help!! vraagje!

02-07-2015 01:56 460 berichten
Alle reacties Link kopieren
! - ..
anoniem_240061 wijzigde dit bericht op 09-08-2015 23:39
Reden: onbelangerijk
% gewijzigd
Hij is niet de enige die mag bepalen wat er gebeurt. Straks bepaalt hij alles. Zegt hij ook waarom zijn keus beter is?

Hij zegt zonder met jou te overleggen tegen jouw ouders dat je zwanger bent.

Hij zegt dat het kind moet komen en dan gebeurt het.

Ik vind dat niet liefdevol.

Kun je nog eens appen met je begeleider. Omdat jij en hij iets anders willen. Omdat hij de baas speelt. Jij hem niet tegenhoudt.

Ik snap heel goed dat je je vriend niet kwijt wil, want dan heb je niemand. Misschien is dat beter dan nu. Misschien niet. Maar in jullie relatie zijn twee mensen, en jouw mening lijkt nu niet te tellen. Dat is een dictatuur. Dat is geen relatie.
Ben je bang dat je vriend weggaat als je het kindje niet houdt?
quote:Madderijn schreef op 02 augustus 2015 @ 06:39:

Hij is niet de enige die mag bepalen wat er gebeurt. Straks bepaalt hij alles. Zegt hij ook waarom zijn keus beter is?

Hij zegt zonder met jou te overleggen tegen jouw ouders dat je zwanger bent.

Hij zegt dat het kind moet komen en dan gebeurt het.

Ik vind dat niet liefdevol.

Kun je nog eens appen met je begeleider. Omdat jij en hij iets anders willen. Omdat hij de baas speelt. Jij hem niet tegenhoudt.

Ik snap heel goed dat je je vriend niet kwijt wil, want dan heb je niemand. Misschien is dat beter dan nu. Misschien niet. Maar in jullie relatie zijn twee mensen, en jouw mening lijkt nu niet te tellen. Dat is een dictatuur. Dat is geen relatie.hij luistert wel naar mijn mening maar omdat ik heb gezegd dat ik et ook wil houden vind ik et gewoon eng, maar ik weet zeker dat ik et niet wil
Kan je je begeleider appen dat je er graag met haar over zou praten?
Ja dat kan wel, maar toen ik dit topic opende was echt bang dat ik zwanger zou zijn en wist niet wat ik moest doen en toen kreeg ik advies en tips. Nu blijk ik zwanger en krijg weer allemaal advies en tips en ik vind et echt heel erg lief van jullie.

maar et blijft een soort van struikel blok.. Want ik weet wel wat ik wil of ik denk et te weten maar ik kan niet alleen maar rekening met me zelf houden
Natuurlijk kun je wel alleen rekening met jezelf houden! Jouw lijf en jij wilt het kindje niet. Er is al eerder aangegeven dat als je vriend je hierin steunt dat er een stevige basis is om later alsnog aan kinderen te beginnen. Op dit moment heb je het kind (behalve liefde) verrekte weinig te bieden.

En als het dadelijk tegenvalt is je vriend weg en zit jij met een kind wat je diep van binnen niet wilt. Nu kun je nog kiezen voor een overtijdbehandeling met een pilletje. Straks zijn er grotere ingrepen nodig om je zwangerschap af te breken.
Ja maar als nog, ik kan wel dood leuk zeggen ja ik wil het nie maar hij heefd daar ook nog wat over te zeggen en dat is het waar ik mee zit
Baas in eigen buik zoals ze zeggen meid jij bent uiteindelijk de enige die er wat over te zeggen heeft het is jouw lijf. Leg hem uit dat je er niet klaar voor bent en misschien later (met hem) aan kindjes wil beginnen als je er wel klaar voor bent. Sterk in je schoenen staan en hem daarin niet over je heen laten lopen. Wat jij wil weegt in deze situatie zwaarder dan wat je vriend wil.

Nogmaals: praat er met hem over zeg hem dat je het echt niet wilt en laat je niet ompraten.
Jou lichaam, jou buik. Jij bepaalt! Niet hij! Jij bent degene die het 9 maanden zou moeten dragen, jij bent degene die moet bevallen en als hij bij je weggaat dan ben jij degene die er voor moet zorgen. Jij beslist dus ook of jij dit in jou lichaam wil! En aangezien je het niet wil heeft hij dat te accepteren!!
Vandaag is de mooiste dag.
quote:kartonnendoos schreef op 02 augustus 2015 @ 12:14:

Jou lichaam, jou buik. Jij bepaalt! Niet hij! Jij bent degene die het 9 maanden zou moeten dragen, jij bent degene die moet bevallen en als hij bij je weggaat dan ben jij degene die er voor moet zorgen. Jij beslist dus ook of jij dit in jou lichaam wil! En aangezien je het niet wil heeft hij dat te accepteren!!Precies!
Je hebt een veto recht. Als jij niet wil gaat het niet door.
Jullie hebben gelijk dankje
Nou 'alleen nog even' vertellen aan vriend. Als het makkelijker is om het samen met de begeleider te doen: doen! Dit is heel moeilijk.

(En je moet het wel vertellen. Niet dat hij kan horen dat je misschien wel wil. Maar echt wat jij wil.)
quote:Madderijn schreef op 02 augustus 2015 @ 14:29:

Nou 'alleen nog even' vertellen aan vriend. Als het makkelijker is om het samen met de begeleider te doen: doen! Dit is heel moeilijk.

(En je moet het wel vertellen. Niet dat hij kan horen dat je misschien wel wil. Maar echt wat jij wil.)zelfs met mn begeleider blijf ik et moeilijk vinden maar ik wil het echt niet. Daarom ook die map en daarom vroeg ik jullie ook om hulp, ik kan toch nooit een goede moeder zijn dus wil ik et ook gewoom niet.
Jij wil het echt niet. Dat zie ik je het hele topic eigenlijk al schrijven.

Dat is jouw goed recht. Jouw lijf, jouw leven.

Wat vind je erger: een ongewenst kind (en dat voelt een kind! ik spreek uit eigen ervaring), of je vriend die misschien teleurgesteld is? Weet hij wel wat het echt inhoudt, een kind krijgen en daar de rest van je leven voor verantwoordelijk zijn? Het verandert alles!

Heel veel sterkte.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Je begeleider zal het zéker begrijpen. Weet zeker dat je begeleider je alleen maar volledig zal steunen in jouw keuze, daar is hij/zij ook voor!

Je wil het idd echt niet blijkt wel, dan is nu wel de tijd om actie te ondernemen meid de tijd tikt door. Begin anders met het aan je begeleider vertellen als je je vriend nog even te moeilijk vind. Dan kan je begeleider je helpen met het gesprek met je vriend. En nogmaals ik denk dat ook hij na uitleg zal begrijpen dat jouw keuze de juiste is.

Gaat vast helemaal goedkomen zo je moet alleen stoppen met denken en het gewoon gaan DOEN
Je bent nog niet voor altijd een ongeschikte moeder. Echt niet.

Nu wil je het niet. Dat mag.

Heb je je begeleider al geappt?
quote:Madderijn schreef op 02 augustus 2015 @ 19:08:

Heb je je begeleider al geappt?
quote:Madderijn schreef op 02 augustus 2015 @ 19:08:

Heb je je begeleider al geappt?Ja maar ze kan vandaag niet afspreken..
Morgen wel?
Ja ze probeerd et morgen anders dinsdag.. ik heb wel zijn ouders gesproken
Ik vind het echt super knap van je dat je zo goed hebt overdacht wat jij zelf wilt en dat je van plan bent om te doen wat jij vindt wat het beste voor je is.
If you can dream it, you can do it.
Het is ook nie alleen voor mij als beste ook zeker voor et kindje. Als die er komt zie ik het al precies voor me. Ik weet niet wat ik moet als et huilt of lacht of wat dan ook weet nie eens wat k zelf moet laat staan wat een ander dan zou moeten. Dan moet et huilen en loop ik bijvoorbeelt weg omdat ik nienweet wat te doen.. ik weet niks van babys niks van die verzorging ens.. en hoe moet ik dan ooit et kind kunnen opvoeden? Jaaa maar me vriend die weet et wel en gaat me helpen en alles er voor doen en ook mij helpen dat is super lief maar een kindje is een papa en MAMA nodig.. en ik kan geen mama zijn niet nu maar ook niet over ee paar jaar ik weet dat ik er te veel ego voor heb en dat ik miss is et lullig het kindje zou laten barsten en me zelf op nummer 1 zet.. en ja daar kan ik miss veel aan veranderen maar ik heb ook psychis problemen en weet ook niet hoe veel dat voor et kindje uit maakt maar ben bang dat et wel gaat tekenen. En uit angst is et nu dat ik zeg van nee ik doe liever de behandeling, voor me zelf en voor et kindje wat niet eens een kindje is nog. Ik doe et niet voor me ouders of andere maar dus dit.. en ja et is zooo makkelijk typen ook maar begrijpt een jongen dit
Als hij een klein beetje inzicht heeft in jou en de gevolgen voor de baby zou hij dit moeten begrijpen. Maar of hij dit nu wel of niet begrijpt: het is een duidelijk verhaal: jij kiest het beste voor jou en de vrucht. Hou vast aan die beslissing: wat jij nu denkt is denk ik het enige juiste! Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven