Geld & Recht alle pijlers

Consuminderaars, mustachians en knieperds gezocht ;)

04-08-2015 13:14 3007 berichten
Zijn er hier nog meer consuminderaars, mustachians en knieperds?

Ik geloof niet dat er al een echt leuk kletstopic is voor "zuinigerds". Ja, natuurlijk wel het vrekkentopic maar dat is meer om echt tips te delen voor geld terug acties. Maar ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die bijvoorbeeld:

- Een staycation houden

- De hypotheek versneld aflossen

- Kiezen voor goedkope uitstapjes

En het leuk vinden om daarover te kletsen.

Nou, ik ben benieuwd

Op zoek naar een Roamler invite?? Kijk dan in dit topic: Roamler
quote:Flashy schreef op 06 augustus 2015 @ 11:47:

[...]

Pakpapier en verjaardagskaarten zijn bij de Action heel goedkoop.

Ze hebben nu bij de Zeeman bruin craft inpakpapier voor 50 cent.

Heb op pintererst leuke inpak ideetjes gezien, vind ik leuker en ook erg goedkoop.
Alle reacties Link kopieren
Die blog Green Evelien (als ik het goed schrijf). Die mensen gebruiken bijna geen elektriciteit maar doen alles op gas. Maar gas is toch veel duurder? Of zou dat in België goedkoper zijn?
De naam doet vermoeden dat ze het vooral vanwege het milieu doet, dat besparen. Misschien is gas in dat kader minder erg dan electriciteit? (heb de blog niet gelezen, misschien zit ik mis)
Ik vraag me af of gas inderdaad duurder is. Volgens mij is de goedkoopste manier om water te laten koken nog altijd met een fluitketeltje op het gasstel. Dat is goedkoper dan op een elektrisch kooktoestel of met een waterkoker dacht ik. En warm water via een combiketel is altijd voordeliger dan uit een boiler.
quote:Flashy schreef op 06 augustus 2015 @ 11:58:

Die blog Green Evelien (als ik het goed schrijf). Die mensen gebruiken bijna geen elektriciteit maar doen alles op gas. Maar gas is toch veel duurder? Of zou dat in België goedkoper zijn?Gas is goedkoper dan elektriciteit.
Ik heb na de verhuizing geen keus meer maar koken en verwarmen op gas is echt veel goedkoper dan op elektriciteit.
Marseillezeep is oa gewoon bij De Tuinen te koop.

En ik ben ook benieuwd hoe Fame dat doet, wij zijn nog geen 40, hebben aardig wat spaargeld en een huis wat vrij ver afbetaald is maar ik zie nog niet hoe we daarvan kunnen leven tot pensioen. Al moet ik zeggen dat als we nog met z'n 2en waren, dan hadden we het wel aangedurfd en zouden we zga fulltime reizen ongetwijfeld, met werkonderbrekingen. Maar met een klein kind zie ik t hoogst haalbare op dit moment om minder te gaan werken, of dat zeg ik verkeerd, we gaan anders werken.
quote:Feeksje1977 schreef op 06 augustus 2015 @ 12:06:

[...]

Gas is goedkoper dan elektriciteit.Natuurlijk wel afhankelijk van hoe je er mee omgaat. Bij ons is alles elektrisch icm een warmtepomp. Wat ik in mijn omgeving zie is dat verwarmen met gas (dus verwarming en warm water) ze nogal veel kost. Vandaar dat veel mensen 's nachts de verwarming lager zetten. Doordat ik een warmtepomp heb icm overal vloerverwarming, is bijvoorbeeld de temperatuur lager zetten niet handig en levert ook niets op. Maar wij hebben per maand maar een elektrarekening van nog geen 50 euro...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:dianaf schreef op 06 augustus 2015 @ 12:24:

[...]

Natuurlijk wel afhankelijk van hoe je er mee omgaat. Bij ons is alles elektrisch icm een warmtepomp. Wat ik in mijn omgeving zie is dat verwarmen met gas (dus verwarming en warm water) ze nogal veel kost. Vandaar dat veel mensen 's nachts de verwarming lager zetten. Doordat ik een warmtepomp heb icm overal vloerverwarming, is bijvoorbeeld de temperatuur lager zetten niet handig en levert ook niets op. Maar wij hebben per maand maar een elektrarekening van nog geen 50 euro...In een warm huis slapen is ook heel onprettig. Dat is de andere reden dat ik mijn verwarming lager zet.
quote:prik schreef op 06 augustus 2015 @ 12:06:

Ik vraag me af of gas inderdaad duurder is. Volgens mij is de goedkoopste manier om water te laten koken nog altijd met een fluitketeltje op het gasstel. Dat is goedkoper dan op een elektrisch kooktoestel of met een waterkoker dacht ik. En warm water via een combiketel is altijd voordeliger dan uit een boiler.Er zijn heel veel onderzoekjes gedaan met dat waterkoken en het blijkt niet zo heel veel uit te maken. Het enige dat echt uitmaakt is een afgepaste hoeveelheid waterkoken.
quote:Mevrouw75 schreef op 06 augustus 2015 @ 12:29:

[...]

Er zijn heel veel onderzoekjes gedaan met dat waterkoken en het blijkt niet zo heel veel uit te maken. Het enige dat echt uitmaakt is een afgepaste hoeveelheid waterkoken.Ik heb wel eens begrepen dat als je minder dan 1 liter kookt gas, handiger is, anders is een waterkoker (een zeunige) beter.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:Feeksje1977 schreef op 06 augustus 2015 @ 12:10:

Ik heb na de verhuizing geen keus meer maar koken en verwarmen op gas is echt veel goedkoper dan op elektriciteit.Gas is bij ons veel duurder.
quote:Flashy schreef op 06 augustus 2015 @ 12:34:

[...]

Gas is bij ons veel duurder.Ja, hier ook.
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:Flashy schreef op 06 augustus 2015 @ 11:50:

Ik ben trouwens ook fan van de weggeefgroepen op facebook.

Ik vind het een leuk systeem. Zo ga je duurzaam met producten om.

(Ik geef voornamelijk weg).

Ik ben ook fan!

Gister wat overtollig bouwmateriaal erop gezet en vanmiddag komt iemand het ophalen. Scheelt ons weer een ritje naar de gemeente-werf! Altijd zo'n gedoe zonde auto.

Nog zo'n geweldige site: Peerby! Kan je vanalles lenen van de buren (en zij van jou!)
quote:Flashy schreef op 06 augustus 2015 @ 12:34:

[...]

Gas is bij ons veel duurder.

Ik heb nu stadsverwarming en elektriciteit, ik ben echt veel meer kwijt dan toen ik nog op gas kookte en verwarmde.

Het zal ook wel met wat je er mee doet en hoe je dat doet te maken hebben.

Vind zo'n warmtepomp wel een goede dan, maar daar hebben we niks aan.

We hopen uiteindelijk zonnepanelen te kunnen plaatsen, duurzaam en uiteindelijk ook weer een besparing.
quote:viva-amber schreef op 04 augustus 2015 @ 15:46:

Ik pluk wild voor de leuk. Ik kan iedereen af raden om duur fruit te kopen in de winkel. Je kunt nu vol op bramen plukken, bosbessen en op korte termijn indien je een beetje handig bent ook pruimen, appels en peren.Mijn man plukt in deze tijd ook bakken vol bramen uit het park. Ik ben benieuwd wat je bedoelt met dat 'als je een beetje handig bent' je ook pruimen, appels en peren kan plukken. Ik ben nog nooit fruitbomen in het wild of in openbaar groen tegen gekomen. Of pluk jij van overhangende takken van fruitbomen uit iemand anders zijn tuin?
quote:broadway schreef op 04 augustus 2015 @ 14:37:

[...]

of zoals wij als pensioenvoorziening. ons doel is om rond ons 50ste vaste lasten te hebben die betaald kunnen worden met bij wijze van spreken een krantenwijk. dan hoeven wij ons geen zorgen te maken of de AOW nog wel bestaat als wij zo oud zijn of dat de beurs net lullig staat waardoor je een zak aardappelen van je werk-pensioen kan kopen en verder niks.Dat klinkt heerlijk, wetende dat je lasten dan minimaal zijn!
quote:NYC schreef op 04 augustus 2015 @ 13:56:

In de Flair van afgelopen week (geloof ik) stond een stukje over iemand die leeft zonder bankrekeningen, verzekeringen en vaste verblijfplaats. Onafhankelijk noemde ze het, maar het stukje stond vol met: ik krijg dit van person A en ik eet mee met persoon B en biets dit of dat van persoon C. Onafhankelijk, mijn neus! Vond het tenenkrommend...Ik vraag mij dan af wat er gebeurd als zij door een onfortuinlijke situatie met ambulance wordt afgevoerd en een paar nachtjes in het ziekenhuis beland. Hoe denkt deze persoon dit te betalen? Zonder bankrekening en verzekering.
Zonder zorgverzekering leven mag wettelijk gezien niet in Nederland. Je krijgt dan een boete ter hoogte van de premie die je had moeten betalen, je moet achterstallige premie alsnog betalen, en ziektekosten die in de onverzekerde tijd zijn gemaakt krijg je dan niet alsnog terug. Neem dus aan dat het in dit stukje over andere verzekeringen gaat. Alhoewel er meer verzekeringen zijn die je wettelijk moet afsluiten (WA bijv, en een autoverzekering als je een auto hebt, etc)
Ik bespaar het liefst uit milieu-oogpunt. Kort douchen, sproeien met regenwater, vaatwasser staat maar 1x per week aan etc. Wij doen alles binnen een straal van 25km op de fiets, en lossen de hypotheek ook versneld af.

Ik koop koffie, wasmiddel, shampoo enzo eigenlijk alleen in de aanbieding. Als je de reclamefolders bijhoudt zie je dat koffie bijvoorbeeld altijd wel ergens in de aanbieding is. Voor die aanbiedingen wil ik best een kilometer omfietsen naar een andere supermarkt. Die paar euro die we daar mee sparen geven we dan weer graag uit in een restaurant (toch wel 2x per week uiteten). Het komt uit de lengte of uit de breedte hè
@marana. Het ging serieus over de ziektekostenverzekering. Die persoon kon dat kennelijk omdat ze had beweerd 8 maanden of langer buiten Nederland te verblijven. Dan mag het kennelijk wel. Er stond ook nog zelfs een stukje in over hoe je je soeverein kunt laten verklaren. Ik vind het onvoorstelbaar (en ergerlijk) dat het tijdschrift hier aan mee heeft gewerkt want eerlijk gezegd, ik veroordeel dit wel een beetje...
Ze zoeken bij de Flair natuurlijk ook de gekkere verhalen. Ik las laatst nog op een blog van iemand die ook voor die categorie was geïnterviewd en dat ze gewoon de hele vragen hadden verandert. Haar antwoorden waren wel hetzelfde gebleven, maar de vragen waren verandert in insinuerende vragen waardoor het net leek alsof die persoon het normaal vond dat er heel rare vragen werden gesteld...
Ben het erg met je eens NYC. En ik had daar niet aan gedacht, dat je bij verblijf in het buitenland onder de ziektekostenverzekering uit kunt. Erg slecht dat dit soort mensen een podium krijgen. Net wat Edamame ook zegt, als ze wel met een ambulance wordt afgevoerd, bijv na een aanrijding, wie draait dan voor de kosten op...
quote:Feeksje1977 schreef op 05 augustus 2015 @ 14:33:

[...]

Dat vind ik nog veel viezer, de vaatwasser.

Maar de shampoobar en deostick heb ik dan weer wel

Als ik een deostick gebruik heb ik niet het idee dat ik lang fris ruik. Dat is de reden waarom ik een deo-spray gebruik.

Verder pas ik overigens volgens mij helemaal niet in dit topic, want ik bezuinig helemaal nergens op.

Ik koop niet vaak dingen voor mezelf, dat niet, maar ik let niet op wat ik uitgeef en ik sta ook (standaard) veel te lang onder de douche. Maar dan staat het nog zo lekker en dat voelt zo fijn.

Maar misschien is dit topic toch wel een eye-opener en kan ik er toch wel wat van leren....
Ik vind het ook aso, hoor. Maar dat vind ik wel van meer dingen. Net zoals mensen die geen extra verzekering nemen voor een poliklinische ziekenhuisbevalling en die dan als ze zwanger blijken te zijn allerlei kunstgrepen gaan uitvoeren om te regelen dat ze een medische indicatie krijgen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven