Hartoperatie wel/niet/wel/niet word er gek van!

19-07-2015 07:50 1174 berichten
Alle reacties Link kopieren
We weten al 3 jaar dat deze operatie komt. Zoon (3) heeft de eerste 3 maanden 3 openhartoperaties gehad en toen onder andere een kunstklep gekregen die niet meegroeit. Vlak na plaatsing had hij al vernauwingen en uiteindelijk hebben ze dat 3 jaar kunnen rekken.

En in mei na de tweede mislukte hartkatheterisatie was het moment dat ze zeiden dat ze de openhartoperatie gingen plannen.. We mochten eerst nog 3,5 week op onze geplande vakantie en gelijk de dag erna hadden we een gesprek met de kinderhartchirurg, een paar dagen later de CT scan en weer een paar dagen later stond de operatie gepland. Die moest toen gecanceld worden omdat zoon te verkouden was.

Donderdag hoorden we dat de operatie opnieuw ingepland was voor maandag en vrijdag zijn we de hele dag in het ziekenhuis geweest voor vooronderzoeken en gesprekken. Einde dag kregen we groen licht en vanavond zouden we dan terug moeten komen. Gisteravond werden we afgebeld. Er is een kindje dat meer spoed heeft.

Logisch natuurlijk. Maar nu weten we weer niks. We zien natuurlijk erg tegen de operatie en hadden ons opgeladen. Alles geregeld want een van ons gaat naast zoon slapen - dat mag tegenwoordig ook op de IC gelukkig - en de ander in het Ronald McDonaldhuis. Beide met werk geregeld enzo.

En nu dus weer onzekerheid. En hopen dat zoon niet weer ziek/verkouden wordt want er heerst van alles. Zoon is deze week thuis van de crèche dus dat scheelt hopelijk en dan maar niet teveel kleine kinderen opzoeken denk ik dan maar.

Wel lekker om het even van me af te schrijven!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Pfff... Ik was best relaxt maar naarmate de tijd verstrijkt word ik met de minuut zenuwachtiger. Begin van de middag verwachtte de chirurg klaar te zijn. Het is al bijna geen begin van de middag meer.... Slopend dit!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Waarschijnlijk zijn ze ook iets later begonnen, het duurt haast altijd langer dan verwacht. Probeer er vertrouwen in te hebben. Wachten is slopend, dat is ook zo.
Ik heb al iets meer vertrouwen. De chirurg komt net binnen en gaat zitten lunchen in de kantine.
Maar hebben jullie ondertijd niets gehoord?

Erg hoor dat wachten.
Vervelend dat je zo lang moet wachten, hoop dat jullie nu snel aan de beurt zijn. Is hij al klaar met de lunch?
We zijn inmiddels bij hem. Hij is stabiel so far en de operatie is goed gegaan.

Momenteel wordt hij nog in slaap gehouden totdat de beademing eraf mag.
Wat fijn dat het achter de rug is en dat je zoon stabiel is!
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Fijn hoor. Houden zo!
Wat fijn! Weer een belangrijke stap achter de rug.
Het is zoals het is
Wat een goed nieuws!! Sterkte de komende dagen en weken.
Fijn dat het achter de rug is nu, hopelijk mag hij snel van de beademing af en kan hij rustig wakker worden. Of is hij dat inmiddels al? Dat zou nog mooier zijn natuurlijk.
He fijn hoor! Goed bericht dus! Nou heel erg veel sterkte voor de komende periode!!! Hou je ons op de hoogte?
Fijn om te horen. Veel sterkte de aankomende tijd
Toch iets te vroeg gejuicht. Na een heel stabiel eerste uur begon zijn bloeddruk te zakken en dat hebben ze nog steeds niet onder controle. Vandaag en waarschijnlijk ook morgen nog niet van de beademing en blijft onze kleine man slapen. Ik heb het er erg moeilijk mee. En zooooo moe. Ga proberen nu wat te slapen.
Sterkte!hoop dat je toch een beetje kunt slapen.
Ik hoop dat het je lukt om te slapen. Anders morgen wat slaappiletjes vragen bij de huisarts? Dat kan helpen om toe te geven aan je vermoeidheid.

Ik hoop dat ze je zoontje snel weer stabiel weten te krijgen!

Slaap lekker...
Heel veel sterkte gewenst. Ik hoop bijna voor je dat je zo moe bent, dat je als een blok in slaap valt.
Hopen op een rustige nacht.
Sterkte! Ik hoop dat jullie een beetje kunnen slapen en jullie zoon een goede nacht heeft.
Ik zit in het Rmcd huis en werd net wakker en realiseerde me dat mijn man niet is gekomen om 24u dus net even gebeld en het gaat eigenlijk helemaal niet goed met hem. Artsen proberen zijn hartslag en bloeddruk stabiel te krijgen en dat blijft een probleem. Ze zijn hem aan het koelen me ice packs. En eigenlijk weten ze het niet.

Man zegt het enige dat ik kan doen is rust pakken zodat ik hem straks kan aflossen. Maar ik heb een enorme paniekaanval hier. Kan niet stoppen met shaken. En kan zeker niet meer slapen nu.
Zoon is met spoed teruggebracht naar de OK. Misschien een bloeding. Eigenlijk weten ze het niet. Ik ben heel erg bang dat we hem gaan verliezen. Het ziet er niet goed uit.
Oh boannan, wat erg... Ongelooflijk veel sterkte gewenst!!
O nee, Boannan... Heel veel sterkte, ik duim voor jullie.
quote:boannan schreef op 31 juli 2015 @ 05:02:

Zoon is met spoed teruggebracht naar de OK. Misschien een bloeding. Eigenlijk weten ze het niet. Ik ben heel erg bang dat we hem gaan verliezen. Het ziet er niet goed uit.

Heel veel sterkte gewenst!
Lieve boannan, hoe is het nu..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven