JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
Line; WAUW wat gaaf zeg. Een jongen en een meisje. Gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat je heel erg blij bent!

Wen; zo'n bakje albran van jou telt dan toch ook wel voor 3 bh. Dan zit je toch aardig in de buurt.

Kittycat; wat klinkt jou lunch lekker zeg. Ik wil wel ruilen met mijn saaie boterhammen hahaha. Leuk dat je ook al aan het shoppen bent geslagen. Ik heb naast de kamer en wagen nog niets gekocht. Zal vast nog wel komen ;). Misschien komt het ook wel omdat ik niet weet wat het wordt.

Voyager; hoe gaat het verder met je? Over de shock van gister heen? En heb je al therapie? Fijn dat je dochter het naar haar zin heeft. Was ze er dus wel echt aan toe ;). Laat je haar in ieder geval met een goed gevoel achter!

Emms; ik woon in de omgeving Arnhem dus wat meer richting het oosten van het land. En tuurlijk moet de tweede ook nieuwe kleertjes, echt iets voor haar zelf. Een heeeel goede reden hoor!
Ja hoor, ergste shock is wat weg. maar ik had er ook al rekening mee gehouden natuurlijk.

Ik ga naar fysiotherapie ja, ik heb het vermoeden dat de oefeningen wel iets doen, maar nog niet echt om over naar huis te schrijven.
Line, fantastisch zeg, een jongen en een meisje en dat alles goed is natuurlijk. Kan niet beter!

Voyager, fijn dat je dochter het naar haar in heeft op de creche. Maakt het voor jou ook wat makkelijker.

Wat ik trouwens nog wilde vragen, hoe denken jullie over pijnbestrijding tijdens de bevalling? Ik vraag dat omdat het beleid hier in Ierland volgens mij haaks staat op dat wat in Nederland gehanteerd wordt. Hier bevalt bijna iedereen in het ziekenhuis en krijgt ook bijna iedereen een ruggeprik. Het wordt meer als 'routine' gezien. Dit geldt trouwens ook voor bevallingen die ingeleidt worden. Als je 10 dagen overtijd bent wordt je meestal al ingeleidt ook al is het medisch niet noodzakelijk. Verder is het percentage keizersnedes erg hoog en worden die soms ook op 'verzoek' uitgevoerd (too posh to push noemen ze dat soms hier!). Ook inknippen tijdens de bevalling is vaak routine. Zelf wil ik alleen pijnbestrijding op mijn verzoek, dus als IK het noodzakelijk vind. Iets wat ik tijdens m'n volgende bezoek aan de gyneacoloog wil bespreken. Hoop alleen dat ze me daarin steunt!
Kitty, stel dat ik een vaginale bevalling krijg, en die kans is zeer klein, maar toch. dan wil ik in principe geen ruggeprik. Het zou goed kunnen dat ik die ook niet mag door de antistolling die ik gebruik, maar dat hangt van meerdere factoren af. Ik wil het eigenlijk precies zo als jij, alleen als ik het dan uitdrukkelijk wil. Wat ik me niet kan voorstellen, maarja, ik ben ook nog nooit bevallen. geen idee hoe het voelt.
Kom net bij de vlos vandaan. Hartje gehoord. Een modelzwangerschap. Baarmoeder ligt heel netjes, kindje is een wildebras maar voelt zich erg goed in mn nestje zei ze!

Heerlijk. Ben nu ongeveer 22 weken.

Moet alleen echt rustiger aandoen. Gister bedrijfsuitje gehad. Ongeveer 10 km gelopen, hele lange dag gehad etc. etc.

Nu de hele dag ontzettende bandenpijn.

De vlos gaf me nog 6 weken als ik zo doorga. Dan kan ik niet meer werken, en zowiezo bijna niets meer doen. Schrik. Dus toch maar kortere dagen werken en ECHT rustiger aan doen. Ben ik niet gewend, maar moet echt. Des te langer kan ik doorgaan.

Goed dat ze het zegt hoor. Had ik wel nodig.

Hoe pakken jullie het aan, werken en zwanger zijn?

Oh ja, als ik lees wat ik moet eten?????!!!!! Ik kom daar echt niet aan. Eet wel, maar niet veel. Ben nog steeds onder mn begingewicht. Ongeveer 2 kg. Maar kindje doet het dus fantastisch is ook heel goed te voelen en ook te zien.
Hee Sanna wat goed joh! Maar dan heb je je 20 weken echo waarschijnlijk ook al gehad of niet? Weten jullie het geslacht? haha, niet dat je het hier moet vertellen hoor, maar ik wilden jullie het zelf weten?

Zorg je wel goed voor jezelf, misschien toch inderdaad wat rustiger aandoen als de vk het zegt. (zei zij als een echte bemoeial.. )

Leuk dat je toch af en toe even komt buurten hier! (f)
Joehoe Sanna, wat fijn dat het zo goed gaat! Wel een beetje op jezelf passen inderdaad, je moet wel je rust nemen.

(zegt zij die net 5 dagen per week op een kantoor zit en de drukste tijd nog voor de boeg heeft )

Kitty, ik ben erg voor pijnbestrijding, maar inderdaad wel op verzoek. Voor zover ik nu kan inschatten wil ik straks zo'n infuus met een pompje dat je zelf kunt bedienen, en geen ruggeprik. Maar van gedachten veranderen mag altijd gelukkig
We weten wat het wordt Voyager en idd, ik zeg het hier niet, haha. Maar ben erg blij. Al maakte het echt niet uit, het is bijzonder om het nu te weten.

Ga korter werken. Als ik er ben ga ik nl voor 300%. Dus de enige manier is om er niet te zijn. Ook wel lekker hoor.

Ik las net je berichtje over je ouders. Wat naar zeg! Ik hoop dat er geen vervelende uitzaaiingen zijn en dat ze snel geholpen kunnen worden. En allebei je ouders........... Spannend hoor. Wanneer weet je meer?

Haha, ja het is wat he Wen. Je wilt wel rustig aan doen, maar eenvoudig is het niet.

Heb je morgen de 20 weken echo? (las het in het schema nl.)
Nee, die heb ik gisteren al gehad, alles was goed gelukkig.

Ach, rustig aan willen doen, ik kan in principe lekker rustig op een stoel zitten en wat telefoontjes plegen hier, wat tekstjes typen daar en tussendoor wat mensen vertellen wat ze zouden moeten doen. Ik vind het erg leuk, dus geen last van stress. En ik begin 's ochtends wanneer ik dat zelf wil, en hou op als het genoeg is geweest. Prima dus!
Wen, fijn dat alles goed was!!! Wel jammer van de echoscopiste. Komt wel wat afstandelijk over. Maar belangrijkste is natuurlijk dat alles erop en eraan zit. Geniet er lekker van. Ga je nog een pretecho doen?
Leuk Sam een meisje! Mooi hoor. En een stevige tante dus. Gefeliciteerd hoor!! Geniet ervan.
Voyager: heel veel sterkte ermee!
Chili, totnogtoe word ik iedere keer gewogen en wordt het ook opgeschreven. Heb wel het idee dat ik deze 4 weken minder gegroeid ben. 2 cm in de omtrek. Maar dat zal de weegschaal vrijdag wel aangeven. Heb trouwens nu steeds last van diarree. Terwijl ik geen buikkrampen heb. Heb 2 dagen training gehad, incl. lunch en gisteren hadden ze een zo'n warm broodje met ... (geen goulash, geen saucijs, weet niet meer hoe het heet. Je kan het ook zelf maken in van die bladerdeeg bakjes.) Ik had 3 stukjes gehad en toen vond ik het ineens niet goed op temperatuur, dus heb de rest niet opgegeten. Hoop niet dat het daar vandaan komt. Denk nu ook dat ik de baby minder voel, maar dat zal ook wel tussen mn oren zitten. Verder heb ik nl. helemaal geen klachten, geen buikpijn, geen kramp, niet misselijk. 't Zal wel goed zijn, neem ik aan.

Line: super leuk joh, een jongen en een meisje. Gefeliciteerd!!

Ik zit nu trouwens wel op 6 boterhammen. 's Morgens 2 en dan nog 4 in de loop van de dag. Ik lust 's morgens eigenlijk niet echt brood, maar slik het weg met melk en beleg het royaal met boter en hagelslag en dan gaat het wel.

Heb de naam al wel. Inclusief voornamen (benoemen.) Zelfs mn familie en een enkele vriendin weet de naam al. Kunnen ze er alvast aanwennen, haha. Nadeel is wel, dat ik hem nu niet meer "mag" veranderen, haha.

Mijn laatste werkdag is 9 december. Zal wel wennen worden om thuis te zijn, terwijl de hele wereld aan het werk is, denk ik.

Zo, nu nog even naar de laatste bladzijde.
Ik weet niet of ik pijnbestrijding wil. Mss wil ik wel proberen thuis te bevallen, maar ja, weet ook niet of dat lukt natuurlijk. Ook geen idee hoe ik de pijn zal ervaren natuurlijk. Zó'n zelf te bedienen pompje lijkt me op zich wel wat. Maar idd niet standaard. Ruggeprik lijkt me eng.

Ik begin nu trouwens wel af en toe mn onderrug te voelen. Ondanks (of mss wel dankzij) dat ik een zittende baan heb. Mss zit ik wel teveel?

Groetjes Marianne
Sanna, fijn dat alles goed gaat met je zwangerschap vooral na de ellendige tijd die je achter de rug hebt (lees soms mee bij 'wondertje 2009'!). Inderdaad wel een goed idee om het rustiger aan te gaan doen. Weet dat het moeilijk is.

Ik heb een administratieve baan, dus zittend, beroep maar ik heb ook regelmatig last van m'n rug Marianne. Merk dat het erger wordt als ik veel buk, til ed dus probeer daar wel op te letten. Ik ben ook van plan om zo'n band aan te schaffen die je onderrug steunt. Helaas waren die uitverkocht toen ik er vorige week naar keek. Die pijn komt volgens mij gewoon door het extra gewicht dat je spieren nu belast.

Leuk om jullie meningen over pijnbestrijding te horen en dat ik niet de enige ben die er zo over denkt!

Trouwens, ik heb zojuist eindelijk gevonden waar ik allang naar op zoek ben: een kraamhulp! Ze bestaan dus hier, al komt het erg weinig voor. Kosten zijn 20 euro per uur. Zal het er vanavond 'ns met manlief overhebben. Ben allang blij dat de mogelijkheid er is!

Heb trouwens geen contact meer gehad met m'n moeder. Vind het op zich wel prettig, geeft me even rust. Heb alleen een vlucht geboekt om naar NL te gaan volgende week en dan zal het wel lastig zijn om haar te ontwijken. Ben nog aan het denken over hoe ik dat aan ga pakken.
Ha,

Mooi echo's weer en weer een meisje (en Line gaat voor het evenwicht)! Leuk hoor! Dat ze nu al kunnen zien dat het een flinkerd gaat worden Sam!

Ik kreeg telefoon dan de VK assistente, mijn laatste bloedonderzoek was niet goed (moest een ontbijt curve laten doen) en dat was afwijkend. Je moet dan één uur en twee uur na het ontbijt laten prikken en de 1e keer was het 8.4 (te hoog want de max is 7.4) en 2e x was 6.0 en dat is weer perfect.

K.u.t

Laat het nou net zo zijn dat vriend vrijdag een suikerrijk ontbijt had gemaakt wat ik dus normaal gesproken niet eet. Ik weet dus zeker dat dát die piek in glucose is de eerste x. De ass. zei dat ik 2x met een dietiste moet gaan afspreken om naar mijn voedingspatroon te gaan kijken en naar de gyn moet.

Nééééééééé!

Toen moest ik huilen want mijn zwangerschap is zo wel héél medisch en bovendien geloof ik gewoon niet dat ik echt zw.diabet. heb en dat het door het 'bijzondere'ontbijt komt. Ik heb dus gevraagd of de Vk me terug wil bellen en met haar afgespoken dat ik volgende week vrijdag weer laat prikken en dan met een representatief ontbijt (gewoon mijn bak brinta en een kleintje jus ipv een mega jus, brinta met veel suiker en beschuit met vlokken). Mochten daar weer afwijkende waarden uitkomen dan soit.

Stom.stom.stom. Ik geloof niet dat ik bij die 2% hoor, ik heb géén symptomen! Maar misschien steek ik mijn kop in het zand?

Dat zuurkool gedicht is trouwens echt niet serieus hoor dames! Ik was in een melige bui en sloeg aan het rijmen. Ik zal zeker geen gedicht op het geboorte kaartje zetten iig niet van mezelf, zoals jullie hebben kunnen lezen slaan mijn rijmpjes nergens op!
Ik eet trouwens vandaag weer zuurkool

En wanneer zijn er weer olliebollen te koop?
Meiden, duimen jullie voor Evince en mij dat wij ook een goede echo hebben? Ik moet al om 9 uur, gelukkig.. Ben best zenuwachtig opeens!

Voyager, wat een schrik met je ouders meid! Wat gaat er nu verder gebeuren? Operaties?

Lily, hier in de stad heb ik al oliebollen gesignaleerd! Ik was trouwens degene die nog niks gekocht had. Na morgen ga ik los!!

groetjes aan de rest!!!
Sorrry Lucia!!! Natuurlijk jij ook heel veel succes morgen hoor. Duim voor je dat alles goed is!

Esther; ook heel veel succes morgen!!

Marlee; hoe was het bij de verlosk?? Wen; fijn dat weer alles goed was!!!

Tot morgen xxx
LuciaBB en Evince veel succes morgen, onze hekkensluiters.

Ook tot morgen.

Groetjes.
Bedankt meiden!

Lucia, ik zal ook voor jou duimen!

Ik heb de echo om 10 uur, dus gelukkig ook vrij vroeg...

Daarvoor (van 8:45u tot 9:15u) is de afsrpaak bij de vk. Een dubbele deze keer omdat we het nog moeten hebben over mijn vorige zwangerschappen (toen woonden wij nog in een andere plaats en hadden dus een andere vk)

Dus dat is een leuk ochtendje met babydingen!!

Ik verheug mij er erg op, heb gelukkig nog geen last van zenuwen. Hopelijk blijft dat zo...

Kitty, ik ben totaal niet voor pijnbestrijding. Heb het bij mijn oudste ook zonder gedaan (moest ook wel, want ik beviel thuis)

Bij mijn tweede werd het natuurlijk een keizersnee en deze keer ws ook. Dus ja, dan de ruggeprik.

Leuk dat je naar Nederland komt volgende week, kom je dan speciaal iets doen? Jammer dat je je moeder gewoon moet ontlopen dan zeg...

Wen, wij weten inderdaad dat er sinds kort weer een zwangerschapsuitkering is voor zelfstandigen. Alleen is het bij ons geen optie om iemand in te huren, we hebben ons bedrijf gewoon in de woonkamer en ik zie het niet zitten om daar een vreemd iemand voor aan te nemen. En iemand bekend, ik zou niemand weten. Mijn zusje heeft haar eigen baan en zo iedereen verder eigenlijk ook.

Dus ws wordt het gewoon extra hard werken voor mijn man (in de ook nog eens een keer meest drukke periode van het jaar in deze business, dus echt goed uitgekiend hebben wij het niet nee)

Chili, 3 (wel donker bruine) boterhammen klinkt misschien als een beetje weinig, eet er 's morgens één, maar dit na een glas vergeperste sinaasappelsap, een flesje water en een glas roosvicee laxo.

Ik doe er ook een beetje veel beleg op, vind ik nou eenmaal erg lekker... En tussen de middag eet ik er 2. Maar tussendoor eet ik wel veel fruit en andere dingen met veel vezels, die zoek ik speciaal uit in de supermarkt.

Sinds kort eet ik ook elke dag een bakje met yoghurt met een lepel vezels van een potje van 'de tuinen' erin.

Heb wel het idee dat ik genoeg eet, zeker gezien hoeveel ik aangekomen ben al...

Maar wel lief dat je het zegt!

Voyager, jeetje zeg, allebei je ouders tegelijk nog wel! Dat is wel heftig hoor!

Ik hoop heel erg dat het allemaal mee valt!

Wanneer weten jullie meer?

Line, gefeliciteerd met jullie jongen én meisje! Leuk hoor!!

Jij hebt de rest van je zwangerschap gelukkig wel alle tijd om te genieten nu je je werk opgezegd hebt!

Lekker rustig ook dat je niet persé een bepaalde datum weer aan de slag moet...

Nou meiden, ik kruip er vroeg in, ben erg moe. Mijn jongste was ook ziek deze week, heb het idee dat ik er ook een beetje last van heb...

Tot morgen, ik zal zo snel mogelijk wat laten weten!

Groeten Esther
Lucia en Esther, ik duim heel hard voor jullie!

Esther, wat jammer dat het voor jullie net in de drukste periode valt. Misschien kun je rondvragen of familieleden of vrienden elk een dag of een halve dag in de week kunnen helpen? Moet het natuurlijk wel werk zijn dat je makkelijk kunt laten doen door een ander. Ik snap ook wel dat het niet prettig is om vreemden in de huiskamer te hebben als jij op de bank zwanger ligt te wezen of net bent bevallen maar jouw rust is natuurlijk ook heel belangrijk.

Wat dat betreft heb ik echt perfect 'gepland', kon niet beter. Maar je hebt het niet voor het zeggen hiermee jammer genoeg!
*breekt even in met vraag voor Wen*

Als eerste van harte gefeliciteerd met je goede echo natuurlijk. Nu was ik ff aan het lezen hier bij jullie (altijd interessant natuurlijk) en toen zag ik dat jij niet kreeg te horen (als je dat al zou willen) wat voor geslacht het kindje zou zijn? Nu is dus mijn vraag.........waar heb je die echo laten maken? Toevallig bij Vita? of ergens anders?

Heb nl volgende week donderdag de 20 weken echo (bij vita, heet het vita? volgens mij wel) en wil nl wel heeeeeel graag weten wie er in m'n buik groeit.

*breekt weer uit*
Ringel, als we het hadden willen weten (ik wilde wel, vriend niet) had ze het wel laten zien hoor! Zo barbaars was het nou ook weer niet Ze wilde alleen niet het geslacht opschrijven en meegeven in een envelopje. Dus het is live bekijken, of niet. Was bij Vita inderdaad! Overigens hoorde ik van de verloskundige vandaag dat ze meer klachten horen, niet altijd met naam, maar ik geloof dat het haar niet verbaasde toen ze de naam van de echoscopiste zag.

Maar als jullie het willen weten krijg je dat wel te horen hoor!

(als je de naam wil weten moet je maar even mailen, vivawen@live.nl)
hmmmmmmm klinkt niet heel erg aanlokkelijk om daar nog heen te gaan, maar ja, tzal wel moeten he (niks is verplicht natuurlijk) maar idd flauw dat ze het dan niet wil opschrijven en in een enveloppe wil doen. Nah ja.

iig bedankt voor antwoord.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven