Kitlers

17-07-2015 15:57 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor al uw nonsens en zwartgallig geklooi.

IEDEREEN WELKOM!
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:KiaOraHoi schreef op 19 juli 2015 @ 23:40:

[...]

Ja ik weet dat recht hebben op en het daadwerkelijk krijgen anders is. Leuke situatie die van jou... Beetje lopen zeuren om alles, krijg je het niet betaald dan ga ik weg en groot gelijk heb je.

Ik werk ook wel door in mijn pauzes maar ik kan gewoon achter mijn bureau zitten en eten. Deur dicht en zeggen dat ik niet "bereikbaar" ben, dat scheelt natuurlijk wel. Maar in veel situaties kan dat dus niet en dat is dan weer jammer. Gratis werknemer voor een paar uur per week. Belachelijk!Ga het maar eens uitrekenen op jaarbasis .... Een half uur onbetaalde pauze waarvan je laten we zeggen maar 10 minuten gebruik van kan maken (brood in je hoofd proppen en met halfvolle mond die winkel weer in) Dan wordt je dus 5x20 minuten per week door de neus geboord.
quote:kleincadeautje schreef op 19 juli 2015 @ 23:41:

Nou, dat is wel een dingetje idd. Ik werk dus in de thuiszorg als verpleegkundige, routes worden ingekort, inclusief reistijd. Dus die pauze.... Die schiet er dan bij in. En op de een of andere manier escaleren situaties altijd in het weekend. Dus tja. Leuk man, verantwoordelijk verpleegkundige.

Nee serieus, ik hou van mijn werk. Maar soms is het wel stressen om alle zorg rond te krijgen.Dat lijkt me echt heel frustrerend, en zoiets zou echt tegen mijn rechtvaardigheidsgevoel indruisen.
quote:Enora schreef op 19 juli 2015 @ 23:46:

Good for you Kleincadeautje! Altijd die weekenden he (ben VZ-C).. Ik kwam gisterenochtend binnen bij cliënte nr 1.. Bij binnenkomst had ik al door dat er iets niet goed zat, dik delirant .. Nou, hele route uitgelopen en bij 3 cliënten op mn donder want "wat ben je laat" . Zo frustrerend soms .Ai ai ai, zooo herkenbaar!!!
Wat een a-hole van een baas Grumpy!

(sorry voor de breek in trouwens . Als jullie het goed vinden klets ik af en toe mee)
quote:Enora schreef op 19 juli 2015 @ 23:48:

Wat een a-hole van een baas Grumpy!

(sorry voor de breek in trouwens . Als jullie het goed vinden klets ik af en toe mee)Wij zijn hier heel tolerant!!! Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Wil je ook een rooie loper?
quote:kleincadeautje schreef op 19 juli 2015 @ 23:48:

[...]

Ai ai ai, zooo herkenbaar!!!

Naar he? En dan nog niet eens gesproken over het feit dat reistijd niet wordt inbegroot. Die client heeft 45 minuten? Top, dan mag je a la harry potter voor de deur verschijnselen bij de volgende. Kos geen tijd toch?

Wat betreft mijn route van gisteren, ik zeg altijd gewoon maar dat ik die ochtend een cliënt had met iets dat hen gelukkig gespaard is gebleven en dat ze daar blij mee moeten zijn . Als ze dan verder mopperen vraag ik of ze zouden willen dat ik hén alleen liet in een moeilijke/onveilige situatie. En ik bel bij meer dan 30 min uitloop meestal even het kantoor .
quote:GrumpyCat2 schreef op 19 juli 2015 @ 23:50:

[...]

Wij zijn hier heel tolerant!!! Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Wil je ook een rooie loper?Liever een blauwe, mag dat ? Ah, zo heerlijk dat ik nog niet naar bed hoef. Heb voor morgen een compensatie dagje opgenomen. Afgelopen week was ZWAAR en heb komende 2 weekenden dienst .. Wat doe jij nu voor werk grump?
Trouwens die baas van mij was geen uitzondering. Beleid wat door de rayonmanagers normaal gevonden werd. De bezettingen waren standaard krap, tijdens piekuren had je gewoon 4 fte nodig waar er maar 2 waren en als er dan ook 1 met pauze was...

In perioden dat mijn collega moest kolven (1,5 uur per dag) EN daar bovenop ook nog met pauze ging was het nauwelijks vol te houden. Je bent koe Bertha 1 tm 21325 in de retail. Zo veel mogelijk binnenharken met zo min mogelijk mankracht.

Een oogmeting die volgens protocol 35 minuten duurt exclusief anamnese werden wij geacht in 15 minuten af te raffelen. Dat gaat prima als iemand al een bril heeft en weinig klachten maar wij zaten in een bejaardenwijk. Die mensen zijn langzaam. Voor ik ze in de meetstoel had waren we al 10 min verder. Mensen hadden vaak lage visus, vroegen veel aandacht en herhaling. Maar Hoofdkantoor had de agenda van de winkel online gegooid waardoor de volgende na een kwartier al begon te kuchen 'Ik heb een AFSPRAAK' terwijl collega dus aan het kolfen was, er ook nog twee klanten boos wegliepen omdat ze 'alleen maar een flesje lenzenvloeistof nodig hadden' . De telefoon had ik in de la gelegd zonder batterij erin en als ik dan wanneer het rustig werd eens in de mailbox keek had ik boze mails van klantenservice dat klanten gepikeerd waren dat wij onbereikbaar waren.
quote:Enora schreef op 19 juli 2015 @ 23:52:

[...]

Liever een blauwe, mag dat ? Ah, zo heerlijk dat ik nog niet naar bed hoef. Heb voor morgen een compensatie dagje opgenomen. Afgelopen week was ZWAAR en heb komende 2 weekenden dienst .. Wat doe jij nu voor werk grump?

For youuuu
PS als ik zo'n gepikeerde klant dan terugbelde op een rustig moment dan hadden ze altijd voor bullshit gebeld. Of hun bril al klaar was terwijl ze hem eergisteren hadden besteld en ik er altijd bij zeg bij een verkoop dat het MINSTENS een week duurt en dat wij bellen/mailen of een kaartje sturen. Don't call us...we call youuuuu.
Wauw, cool ^^ .. Nu voel ik me mega welkom!

Zul je zien.. maar dat soort mensen zijn ook standaard de zeikerds!!
Ja het staat me erg tegen van deze maatschappij dat we alles zo efficient mogelijk moeten doen in zo min mogelijk tijd met zo min mogelijk mankracht. En ondertussen stuurt dat zelfde hoofdkantoor dan een mysteryshopper naar de winkel die een rapport schrijft dat hij niet binnen 4 seconden is aangesproken (ik zat in meethok, collega zat achter te kolven) dat ik hem geen koffie heb aangeboden en dat de winkel een ontplofte bom was.

Dus kregen we onze kwartaalbonus niet want het mysteryshop cijfer was onder de 6.

En dat terwijl we de omzetdoelen ruimschoots hadden gehaald en ons de tering hadden gewerkt. En wij (fictief bedrag) 10.000 euro per week moesten omzetten met een bezetting van 1,5 persoon per dag (die collega tel ik maar voor de helft mee). Paar dorpen verder stonden ze ook met zijn tweetjes in een winkel die maar 4000 hoefde om te zetten. Halve dag zaten ze daar sudoko's te maken en de mysteryshopper was lyrisch over de koffie.
Ja dat dus Kia.
Meestal laten ze je een meting doen, laten de bril wegleggen 'want ze moeten er over nadenken' ontfutselen je een bonnetje waar de sterkte op staat en bestellen de bril vervolgens bij de kruidvat.
quote:GrumpyCat2 schreef op 20 juli 2015 @ 00:06:

Meestal laten ze je een meting doen, laten de bril wegleggen 'want ze moeten er over nadenken' ontfutselen je een bonnetje waar de sterkte op staat en bestellen de bril vervolgens bij de kruidvat.
Zo.. das lekker kut zeg! Ondankbaar werk kan zo naar zijn. Zelfs als het leuk werk is.
quote:Enora schreef op 19 juli 2015 @ 23:51:

[...]

Naar he? En dan nog niet eens gesproken over het feit dat reistijd niet wordt inbegroot. Die client heeft 45 minuten? Top, dan mag je a la harry potter voor de deur verschijnselen bij de volgende. Kos geen tijd toch?

Wat betreft mijn route van gisteren, ik zeg altijd gewoon maar dat ik die ochtend een cliënt had met iets dat hen gelukkig gespaard is gebleven en dat ze daar blij mee moeten zijn . Als ze dan verder mopperen vraag ik of ze zouden willen dat ik hén alleen liet in een moeilijke/onveilige situatie. En ik bel bij meer dan 30 min uitloop meestal even het kantoor .Kantoor was natuurlijk dicht vandaag. Grrrr. Ik was verantwoordelijk verpleegkundige, hoe leuk!
quote:KiaOraHoi schreef op 20 juli 2015 @ 00:07:

[...]

Heb ik me toch ruzie met een klant over gehad joh!

"mevrouw is een oogmeting hier gratis?"

"jazeker meneer"

Afijn je werkt het hele riedeltje af en je merkt aan het gedraal al welke kant het op gaat.

"ik moet er nog even thuis met mijn vrouw over praten. Oh heeft u toevallig een briefje erop met de sterkte?"

"jazeker meneer" ~allerliefste glimlach ~ "Dat kost 35 euro"

"ja maar de meting was toch GRATIS?"

"dat klopt meneer"

Je hoort de hersens kraken

"de meting is gratis, maar indien u een uitdraai van de gegevens wilt kost u dat 35 euro"

Zegt die lul "dan hebben jullie duur briefpapier. Bovendien het zijn MIJN medische gegevens ik heb er recht op"

Uhuh tuurlijk en ik sta daar als een soort filantropische instelling voor de kat zijn kut mijn werk te doen.
quote:GrumpyCat2 schreef op 20 juli 2015 @ 00:11:

[...]

"jazeker meneer"

Afijn je werkt het hele riedeltje af en je merkt aan het gedraal al welke kant het op gaat.

"ik moet er nog even thuis met mijn vrouw over praten. Oh heeft u toevallig een briefje erop met de sterkte?"

"dat klopt meneer"

"de meting is gratis, maar indien u een uitdraai van de gegevens wilt kost u dat 35 euro"

Zegt die lul "dan hebben jullie duur briefpapier. Bovendien het zijn MIJN medische gegevens ik heb er recht op"

Uhuh tuurlijk en ik sta daar als een soort filantropische instelling voor de kat zijn kut mijn werk te doen.

medische gegevens!

Het lef van sommigen, echt te erg.
quote:GrumpyCat2 schreef op 20 juli 2015 @ 00:06:

Meestal laten ze je een meting doen, laten de bril wegleggen 'want ze moeten er over nadenken' ontfutselen je een bonnetje waar de sterkte op staat en bestellen de bril vervolgens bij de kruidvat.Ah dat is kl*te zeg!
Ja en dan OOK nog als klap op de vuurpijl boos het hoofdkantoor mailen omdat ik het dus vertikte. En dan krijgt ie van die lui een excuusbrief met een waardebon welke hij dan met een uitgestreken smoel bij ons kwam innen.

Jammer ik vond het werk op zich heel leuk maar mede door dit soort lui ben ik met geen stok de winkel meer in te krijgen.
Wat ik op een gegeven moment ben gaan doen is geen uitdraai maken maar met een stalen gezicht de sterktes op een visitekaartje schrijven met een allerliefste glimlach. De meesten hebben wel een cilinder en dan schreef ik gewoon de asrichting niet op. Dan moet je dus alsnog gemeten worden als je bij de goedkope keten wat wil kopen muahaha
quote:GrumpyCat2 schreef op 20 juli 2015 @ 00:11:

[...]

"jazeker meneer"

"dat klopt meneer"

Uhuh tuurlijk en ik sta daar als een soort filantropische instelling voor de kat zijn kut mijn werk te doen. Oh wat erg!!!!
quote:kleincadeautje schreef op 20 juli 2015 @ 00:16:

[...]

Oh wat erg!!!!Ik heb ondertussen aardig de hoop in de mensheid verloren zullen we maar zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven