Uitgerekend eind augustus 2015 !!

21-12-2014 22:10 1195 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera: zwanger! En uitgerekend eind augustus 2015!

Schrijf hier mee over alles wat je bezig houdt. Helaas sluiten we in verband met de overzichtelijkheid de tabel, neemt niet weg dat iedereen welkom is om mee te lezen en te schrijven.

NaamLeeftijd#kindjeuitgerekendbijzonderhedenBlonde83311e kindje27 augustus Jongen kartonnendoos281e kindje28 augustus meisjeRose2010281e kindje27 augustus verrassingLiefhebber1977371e kindje28 augustus verrassing82roosje323e kindje14 augustus pudding123241e kindje30 augustus Jongen Teacup351e kindje19 augustus Jongen voorem_301e kindjeuitgerekend Jongenjolyne10261e kindje29 augustus Merel1981332e kindje29 augustus meisjeMel.nl281e kindje26 augustus Meisje MamavanDenM363e kindje21 augustus meisjeWaterspin302e kindje22 augustus Meisje Mmaas 27 1e kindje 10 augustus Verrassing Mtiks251e kindje24 augustus meisje
@MamavanDenM & Liefhebber: dank jullie wel voor de support! Kon ik wel even gebruiken!

Hoe heb je het in de Efteling gehad trouwens? Stom hè, die blikken?! Wel kunnen genieten ondanks alles?
@liefhebber, sterkte nog even, nog 1 weekje werken en dan ben je ook lekker vrij!

Is je bloeddruk echt zo zorgelijk? Bovendruk is wat hoog, maar misschien net te veel bewogen? Onderdruk is toch goed?

Mijn bloeddruk ligt gemiddeld rond de 120/70.

@mmamma, lekkere opmerking van je schoonmoeder. Ze kan zich blijkbaar goed inleven in een ander.

Mijn bekkenpijn is niet zo erg dat ik in een rolstoel zit, maar een dagje niet lijkt me echt een verademing.

Hoe gaat het verder met iedereen. Vanmorgen was de kleine meid erg fanatiek in mijn buik. Ik wil het zo graag een keer filmen, maar zodra ik mijn telefoon pak stopt ze ermee
If you can dream it, you can do it.
@mmamma deze verdien je! Wat k-opmerking.

@bloeddruk die van mij was in week 35 ook wat hoger. Ik moest letten op duizeligheid en een misselijk gevoel. Als ik dit had moest ik mijn bloeddruk nog eens laten meten. Maar het was verder prima.

@meeschrijven blijf ik zeker doen. Ik ben ontzettend benieuwd wanneer jullie kindjes komen.

Het zal wel wat minder worden, want ik heb nu wel wat minder tijd voor mezelf natuurlijk 😉

@asterix dat lijkt me inderdaad raar. Maar er zijn vrouwen die weken rondlopen met een of twee cm ontsluiting. Zolang je vliezen niet gebroken zijn maakt het volgens mij niet uit. Heb je ook iets van voorweeen?

@liefhebber succes met de laatste werkweek. Luister goed naar je lichaam want dat is ontzettend belangrijk.
@hier gaat het goed. Gister kwam de vk op controle en die vond mijn zoon wel wat te geel zien.

Zoon moest bloed geven en als de test negatief was moest hij naar het zkh om onder een lamp te gaan liggen.

Ik schrok me te pletter en heb even flink moeten huilen. Gelukkig was de uitslag goed en moeten we het nu even in de gaten houden maar mocht hij wel lekker thuis blijven.
@mmaas, wat fijn dat de uitslag goed was en hij lekker thuis mag blijven. Lijkt me heel erg schrikken.
@mmama. Wat een stomme opmerking zeg. Zou ze de ernst niet doorhebben?

@mmaas. Toch bijzonder dat die van jou al geboren is. Net alsof jij al een level hoger hebt bereikt

Ik geniet zoooo van mijn verlof. Voorlopig geen werk en alleen dingen doen die IK wil of zin in heb. Ben nog steeds beperkt in energie dus doe echt alleen wat ik wil haha. Vandaag (ook eindelijk) een kinderwagen gekocht. Een supermooie, overcomplete quinny voor 130 euro van mp. Voelde me een beetje schuldig over de lage prijs maar zij stemde direct in. Prima . Van de week alle babyspullen uitgezocht en heb alleen twee aankleedkussens nodig (tip...heel handig voor in de woonkamer) en een flessenborstel. Had nog allemaal adventflesjes ingepakt liggen, dus geen zoektocht naar andere flesjes. Had zelfs nog een half pak kotex nachtverband en bhpads in een doos gevonden , Haha. Wie wat bewaart....
@merel, heerlijk he verlof! Ik geniet er ook zo van.

Nu slaap ik snachts ook slecht, dus dat ik tijd heb voor dutjes overdag is geen overbodige luxe.

Ik had het met mijn vriend over een tweede verschoonkussen, leek mij erg handig, zegt hij dat het asosiaal is

Lekker dat je nog vanalles had liggen, scheelt toch weer
Wij hadden eerst de onderleggers van het kraampakket opgebruikt voordat we een tweede verschoonkussen kochten maar de onderleggers zijn ook superhandig voor in de luiertas ( en best duur bij de drogist) dus voor nu gelijk een tweede aankleedkussen.

Net heel de wagen, bak, en maxicosi gedemonteerd om al het stof wassen, breekt het piepschuim van de maxicosi af
@mel daar was ik inderdaad ook erg blij mee. Het gelige trekt nu ook steeds meer weg. Alleen zijn neusje en oogwit zijn echt nog geler dan de rest.

@merel haha een hoger level? Zo voelt het niet. Ik vind het wel jammer dat ik niet echt heb kunnen genieten van mijn verlof. Ik had alles op mijn gemak willen doen en lekker veel willen rusten. Zo had ik nog een gipsbuik en een silhouette op de planning staan.

@fles ik heb gister gekolft en dit heeft mijn man via een difraxfles aan mijn zoon gegeven. Dat ging erg goed.
@merel, wat zonde dat het piepschuim afbrak, is het nog te maken?

Ik heb vorige week ook van alle grote dingen de hoezen eraf gehaald en lekker gewassen. Heerlijk fris.

@mmaas, ik snap wel dat je nog van je verlof had willen genieten! Maar ik ben zo jaloers op je. Ik kan niet wachten tot ik mijn meisje vast heb. Daarbij vind ik zwanger zijn steeds minder leuk, dus ik vind het niet erg als het voorbij is. Het gewiebel en geschop is wel heel leuk, maar dat compenseert de pijn en slaapgebrek van afgelopen nacht vandaag even niet.
@mmaas, kan t me goed voorstellen. Jij was nog bezig met werkmail en toen begonnen de weeën al....liefhebber daar moet jij ook voor oppassen )

De maxicosi valt wel te lijmen, is alleen balen.
mmaas, ik snap je helemaal! Mijn man kan ook niet wachten tot de kleine er is. Maar ik vind het eigenlijk nu nog wel lekker, beetje relaxen en rommelen in mijn verlof, alles op mijn eigen tempo doen, uitrusten enzo. En aangezien ik weinig klachten heb en nog steeds redelijk goed slaap vind ik het niet erg om nog zwanger te zijn.

Fijn dat het gele wegtrekt!

mel.nl. Ik heb dat ook steeds. Wil ik mijn bewegende buik filmen, stopt hij ermee. En hij stopt ook altijd als mijn man zijn handen op mijn buik legt, haha

Merel, dat is echt balen, gelukkig is het te lijmen!
Hoera, week 37!!! Gisteren bij de verloskundige geweest en de kleine maakt het goed! Hij is inmiddels mooi ingedaald (ik denk zelfs dat ik dat moment heb gevoeld afgelopen week) en ligt vast met zijn hoofdje in mijn bekken. De verloskundige kon zelfs voelen dat hij al wat spekkies begint te krijgen. Lief!

Verder gaf ze aan dat ik vanaf vandaag (thuis) mag bevallen. Om dat uit haar mond te horen maakte het allemaal weer net even echter. Wat een mijlpaal!!! Aangezien ik kwam aanrollen in de rolstoel bood ze aan om de controles vanaf nu thuis te laten plaatsvinden. Heel graag! Voor volgende week maandag staat er weer een afspraak, ‘’maar voor hetzelfde geld ben je dan al bevallen’’ zei ze. Het lijkt me sterk, maar het zou zomaar kunnen natuurlijk! Spannend allemaal! Wow, wat komt het dichtbij!

Nesteldrang… nu weet ik wat dat betekent! En mijn man ook… Ik had nooit verwacht dat ik dat echt zou krijgen, maar het is toegeslagen! Vorige week zei ik nog tegen mijn man dat er nu geen nieuwe klusprojecten meer opgestart moeten worden in en om huis voor de bevalling aangezien mij dat stress oplevert en stress niet goed is voor de baby. Ik wilde graag tot een afronding komen en manlief kon zich daar helemaal in vinden! Om die afronding te bereiken had ik slechts nog een paar puntjes… Van mijn man mocht ik die voor hem in een to do lijstje zetten. Hij vertelde eergisteren dat hij zich even ‘verslikte’ bij het zien van een lijst van slèchts 37(!!!) punten die varieert van de friteuse schoonmaken, een opbergrek maken voor de tuinstoelkussens, plankjes ophangen voor de laptops tot aan het grondig schoonmaken van de badkamer! Ik wist nog wel net te benoemen dat ik betwijfelde of hij blij zou zijn met de lange lijst en tevens begon ik mezelf af te vragen of deze lange lijst mij nou echt meer rust gaf… Maar mijn man stelde me gerust met de opmerking dat hij het juist heel fijn vond om dit overzicht te krijgen, zodat hij precies/gedetailleerd wist wat hem te doen stond. Heel helpend volgens hem! …Right, hihi!

Uiteraard ging één en ander niet geheel in mijn tempo, en nog minder in mijn nesteldrangerige-gisteren-nog-liever-dan-vandaag-gedaan-tempo. En helaas kon ik me ook niet beheersen om daar totaal niets van te laten doorschemeren. Overigens wist ik nog wel toe te voegen dat ik het eigenlijk niet kon maken om er iets over te zeggen, zeker nu ik zelf niets kan (wat denk ik de nesteldrang versterkt) en dat ik weet dat hij ook zijn best doet… Arme schat! En uiteraard volgende na 1,5 dag een enorme huilbui aan mijn kant… daar was het wachten op… met de wanhopige vraag aan mijn man of het ooit af zou komen in huis, en met de volste overtuiging dat het echt NOOIT zou afkomen en dat het huis echt nog niet klaar is voor de baby. ‘’Straks heeft het kind ook nog een depressieve moeder’’ kraamde ik uit. Waarna mijn man mij ervan verzekerde dat ik echt niet depressief ben en dat het huis klaar is voor de baby: ‘’De babykamer is in principe klaar, het wiegje staat klaar, de box…, zelfs het bevalbad… En lieverd, de baby maakt het niets uit als de babykamer die je de eerste weken tot maanden niet gebruikt niet helemaal klaar is, het maakt hem ook niets uit waar de tuinstoelkussens liggen, waar de laptops zijn opgeborgen, etc. Eigenlijk zijn alle punten op jouw lijstje niet echt relevant voor de baby behalve de badkamer schoonmaken, maar goed dat geeft niet en ik doe het met alle liefde…!’’ Dus ik nog eens kijken op mijn lijstje. En schaam, schaam, schaam… toen kwam ik er pas achter dat ik last had van nesteldrang! We hebben er vreselijk om gelachen trouwens!

Verder kan het ook heel handig zijn, want gisteren heb ik 1 koelkast en 2 vriezers met hulp schoongemaakt en zelf gereorganiseerd met labeltjes erin van waar wat hoort. Ja, zelfs de baby heeft een eigen lade in de koelkast en de vriezer!

En hoe is het met jullie nesteldrang?

@Schoonmoeder: ahhh… wat lief van jullie allemaal! Bedankt hoor! Ik denk inderdaad dat ze de ernst van de situatie niet inziet. Inlevingsvermogen is nooit haar sterkste punt geweest. Vaak kan ik dat wel (enigszins) naast me neerleggen, maar nu kon ik dat niet (en in dit geval waren het niet de hormonen). Gelukkig heb ik daarentegen een schat van een moeder die de situatie volledig begrijpt en die aanhoudend aan het mantelzorgen is van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds na het eten als mijn man thuiskomt van zijn werk.

To be continued! Moet gaan. Ik zal op een ander moment reageren op jullie posts! Een fijne dag gewenst!
@merel, fijn dat de maxicosi nog wel te maken is. Ik zou er ook heel erg van balen. Zie je er wat van als de bekleding er weer op zit?

@teacup, het is me zowaar gelukt! Ik heb 1 filmpje van mijn bewegende buik

@mmamma, wat fijn dat de verloskundige voortaan bij jou komt en dat het goed gaat met de kleine.

En wat lief van je man, met die lijst. Vervelend dat je zelf niets aan de nesteldrang kan doen.

Mijn nesteldrang bestaat gelukkig nog niet. Misschien komt het nog
@mmamma...geef mij zo'n man . Gelukkig kunnen jullie er samen om lachen. Ik heb wel nesteldrang maar totaal geen energie. Vandaag twee keer 90 minuten geslapen... blegh. En geef ik aan de nesteldrang toe...het kamertje vd week eindelijk op orde gemaakt...gaan dochter en nichtje er spelen en hebben ze er een prinsessenkamer van gemaakt . Ik wil nog zoveel doen...hebben ook nog geen geboortekaartje gemaakt/gezocht...stress hahaha. Ik heb wel t vertrouwen dat t goedkomt.
quote:Merel1981 schreef op 25 juli 2015 @ 22:06:

@mmaas, kan t me goed voorstellen. Jij was nog bezig met werkmail en toen begonnen de weeën al....liefhebber daar moet jij ook voor oppassen ).

Ja, zie ik hier ook idd gebeuren als ik niet uitkijk.

Heb wel mijn werkritme wat omgegooid, dat helpt. Ik start pas op kantoor om 9.30u (normaal 8u), rond 15.30 - 16u ga ik naar huis, ga een uur of anderhalf liggen en kruip dan van 17.30 tot 20u thuis nog ff achter de laptop. En dat werkt erg prettig!

Gisteren ging ik de 'fout' in, 18u thuis, geen rust gehad gedurende de dag, met als gevolg serie harde buiken. De hele avond als een dweil op de bank gehangen, tot niets meer in staat. Conclusie: het is niet het werken an zich dat me zwaar valt (in uren uitgedrukt was de werkdag nog eens lang gisteren!!!), ik moet het alleen niet te lang achter elkaar doen!

Positief punt: babykamer is 'ineens' af. Manlief kreeg de geest, kluste alle meubels in no time in elkaar en in een laatste bezoek aan Prenatal hebben we het lijstje van ontbrekende spullen weggewerkt zaterdag. Nu 35+5, dus werd ook wel tijd dat alles eens af kwam! :-)

Zal later ff op jullie reageren, hoop dat het iedereen goed gaat! Nu eerst off to work...
Mmama, wat een rotopmerking van je schoonmoeder.

Ook aan mamavdv, je niets van aantrekken wat anderen denken of zeggen hoor!

Liefhebber, hang in there! De week is bijna gedaan!

Mel, die dutjes overdag zijn ook mijn redding Kan me niet schelen dat andere mensen het misschien lui vinden, maar ik functioneer niet als ik te weinig slaap... (dat wordt nog wat als de baby er is haha)

Ach merel... zo'n maxi cosi-voorval lijkt misschien niet belangrijk voor buitenstaanders, maar kan me helemaal inbeelden hoe erg je ervan baalde. Je wil al die mooie babyspulletjes piekfijn in orde natuurlijk!

Teacup en al de rest die wil filmen, misschien gewoon de camera mee in bed nemen ;)

Mmaas, kan wel best begrijpen dat je het gevoel hebt een verdiende rustperiode gemist te hebben. Nu is het vast heel hectisch! Wel goed dat alles verder prima gaat met je zoontje

Ja dat zei de gynae dus ook, dat het vaker voorkwam en niets te betekenen had, die centimeter opening. Ik weet niet of ik voorweeën heb mmaas? Ik heb de laatste tijd wel heel veel harde buiken, soms uren aan een stuk en een soort van beginnende menstruatiepijn, zo'n zeurend gevoel... Maar of dat voorweeën zijn?

Ik ben er in ieder geval wel klaar mee, sta ver op ontploffen voor mijn gevoel. Dat ze maar snel komt
@merel, relax het komt allemaal goed.

@liefhebber, wat fijn dat jij je werktijden enigszins kunt aanpassen. En wat fijn dat je kamertje af is. Heb je nu intussen wel verlof?

@asterix, van mij mag ze ook echt komen. Maar jah, ben pas over 4 weken uitgerekend dus waarschijnlijk nog even niet.

Ik heb ook geen idee hoe voorweeen voelen, dus kan niet zeggen of het is wat jij beschrijft.

hoe gaat het verder met iedereen? Ik was gister in de prenatal, komt er een rimpelsaurius naar me toe: Jezus!!! Jij krijgt er zeker 2!!!

Ik dus bijna een huilbui in de prenatal. Heb gevraagd of ze wel helemaal lekker is, beetje zwangere vrouwen lastig vallen met rotopmerkingen.
Mel.nl: ben vandaag precies 36 weken en het is dus nu mijn allerlaatste werkdag... Heb ik een gemengd gevoel over. Ben er aan toe, maar zie ook op tegen de zeeën van tijd waarvan ik niet precies weet wat ik ermee moet.

Verder z'n gangetje. Pijn in rug, snel moe, kortademig, af en toe maagzuur, tig x plassen per nacht, maar het lijstje klachten stopt daar ook wel mee. Prima te doen dus. Voel me al met al best ok en zit ook wel redelijk lekker in m'n vel (behalve dus dat puntje van verlof waar ik nog wat aan moet wennen). En baby doet t voor zo ver ik weet ook goed en volgens plan! Ik hoop eigenlijk dat ie nog rustig Eem paar weken blijft zitten. Niet omdat ik dat nu zo graag wil, maar omdat ie dan gewoon nog lekker wat kan groeien en echt helemaal 'af' is.

En jij zelf dan Mel.nl? Voel je je goed? Idiotie, die opmerkingen van anderen die ik hier soms lees... Niet te geloven zo bot.
@liefhebber, wat fijn dat het zo goed gaat. Geloof me, die zeeen van tijd zag ik ook erg tegenop! Maar het is heerlijk.

Ik heb lichamelijk veel klachten, dus van mij mag ze echt nu al komen. Volgens de echo zit ze nu op ongeveer 3 kilo, dat vind ik groot genoeg.

Voor de betere start mag ze van mij dan wel weer blijven zitten, ik wil voor haar wel een hele goede start. Maar ik ben het gewoon zat en moe.

Die opmerkingen inderdaad, ze mag nog blij zijn dat ik moe was. Waardoor ik mijn mond voor 1 keer hield. Ik wordt gemiddeld 4 keer per week wel door iemand aangeraakt, aangesproken op hoe groot mijn buik is en ongevraagd advies krijg ik dagelijks. Tegenwoordig iedereen met opmerkingen en aanrakingen ben ik aan het heropvoeden op straat. Ik vertel ze allemaal ongeveer hetzelfde verhaal:

Dat zwanger zijn een doel is om iets heel moois te bereiken. Dat mensen die ik niet ken zomaar het recht hebben om mij erop te wijzen dat mijn buik enorm is, aan mijn buik mogen zitten of mij ongevraagd advies mogen geven. Ik kan daar niet tegen en bijna alle zwangere vrouwen kunnen daar niet tegen, alleen durven zij er niets van te zeggen.

Degene met begripvolle blikken en och meissie het is best zwaar he, die vind ik dan wel weer lief.
@mel.nl haha een rimpelsaurius! geweldige naam . Het is belachelijk dat ze opmerkingen maken over de grote van je buik en je ongevraagd aanraken. Maar berg je want een kinderwagen heeft dezelfde aantrekkingskracht.

Zoon ligt zo laag mogelijk in de bak zodat hij zo min mogelijk warmte verliest en is hierdoor nog niet goed te zien. Merkte een vreemde man op dat het toch wel gek was dat ik mijn zoon zo wilde verstikken. Waar hij het lef vandaan haalde weet ik niet

Een vrouw dook zowat in de bak en vroeg och wat een kleintje, is alles goed? En zat daarna bijna met haar tengels in de bak!!! Heb haar er op gewezen dat ik het fijn vind dat ze zoon lekker laat slapen.

Een andere vrouw vroeg heel netjes of ze even mocht kijken. En riep daarna och wat een mooi kindje. Wat is hij klein! Toen ze hoorde dat hij 1,5 week oud was keek ze me met verbazing aan. Dat ik al de energie had om te wandelen en wat boodschappen te doen.

@liefhebber dat gevoel had ik ook. Nu vind ik het wel jammer dat ik niet wat meer heb kunnen rusten. Maar ik geniet met volle teugen van mijn kleintje.

@mmamma wat een lieverd die man van je! En maar 37 dingen op je lijstje dat valt toch wel mee .

@hier gaat het nu even wat minder. Zondag is mijn oma op kraamvisite geweest en toen ze wegging was ik totaal in paniek en in tranen. Ik zei tegen mijn man dat ze het einde van de week niet ging halen. Hij keek me vol verbazing en vroeg of ik wel helemaal lekker was. Ook mijn moeder zei dat ik niet zo raar moest praten. Dat oma ondanks haar leeftijd (89) en beginnende dementie echt had genoten van zoon (dit vertelde ze thuis aan alle verzorgers) en dat ze snel weer langs zou komen.

Maar helaas heb ik gelijk gekregen. Dinsdag heeft ze een tia gehad en gister is oma vredig ingeslapen. De hormonen die toch al door mijn lijf gierde gaan nu in een rap tempo op en neer. Gister lagen zoon en ik al vroeg in bed. Hij was aan het huilen en ik wist het even niet meer. Ik ben gewoon in tranen uitgebarsten en zoon was hier toch wel van onder de indruk want hij was gelijk stil

Mijn man kwam geschrokken kijken wat er aan de hand was.
@mmaas, gecondoleerd met je verlies. Wat heftig zeg. Fijn dat ze de kleine nog wel heeft kunnen vasthouden.

En tengels in de kinderwagen, die kunnen ze straks maar beter bij zich gaan houden. Ik geloof dat ik bijt.
Hele reactie weg

Mmaas wat erg meis. Gecondoleerd.

Ik ben totaal niet gelovig of spiritueel ingesteld, maar geloof wel dat sommige dingen met een reden gebeuren. Niet dat ik nu bedoel dat oma moest gaan, maar wel dat jullie kleine man eerder is gekomen om oma nog te ontmoeten en haar hartje heeft kunnen vervullen. Sterkte!
@blonde, ik vind dat een hele mooie gedachte!
Mmaas: gecondoleerd, wat naar voor jou en je familie. Sterkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven