zwanger worden in 2008??

28-01-2008 18:50 3878 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo!

ik heb al zo vaak meegelezen op het forum over zwanger worden en baby's, dat ik nu zelf besluit een topic te openen. dus, wie is er net als ik ook al met de pil gestopt en bezig om zwanger te worden?? ik ben zelf 3 maanden met de pil gestopt en tot op heen helaas nog niet zwanger. wie kletst er mee??

Jullie hebben natuurlijk gelijk, maar volgens mij bedoelde Ringel niet dat zij niet blij is met haar zwangerschap...

Dit moet, naar mijn idee, toch ook een plek zijn waar je af en toe uit mag zeiken, zodat je er daarna idd weer helemaal van kunt genieten.

Ondanks dat het een wonder is en er niets mooiers is, mag er toch af en toe de balen van hebben. Of niet? Ik vind het wel menselijke gevoelens.

Ik begrijp jullie redenen en snap het verhaal vanuit jullie kant, maar vindt ook dat Ringel hier wel haar frustratie mag uiten.

Daarnaast vind ik de foto van de mini-Yam echt geweldig om te zien! Wat een plaatje!

(ik kom niet helemaal uit mijn woorden zoals ik het bedoel, maar de intentie is hopelijk duidelijk!)
Yam, je bent een toppertje! En Soof, ook heel mooi omschreven. Het is ook niet mijn gewoonte in te breken in topics, maar van een verhaal als Ringel gaan ook mijn haren overeind staan! Bah..........wil zo met je ruilen hoor!
Soof, topwijf!!!!!!!
Yam, geweldig beschreven!!!
@Aapje: ik snap wat je bedoelt hoor. En ik ben het in essentie ook met je eens. Ik snap dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn is en dat mag natuurlijk ook gedeeld worden. Ik snap wel dat dingen soms heel zwaar kunnen lijken en dat het even heel dramatisch kan voelen en daar moet zeker ook ruimte voor zijn, maar ik vind ook dat er dan ruimte moet zijn voor een reality check. En dat is wat ik geprobeerd heb te doen met mijn post.

Het gaat niet om vreselijk grote dingen, het gaat om roseetjes, om niet kunnen prijsneuken (ik krijg het haast niet getypt, wat is het in godsnaam?), om niet te kunnen gaan stappen. En tuurlijk, leed kun je niet vergelijken, alles is subjectief, maar even in perspectief plaatsen, daar is nog niemand slechter van geworden.

Succes allemaal.

Liefs Sophy
Absoluut moet de ruimte voor die realiteits-check er ook zijn! Natuurlijk. Daar is idd nog niemand slechter van geworden. Ik zelf ben daar ook een grote voorstander van!

Ik vind het alleen jammer dat niet één iemand het doet, maar er gelijk allemaal verschillende mensen, die nooit in dit topic komen het moeten doen. En dan elkaar ook allemaal de hemel in prijzen.

Dat vind ik een beetje jammer!
ik had dus net een heel boos stukje geschreven maar op de een of andere manier is dat verdwenen en ik heb geen idee war het is gebelven. Mischien maar goed ook, want tact is op zo'n moment niet m'n sterkste punt.

Misschien ook maar niet herhalen wat ik net heb getikt.

ik ben hier weg iig want ik heb hier totaal geen zin in.Als ik niet kan schrijven wat IK voel en hoe ik het ervaar, zonder dat er een stel meiden meteen vindt dat ik een realitycheck nodig ben, sorry ik pas daar voor en ben ik niet van gediend.

Ik vind het heel naar dat ik in 1 keer zwanger ben geraakt en dat anderen er lang op moeten wachten en soms ook de hoop moetne opgeven.

Maar als dat een reden is om op deze manier tegen me van leer te trekken......sorry. vind ik niet echt van respect tonen.

@Yamuna, valt me vies van je tegen dat je op die manier tegen me schrijft, zo laagdunkend. Je hoeft me echt niet vertellen wat er allemaal gebeurt (schat) dit is m'n 2e zwangerschap, been there done that en ik wens je erg veel succes. Je hebt het niet makkelijk en wens ik niemand toe, maar ik hoop dat je er van kan blijven genieten zoals je doet (van je zwangerschap dan he)

voor de rets van de dames, ik wens jullie het allerbeste, zal vast nog wel meelezen en als er weer iemand zwanger is dan horen jullie van me.

Tot ziens!

Liefs Ringel.
Jeetje, wat gebeurt hier.....

Aapje, ik ben het met je eens. Een realitycheck is niets mis mee, maar elkaar de hemel inprijzen op een topic waar je nooit komt vind ik totaal niet nodig. Maar goed, wie ben ik.

Ring, ik snap je geklaag best wel, ookal gaat het zwanger blijven bij mij ook niet van een leien dakje. Schrijf daarom ook niet meer zo vaak. Maar blijf gewoon lekker schrijven, jij hoort in dit topic, toch?
*breekt in*

Soof & Yam wilden alleen maar even de andere kant van het verhaal laten zien. Dingen in perspectief plaatsen dus. Kan erg leerzaam zijn, denk ik dan. Het is absoluut hun bedoeling niet (lijkt mij) dat Ringelding dan gelijk stopt met schrijven. Ringelding: Soof komt hier nooit! Dus waarom zou jij stoppen?

Verder zal ik niet meer inbreken, hoor! Doe ik anders ook niet. Maar dit verhaal vond ik ook wel een beetje TE! Ik wil heeeeeeeeel graag met je ruilen.

*breekt uit*
Dingen in perspectief zien idd en dat is niet per definitie HUN perspectief. Ik schrijf mijn stukjes vanuit MIJN perspectief en dat is mijn goed recht lijkt me. En waarom moet ik constant rekening houden met het perspectief van iemand die moeite heeft, problemen heeft of weet ik veel waarom het niet lukt met zwanger worden. Andersom zou ook wel eens een verademing zijn.

Is het nu een soort taboe geworden dat je, je zwangerschap af en toe gewoon echt niet leuk vindt en je daarom moet verontschuldigen. Ik vindt het af en toe gewoon niet leuk en vindt het soms stront vervelend en ja ik mis de energie die ik voorheen wel had en het gewoon lekker doen waar ik zin in heb. Isdat verkeerd? Een realitycheck kan me zelf erg goed geven en heb ik geen anderen voor nodig. thanks but no thanks. Maar bemoeienissen van anderen die hier ook helemaal niks geen ene reet te zoeken hebben kan ik missen als kiespijn.
Dames,

Waarschijnlijk kwam hetgeen Ringel wilde zeggen niet zo gelukkig uit de hoek als dat het bedoeld was. Tuurlijk mag iedereen zijn/haar mening geven, maar elkaar bejubelen op een topic waar je normaliter nooit schrijft, lijkt mij niet van veel klasse getuigen. Ook dat had anders gekund.

Hopelijk waait deze communicatieve ruis snel over.
huh ik heb 1 middag niet gelezen en ik zie allemaal nieuwe mensen die ik nog nooit in dit forum heb gezien en ringel gaat opeens weg?????????????????

ringel blllijjjjffffffffff
jeeemig, wat n toestand!!!

ik voelde me helemaal neit naar of zielig na het lezen van je stukje! ik dacht dus dat het wel even ontuchterd werkte omdat ik zoooo hoop op zwanger worden! even de minpuntjes ervan inzien en genieten van je vrijheid.

wel naar dat ''vreemden' zo meekijken/lezen en dan gelijk gaan steigeren... misschien dat jij deze dames kent ringel?? en dan elkaar ook nog complimenteren ook... ik dacht namelijk dat wij schreven met een select groepje, maar nu moeten we rekening houden met gluuurders?

in ieder geval, ringel blijf!! ik voel me in ieder geval niet aangesproken nav je stukje en snap best dat het zwaar kan zijn! mijn vriend klaagt ook nog niet dat ik niet zwanger ben, vindt het vele sexen leuk! heeft ie jaren op gewacht, haha!!

en tegen KK zeg ik ook; baaaalen dat je weer ongesteld bent geworden!!

daaag allemaal!
Dames,

Dit is de laatste keer dat ik inbreek hoor, dus daarom hoeft niemand hier te stoppen met schrijven. Maar ja, het blijft een openbaar forum. dus da kans dat er andere meiden meelezen blijft aanwezig.

Het spijt me als ik ringel (of anderen) heb gekwetst met mijn post, dat is echt niet de bedoeling geweest. En ik vind ook zeker niet dat mijn perspectief het goede perspectief is, alleen dat het een ander perspectief is. Hier kun je iets mee doen, of het naast je neerleggen en gewoon overheen lezen. Maar misschien als jij er niets aan hebt, heeft een ander er iets aan? En misschien wel niemand, dat kan ook.

Het is niet mijn gewoonte zomaar in te breken, maar op één of andere manier raakte deze post mij gewoon heel erg. Dit hoeft niet voor iedereen hetzelfde te zijn, maar dit was voor mij wel zo. En nogmaals: het blijft openbaar....ik loop ook het 'risico' dat iemand op 'mijn' topic inbreekt. Het mooie daaraan vind ik dat je ervaringen en gevoelens met meer mensen kunt delen en aan meer mensen kunt spiegelen of iets klopt, bijvoorbeeld......en zo spiegel ik dus in dit geval ook iemand. En dat is niet leuk, dat begrijp ik wel.

Nogmaals, niemand willen kwetsen en ik wens jullie het allerbeste. *sluipt weg hoor, de kust is veilig :-)*

Groetjes Sophy
Jongens, beetje chillen allemaal. Ringel lekker blijven hoor en vooral schrijven wat je op momenten voelt. Daarom schrijven we hier en als anderen dat "begrijpelijk" voor het hoofd stoot, dan is dat even niet anders. Je mag jouw gedachten en ervaringen ook hier neer zetten!!

Koe, was gezellig gisteren. Mooi is dat trouwens dat julllie denken dat ik sta te gluren naar jullie(hahahaha) Zou niet weten waarom, maar mijn zoon maakte zo'n kabaal dat ik uit de bank omhoog ben gestoven(Joya weer wakker helaas) en dat ik naar boven wilde gaan, maar toen ik op de trap stond was hij weer kalm. Nog even staan luisteren onder aan de trap, maar was echt weer kalm. Joya nog wel poos onrustig geweest en vanmorgen om 6 uur alweer gedronken. Maar goed, verder alles oke. Hoe is je mannetje??

Groetjes
quote:ringelding schreef op 12 september 2008 @ 18:24:

ik had dus net een heel boos stukje geschreven maar op de een of andere manier is dat verdwenen en ik heb geen idee war het is gebelven. Mischien maar goed ook, want tact is op zo'n moment niet m'n sterkste punt.

Misschien ook maar niet herhalen wat ik net heb getikt.

@Yamuna, valt me vies van je tegen dat je op die manier tegen me schrijft, zo laagdunkend. Je hoeft me echt niet vertellen wat er allemaal gebeurt (schat) dit is m'n 2e zwangerschap, been there done that en ik wens je erg veel succes. Je hebt het niet makkelijk en wens ik niemand toe, maar ik hoop dat je er van kan blijven genieten zoals je doet (van je zwangerschap dan he)

Ik had ook misschien beter kunnen schrijven, "Ach en wee"

heel veel sterkte enzo.... tis allemaal niet makkelijk...

je hebt het immer al zwaar genoeg...

niet dat ik daar ook maar iets van had gemeend. maar dat terzijde.

kijk naar wat je hebt kijk naar wat je wél kan, zie voornamelijk hoeveel er nog elke dag is om van te genieten ook al ben je wat sneller moe. De kleine dingen van het leven enzo.

is het glas half leeg of half vol ?

(* en met betrekking tot de kwakkelende blaasontsteking. drink pure cranberriesap vande reformshop. )
Ringel ik vind het super goed dat je praat over de dingen die een zwangerschap niet leuk maken. we zitten nou eenmaal op het forum waar je alles met elkaar kunt bespreken, zo ook deze dingen,

dit is gewoon de realiteit, en als meiden die normaal nog niet eens meeschrijven hier niet tegen kunnen is dat hun probleem.

ringel blijf!!!!

maar ukkie je hebt een drukke nacht achter de rug dus...
Lola M wil je me uit het schema halen ?

vriendelijk dank,

Groetjes Yam
wat is hier toch aan de hand zeg...tsjonge!! ff rustig aan dames....... ringel, je moet niet weggaan hoor, je mag best je gevoelens hier neerzetten.......daar zijn we immers voor!!! Kop op meid, probeer lekker te genieten van je zwangerschap..over een tijdje heb je de kleine heerlijk in je armen!!

Ringel, ja idd we zijn uit te naam hoor en zeker met een Y.....verder zeg ik niks dat horen jullie als de kleine meid op deze wereld is!!

Ik vind het heerlijk om zwanger te zijn, geniet van elk schopje en elke beweging van de kleine, het word steeds duidelijker dat ik { en zelfs mijn mannetje} het voel!! Ondanks de zere rug, geniet ik er volop van!!!! Vind het zo bijzonder dat er een klein mensje van ons samen in mij groeit.......

Ukkie, ha ha, ja je mannetje zei kijk der staat ook 1 te gluren ha ha!! ik zwaaide nog..maar je zag me niet!! maaruh je hebt volgens mijn idee geen enkele reden nodig hoor meid om te gluren!!!!! zet vast niet op spel de vriendschap { zo mag ik het toch wel noemen?? } die wij hebben...

mannetje nog niet echt fit, helaas.........vanavond verjaardag, weet niet of hij mee gaat { lijkt der nog niet echt op}... ff afwachten!!!

Ze belden net van de winkel waar we de babykamer etc hebben besteld, alles is binnen.......zaterdag 4 okt gaan we alles ophalen, super spannend en erg veel zin in!! dan word het echt wel heeeeeeeeeeel echt he??!!! kan ik het kamertje gana inrichten, leuk, leuk!!.......

Yam, ga je ons verlaten??? waarom........

meiden geniet lekker van deze zonnige dag.......
koe waarom met een Y??????
Ik had ook misschien beter kunnen schrijven, "Ach en wee"

heel veel sterkte enzo.... tis allemaal niet makkelijk...

je hebt het immer al zwaar genoeg...

niet dat ik daar ook maar iets van had gemeend. maar dat terzijde.

En dat is nu ook een verschil, ik meende wel wat ik neer tikte.

Jammer dat het zo moet en ik vind het erg jammer van meiden/vrouwen die redelijk makkelijk zwanger kunnen worden zo ontzettend veel begrip wordt gevraagd voor de meiden/ vrouwen bij wie dat helaas niet zo makkelijk gaat. Dat vervolgens ook krijgen. Maar dat omgekeerd waarschijnlijk net even iets te veel gevraagd is.

Ik ben blij dat het merendeel van de dames mijn post wel heeft gelezen zoals die bedoeld is, dat zwanger zijn niet allemaal rozengeur en manenschijn is. helaas. maar ik was en ben niet van plan om het mooier voor te laten doen dan dat het is.

en wat betreft blaasontstekingen, cranberriecapsules zijn effectiever, en komen je na 2 weken de neus niet uit. Eventueel cranberriesap met vitamineC bruistabletten werkt ook goed.
en zo een heisa om een moment opname (sorry hoor, ben hier niet weg te slaan )
goed zo ringel,

wij willen allemaal (de mensen die hier op t forum horen) dat je blijft hoor!

ik ga morgen naar mn oma. Ik heb gisteravond gehoord dat ze volgende week dinsdag naar een verpleeghuis gaat, heel dicht bij mijn ouders.

ze is nu heel erg depresssief, omdat ze zelf graag wilt sterven maar haar lichaam niet mee werkt, dus ik hoop dat ze goede activiteitenbegeleiding krijgt zodat ze misschien weer een beetje zin krijgt in t leven.
KK, ik vind een Y gewoon mooi in een naam......

Voor jullie super dat je oma naar een verzorgingstehuis gaat zeg..hopen dat ze weer wat opfleurt door de activiteitenbegeleiding.. Je ouders nog op vakantie??

ringel, je moet gewoon blijven hoor.......
Ringel, gewoon blijven hoor en ook Yam je kan wel blijven toch? Mag niet iedereen zijn mening geven of eigen zegje doen! Ik vind het juist belangrijk dat iedereen hier zijn hart open en eerlijk kan luchten zonder afgemaakt te worden! Ben je het met een posting niet helemaal eens, dan kan je dat toch op een nette manier schrijven dat je dat anders ervaart of dat het voor jouw gevoel anders zou moeten zijn?? En dan vragen we ons af waarom overal ter wereld mensen elkaar afmaken...........

Als er al zo fel op elkaar gereageerd wordt, dan snap ik dat ineens ook wel!!

Zeker Koe, kan en moet je het een vriendschap noemen. Ik zie de reden ook niet en heb niet eens de moeite gedaan om naar buiten te kijken ik stond namelijk niet eens bij de deur maar onderaan de trap. Leuk van de kinderkamer, zo leuk om alles neer te zetten.

Viel mee hoor KK, vanaf uurtje of 12 sliep Joya wel, maar gisteravond tijdens bezoek van Koe en later ook nog wel behoorlijk onrustig en gewoon alles willen zien en vooral niet slapen. Vrees dan ook dat ze woensdag op de wendag op de creche ook niet veel zal willen slapen, maar goed we zullen zien.

Ik ga nog even wasje vouwen en ophangen. De vierde is nu net klaar en morgen moeten alle bedden nog verschoond. Als dat dan ook nog gewassen is heb ik denk ik 8 wasmachines laten draaien het weekend, maar goed.

We hebben gisteren trouwens toch een voor ons nieuwe auto gekocht. Citroen station c5. Enorme bak, ziet er perfect uit en met alle luxe erop en aan wat je maar kan wensen. Zelfs een peperduur navigatiesysteem!!

Ik ga was vouwen voordat Joya weer wakker wordt! Mannetjes komen zo weer thuis van dagje Aviodroom en dan gaan we pizza bestellen, heerlijk dagje zo!!

Groetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven