Gezondheid alle pijlers

hormoonfactor

27-07-2015 08:35 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Zijn er hier mensen die ook last hebben van hun hormonenvast (vast wel)

Ik dus ook, ik verander tussen mijn eisprong en menstruatie van een lieve geduldige vrouw in een ongeduldige boze feeks! (Mijn arme kindjes en man)

Ben er nu een aantal keren voor naar de huisarts geweest net een spiraal en antidepressiva als gevolg. Die laatste heb ik maar 2 weken gebruikt, voelde me er niet goed bij, wil graag het probleem aanpakken en niet de symptomen.

Ben toen verder gaan zoeken en bij een trainer van de hormoonfactor terecht gekomen.

Na wat aanpassingen in mijn leven gaat het iets beter, maar denk dat het heel lang duurt voor het echt allemaal rustiger word.

Wie leeft er ook volgens de hormoonfactor?

En wie heeft er ook zo'n last van de hormonen en wat heb je er aan gedaan?

Zou het leuk vinden om ervaringen uit te wisselen!

Groetjes
quote:een trainer van de hormoonfactorIs dat een persoon of een programma?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ohh dat is Ralph Moorman boeken. Ik weet niet of het helpt
Jup hier nog zo iemand. Ik slik nu de pil 3 maanden door om het een beetje in de hand te houden maar soms blijf ik stemmings wisselingen houden. Wel een stuk minder extreem overigens. Maar ik word er ontzettend down van, ga alles zwart zien en barst om alles in janken uit. Heb er eigenlijk nooit hulp voor gezocht omdat ik altijd denk "mwoah zo erg. Is het niet" totdat het feest weer begint.
Ik weet niet of je dat met die Hormoonfactor moet willen. Het lijkt me onzin als ik het zo bekijk. Weggegooid geld.
Op zich Roelfien valt het wel mee denk ik. Ik heb me niet verdiept in het boek, maar het is toch eigenlijk zo gezond mogelijk eten en bepaalde producten minderen/uitsluiten? Daar ben je altijd bij gebaat.
quote:retrostar schreef op 27 juli 2015 @ 09:19:

[...]

Is dat een persoon of een programma?

Dat is een manier van eten en leven.

Ik merk zeker wel verschil sinds ik zo leef.

Zit lekkerder in mijn vel en mooi meegenomen, ben wat kilootjes kwijt!
quote:fleetfox schreef op 27 juli 2015 @ 09:44:

Op zich Roelfien valt het wel mee denk ik. Ik heb me niet verdiept in het boek, maar het is toch eigenlijk zo gezond mogelijk eten en bepaalde producten minderen/uitsluiten? Daar ben je altijd bij gebaat.Maar of TO daarmee van haar hormonenprobleem afkomt betwijfel ik. Het zou jammer zijn als ze er veel geld aan uitgeeft en met haar probleem blijft zitten.
Ik heb last van drakenkop PMS sinds ik gestopt ben met de pil vorig jaar november. Dat ging zo, ik had geen pil besteld en het was weekend. Dus besloot ik te wachten op mijn menstruatie en die kwam maar niet. Ik ben 40 en 20 jaar aan de pil geweest. Het duurde vier maanden voor ik weer ongesteld werd. En sindsdien verander ik in een zevenkoppige draak een volle week voor mijn menstruatie. Ik was weer begonnen met de pil maar kreeg toen ineens heel erge pijn in mijn longen waardoor ik tien minuten niet kon bewegen van de pijn. Ik rook. Dus weer gestopt. Nu reken ik uit wanneer ik PMS ga krijgen want ik word er extreem depressief en suicidaal van. En heel fijn, nu wordt mijn cyclus ineens korter dus vorige keer werd ik erdoor verrast. Ik heb alleen wat spullen stukgemaakt maar ik ben volgens mij nog nooit zo boos geweest in mijn leven. En ik vermijd de huisarts als de pest dus ik moet moed opbouwen en me na laten kijken. Dat is alleen nogal moeilijk omdat ik wat angstproblemen heb. Maar ik moet wat gaan doen.

Nog nooit gehoord van de hormoonfactor. Ik ga het lezen maar heb nu stinkende koppijn. Heel erge PMS kan gevaarlijk zijn, ik ken een verhaal van een jonge vrouw die zelfmoord pleegde om die reden. Dus het is echt belangrijk om naar een arts te stappen met dit soort klachten. Ik gebruik al flink wat medicatie maar ik neem aan dat er medicatie voor is dus daar ga ik naar vragen. Suicidale gevoelens kunnen je dan ineens overvallen, dat gebeurde mij dus ook. Ik heb daar al wat ervaring mee en kon ermee omgaan maar dat lukt niet iedereen, zeker als je dat nog nooit hebt meegemaakt is het heel gevaarlijk. Dus doe er iets aan, echt. Wel fijn dat je er een topic over opent want ik loop ook een tijdje nu met deze problemen dus ik hoop op tips en ervaringen. Ik wist niet dat hormonen zoveel invloed op je kunnen hebben. Mijn vriend snapt het gelukkig helemaal, hij kent me al heel lang en ziet dat ik mezelf dan gewoon niet ben. Knuffel voor alle PMS draken, ik weet hoe erg het kan zijn! Ik zonder mezelf ook af als het te erg word maar dat helpt ook niet echt natuurlijk.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Ik heb ook een poos gedacht dat "de hormoonfactor" het was....ben er van terug gekomen. Ik kijk nu veel meer naar de site van www.fitzonderfabels.nl moet zeggen dat iedere keer dat Guy Droog een discussie met Ralph wil de laatste het steeds af laat weten. Dat vond ik een enorme afknapper!
Wat voor spiraal heb je gekregen en heb je sindsdien nog last van je hormonen? Met een hormoonspiraal heb je een heel continue hormoonspiegel, kan haast niet dat je dan nog zulke hevige schommelingen ervaart.

Geldt dat verhaal van de hormoonfactor ook wel voor de vrouwelijke cyclus? Ik dacht altijd dat Moorman het vooral had over hormonen die betrekking hebben op de stofwisseling (schildklierhormonen, insuline, etc).
quote:ednaloy schreef op 27 juli 2015 @ 10:31:

Ik heb ook een poos gedacht dat "de hormoonfactor" het was....ben er van terug gekomen. Ik kijk nu veel meer naar de site van www.fitzonderfabels.nl moet zeggen dat iedere keer dat Guy Droog een discussie met Ralph wil de laatste het steeds af laat weten. Dat vond ik een enorme afknapper!

En wat houd dat fit zonder fabels in?

bij de hormoonfactor word er veel rekening gehouden met voeding waar hormonen in zitten of die de hormonen in de war brengen, is dat hier ook bij?
quote:123alba schreef op 27 juli 2015 @ 17:45:

Wat voor spiraal heb je gekregen en heb je sindsdien nog last van je hormonen? Met een hormoonspiraal heb je een heel continue hormoonspiegel, kan haast niet dat je dan nog zulke hevige schommelingen ervaart.

Geldt dat verhaal van de hormoonfactor ook wel voor de vrouwelijke cyclus? Ik dacht altijd dat Moorman het vooral had over hormonen die betrekking hebben op de stofwisseling (schildklierhormonen, insuline, etc).

Ik heb voor 2 jaar terug de mirena spiraal laten plaatsen, omdat die idd de hormoonspiegel wat meer continue zou houden, maar het hielp niks, bleef een draak:(

en

de hormoonfactor is op meerdere dingen gericht, waaronder ook PMS, waar ik dus last van heb. Mag ook geen voeding hebben waar hormonen in zitten of die het in de war kan brengen. Ik mag bijvoorbeeld ook geen soja of producten waar soja in zit.
Fit zonder Fabels zet vraag tekens bij de Hormoonfactor en ontkracht sommige beweringen. En wanneer ze dan een discussie aanvragen bij Ralph wil hij niet reageren. Duik maar eens in die site.
Is het niet allemaal hetzelfde. Geen suiker en bepaalde vetten, veel groente en fruit, veel bewegen en water drinken, matig met cafeïne en alcohol en vaak nog wat supplementen als extra vitamines en mineralen. De enige verschillen zijn wel of geen brood,soja,rood of witvlees. Volgens mij werkt nog altijd het beste dat je lekker veel ontspant en plezier hebt en dat heb je vooral door relaxed om te gaan met alles. Als je dag al begint met het afwegen van hoeveel havermout je mag dan ben je eigenlijk al niet meer relaxed.
Hahahaa...Waterplant...daar zit wat in....mar ik ben het maar gedeeltelijk met je eens. Ik werd toen erg aangetrokken door de hormoonfactor omdat ik wilde afvallen.

Natuurlijk ben ik nog steeds voor gezond...iedereen kan bedenken dat groenten en fruit gezond is en veel suiker slecht. Ik doe nu al een jaar of 4 dagelijks een groentenfruit smoothie en voel me daar lekker bij.

Maar zelfs in mijn "gezonde fase"kwam ik aan. En toen ontdekte ik dus de site "fit zonder fabels" en daar gaat het vooral om balans.

Af en toe iets "slechts"kan geen kwaad. Maar vaak hebben wij geen grenzen.

En ja ik heb nu een doel....ik track idd mijn voeding en ben dus een miep die in de ochtend haar havermout afweegt. Maar voel me er super relaxed bij. Tis maar net wat je instelling is. Ik houd niet van wijn of bier dus heb ook geen moeite dat te laten staan. En al mijn cheats passen in mijn dagelijkse cal.

Ik heb er nog nooit zo strak uitgezien en ga door. Voel me goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven