En wat eten we vandaag?

21-07-2007 20:50 5194 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!

anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 16-08-2007 10:41
Reden: Invoegen afbeeldingen.
% gewijzigd
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Portie chili con carne uit de vriezer gehaald om op te warmen. Niks erbij, gewoon alleen de chili.
quote:Morrie schreef op 09 september 2008 @ 13:22:

Vanavond:

Maiskolf

Krabsalade met sinaasappelpartjes

Gebakken aardappels van een restje aardappels van gisteren

Griekse yoghurt met honing en walnoten

Plannen gewijzigd: we gaan uit eten.

Dus dit menu verhuisd naar morgen.

Twijfelmeid, ze waren erg lekker. Ze zijn stukken lekkerder dan de voorgesneden snijbonen uit de supermarkt iig. En bij jou?
Ja, ze waren erg lekker! Mijn moeder had ze flink gezouten, ik was even bang dat ze te zout zouden zijn, maar helemaal niet.

Ik koop ze nooit in de winkel, dus geen idee hoe ze daar smaken...maar vers is altijd beter!
Gisteren ravioli gevuld met kaas en een tomaten-gehaktsaus, vandaag een lekker biefstukje met gebakken aardappeltjes en sla met honingmosterddressing.
Soepje met zoete aardappel, venkel, prei, zalm, dille en een klodder biogardeyoghurt. Toe een bakje gesneden mango.
Eet weer alleen, dus weer iets simpels gemaakt: tortilla gevuld met gebakken champignons, cherrytomaatjes, paar spekjes en kaas.
quote:yette schreef op 09 september 2008 @ 12:32:

[...]

Geroosterde kikkererwten? Vertel!

Das echt supersimpel:

neem een blik kikkererwten, laat ze uitlekken, roer er wat zout en een eetlepel kokosolie door, zet een uurtje in de oven op 180 graden en klaar. Ik vond het erg lekker. Het recept is overigens

hier te vinden.
pappa al pomodoro van Jamie Oliver met een stokbroodje

(recept zie bij retourvoertopper)
Everytime you make a typo, the errorists win.
Boebele, nu je toch met recepten aan het strooien bent, dat soepje van vandaag klinkt ook erg goed....
Ok, ik zal hem even voor je uitschrijven:

ingredienten voor 2 personen:

2 zalmfilets à 150 gram

2 venkelknollen

1 prei

1 kleine zoete aardappel

600 ml visbouillon

paar takjes verse dille

2 el extra vierge olijfolie

1 citroen

75 ml witte wijn

snufje zwarte peper

2 el dikke biogardeyoghurt

Verwijder de huid van de zalm (of vraag de visboer dit te doen) en snijd hem in grote brokken. Marineer de zalm in het sap van 1 citroen met zwarte peper. Was ondertussen de venkel en de prei en snijd deze in dunne reepjes. Schil de zoete aardappel, snijd hem in vieren en hak hem fijn in de keukenmachine, of rasp hem met de hand. Verhit in een ruime pan op matig vuur 2 eetl. extra vierge olijfolie en laat daarin de prei en venkel in 5 minuten zacht worden. Voeg er de versnipperde zoete aardappel samen met de witte wijn aan toe. Laat de wijn een paar tellen koken totdat de alcohol verdampt is en giet dan de visbouillon in de pan. Roer het geheel vervolgens goed door en laat 20 minuten pruttelen. Dan pas gaan de zalm en verse dille erbij. Laat het geheel nog 5 minuten garen. Strooi naar smaak zwarte peper en zout in de pan. Doe in elke soepkom of diep bord een eetl. yoghurt en schep daar de soep overheen. Eet er eventueel vers roggebrood bij (doe ik niet want ik heb aan de soep genoeg).

Zo.
Sperzieboontjes met tempeh, taugé en zilvervliesrijst.

Apart spul dat tempeh!
Bij een supergoeie en goedkope pizzeria in Haarlem gegeten.

Ik had een pizza geitenkaas, spekjes en rucola
Vanavond maak ik thaise gewokte zalm met shii-take paddestoelen en mihoen klaar.
quote:AgentL schreef op 10 september 2008 @ 00:25:

Bij een supergoeie en goedkope pizzeria in Haarlem gegeten.

Ik had een pizza geitenkaas, spekjes en rucola Age, ik had laatst een pizza gegeten bij de bieb in amsterdam. Wat je er ook op wilde, voor maar 7,95, lekkere houtovenpizza. En groot!!!!!! Nog nooit zo'n grote pizza gezien. Kreeg voor de helft die ik niet op kon een doggybag hihihi. Maar prachtig uitzicht over heel amsterdam en lekker eten. Alleen teveel. 2 andere vriendinnen hadden een wokschotel, leek wel een portie voor 3 personen. Zelf had ik zalm willen hebben maar die was helaas op. Maar als je goedkoop en lekker wat wilt eten is het leuk.
Dank je Boebele, die ga ik zeker eens proberen!

Hier vanavond weer eens pasta met knoflooktomaten met geitenkaas uit de oven.

Ga nu naar de toko fietsen voor o.a. roti's, muntsiroop (hoop dat ze dat hebben), kousenband en tempé en lekker veel soorten bamisoep en bapao voor de lunch straks.
zelfgemaakte pizza
Vanavond eten wij worteltjes met wedges en kabeljouw.
...
rode biet (die echt nodig op moet...) met ik denk gebakken aardappeltjes en een hawaiburger. Toe stukje meloen (dat moet ook nodig op...)
Zuurkool-Hawaï ovenschotel.

Als toetje Grapefruitmousse van AH.
Thnx Boebele, genoteerd!

Ik eet vanavond weeeer alleen (saai he, 3 avonden op rij) dus ga weer voor lekker makkelijk: bloemkool met aardappelpuree en vis uit de oven.
quote:yette schreef op 10 september 2008 @ 10:41:

Dank je Boebele, die ga ik zeker eens proberen!

Hier vanavond weer eens pasta met knoflooktomaten met geitenkaas uit de oven.

Ga nu naar de toko fietsen voor o.a. roti's, muntsiroop (hoop dat ze dat hebben), kousenband en tempé en lekker veel soorten bamisoep en bapao voor de lunch straks.Hey Yette, wat doe jij zoal met tempé? Of heeft iemand anders lekkere ideetjes?
Ik maak vanavond pasta met een saus van tomaten, knoflook, ui, aubergine, mozarella en basilicum. Parmezaanse kaas eroverheen.

Daarbij een salade met krulsla, geroosterde paprika's, tomaten, geitenkaas, honing en walnoten. En stokbrood.

Veel kaas dus..
Gister een eenvoudig gerecht, noodels en daar babi pangangsaus doorheen, gemengd met kipfiletstukjes, champignons en sperzieboontjes.

Vanavond weet ik het nog niet. Een salade of een pasta. Nog even denken waar ik trek in heb.
Griekse salade, rucola, aardappelen uit de oven, stukje vis.
Even de vriezer opengetrokken want die moet leeg. We eten dus speklapjes én een restje rundvlees uit de vriezer. Erbij witlof met kaassaus en aardappels. Zo maar eens beginnen, heb geen zin om te koken....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven