Mei 2009

27-08-2008 17:10 279 berichten
Alle reacties Link kopieren
nick leeftijd kindje BVD afspraken bijzonderheden ainoa 29 1 26.04.09 03.09 1e echo americanpie 25 1 02.05.09 16.09 VK chicaa ... 2 ... foxymama ... 2 10.05.09 helemi 32 1 06.05.09 kaatje_82 29 1 26.04.09 lushi 27 1 01.05.09 16.09 VK MissFine ... 1 10/9 echo @ ZH LEO operatie, Clomid MissV 29 3 01.05.09 Suzzel 26 1 Ukkepuck 31 2 02.05.09 25.09 VK visje1 30 2 07.05.09
ha, gelukkig, iemand die n beetje in de buurt van mij is uitgerekend...

Hoewel, 17e is dus volgens 28 dgn cyvclus, en dan wordt uitgegaan van eisprong dag 14. als ie echt dag 7 was ben je dus ook 7 dagen eerder uitgerekend., de 10e.

Toch?
Hallo allemaal, wat een lekkere dag vandaag he!

Nieuw- zwangeren, gefeliciteerd en welkom!!

@doggie, ik heb ook mega zere borsten, kan niet eens meer op mijn buik slapen. Maar goed dat is mijn enige kwaal dus mag in mijn handjes wrijven! Ik heb verder wel al echt een buikje gekregen, moet gewoon (zelfs op mijn werk een beetje ongemerkt) de knopen van mijn broek open laten

Ik kreeg vandaag een 'welkomstbrief' van de VK, met allemaal info over het al dan niet laten doen van prenataal onderzoek. Gaan jullie dat doen? Wij hebben er nu voor gekozen het niet te doen.

Ik ga morgenavond naar Lionel Richie, zal mijn baby-in-wording daar iets van merken denken jullie? Kaartjes al een eeuwigheid geleden gekocht dus ga wel, ga gewoon een kilometer van de boxen af staan maar voel me er niet helemaal relaxed onder.

Fijne avond!
ja twinkel, dat lijkt mij ook. Ik heb trouwens ook last van mijn onderrug. Maar ja, wil ook allemaal veel te veel doen denk ik.

Anastacia, moeilijk he om je ergens op te richten. Ik kan me niet echt concentreren op werk of zo. Veel te spannend allemaal.

Doggie, hoe gaat het vandaag. Hopelijk geen krampen meer.

Helimi gelukkig dat het bij jou weer wat beter gaat. Anders is het nog wel een hele lange weg te gaan inderdaad.

Had zojuist moeders voor moeders op bezoek. Ze waren blij met de vroege aanmelding en kan in totaal 11 weken meedoen. Vind het wel bijzonder dat ik dat zo kan doen. Als niemand het deed had ik ook niet zwanger kunnen zijn.
Hallo allemaal,

Ik ben een paar dagen computerloos geweest, dus vandaar even geen reactie van mijn kant. Maar nu even (nou ja, even.... ik was wel een tijdje bezig) alles doorgelezen.

Allereerst gefeliciteerd voor de nieuwe zwangeren! Leuk joh, we krijgen een grote groep.

Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap meegedaan met moeders voor moeders, maar ze komen het bij ons niet ophalen. Ik heb 't toen zelf weggebracht, maar dat is nogal een gedoe. Het was in een andere stad en kon alleen op vrijdag en dan tussen een bepaalde tijd. Niet handig als je weg wilt e.d. En ik zie het nu dus ook niet zo zitten. Heb dan ook maar besloten het deze keer niet te doen.

Hier ook MISSELIJK. Bah. 's Morgens eten is lastig, maar moet wel want ik fiets altijd naar mijn werk en dat is 14 km. enkele reis en met een lege maag is dat helemaal geen succes. Overdag heb ik vervolgens nergens last van als ik maar steeds op tijd wat eet en dan... na het avondeten gaat het mis. Misselijk. Nou ja, om 21 uur vallen de luiken bij mij toch dicht, dus kruip ik lekker in mijn bedje.

@americanpie: mijn buik zet 's middags ook al op. Als ik naar huis fiets, moet m'n broeksknoop ook open hahaha! Dat belooft wat. Alhoewel, ik moest in mijn vorige zwangerschap ook al bij 10 weken een positiebroek kopen, terwijl ik in kilo's in de hele zwangerschap maar 11 kilo (nou ja, maar...) aangekomen ben.

Groetjes en de volgende keer hoop ik weer een wat socialere post te doen!

Uk
Ik lees dat iedereen onzeker is. Zo graag zou ik een kijkje in mijn buik nemen om te kijken of alles goed gaat. Of een sprong in de tijd...

29 september pas een afspraak met de VK en dan krijg ik geen echo. Daarna moet je hier een aparte afspraak bij een echobureau maken. Dat wordt nog een eeuwigheid!!!

Ook ik heb erg weinig last van kwalen, dat maakt het nog onzekerder allemaal...

Maar goed, nogsteeds geen bloed en krampen, hoop er dus maar het beste van! (klinkt wel erg negatief, heb wel een positief gevoel maar ook veel zorgen.)

Ben ook zo benieuwd wanneer ik ben uitgerekend. Ik lees dat nog niet iedereen daar zeker van is. Dat zullen we bij de termijn echo dan wel zeker te horen krijgen. Ik denk zelf ergens tussen 5 en 10 mei. ben de 8e jarig dus wie weet een mooi verjaarscadeau. (al krijg je ze niet echt cadeau...)

Wat was het heerlijk vandaag! Samen met zoon naar de speeltuin geweest en lekker in de tuin met zand en water gespeeld. Super!

Tijdens zijn slaap vanmidddag wilde ik eigenlijk voor mij theorie gaan leren (ben bezig met rijlessen) maar de luiken vielen dicht en zoon maakte me om 3 uur weer wakker!

Hebben jullie nog van het heerlijke weer kunnen genieten?

Zo, nu maar weer languit op de bank wat ben toch best wel weer moe...

Zal wat beter mijn best doe om iedereen te leren kennen

Wordt anders wel erg ego zo...

Alvast trusten allemaal!
Hallo allemaal,

Tjee nu al broeken die los moeten, hahaha.... Leuk hoor! Ik doe s'avonds wel vaak een joggingbroek aan omdat dat idd lekkerder zit.

Ukkepuck, als eerste, 14 km fietsen enkele reis, wow zeg!! Dat deed ik alleen als puber. Wat goed, wat zal jij een conditie hebben. Wel lastig als je dan in de morgen te misselijk bent om te eten. Misschien eten op de fiets?

Suzzel. goed zeg dat je mee doet met Moeders voor Moeders, heb net op het andere forum uitgelegd waarom ik me pas na de echo aanmeld.

AmericanPie, idd niet meer slapen op je buik, jammer he?? Maar je hebt gelijk, als dit het enige is!

Heb vandaag besloten om de knop om te zetten en alleen nog maar te genieten van het feit dat ik zwanger ben. Als het over 2 weken niet goed blijkt te zijn, is het tijd genoeg om verdrietig te zijn. Zooo, nieuwe instelling!!
Is het gisteren mooi weer moet ik werken, ben ik vandaag vrij is het weer drama . We gaan zo dan maar even zwemmen.

Americanpie, concerten of iets dergelijks kan je echt allemaal blijven doen hoor. Of het dan al iets mee krijgt weet ik niet maar wel als je al verder in de zwangerschap bent. Ik ben 2 jaar geleden naar Rosso geweest met Marco zelf en was toen 10 maanden zwanger. Je voelt dan de hele tijd je kindje bewegen, een hele aparte ervaring. Onze zoon vind muziek nu ook helemaal geweldig, eigenlijk vanaf het begin (misschien dus kan je ze nog iets meegeven ook)

Verder herken ik alle verhalen wel van misselijk/niet misselijk, moe/niet moe zou het nog wel goed zijn??? Ben dan zelf niet misselijk (ook bij mijn 1ste zwangerschap niet) maar maak me al druk als ik de ene dag niet zo moe ben als de andere.

Je maakt jezelf ook helemaal gek . We krijgen waarschijnlijk allemaal pas rust als we een goede echo hebben gehad. Dus toch nog even afwachten.

Fijne dag allemaal
Hoi allemaal eindelijk heb ik weer tijd om wat te schrijven

@ Americanpie, ik heb over 3 weken een gesprek waar ze alle ins en out over prenataal onderzoek gaan uitleggen. Ik weet nog niet of ik het ga doen, hangt er ook een beetje vanaf wat de voor- en nadelen zijn.

@ foxymama, ik herken die onzekerheid heel erg. Ik ben gewoon bang dat het niet goed gaat, ondanks dat ik al een goede echo heb gehad, en er dinsdag weer een krijg. Maar toch, volgens mij gaat het pas over als ik het kindje voel bewegen.

@ doggie, knap hoor, dat je de knop kan omzetten.

En mijn buik begint ook al een beetje op te zwellen. Ik weet alleen niet of het komt door zwangerschap of door al die lucht in mijn darmen. Ik heb er af en toe flinke krampen van.

<klaagmode aan> Verder heb ik last van alles waar je maar last van kan hebben: misselijk (al is het vandaag wel heel erg), 's avonds heel erg moe, pijnlijke borsten. Ik ben wel echt zwanger zo maar soms zie ik het echt even niet meer zitten. (zoals vanmorgen dus) <klaagmode uit>

Vanavond komt iemand van moeders voor moeders op bezoek. Ben benieuwd….
Goedemorgen,

Lushi, die onzekerheid blijft nog wel even ondanks je echo. Gaat vanzelf over denk ik. Succes met de dame van Moeders van Moeders!

Zelf heb ik sinds gisteravond dus geen pijn meer in mijn borsten, heb dus lekker op mijn buik geslapen en ondanks dat ik de knop heb omgegooid, blijkt dat dus niet in je onderbewuste zo te zijn. In mijn dromen was het niet goed en kreeg ik de "boodschap" dat het vannacht gestopt was met groeien. Nu is het weer dag en probeer ik me daar niets van aan te trekken.

Fijne dag allemaal!!
hai,

nou, mijn goede gevoel is wel verdwenen. ik hebsinds gisterenavond licht bloedverlies. Nu heb ik dat de eerste 2 maanden van mijn eerste zwangerschap ook gehad, en heb ik toen toch een gezond mannetje gekregen. Maar ik heb t idee datt nu wat erger is. tnminste, was. Ik zag vanochtend n paar donker bloedvlekken. Maar nu is t al een paar uur lang niet meer dan n kelin beetje rozig slijm.

Nou ja, afwachten maar, en heeel vaak naar t toilet rennen om te checken....
Oh, twinkel, wat naar nou!!

Ik hoop zo voor je dat het helemaal niets is. Kun je je verloskundige niet bellen? Misschien kunnen ze vast een echo maken?

Heel veel sterkte!!!!
ik denk niet dat dat zin heeft. bij mijn vorige zwangerschap heb ik dat wel gedaan, en t antwoord was dat ik me pas zorgen hoefde te maken (en langs kon komen) bij meer dan een halve maandverband vol bloed. zoveel is t lang niet.

ik probeer maar rustig af te wachten, er is toch niks aan te doen....
Pfff, twinkel, klote!

Hoop dat alles goed zit!
Twinkel Denk aan je
sinds vanochtend vroeg heb ik eigenlijkgeen druppels bloed meer verloren. alleen wat rozig /bruinig slijm. (sorry hoor, beetje vies) dat ziet er precies zo uit als toen ik zwanger was van zoon. Ik krijg dus weer n beetje hoop...
Misschien was het nog innestelingsbloed?? Fijn dat je weer hoop krijgt!
Durf ik het? Durf ik het niet? Nou ik doe t toch, hier komt ie: ook ik ben zwanger en het kindje komt hopelijk in mei! Woei! Ik vind het heel spannend om op te schrijven, heb het gevoel dat ik dan ongeluk over me afroep ofzo. Klinkt misschien wat hysterisch maar ik heb in aug een miskraam gehad. Ik ben meteen daarna weer zwanger geraakt, waar ik superblij mee ben, maar man, wat vind ik het spannend. Ik heb vanwege die miskraam al een echo gehad maar dat was te vroeg, toen was er alleen te zien dat het nestje gebouwd werd. Volgende week donderdag ga ik weer en moet er een hartje te zien zijn. Wat gaan die dagen langzaam!!!!!
Twinkel, wat shit zeg! Gelukkig is het nu al iets minder, hoop echt dat het niets was!

Schlikje, welkom! Spannend allemaal he, kan me voorstellen dat het nog onrustiger is als je pas geleden een miskraam hebt gehad. Hopelijk gaat het dit keer goed! Voordeel is wel dat je nu al snel een echo krijgt!

Visje, thanks voor de geruststelling. Ik heb dat boek van Mariel Croon waarin ten strengste wordt afgeraden om naar een popconcert te gaan tijdens de zwangerschap dus kreeg een beetje de kriebels. Maar dat wordt dus lekker dancing on the cealing vanavond! Maarre, was jij met Marco 10 maanden zwanger??

Lushi, kop op!! Succes vanavond met MvM!

Groetjes
Wat vind ik het fijn om jullie belevenissen en ervaringen te lezen. Wat beroerd dat een aantal van jullie zo misselijk is. Heb ik helemaal geen last van. Wel heb ik verschrikkelijk veel trek in rood gebakken biefstukken en carpaccio. Tja, en die mogen natuurlijk even niet. Gek dat ik er nu zo'n zin in heb, ik ben helemaal niet zo vleesfanaat.

Daarnaast wel zere borsten en moe. Die borsten is echt even wennen. Moest gisteren voor het eerst in mijn leven een bh met C-cup aanschaffen. Kon me niet voorstellen dat ie zou passen, maar jawel hoor. T is zelfs krap aan. Oef. Waar gaat dat heen?
quote:americanpie schreef op 10 september 2008 @ 13:49:

Visje, thanks voor de geruststelling. Ik heb dat boek van Mariel Croon waarin ten strengste wordt afgeraden om naar een popconcert te gaan tijdens de zwangerschap dus kreeg een beetje de kriebels. Maar dat wordt dus lekker dancing on the cealing vanavond! Maarre, was jij met Marco 10 maanden zwanger??

Het concert was toen in oktober/november 2006 en ik was voor 28 dec uitgerekend. Helemaal geweldig, ben toen met mijn moeder gegaan, heb je altijd iemand bij je die al een x een bevalling heeft gedaan. Had al heel spontaan kaartjes gekocht voor vrienden in Amstel Live voor eind januari 2007. Maar zoon lief bedacht dat hij wilde blijven zitten tot 15!! januari. Dus die kaartjes heb ik uiteindelijk door kunnen verkopen.

Dus laat je niet teveel afleiden met al die boekjes, ik heb er namelijk nog nooit van gehoord dat het dan afgeraden word. Voor hetzelfde geld weet je dan niets eens dat je zwanger bent. Ook nu heb ik weer kaartjes voor Marco in het Gelredome, ben dan 15 weken, benieuwd of ik dan het kindje weer voel bewegen (vorige keer namelijk al wel met 15 wk)

Hier zijn we net wakker van een dutje van een uur of 3! Heerlijk....

Watertje, dat trek in dingen die je niet mag herken ik wel. Vooral een biefstukje en leverpastei. De biefstuk bak ik nu gewoon door.....smullen.
Goh Twinkel...wat onwijs klote zeg. Ja wat je zelf al zegt....het kan vanalles zijn en omdat je het bij je eerste zwangerschap ook had hoeft het natuurlijk niets te betekenen.....maar ja ook al weet je dat allemaal dan wordt je ongerustheid er niet minder op. Ik zal voor je duimen.

Schlikje...onwijs gefeliciteerd......!!!! Jeetje,,,meteen alweer zwanger....wel fijn hoor....!!!

Hier gaat het redelijk. Hoe hard ik aan het zeggen was ik heb niet zo'n last van misselijkheid zo misselijk was ik gisteren. Echt van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat.....Nu vandaag gaat het wel iets beter. Daarbij heb ik gewoon bijna geen energie om maar iets te doen. Wordt daar eigenlijk het gekste van omdat ik onwijs druk ben met school. Krijg het alleen maar niet voor elkaar en dat maakt me heel onrustig.

Nou ik ga maar even een middagdutje doen en vanavond weer even verder proberen te gaan aan de studie!!

Succes iedereen voor de rest.......

Groetjes Helemi
popconcert afraden? lijkt me onzin. gewoon doen wat goed voelt. Ik heb geloof ik ff gemist wanneer je wil gaan, maar de komende 3 a 4 mnd lijkt t me sowieso geen probleem.

Ik vond t later in de zwangerschap niet meer zo prettig. Baby gaat dan goed horen, en bij harde geluiden voelde ik m onrustig worden, en dat vond ik niet prettig. Zelfs beetje drukke films in de bios deed ik na een maand of 6 niet meer.

Maar dat is heel persoonlijk, doe gewoon wat goed voelt!
oh haha, mosterd, zie nu dat je inmiddels geweest bent. je baby kan nog lang niet horen,dus ik zou me geen zorgen maken. (ben trouwens zelf vorige week naar Madonna geweest. Was Cool!!)

ik heb al n paar dagen last van namiddag-en-avond misselijkheid. bleh.
Twinkel: , ik hoop dat het niks is!

schlikje: welkom, leuk dat je meepraat!
Hey dames, kan er nog eentje bij? Ik ben Fien1, 35 jaar en nu 5 weken en 2 dagen zwanger van mijn eerste kindje. Volgens internet zou ik rond 12 mei bevallen. Op 1 oktober ga ik voor de eerste keer naar de gyn, daar zal ik waarschijnlijk meer zekerheid over de datum krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven