de (r)emigranten gaan verder
donderdag 28 juli 2011 om 12:46
Waar ter wereld je ook woont, hier kun je je verhalen over je leven in binnen- en buitenland kwijt.
EDIT (19 oktober 2012):
Abusu: Noorwegen Nederland
Ainne: Ierland
Beleza: Japan
Caramella: Duitsland
Chicha: Tenerife
Discovery: Nederland
Dutchie: USA
Fladder: Nederland
Guiri: Spanje
HKGirl: Hongkong
Keranet: België
Lapin: Zwitserland Duitsland
Lila72: Frankrijk
Liubi: Duitsland Saudi Arabië
Mapleleaf: Canada
Nanien: Italië
Noppies: Oostenrijk
Nymeria: Engeland
Olifantjeinhetbos: Canada
Pompedon: Oostenrijk
Raccoon: USA
Seymour: Canada Nederland
SFO: USA
Snjokorn: IJsland Nederland
Sombrerito: Bolivia
Yette: Nederland
Snjókorn falla, á allt og alla
zaterdag 8 augustus 2015 om 11:09
Hij vertrekt laat omdat hij nog een opzegtermijn heeft bij zijn huidige werkgever. Hij neemt pas ontslag als alles rond is. Wij houden het huis aan, verkopen is nu geen optie. Gezien het land waar we heen gaan vind ik dat ook een prettige gedachte. Dat we altijd terug kunnen. Ik kan me namelijk niets voorstellen bij het leven daar. Mijn baan ga ik wel opzeggen. Ik hoop daar als de kids een beetje gesetteled zijn, werk te vinden of anders iets van vrijwilligerswerk te gaan doen.
maandag 10 augustus 2015 om 12:59
Zo, hier beginnen eind deze week, na 7 weken, de scholen weer. Ik zie enorm op tegen het vroege opstaan, maar ik ben ook wel weer blij dat de kinderen weer onder de pannen zijn en dat ze andere dingen doen dan de hele dag op de telefoon zitten.
Ainne, zit je al in Nederland? Onze vakantie in NL lijkt alweer zo lang geleden .
Ainne, zit je al in Nederland? Onze vakantie in NL lijkt alweer zo lang geleden .
maandag 10 augustus 2015 om 15:48
woensdag 12 augustus 2015 om 09:00
Fijn Anky! Hier pas op 2 september...wat duurt de zomervakantie lang...we moeten alleen nog wel alle schoolspullen inkopen; de schriften, pennen, mappen etc. de lijsten staan op de sites vd scholen, t is me nogal wat allemaal. Volgens mij hoefden wij in Nl niks te kopen tot de middelbare school, hier begint t eerder en de lijst is lang (incl 4 dozen zakdoeken voor in de klas )
Vandaag wordt t hier weer erg warm, en er zijn water restricties vanwege de droogte, gelukkig hebben we een opzetbaar zwembad met filter etc, dat er al een maand staat. Vriendin komt vanmiddag met haar kinderen langs; zij mag hun zwembadje nu dus niet laten vollopen, komen ze gezellig hier, fijn voor kinderen; die van haar kunnen afkoelen en die van mij houden erg van gezelschap!
Waar is rozehanddoek? Ik ben benieuwd hoe het je gaat meid, hoop dat je of iets nieuws hebt gevonden of terug hebt kunnen gaan naar NL.
Liubi, was de zomer in europa fijn?
Sparood waar gaan jullie wonen? Liubi woont straks niet bij mij in de buurt..jij wellicht wel, maar, Saudi is groot. Fijn dat visa voor je man zonder problemen is gegaan. Houd er wel rekening mee dat het nog geen iqama is, eerst daar ter plekke de medische tests herhalen en dan wordt t een iqama. Voor mijn man duurde dit 4 dagen, vrij rap. Ons dossier is vanavond compleet, de dokter gaat de medische verklaring tekenen dat ik géén cholera, tbs, malaria etc heb (wel alle röntgen, bloed, plas en poep onderzoeken moeten doen natuurlijk 't is nogal wat allemaal )
Vandaag wordt t hier weer erg warm, en er zijn water restricties vanwege de droogte, gelukkig hebben we een opzetbaar zwembad met filter etc, dat er al een maand staat. Vriendin komt vanmiddag met haar kinderen langs; zij mag hun zwembadje nu dus niet laten vollopen, komen ze gezellig hier, fijn voor kinderen; die van haar kunnen afkoelen en die van mij houden erg van gezelschap!
Waar is rozehanddoek? Ik ben benieuwd hoe het je gaat meid, hoop dat je of iets nieuws hebt gevonden of terug hebt kunnen gaan naar NL.
Liubi, was de zomer in europa fijn?
Sparood waar gaan jullie wonen? Liubi woont straks niet bij mij in de buurt..jij wellicht wel, maar, Saudi is groot. Fijn dat visa voor je man zonder problemen is gegaan. Houd er wel rekening mee dat het nog geen iqama is, eerst daar ter plekke de medische tests herhalen en dan wordt t een iqama. Voor mijn man duurde dit 4 dagen, vrij rap. Ons dossier is vanavond compleet, de dokter gaat de medische verklaring tekenen dat ik géén cholera, tbs, malaria etc heb (wel alle röntgen, bloed, plas en poep onderzoeken moeten doen natuurlijk 't is nogal wat allemaal )
vrijdag 14 augustus 2015 om 17:20
Wij gaan wonen in de omgeving van khobar (oostkant). Liubi woont daar niet in de buurt nee
. Vandaag is de bevestiging binnen gekomen dat we ontslag moeten gaan nemen. Het visum is rond. Ze willen graag dat manlief zo snel mogelijk vertrekt. Maar ja ik geloof niet dat zijn huidige werkgever hem laat gaan voordat de opzegtermijn afloopt.
De dokter heeft bij mijn man het cholera onderzoek achterwege gelaten
. Ik hoop dat het een beetje snel gaat. Ik vind het nogal wat om 3 maanden gescheiden te leven. Het lijkt me best moeilijk.
Even een vraagje wat betreft saudi, hoe zit het met zwemlessen? Kun je die daar krijgen voor de kinderen?
@ anky fijn dat de kinderen weer naar school gaan!
De dokter heeft bij mijn man het cholera onderzoek achterwege gelaten
Even een vraagje wat betreft saudi, hoe zit het met zwemlessen? Kun je die daar krijgen voor de kinderen?
@ anky fijn dat de kinderen weer naar school gaan!
zondag 16 augustus 2015 om 10:30
Dan wonen wij straks bij elkaar in de buurt sparood
In onze compound kunnen de kinderen zwemles krijgen, ik denk in de meeste compounds wel. Ik denk dat die 3 maanden wel eens mee kunnen vallen. Als Zijn visa al rond is duurt t hoogstens een week voor Zijn Iqama. Dan kan hij direct de family visa aanvragen wat tegenwoordig online kan. Als jullie alle papieren al hebben vertaald en beëdigd tegen die tijd kan t heel snel gaan. Succes iig!
In onze compound kunnen de kinderen zwemles krijgen, ik denk in de meeste compounds wel. Ik denk dat die 3 maanden wel eens mee kunnen vallen. Als Zijn visa al rond is duurt t hoogstens een week voor Zijn Iqama. Dan kan hij direct de family visa aanvragen wat tegenwoordig online kan. Als jullie alle papieren al hebben vertaald en beëdigd tegen die tijd kan t heel snel gaan. Succes iig!
zondag 16 augustus 2015 om 19:50
Ik ben dol op hitte, maar ik kan me voorstellen dat het bij jullie toch de spuigaten uitloopt. Ik hoop dat het binnenkort weer wat beter te doen is.
Sparood, wat een spannende ontwikkelingen allemaal, ik hoop dat je het gauw rond hebt! En het lijkt er inderdaad op alsof het lekker druk gaat worden in Saudi met alle forumsters
Sparood, wat een spannende ontwikkelingen allemaal, ik hoop dat je het gauw rond hebt! En het lijkt er inderdaad op alsof het lekker druk gaat worden in Saudi met alle forumsters
zaterdag 22 augustus 2015 om 22:00
maandag 24 augustus 2015 om 15:17
maandag 24 augustus 2015 om 15:47
softijs, ik was op vakantie, kon lezen maar niet reageren. Fijn dat t je goed gaat! Kan me voorstellen dat de dagen wat lang zijn als je alleen thuiszit. Je mag bij mij komen, moet grote opruiming en grote schoonmaak doen..je zal je niet vervelen!
Sparood, dit wordt wel heel concreet! Leuk! Ik heb nog geen idee wanneer wij kunnen. Visa probleempjes Ik zal je eens een pb sturen bedenk ik me nu!
Sparood, dit wordt wel heel concreet! Leuk! Ik heb nog geen idee wanneer wij kunnen. Visa probleempjes Ik zal je eens een pb sturen bedenk ik me nu!
maandag 24 augustus 2015 om 17:06
Ja, heel leuk! Ik houd van wég met vakantie, even eruit enzo. Maar ben toch altijd weer heel blij weer thuis te zijn en in mijn eigen bed te slapen...
Ik kan wel opruimen, maar ik moet er zin in hebben Ik moet vooral uitmesten; de kinderkamers (en hun kleding), de garage.... wanneer moet je weer aan 't werk?? Want je mag gerust helpen hier, ik heb er zo geen zin in, en mijn motivatie is 0,0....
Ik kan wel opruimen, maar ik moet er zin in hebben Ik moet vooral uitmesten; de kinderkamers (en hun kleding), de garage.... wanneer moet je weer aan 't werk?? Want je mag gerust helpen hier, ik heb er zo geen zin in, en mijn motivatie is 0,0....
dinsdag 25 augustus 2015 om 11:10
Spa: iemand van t visa bedrijf vertelde mijn man dat je als familie ook op een bezoekersvisa over kunt komen, terwijl er nog aan family visa iqama gerwerkt wordt. Bezoekers visa is 3 maanden geldig, maar je moet dan wel weer terug naar NL als jouw residence visa klaar is, t ophalen en dan weer binnen 30 dagen naar KSA vertrekken. Weet niet of je daar wat aan hebt (mocht je eerder dan december weg willen).
dinsdag 25 augustus 2015 om 19:24
dinsdag 25 augustus 2015 om 22:59
@Liubi Mijn partner gaat alleen, wel op family basis. Ik ga bij hem langs, en we zullen elkaar natuurlijk tijdens zijn verlof zien. Hij heeft net een andere baan in het buitenland gehad, hebben we dit ook zo gedaan. Niet makkelijk, maar gaat wel met bellen en skype. Nu hebben we geen kinderen thuis, dus dat scheelt.
Ik heb een goede baan in Nederland, die ik niet op wil geven. Daarbij, eerst eens kijken hoe het in Saudi bevalt.
Nu had ik jouw topic al meegelezen, dat maakte de beslissing wel makkelijker. En ik ben avontuurlijk en reislustig aangelegd
Ik heb een goede baan in Nederland, die ik niet op wil geven. Daarbij, eerst eens kijken hoe het in Saudi bevalt.
Nu had ik jouw topic al meegelezen, dat maakte de beslissing wel makkelijker. En ik ben avontuurlijk en reislustig aangelegd
woensdag 26 augustus 2015 om 09:41
Ontvangen en beantwoord Spa! Spannend, de datum hebben van vertrek! Hoe vinden jouw kinderen het?
Mystery, wat vervelend dat er nog een papier moet doorkomen. Ik heb gemerkt dat t per bedrijf, per land ook (de consulaat ter plekke) , wel erg varieerd in de rapheid waarmee dingen gebeuren. Elke dag erachteraan bellen (als t papier van het bedrijf zelf moet komen) kan helpen. Maar ook daar waren wsl veel mensen afwezig (tenminse, wel bij bedrijf van mijn man) eerst was er ramadam, toen eid, toen augustus dus ook veel mensen op vakantie... niet de meest productieve periode zeg maar.
Liubi ben jij terug in KSA? Beginnen de scholen daar binnenkort weer? Hier kijk ik wel uit naar volgende week als t spul hier weer naar school kan..
Mystery, wat vervelend dat er nog een papier moet doorkomen. Ik heb gemerkt dat t per bedrijf, per land ook (de consulaat ter plekke) , wel erg varieerd in de rapheid waarmee dingen gebeuren. Elke dag erachteraan bellen (als t papier van het bedrijf zelf moet komen) kan helpen. Maar ook daar waren wsl veel mensen afwezig (tenminse, wel bij bedrijf van mijn man) eerst was er ramadam, toen eid, toen augustus dus ook veel mensen op vakantie... niet de meest productieve periode zeg maar.
Liubi ben jij terug in KSA? Beginnen de scholen daar binnenkort weer? Hier kijk ik wel uit naar volgende week als t spul hier weer naar school kan..
woensdag 26 augustus 2015 om 09:59
@Mystery, ik snap het.
De internationale scholen zijn allemaal deze week begonnen. Of tenminste, die aan onze kant in Saudi. We zijn afgelopen week teruggekomen. Het is weer even wennen aan de hitte. In de derde week van september is de bedevaart en die visums gaan allemaal voor dus als je visumwerk hebt, kan dat weer enige vertraging oplopen. Pas in de eerste week van oktober gaat men dan weer verder met de overige visa.
Mijn middelste zoon heeft nu een vervangende leraar op school omdat zijn eigen lerares nog steeds geen visum voor Saudi heeft gekregen door de bedevaart. Een beetje ongelukkig, want nu is hij net gewend aan de vervangende leraar terwijl er dan over een paar weken de echte lerares komt.
Maar goed, niks aan te doen.
De internationale scholen zijn allemaal deze week begonnen. Of tenminste, die aan onze kant in Saudi. We zijn afgelopen week teruggekomen. Het is weer even wennen aan de hitte. In de derde week van september is de bedevaart en die visums gaan allemaal voor dus als je visumwerk hebt, kan dat weer enige vertraging oplopen. Pas in de eerste week van oktober gaat men dan weer verder met de overige visa.
Mijn middelste zoon heeft nu een vervangende leraar op school omdat zijn eigen lerares nog steeds geen visum voor Saudi heeft gekregen door de bedevaart. Een beetje ongelukkig, want nu is hij net gewend aan de vervangende leraar terwijl er dan over een paar weken de echte lerares komt.
Maar goed, niks aan te doen.