Napraattopic deel 33

18-07-2015 12:00 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraat topic

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Ja Hats, je bent er nog. Heb je iets op je kerfstok?

wan toe
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:huisentuin schreef op 22 juli 2015 @ 22:54:

[...]

Volgens mij zijn mensen die in Jezus geloven maar een hele kleine minderheid in Nederland.Nederland telt bijna 8,5 miljoen christenen, zo blijkt uit een tabel met de gegevens per land. Bijna 7 miljoen Nederlanders rekent zich tot geen enkele religie. Verder telt het land 1 miljoen moslims en zo’n 30.000 joden. Het aantal hindoes, boeddhisten en aanhangers van volksreligies en overige religies bedraagt 180.000.

Dat valt reuze mee...
Wat een enge avatar had die wijzerik, brrrr.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Lady-Voldemort schreef op 22 juli 2015 @ 22:54:

Ah, we zijn nu bij de H. Het einde komt in zicht.De achtste letter? Noem dat maar 'het einde in zicht'.
quote:Amaqanda schreef op 22 juli 2015 @ 22:56:

[...]

Nederland telt bijna 8,5 miljoen christenen, zo blijkt uit een tabel met de gegevens per land. Bijna 7 miljoen Nederlanders rekent zich tot geen enkele religie. Verder telt het land 1 miljoen moslims en zo’n 30.000 joden. Het aantal hindoes, boeddhisten en aanhangers van volksreligies en overige religies bedraagt 180.000.

Dat valt reuze mee...Ja maar er zijn maar 327 Echte Refo's in Nederland. De rest is nep en komt in de hel.
quote:Lady-Voldemort schreef op 22 juli 2015 @ 22:56:

Ja Hats, je bent er nog. Heb je iets op je kerfstok?

Naaah ik kreeg een rare melding 'geen inhoud in het bericht' terwijl ik wel wat had getypt b
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Nouschi schreef op 22 juli 2015 @ 22:58:

[...]

De achtste letter? Noem dat maar 'het einde in zicht'.Bij mij is het glas altijd halfvol
quote:Lady-Voldemort schreef op 22 juli 2015 @ 22:59:

[...]

Ja maar er zijn maar 327 Echte Refo's in Nederland. De rest is nep en komt in de hel.Heeft ook zijn voordelen, is het in de hemel in ieder geval lekker rustig.
quote:Lady-Voldemort schreef op 22 juli 2015 @ 23:00:

[...]

Bij mij is het glas altijd halfvol Dat siert je maar in dit geval slaat het nergens op.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-07-2015 09:10
Reden: trollen
% gewijzigd
Ik ben zelf een groot fan van Jezus, alleen niet gelovig.

Maar ik bestudeer hem al vanaf mijn vroege puberteit.

Met Jezus heb ik heel veel. Met God dan weer niet.

Het is juist mooi dat we zelf kunnen kiezen of we wíllen geloven of niet.

Daarom is dit zo'n prettig land.

De vrijheid om wel of niet een dogmatisch geloof aan te hangen is een groot goed.

Ik koester het.
quote:Eleonora schreef op 23 juli 2015 @ 09:03:

De vrijheid om wel of niet een dogmatisch geloof aan te hangen is een groot goed.

Ik koester het.

Vrij land of niet, als je binnen een dogmatische gemeenschap opgroeit, heeft de keuze om niet (meer) te geloven, verstrekkende gevolgen.

Al als jong kind hield ik me op zondagochtenden krijsend vast aan de poten van de eettafel. Ik haatte de kerk. Mijn vader vertelde me op liefhebbende toon dat God wilde dat ik naar de kerk ging, terwijl hij aan mijn benen trok. Mijn moeder probeerde ondertussen boos mijn vingers los te wrikken en als mijn oma er was, stond ze er huilend bij.

Toen ik een puber was, hoefde ik ineens niet meer naar de kerk, catechisatie, wekelijkse jongerenclub en kerkkamp. We werden namelijk de gemeente uit geknikkerd. Mijn vader had ruzie gekregen omdat hij op de jongerenclub die hij leidde, verteld had dat homoseksualiteit geen zonde is, maar een hormonale kwestie. Hij zei tegen deze 15-16 jarigen dat God, aangezien hij de mens heeft geschapen en van alle mensen houdt, dus ook van mensen met een andere seksuele voorkeur houdt.

Nou ja, toen hoefde we dus Godzijdank niet meer te komen ;) Aanvankelijk tot groot verdriet van mijn ouders, maar binnen een jaar wilden ze niks meer horen over het geloof (wat ze niet aan mijn grootouders vertelden, dus als die er waren gingen we schijnheilig zitten doen in de kerk).

Ik vraag me nog steeds af of mijn ouders ooit zelf tot de beslissing zouden zijn gekomen, als de kerk die beslissing niet voor ze had gemaakt.
quote:Eleonora schreef op 23 juli 2015 @ 09:03:

Ik koester het.welke jezus vind jij het leukst? jezus christ superstar of die flauwe hap van de pession
Ik heb een vraag. Ik hoor de laatste tijd vaak de opmerking "op de man spelen". Nu vraag ik me af wat hier zo erg aan is. Het is toch vrij normaal dat wanneer je het niet met iemand eens bent je persoonlijk op iemand reageert? Of ik misinterpreteer deze uitdrukking.
quote:Miss-Colorado schreef op 23 juli 2015 @ 17:16:

Ik heb een vraag. Ik hoor de laatste tijd vaak de opmerking "op de man spelen". Nu vraag ik me af wat hier zo erg aan is. Het is toch vrij normaal dat wanneer je het niet met iemand eens bent je persoonlijk op iemand reageert? Of ik misinterpreteer deze uitdrukking.

Dat vroeg ik me ook al een tijdje af.

Volgens mij overschrijdt zo iemand dan de grens tussen 'op inhoud' naar iets over diegene zelf?

Dus (voorbeeld) als ik bijvoorbeeld zou zeggen: Echt iets voor jou missc, je reageert altijd zo dom.

Ipv: Wat raar dat je dit niet begrijpt, staat toch heel duidelijk daar en daar.

Ik heb een vraag. Ik hoor de laatste tijd vaak de opmerking "op de man spelen". Nu vraag ik me af wat hier zo erg aan is. Het is toch vrij normaal dat wanneer je het niet met iemand eens bent je persoonlijk op iemand reageert? Of ik misinterpreteer deze uitdrukking.Dat ligt heel persoonlijk. Bij de een mag het wel en bij de ander niet

Ik heb een vraag. Ik hoor de laatste tijd vaak de opmerking "op de man spelen". Nu vraag ik me af wat hier zo erg aan is. Het is toch vrij normaal dat wanneer je het niet met iemand eens bent je persoonlijk op iemand reageert? Of ik misinterpreteer deze uitdrukking.Ik ben het niet met je eens en je zeurt kun je volgens mij zeggen. Je bent een zuur zeikwijf, geen wonder dat je man bij je weg is, dat lijkt me niet ok en op de man spelen. Althans dat is volgens mij wat ze bedoelen.
quote:yasmijn schreef op 23 juli 2015 @ 17:24:

[...]

Dat ligt heel persoonlijk. Bij de een mag het wel en bij de ander niet En dit dus.
quote:huisentuin schreef op 22 juli 2015 @ 22:49:

[...]

Meestal wat de meerderheid vind klopt niet en ik ken de situatie niet maar het zou kunnen zijn

dat die man met geloofsvervolging te maken heeft. Als mensen het de hele dag over seks of

allerlei slechte praat hebben op het werk lijkt niemand daar een probleem mee te hebben maar

als iemand die gelooft zijn mond opendoet dan moet hij terug in het hok. Daaraan zie je ook weer meteen hoe deze wereld in elkaar zit. Maar je word niet aangepraat om seks te hébben he op het werk. En dat doen die echte geloof overtuigden nu eenmaal wel, je MOET god aanbidden en je dienen te gedragen naar HUN maatstaven.

Ook eens zo een meegemaakt. We hadden met een hele ploeg met eenzelfde hobby een meeting staan, op een zondag. Nouwwww dat mocht niet en kon niet en dan kon zij niet komen want op zondag mocht je geen auto rijden én ze moest twee keer naar de kerk.. Eh ja so what? Kan me voorstellen als je écht zo'n persoon de hele dag om je heen hebt dat je hele vreemde neigingen krijgt hoor.
Over op de man spelen of ad hominem:

'Oorspronkelijk was de betekenis van het argumentum ad hominem nauwer dan tegenwoordig en was het wel degelijk een geldig argument, namelijk een argument waarmee men aantoont dat een bewering niet in overeenstemming is met andere beweringen van dezelfde spreker. Argumenten die de bewering op zich aanvallen werden ad rem genoemd. De betekenis van beide begrippen is echter verwaterd.'

Om op gisteren terug te komen, ik denk niet dat Sabia zo treurig is dat ze hier een topic over haarzelf gaat lezen.
quote:yasmijn schreef op 23 juli 2015 @ 17:24:

[...]

Dat ligt heel persoonlijk. Bij de een mag het wel en bij de ander niet

en de een krijgt een waarschuwing of zelfs een ban en de ander niet.

maar ik vind ook wel dat ze heel snel (te snel) gummen met de opmerking 'op de man spelen' inderdaad.
quote:Morrigan- schreef op 23 juli 2015 @ 17:40:

[...]

maar ik vind ook wel dat ze heel snel (te snel) gummen met de opmerking 'op de man spelen' inderdaad.Yep. Sommigen komen met alles weg en anderen zijn meermalen de sjaak.
Oo. Nickchanger, Morrigan. Te kort lid om hier alle mores te weten.
quote:Morrigan- schreef op 23 juli 2015 @ 17:40:

[...]

Dat is omdat het ene 'slachtoffer' van een (vermeende) ad hominem wel staft, en de ander niet. Plus dat de meeste mods hier niet erg geneigd zijn om de context erbij te betrekken en als een soort hondje van Pavlov op een stafje reageren door de gewraakte post te verwijderen (of erger).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven