wat ze ziet en denkt....Sinds ze praat doet ze dat weer heel de dag...AL zijn het geen volzinnen...maar aan elkaar geplakte woorden,,,En schattig ze probeert het liedje van visje visje in het water te zingen met gebaren...Althans wij weten wat ze bedoelt...

Ringel: laat jij eens een buikfoto zien...Bijna 20 weken echo...

FF hoe was het vandaag. Uitslag van DEs en IAn. Sterkt met alles...

Krokus: wat knap dat Roan zo goed praat...Snelheid van ontwikkeling als baby zegt niets over daarna..Nu praat hij iedereen voorbij...Trots mag je zeker zijn!!!

Annie: ahh net je site bekeken. Ik vind die 2 jongens van je heel veel op elkaar lijken...EChte broertjes om te zien...

Mirjam: Hanna alweer opgeknapt...En hoe bevalt je baan? Werk je nu 28 uur...

Hier alles super...Werk leuk, kind leuk en over 3 maanden hebben we vakantie...Dan eens echt zomer vieren...ipv eeuwige herfst...
Pebbles, lief hoe je schrijft over je meisjes. Word er gewoon emo van.

Ris nog even doorbijten. De laatste loodjes... we denken aan je.

Mmmoi, ook al zo een liefdevol stukje over je meisje. De chaos is opgelost, maar het lekkende siffon komen ze woensdag maken. Nu dus maar een spelbak gebruiken, maar dat is al meer dan de rest van het weekdn.

Vandaag uitslag van de onderzoeken van Ian en Des. Bij Des: Asperger in combinatie met ADHD. Bij Ian: ADHD en waarschijnlijk ASS. Maar doordat hij zo druk (en ongeconcentreerd en impulsief) is, is dat moeilijker vast te stellen. Bij Des is het traject nu vrij duidelijk als in trainingen etc. En eventueel medicatie omdat hij nogal prikkelgevoelig is. Bij Ian moet eerst het hypere onder controle zijn om te kijken wat nu daardoor veroorzaakt word. Eigenlijk weinig nieuws of verrassends. Wel fijn (nou ja fijn) om te horen dat hoewel ons rumoerige verleden wel meespeelt dit niet de oorzaak is van hun afwijkende gedrag. Al met al was het toch wel even heftig om het zo op papier te zien staan. Nu komt er voor allebei overleg en afspraken omtrent school. Uitleg en overleg en training voor ons als ouders. Een stukje begeleiding binnen het gezin, want de combi Asperger en ADHD in een kind is al lastig, twee kinderen met die combi in meer of mindere mate in huis is nog lastiger en daarbij ook nog eens Max met zijn problemen, Tessa, mijn ietsofwat beladen verleden, Paul met zijn dingen en de spanningen die een en ander soms heeft op ons huwelijk is dat geen overbodige luxe. En voor allebei een gesprek met de psychiater onder andere om te kijken naar medicatie. Voor Ian waarschijnlijk zeer noodzakelijk, voor Des heb ik er mijn twijfels bij. Misschien als er ets is om hem minder prikkelgevoelig te maken (hij word bijvoorbeeld gek van het geluid van stiften op papier, lastig in een klas met 32 kinderen).

Ga even bankhangen nu....

Dag meisjes, allemaal braaf zijn he...LOL
Babba, hoezo zomer vieren? Heb ik gemist waar jullie heengaan op vakantie? Als het naar de zon is, lift ik in je koffer mee! (Heb je wel een beetje teveel bagage bij je denk ik qua kilootjes, maar moet kunnen toch?!)
FF: pittig hoor zo'n diagnose. Nu kunnen jullie wel aan de slag...

En met de juiste begeleiding en ondersteuning kunnen ze een heel eind komen...

Je kunt nu ook via Bureau jeugdzorg een aanvraag doen voor een PGB etc...Weet je denk ik wel..

Met PGB heel veel dingen in kopen, naast begeleiding kun je een aanvraag doen voor deelnemen aan dagactiviteiten met deskundige begeleiding. Dit laatste ook ter ontlasting van jullie gezin...Komt zo veel op jullie af.,..Eerst maar alles op een rijtje zetten..
Haha FF ga maar mee...

Wij gaan 4 weken naar Zuid-Afrika...Dus zomer is het daar zeker..
@pebbles graag gedaan hoor. Ben blij dat je het groen leuk vind. Vindt zelf al dat roze af en toe een beetje te overdone (en idt kaartje valt lekker op!)

@Ris, is prima hoor dat je smst. (hahahaha ik weet ut lekker als 1 van eersten!!!! (ppffffrrrrtttttt))nog even doorbijten meis, ik gok dat je echt wel eens op mijn verjaardag die knul van je aan de buitenwereld gaat tonen.

@baba, fijn dat alles lekker gaat bij jullie. En ik wil wel een buikfoto laten zien, maar we hebben er nog geen gemaakt! (erg he)

@mmmoi, wat een lekkere opsteker van Jassefras. Kindjes kunnen heerlijk zijn. (vooral als ze zo doen)

@fluf, gossememikkie dat is me nogal wat, wat je daar voor je voeten geworpen krijgt. Asperger met adhd en ASS (hoe breed kun je een begrip hebben, autistisch spectrum stoornis, daar valt zo'n beetje alles onder!) met adhd, lekker dan. en wat baba zegt, er is nu heel veelmogelijk, ook voor de school van de jongens dat zee rugzakje kunnen aanvragen, voor meer individuele begeleiding op school (is geldig voor 2 jaar) en idd die dagactiviteiten, zorgboerderijen en weet ik veel wat er allemaal is. Je zou ook een bureautje in de buurt kunnen raadplegen voor persoonlijke begeleiding (gaat vanuit PGB) mijn buurvrouw heeft erg goede ervaringen met een dergelijk bureau hier in de buurt. En Asperger hoeft niet het einde van de wereld te zijn. Mijn jongste broertje heeft het ook, heeft zijn studie afgerond en woont nu weer op zichzelf. Blijft natuurlijk wel dat het kinderen blijven war je, je altijd zorgen om gaat maken. En hoe ouder ze worden, des te groter de zorgen (helaas) Check ook de site van NVA (nederlandse vereniging voor autisme) die hebben ook praatgroepen voor ouders waar je, je ervaring kwijt kan en waarje heel goede tips kan krijgen hoe om te gaan met je kinderen.

Hier gaat alles z'n gangetje. Lief moet morgen weer eens richting verweggistan voor een cursus hijs begeleiding (of te wel, hoe pik je de lading voor een hijskraan aan zonder dat het spul boven op me te pletter valt) dus zie hem morgenavond ergens weer. Vind het toch altijd wel saai hoor zo een hele dag zonder Lief. Mis dan gewoon een goed gesprek of dom ouwehoeren. Met Mayte wil dat dan nog niet zo heel goed (en dat komt vanzelf wel, maar nog ff en paar jaar wachten)
De diagnose is heftig, maar zeker niet onverwacht. En de begeleiding vanuit de GGZ is hier erg goed, dus het komt uiteindelijk allemaal op zijn pootjes terecht. Ik zie het ook niet alsof er iets mis is met de jongens. Ze hebben gewoon een andere handleiding nodig. Ze hebben mogelijkheden te over en die gaan we zo goed mogelijk benutten. Het viel bij de jongens uiteraard niet zo lekker. Die wisten dat we naar de GGZ gingen vooruitslagen, dus wilden ze weten hoe of wat. Logisch en daar hebben ze ook alle recht op, maar het blijft een zeer abstract iets voor ze. Vooral Des had er moeite mee. Ach ja, ook bij hen zal het een plaatsje moeten gaan krijgen.

Ik woon in een gebouw waar geen nieuwe schotels voor de tv mogen worden opgehangen. Dit omdat ze de wijk etc een betere reputatie willen geven. Hebben mijn (chinese) buren toch gister op het tussenstuk tussen onze balkons een schotel opgehangen! Zit ik vanaf de bank ineens tegen een lelijke zwarte (als het nou nog een witte was, maar nee) schotel aan te koekeloeren. Dus ik heb de woningbouwmeneer aangesproken. Dat ze een schotel willen vin dik best, maar dan niet zo ophangen dat ik ertegenaan zit te kijken zeg. Pffff.

Babba, ik ga mee!! Zet de koffer maar klaar.

Ringel, saai he zonder je lief. Ik had het donderdag in Rotterdam ook. Zit je daar in je eentje een beetje tv te kijken. Wel andere ouders aanwezig, maar dat is toch anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven