de (r)emigranten gaan verder

28-07-2011 12:46 1672 berichten
Alle reacties Link kopieren

Waar ter wereld je ook woont, hier kun je je verhalen over je leven in binnen- en buitenland kwijt.

EDIT (19 oktober 2012):

Abusu: Noorwegen Nederland

Ainne: Ierland

Beleza: Japan

Caramella: Duitsland

Chicha: Tenerife

Discovery: Nederland

Dutchie: USA

Fladder: Nederland

Guiri: Spanje

HKGirl: Hongkong

Keranet: België

Lapin: Zwitserland Duitsland

Lila72: Frankrijk

Liubi: Duitsland Saudi Arabië

Mapleleaf: Canada

Nanien: Italië

Noppies: Oostenrijk

Nymeria: Engeland

Olifantjeinhetbos: Canada

Pompedon: Oostenrijk

Raccoon: USA

Seymour: Canada Nederland

SFO: USA

Snjokorn: IJsland Nederland

Sombrerito: Bolivia

Yette: Nederland
Snjókorn falla, á allt og alla
Hoi lieve mensen! Is het weer al wat beter uit te houden?? Hier heeft het de hele dag geregend, waar is de zon!!

Ik heb even een vraag aan de mensen die al eens geremigreerd zijn: Hoe zijn jullie destijds aan een woning gekomen? Ik heb een sollicitatie lopen, maar als ik er geen woonruimte kan krijgen, dan helpt het nog niet. Wordt het Vrije Sector, of zijn er andere opties? (Ik besteed die 300 euro meer aan huur per maand liever aan mijn studieschuld!)
Rozehanddoek daar kan ik je niet bij helpen. Wij hebben hier direct een huis (nou ja 4 muren en een dak ) gekocht...... Suc6 met de sollicitatie!

Dochterlief is weer thuis deze week lekker vrij dus kunnen van elkaar genieten.

Oh gezellig Lila, lekker week gehad? En wat gaat Oudste nu na de vakantie doen, weer terug naar school?

Hier alles prima, meisjes nog steeds op zomerkamp en dan aanstaand weekend gaan we ze naar het zuiden van het land bij hun oma droppen. Mans zwager en gezin uit Londen zitten daar ook de hele week dus alle neefjes en nichtjes kunnen lekker een week samen spelen. Dat gebeurt helaas veel te weinig, dus ze kijken er enórm naar uit! En begin augustus gaan we met z'n allen naar NL, twee weekjes naar de wadden, jeuj!
Waar ga je heen te wonen Rozehanddoek, Nederland? Het ligt er natuurlijk ook aan in welk gedeelte van het land je gaat wonen.

Veel verstand heb ik er niet van hoor, maar ik zou dan toch zeggen " vrije sector"

Klinkt gezellig Ainne.

Wij hadden een familie dag van mans familie, mijn kids vonden dat natuurlijk geweldig.

Ik vind naar Nederland nooit echt vakantie..

Hoe bevalt het je dochter om nu weer thuis te zijn Lila?

Luna: soms heb ik al cultuur verschillen met Nederlanders..:).

Met sommige dingen heb ik ook wel moeite hoor.
Roze handdoek: een kamer via airbnb zou een idee kunnen zijn. Vanuit daar kun je verder gaan zoeken.
Vrije Sector is zo duur! Ik weet het nog niet precies. Volgens uitzendbureau's ben ik overal te plaatsen, dus ik ga pas als ik een baan heb woonruimte zoeken. Ik denk ergens rond Midden-Nederland. Had zelf al via funda gekeken en directwonen, dat soort sites. Maar ik vind het aanbod maar mager.. Airbnb ga ik ook nog even op kijken Ik ben van plan om nog een aantal maanden hier te werken, daarna terug naar Nederland.
Rozehanddoek, kun je geen studentenkamer te pakken krijgen? Ik heb dat in NL twee keer gedaan toen ik wel een nieuwe baan had, maar nog geen woonruimte. En dan vandaar uit verder zoeken. Moet je alleen wel willen natuurlijk. Ik heb ook wel eens een tijdje bij een vriend gelogeerd (dat was maar voor een paar weken) en ook wel eens 's winters in een vakantiepark gezeten.

Lila, wat leuk dat je dochter weer thuis is. Hoe heeft ze het ervaren? En moet ze weer wennen thuis? Jullie plannen klinken spannend, wel lekker om iets in het vooruitzicht te hebben om aan te werken.

Ainne, ik ben net terug van twee weken Wadden! Was heerlijk, al is een vakantie met jongste van twee erbij wel heel hard werken.

Cultuurverschillen hier ook hoor. Hier in het dorp doen de buren heel veel met elkaar en ook de Stammtisch is heeeel belangrijk. Buren zijn heel aardig, maar echte vrienden zullen het niet worden, daar voor verschillen we veel te veel van elkaar (vriend en ik hebben bijvoorbeeld geen zin om elk weekeinde met alle buren in de tuin te hangen en tot 4 uur 's nachts te ouwehoeren).
Anky: fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad.

Ik moet achteraf toegeven dat mijn opmerking er een beetje cru staat:).

Nederland is voor ons een aanslag in de portemonnai en achteraf valt het altijd een beetje tegen. Heeft niet alleen met Nederland te maken..;)

roze handdoek: spannend allemaal en het zal met de woonruimte vast wel goed komen...
Haha ik snap je wel hoor Raccoon, ik zit ook veel liever twee weken in Spanje dan in Nederland, maar ja. Moet ik wel zeggen, deze keer zitten we dus echt twee weken op het eiland, dus een superexcuus om geen verplichte bezoekjes af te moeten leggen.

Het nadeel is weer dat we dan twee weken bij elkaar (lees: mijn ouders) op de lip zitten, en ik kan alleen maar hopen dat het deze keer wél goed gaat...
Het blijft altijd ingewikkeld vind ik die 'verplichte' bezoekjes. Heb liever dat de mensen hier komen. Alhoewel de schoonfamilie hier nu is en ik blij ben dat ik elke middag/avond mag werken

Oudste gaat na de vakantie haar opleiding afmaken. En daarna..... dat is nog de vraag want ze is wel anders tegen dingen aan gaan kijken de afgelopen 10 maanden. Ze gaat wel door studeren maar weet nog niet precies welke kant op. Stoppen vind ik geen optie, want als je na een jaar wel weet wat je wilt heeft ze geen beurs meer. Dat snapt ze gelukkig, dus moet het loslaten. Ze is nu tenslotte 18

Gister de brief voor ons project op de bus gedaan. Zo benieuwd hoe dat gaat lopen

Nu ff eten want moet zo weer aan de bak. En morgen poetsen bij iemand. Ja ik weet het ben niet goed snik..... maar ja wel een extra zakcentje. Fijn weekend allemaal xXx
Lila: wat is je dochters anders gaan zien, wil ze nu een heel andere kant op? Mijn Franse vriendin vertelde mij over het onderwijs in Frankrijk, toch wel een beetje goedkopen dan in Amerika..

Flink van je Lila dat j gaat poetsen. Ik wil ook graag aan de slag, maar de meeste banen zijn fulltime. Dat werkt hier ook niet.
Onderwijs is idd een stuk goedkoper dan in veel landen. En als je een laag inkomen hebt en de kinderen goeie resultaten dan is er ook voldoende hulp. Erg fijn.

Oudste wil eigenlijk toch wel wat gaan doen met haar talenknobbel.... we zullen zien.

Werk de komende weken en afgelopen dus full-time + nog poetsen op zaterdag..... iets teveel van het goede, gelukkig behulpzame kinderen thuis. Deze week alleen na mij vroege dienst ook elke dag nog een afspraak...... Nou ja ff doorbijten en dan op vakantie
Meeeh wat een rotweer de laatste tijd. Ik zit hier gewoon met een fleece aan op mijn werk. Volgende week naar Nederland, ik hoop zó dat het weer flink op gaat knappen, vorig jaar waren we ook al weggeregend in NL.

Wel lekker kindvrij deze week, die zitten in het zuiden van het land bij de familie. Vanavond én morgenavond én overmorgenavond ga ik uit, haha, denk dat ik kapot ben tegen de tijd dat de meisjes weer thuis zijn. Gelukkig maandag bank holiday hier en dan maar drie dagen werken tot de vakantie. Sowieso heel stil op mijn werk momenteel.

Over de kosten van het studeren hier durf ik nog niet na te denken. Tot nu toe vallen de kosten nog mee. Uniform, boeken en materialengeld is eigenlijk de enige kostenpost en dan betalen we de schoolbus ook, maar vergeleken bij wat we jaren geleden aan de creche betaalden is dat peanuts.
Slechtste zomer sinds jaren haha..

In Nederland klagen ze na 5 weken 30 graden dat het een paar dagen slecht is, wij zijn hier blij met 16 graden ;)

Ainne, heb wel gelezen dat de temperatuur vanaf deze week weer omhoog gaat in Nederland.

Ook hier schijnt het zonnetje op het moment, zou een week goed blijven, maar je weet het nooit.

Wij hebben de vakantie er al op zitten, helaas niks meer om naar uit te kijken. Wel genoten!
Hier de warmste zomer sinds we hier wonen. Nu ff wat frisser maar daar ben ik wel blij mee eigenlijk. Overdag nog lekker zonnetje en iets boven de 20° prima voor ff. Zolang het maar niet regent.

Hoop voor je dat het in NL stralend is Ainne. Geloof dat het op de wadden altijd wel wat beter is dan in de rest van NL. Geniet van het stappen!!

Wat heb je gedaan in de vakantie Schots90?
Mag ik met jullie meeschrijven? Wij zitten midden in het proces om naar Saudi Arabie te verhuizen. Mijn man heeft daar enkele maanden geleden een baan ge-accepteerd. Waarschijnlijk gaan wij deze week het visum definitief aanvragen en ontslag nemen. Wij hebben thuis ook nog twee kleine mannen van 4,5 en 3 jaar. Ik vind het allemaal superspannend!
Hier wordt ook nog steeds actief geschreven zie ik. Leuk!

Fijn om te lezen hoe met iedereen gaat.

Bij ons is ook alles goed. We zitten nog steeds in Engeland, we praten nog steeds over verhuizen maar we blijven maar zitten

Volgende week gaan we op vakantie dus dat is ook fijn.

Mijn werk gaat iets minder. Ik ben op zoek naar een nieuwe baan want mijn huidige contract loopt ten einde.

De kinderen gaat alles wel goed mee. De oudste heeft net zijn eerste jaar op de middelbare school afgerond. Hij is al zo groot inmiddels En zelfs de jongste is al geen baby meer, 2 jaar al weer. Tijd gaat wat dat betreft zo vlug.

Lila: wat fijn dat je dochter weer terug is. Je zal haar vast onwijs gemist hebben. En leuk dat ze nu gaat studeren. Ze heeft haar eindexamen dus ook gehaald, wow! Tijd vliegt. Hier deed mijn neef (eigenlijk de neef van mijn man) dit jaar ook eindexamen in Frankrijk dus we hebben helemaal meegeleefd van een afstand. Hij heeft het ook gehaald. Hij heeft ambitieuze plannen dus hij gaat nu eerst naar een classe prepa. Ben benieuwd.

En de plannen voor een eigen bedrijf klinken ook gaaf.

Chicha: fijne vakantie! Ik ben bezig man over te halen om in de herfst of zo een weekje naar de Canarische eilanden te gaan. Ben er nog nooit geweest maar hoor altijd enthousiaste verhalen.

Ainne: wij gaan ook nog naar Nederland. Ik vind het altijd wel leuk. Nu heb ik ook weinig familie en ook niet zo heel veel vrienden daar dus ook weinig verplichtingen. We logeren bij mijn moeder en verder doen we eigenlijk gewoon vakantie uitstapjes de hele tijd dus best ontspannen. En mijn moeder kan fijn oppassen als ik met vriendinnen afspreek. Maar ik begrijp het wel, ik heb hezelfde met Marokko. Daar moeten we echt de hele tijd bij mensen op bezoek en daar is weinig ontspanning aan.
Heeee Nymeria wat leuk jou hier weer een keertje te zien!

Haha nog steeds aan het dubben over wel of niet verhuizen dus! Wil je oudste nog wel, kan me voorstellen dat hij nu lekker zijn eigen leventje aan het opbouwen is.

Jammer dat je werk ophoudt, hoop dat je snel wat anders vindt.

Zit nu mijn laatste dagje op mijn werk, drukkerdedruk, alles afronden, overdragen enz. Heb de boarding passes voor morgen al in mijn tas zitten, en het gaat nog mooi weer worden in Nederland ook, woehoooeeee!

Superspannend Sparood, hoe lang duurt dat zo'n beetje, een visum krijgen, enig idee? Wel lekker, straks geen winter voor jullie!
Ainne: ik dacht dat jullie al in Nederland waren. Heel veel plezier.. Een vriendin van mij is nu Ierland, ik heb het weer even bekeken en het is bar en boos. Heb medelijdenn met jullie..wat een regen..Ik heb al maanden geen jeans meer aan gehad..
Vandaag gaat man het visum officieel aanvragen. Verwachting is dat het iig voor 1 september er is. Dan kunnen we ontslag gaan nemen. Man vliegt dan uiterlijk ergens in november naar SA. Wij volgen dan zo snel mogelijk. Echt super spannend.
Ook mijn man gaat in Saudi werken, maar met dit verschil dat ik niet mee ga. Ik hou mijn werk hier, en zal geregeld langs gaan. De administratieve rompslomp gaat wel hééél langzaam - hij zou eerst morgen vertrekken, dat wordt zeker nu al ergens in september. Ach, het is heerlijk weer - we nemen het er nog van. Dalijk zit ik lang genoeg alleen, want ik denk wel dat het zo'n 3 maanden zal duren de eerste keer voordat ik hem weer zie. Eerst moet zijn iqama rond zijn, dan kan voor mij een visum geregeld worden. Ook voor ons is het spannend, man is er al wel eens geweest, ik nog niet. Ben erg benieuwd.

Sparood: er is een aflevering 'Floortje Dessing in Saudi'. Heb je die al gezien?
Voor hoelang gaat je man Mystery, wil je zelf niet mee die kant op of kan het niet?
Het wordt nog druk in Saudi!
Wat een gezellig topic! Mystery ik heb het nog niet gezien. Wel van plan om nog te kijken. Waarom ga je niet mee? Man heeft vandaag het aangevraagd dat is allemaal goed gegaan. Waarschijnlijk hebben we woensdag het visum in huis. Hij vertrekt in november (moet anders loopt het visum weer af).
Ik heb hier een goede baan in communicatie en we hebben geen kinderen. Met behoorlijk wat vakantiedagen kan ik probleemloos langs gaan, ook krijg ik een aantal tickets vergoed. De baan is voor 2 jaar, met een verlenging van nog eens 2 jaar. Ik kan altyd mijn baan nog opzeggen, eerst maar eens kijken hoe het gaat. Als hij lange dagen maakt, en ik alleen op een compound schiet het ook niet op.

Hij heeft hiervoor een jaar in Zuid Amerika gezeten, en toen ben ik ook hier geblevren. Met langsgaan en natuurlijk skype was het prima te doen.

Hij krijgt een multiple entry vidum, en ik later ook. Hij wacht nu nog eerst nog op een document uit Saudi wat hij nodig heeft. En dat duurt erg lang, door de ramadam, eid en nu het inhalen vsn het werk, denk ik. Daarna kan hij zijn visum aanvragen, en gaat hij.

Naar welke streek gaan jullie? Hij naar Al Jubbail.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven