Oktober 2007 # 3

26-05-2007 09:36 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
en de groep is te vinden op: http://groups.msn.com/oktober2007/homepage

@Egel: idd blaasjes is niet gewoon, kan geen kwaad ff langs de ha, weet je in ieder geval meer.

Ja, fietsen is heerlijk en met dat mooie weer van vandaag. Gauw maar monteren dat stoeltje.

Hier slaapt evi eigenlijk ook wel klokje rond altijd. Ze gaat meestal tussen 19:00 en 19:30 naar bed en de volgende morgen 7:00 horen we vaak wel wat gepruttel en soms wat gehuil. Vandaag om 7:00 luier verschoond, terug in bedje en om 8:00 pap gegeven. En meestal gaat ze daarna ook nog ff naar bedje en slaapt ze vaak ook nog een uurtje. Vandaag ben ik ook weer lekker terug gekropen en werd eens wakker om half 11. Mmmm wel erg fijn, evi lag gewoon wat rond te kijken in d'r bed, wie weet hoe lang ze al wakker was, maar gewoon stil he.

Haha ff vertellen, ik had vannacht gedroomd dat evi ineens een mondje vol tandjes had.........waar ik al allemaal mee bezig ben in m'n slaap ;o)

Moet vanmiddag om 15:05 op het CB zijn, ga ik ook lekker met de fiets naar toe, we boffen zo met het weer.

Liefs van mij!
Lekker weer??? huh hier is het niet heel slecht maar valt er zeer regelmatig een bui naar beneden. Beetje onbestemd dus. Ik wilde gezellig komen reageren maar ben nogal moe. Slecht geslapen vannacht, en zoooo toe aan vakantie. Ben kapot, kan niet meer, heb even rust of in ieder geval change of scenery nodig. Volgende week vrij gaan we dan eindelijk eindelijk.

Iedereen met billen en tanden succes. Hier is er eentje en die is nu goed door en mevrouw is weer een stuk vrolijker.

Ga nu even mijn bed in. Werk thuis vandaag, maar heb nog geen lunchpauze gehad en vind dus wel dat ik even een uurtje plat kan gaan ipv lunchen. Dat doe ik nl altijd gewoon achter mij laptop.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Lekker warrig bericht Sorry dames, mijn hersenen zijn bijkbaar ook een beetje moe.
He Chica: fijn dat je volgende week eindelijk lekker vrij bent, daar kijk je dan ook echt naar uit he? Ga je dan nog echt weg?

En tja, jammer van dat weer bij jou, ik wil je niet jaloers maken ;o) maar hier is het bijna onbewolkt en een graadje of 25 a 27.....dusse heeeeeeel lekker.

Ohja, ik vind dat schemaatje ook niet echt duidelijk? Zo klein en bijna onleesbaar. Jij laat de mod dit altijd aanpassen he 4HK?
Waarom is ons schema ineens zo klein??? Gek zeg!

Ook hier is het schitterend weer. Zo lekker warm en zomers, ik voel me een stuk beter daardoor!

@Chica: heb je nog helemaal geen vakantie gehad? Dan kan ik me helemaal voorstellen dat je eraan toe bent zeg! Enne, een tukje in de lunchpauze moet kunnen. Bevalt dat trouwens wat, dat thuis werken?

@Margreet: ik werd vanochtend ook weer tegen elven wakker, zalig zeg. Mijn vriend had haar vanochtend voor hij weg ging al een lekkere fles gebracht, dus mevrouw had ontbijt op bed. En daarna is ze weer heerlijk in slaap gedommeld.
wyfke

Jou instelling is denk nog 3x beter dan de mijne.Vroeger deed ik eigenlijk heel veel aan sport de laaste 4 jaar is het echt knudden.

Ik was altijd 2x in de week op de sportschool. En 1x in de week lag ik in het zwembad.

Maar dat is echt nu niks meer. Af en toe zwemmen. En dat wou ik eigenlijk weer oppakken na de bevalling.

Maar door die afgegleden ruggen wervel. Moch ik helemaal niet meer sporten.

Jakkie. Vandaar dat het met het afvallen heel langzaam gaat.

@ egel

Fijn dat de billetjes weer wat minder zijn. En dat van dat fiets stoeltje snap ik inderdaad ook niks van. Want het moet er inderdaad gemakkelijk erop kunnen.

@all

Hyves is inderdaad een raar gebeuren. Sommige hebben er wel honderde erop staan. Maar ik heb laast ook gehoord dat het een sport is om zoveel vrienden te kunnen hebben.

Ik verwijder de mensen gewoon. Als ik toch niks van ze hoor!!!

Ik ga straks verder reageren want mijn meisje word huilend wakker.

doei
Net terug van het CB:

Evi heeft het zeer goed gedaan met de prikjes, ze gaf geen kik, wat goed van d'r he. Ik zag het al weer helemaal voor me, de andere keren heeft ze best hard moeten huilen.

Haar gewicht is nu: 11 kg

Haar lengte is nu: 74,5 cm

Zo dan zijn jullie weer helemaal op de hoogte ;o)
margreet

toppie dat je meisje het zo goed heeft gedaan.

chica

rust lekker uit.

veder heb ik lekker gewinkeld met mijn mams samen. Merel was lekker bij opa.

Ik had namelijk bij de reclame folders. Kortingsbonnen gekregen van miss etam.

Het viel eigenlijk een beetje tegen. Maar ik heb wel kunnen slagen met de dingen die ik in mijn hoofd had.

En nog eens van die leuke schoentjes erbij. en die heb ik bij dolcis gekocht.

En we waren lekker op tijd klaar. Want met een garage geld is het een duur geheel geworden. Ik was voor 2,00 uur 5 euro kwijt.

Daar koop ik liever andere dingen voor.

stel dat je nou en dag gaat winkelen.
Het gaat vandaag weer wat beter met mijn humeur.

Ik ben voor het laatst op vakantie geweest half april. Dat is toch net even te lang tot nu, dat doen we niet nog een keer. Nu ik 4 dagen werk heb ik een stuk minder vrije dagen (geen atv meer) en moet een beetje zuinig zijn. Maar ben geloof ik een beetje té zuinig geweest want ben inderdaad kapot. Ik heb in een ruk doorgewerkt zonder break of iets (niet eens een ziek dagje ofzo)

Thuiswerken is super. Ik ben efficienter en veel effectiever met mijn werk. Heb geen files (wat me per dag 3 uur scheelt) en kan ongestoord blijven werken. Ik ben ongeveer 1 dag per week op kantoor en dan merk ik echt dat ik continue afgeleid wordt door bijkletsende collega's. Tuurlijk is het wel eens eenzaam maar vaker gewoon lekker rustig. Je moet alleen wel oppassen dat je niet teveel uren maakt. Meestal zit ik om half 8 al achter mijn PC en sluit hem pas om 1800. Ook is het soms té makkelijk om ook even wat uurtjes in het weekend er bij te werken. Lunchen doe ik bijv ook nooit echt. Even snel een broodje bij mijn PC. Maar als ik wil, kan ik wel lekker in mijn badjas gaan zitten en dan pas om een uurtje of 10 gaan douchen haha. Je ziet er zitten voor- en nadelen aan het thuiswerken maar ik ben er super blij mee. Anders had ik deze baan uberhaupt niet genomen.

Zo nu genoeg over werk. Anniek is een schatje en zei vandaag heel duidelijk mama, mama, mama en keek me dan aan met een brede glimlach. Aaaaahhhh das zo schattig.

Babymerel: Lekker dat je geslaagd bent met winkelen. Balen van die hoge parkeerkosten. Hier in utrecht is het het zelfde verhaal. Toch neem ik met dit soort snertweer liever de auto en neem die 5 euro dan maar voor lief.

Margreet: Ja we gaan ook echt weg. Sterker nog, heel ver ook. Ik ga naar Indonesie. Terug naar de plek waar ik mijn vriend heb leren kennen, twee jaar geleden (hij is wel ned hoor) en heb er zooooo veel zin in. Heerlijk de zon en de zee en lekker weer duiken (ben duikinstructeur geworden toen ik die 2 jaar op reis was en mis het gigantisch)

En Evi weer helemaal goed gekeurd bij het CB en wat een stoere meid dat ze geen kik gaf bij de inentingen. Welke inenting was dit nu?

Egel: het is gelukkig al wat minder? Wat heeft nu echt geholpen dan? Kan ik dat meteen even in mijn geheugen opslaan

Wyfje: tegen elven? Jeetje lekker zeg, dat is lang geleden voor mij. Anniek gaat nl nooit meer slapen na de fles. Heb het nog wel geprobeerd maar het lukt niet meer. Geeft jouw man dan de fles terwijl ze nog in bed ligt? Kan ze al zelf de fles vasthouden dan enzo? of legt hij haar weer terug in bed?

Nou meiden een heel prettig weekend alvast. Het is hier snertweer, dus ik hoop dat we nog een beetje lekker weer krijgen straks.
Wow Margreet, Evi is maar liefst 2 kilo zwaarder dan Lucia! Allemaggies zeg! Geef ik haar wel genoeg eten? Volgende keer moet ik het nog maar wat langer volhouden met de bv, want ik zie links en rechts om me heen dat de kindjes daar lekker van groeien!!!!
Chica ik reageerde hier tegelijk met jou geloof ik...ja Lucia houdt inderdaad zelf de fles vast! Makkelijk he?
@Chica: wauw lekker zeg naar indonesie, lijkt me een schitterend land, staat ook nog op ons lijstje OOIT!

Gaat Anniek mee dan?

De inenting die Evi nu gehad heeft is met 11 maanden, de 4de van de reeks DKTP/HIB. Die is nu klaar.

Straks met 14 maanden de BMR/MENC en dan pas weer met 3,5 jaar.

Het is vandaag echt zo shit weer, vanochtend nog wel ff boodschappen kunnen doen. Mijn ouders waren hier bij Evi op bezoek ;o)

Maar de rest van de middag voor de tv (toen evi sliep) en we hebben samen uitnodigingen gemaakt voor d'r verjaardag.

Nu ga ik ff eten koken.

Liefs van mij!
Anniek gaat mee ja. Ik heb de afgelopen weken van alles voorbereid en heel veel info opgezocht. Met de HA gepraat en het CB. Ook heeft ze haar BMR prik (die van 14 mnd geloof ik) wel al gehad voor de zekerheid. Bali heeft geen malaria en goede medische voorzieningen, is vrij toeristisch en makkelijk te begaan. Zowel vriend als ik kennen het goed.

De eerste dagen zitten we in een heel luxe hotel zodat ze kan wennen aan het tijdverschil en de hitte. Heb wel airco zodat ze snachts goed kan slapen. De zon wordt ook een uitdaging maar ik denk dat het allemaal wel goed gaat. Daarna gaan we denk ik naar de oost kust van Bali en dan de laatste week naar het eiland boven Lombok waar vriend en ik elkaar hebben leren kennen. Verder zitten er op Bali als op Lombok nog vrienden en bekenden dus dat wordt wel gezellig.

Alleen zie ik natuurlijk wel een beetje op tegen het vliegen van 14 uur. Maar ook daar heeft ze een bedje dus dat moet wel gaan lukken.Alleen de overstap in Kuala Lumpur wordt nog spannend. Daar zit 4 uur tussen en is midden in de nacht.(er gaat geen vliegtuig direct naar Den Pasar) Het zal een compleet andere vakantie worden dan we gewend zijn, maar ik zie er zo naar uit. En tegelijkertijd loop ik erover te stressen. Gewoon omdat ik niet weet wat ik moet verwachten. Heb de hele wereld over gereisd maar niet met een baby.

Net als de bagage. We mogen in totaal 20 kg per volwassenen en 10 kilo voor Anniek. In praktijk betekent dat 1 koffer voor ons en waarschijnlijk eentje voor haar haha. Ook de buggy en de rugdrager gaan mee en dan nog twee rugzakken als handbabage. Ben benieuwd hoe dat eruit ziet haha.

Nou ja zal allemaal wel goed gaan. We gaan as vrijdag dus ik heb nog even om alles te kopen en uit te zoeken.
quote:Wyfke schreef op 12 september 2008 @ 16:41:

Chica ik reageerde hier tegelijk met jou geloof ik...ja Lucia houdt inderdaad zelf de fles vast! Makkelijk he?Wauw dat moet ik ook snel aanleren. Dat is wel heel fijn. Vanaf vandaag gaat ze zelf de fles drinken hihihi.
Jee, chica wat spannend allemaal, ik vond een weekje mallorca al spannend met een baby ;o) Gewoon omdat we dat niet gewend zijn.

Wij hebben ook al wel het een en ander gezien op de wereld (niet zoveel als jij hoor) maar met een baby is het zoveel anders.

Maar wel heeeel erg lekker, ben jaloers ;o)

@Wyfke: ja evi is idd een lekkere volle baby hahaha. Zal niet alleen aan de borstvoeding gelegen hebben, denk ook wel een stukje erfelijk, vriendlief was helemaal een michelinmannetje toen die zo oud was als Evi.
Maar mallorca is ook al spannend Evi en volgens mij niet heel erg verschillend qua hotels ofzo. Als je naar Mallorca kan, kan je, denk ik ook best naar Bali.

Indonesie is nou eenmaal mijn favoriete land. Super mooie landschappen, de rijstvelden, het regenwoud, de tempels, de mensen en de cultuur. Ik vind het daar echt heerlijk. Jammer alleen dat het zo ver weg is :( Ik vind het ook super spannend, maar zal als ik terug ben een heel verslag doen. Nu nog een weekje aftellen.
@Margreet: hoe ziet het er dan uit in de groeicurve van het cb? Lucia zit net onder de dikste middellijn, zit Evi dan helemaal bovenin ofzo? Het valt me wel op dat Lucia sneller groeide toen ze nog bv kreeg, maar misschien lag dat ook wel aan de leeftijd. Zelf was ik ontzettend spekkig als baby, maar uiteindelijk is het toch nog redelijk goedgekomen met m'n gewicht ha ha!

@Chica: spannende reis gaan jullie maken hoor. met z'n tweeën is toch heel wat anders dan met een baby. Daarom zijn wij ook niet zover weg gegaan (durfde ik met name niet aan), maar ik ken ook genoeg mensen die dat wel doen.

Lucia begon al met zelf de fles beetpakken toen ze 7 maanden was ofzo. Ze accepteerde het op een gegeven moment niet meer dat wij hem vasthielden Soms ligt ze zo erg te keten met haar volle fles, dan knijpt ze in de speen en schudt hem horizontaal heen en weer, lekkere knoeiboel dus. Je begrijpt wel dat wij dan de regie weer even van haar overnemen

Trouwens een leuke speelgoedtip voor iedereen: een fles met wat water erin! Lucia kan zich er ellenlang mee vermaken. Ik drink regelmatig water uit een oude Colafles, maar die is dus steeds van haar zodra ze 'm op de grond ziet staan.

Weten jullie trouwens of het normaal is dat Lucia steeds op haar tenen staat? Doen alle baby's dat voordat ze ontdekken dat hun beentjes bedoeld zijn om op te staan?
chica

dat klinkt inderdaad helemaal geweldig zeg. Zo een vakantie

Heerlijk allemaal.

En inderdaad het werk kan je dan zelf indelen en zo.

Lijkt me echt heerlijk. Maar helaas er hangt dus ook een nadeel aan. Wat je inderdaad schreef.

Wij zijn al 4 jaar niet echt op vakantie geweest. Gewoon er kwamen steeds dingen tussen door.

Andere baan, ander huis enz. Onder tussen een zwangerschap. Ik hoop dat ik indergeval volgend jaar echt 2 weken in de zon mag zitten.

We houden wel altijd de midweek ik maart na mijn verjaardag.

Verder heb ik ook goed nieuws. Volgende week is het de laatste keer dat ik naar de mensendieck mag. Dan hoef ik alleen het ziekenhuis nog af te wachten.

Wel moet ik januari nog even terug komen en mijn oefeningen goed blijven doen.Want het houd natuurlijk hier niet ineens op. Ik hoop dat ik het kan om de oefeningen vol te houden. Weten dat het voor goed doel is.
wyfke

Merel staan inderdaad ook altijd op haar teentjes. Ik zie dat inderdaad heel vaak bij baby's. Die net gaan lopen

En later zie je dat ze steeds meer echt op hun voeten gaan lopen. tenminste zo gaat het bij merel. Ze gaat steeds meer losser staan.

Zou ze lopen als ze 1 wordt?
Zoo hee wat is hier veel geschreven.

Chica heerlijk zeg naar indonesie. En wat die vlucht betreft. Wij zijn een keer met mijn dochter van 15 mnd naar de antillen geweest. Toen wij op de luchthaven aankwamen hadden wij 6 uur vertraging. Dat is wel klote op een vlucht van 9 uur geloof ik. Maar wij zijn er gekomen en omdat wij zolang onderweg waren was het tijdsverschil ook meteen opgelost. Neem een paar cadeautjes mee zodat ze onderweg elke keer een nieuw klein speeltje heeft. Of gewoon een doosje rozijntjes inpakken en heul hard aandrukken . Verder moet je er gewoon op voorbereiden dat ze ongetwijfeld zal gaan huilen en dat er andere mensen zijn die zich daar heel erg aan ergeren. Als je dat van je af kan zetten heb je een prima reis hoor. Alleen een luier verschonen in het vliegtuig is echt een crime. Trouwens als je 3 dagen voor vertrek begint met neusspray(gewoon zoutoplossing) is de kans klein dat ze last krijgt van haar oortjes. En op de terugweg ook weer doen natuurlijk.

Wij zijn gisteren voor de prikken geweest. Ons menneke weegt 9100 gram en is 75 cm lang. Hij moest echt heel hard brullen. Maar hij heeft er vooralsnog geen last van. Wij hebben een mijlpaal. Hij kan zitten, jawel na 11 maanden is het hem gelukt hij gaat uit zichzelf vanaf zijn knietjes op zijn billetjes. En trots dat hij erop is. De laatste dagen kletst hij ook ineens superveel, maar echt mega onverstaanbaar hoor. Papa of mama komt niet in de richting. En hij wordt ineens heel nieuwsgierig naar alles wat wij eten. Dan wijst hij ernaar en geeft een kreet van he, laat mij s proeven..grappig toch.
@ 4HK: Check: Neuspray. Bedankt voor de tip, maar is een fles geven tijdens het opstijgen niet genoeg dan? Of een speen geven? ik weet het niet hoor maar ik dacht dat dat ook kon? Cadeautjes ga ik zeker meenemen en ook de rozijntjes zijn een erg goed idee. Mogen babies van die leeftijd eigenlijk al rozijntjes? En ach die mensen die zich er aan ergeren aan het gehuil, hebben gewoon lekker pech. Ik heb ook zoooo vaak in de buurt gezeten van huilende kinderen dat het nu even mijn tijd is

En natuurlijk gefeliciteerd met het zitten. Goed hoor. Hier zie ik dat voorlopig nog echt niet gebeuren. Ze moet eerst eens leren kruipen haha.

Vraagje tussendoor: Anniek heeft zon vervelende smetplek achter haar oor in die plooi. Deze gaat elke keer open en bloed ook echt. Ze krabt het in haar slaap nl open. Ik heb alles al geprobeerd om het dicht te krijgen. Tijdje droog houden dus niet in bad. Bepanthen erop, ander zalfje erop, gewoon laten zitten en droog laten worden. Ik weet niet meer zo goed wat ik nog meer kan doen. Ik vind het een vervelend idee om zo naar Bali te gaan. De luchtvochtigheid is daar vele malen hoger waardoor wondjes helemaal moeilijk dicht gaan en snel gaan ontsteken. Heeft iemand nog een goude tip???????

Ik ga sowieso van de week even langs de HA dus vraag het ook wel even aan hem.
chica

Misschien krab wantjes gebruiken.Dan kan ze het niet meer open krabben. Of zit ook overdag eraan??

Als je weet hoe je oor hoofdverband moet aanleggen??

dan kan je misschien een steriel gaasje erop doen zonder dat ze erbij kan.

Maar ik weet niet of ze het laat zitten.

uhm,misschien toch ook maar even vragen. Soms hebben ze een bepaalde zalf die snel genezint is!!
Maizena opdoen! Is het zo dicht.

Landen en opstijgen duurt doorgaans een half uur. Een flesje of een speentje geven dat staat los van eventueel een verkoudheid of een snotneus. Doordat je drie dagen voor vertrek start met het openhouden van de neus, oren en de holtes zal de kans klein zijn dat ze druk op dr hoofdje krijgt. Niet alleen tijdens het opstijgen en landen, maar ook in een luchtzak bijvoorbeeld. Ik weet niet of je zelf wel eens flink verkouden hebt gevlogen maar dat geeft echt een heel vervelende zeer pijnlijke druk op je holtes. Dus ook als ze niet verkouden is zou ik het gewoon geven. Baadt het niet dan schaadt het niet.

Wij geven hier al rozijntjes. Was een tip van het cb. Goed voor de oog vinger coordinatie .
@Chica: hoe lang gaan jullie eigenlijk naar Indonesie? Heb net je weblog ff gelezen op je site, erg leuk.

Hoe is het met de smetplek achter annieks oor?

@Wyfke: evi zit idd meer bovenin de curve wb haar gewicht. Maar niets te dik ofzo hoor.

Evi pakt ook al steeds beter zelf de fles vast, vaak al dat ze deze vastheeft en ik laat dan los, de fles is nu niet meer te zwaar he. En zeker als er groeimelk inzit dan kan die fles niet snel genoeg leeg.

@Babymerel: fijn dat je de laatste x mensendieck, dat had je voor de bekkeninstabiliteit toch?

Nu goed je oefeningen blijven doen he ;o)

@4HK: wauw zelf zitten, weer een mijlpaal idd. En leuk ook dat kletsen op hun eigen manier. Jaja ze worden groter.

Ik had het weekend de griep te pakken, vriendlief en ik hebben zaterdag overdag veelal niks gedaan, voelde ons allebei beroerd, evi zat gewoon lekker te spelen, gelukkig heeft ze zichzelf goed kunnen vermaken.

Gisteren moest ik eigenlijk werken, maar had toch maar afgebeld, voelde me te beroerd en was koortsig en wat misselijk. Gelukkig gaat het nu weer wat beter en heb ik vanmiddag nog ff een vergadering van het werk waar ik naar toe moet en daarna evi weer ophalen bij het kdv, want daar is ze vanmorgen gewoon naar toe gebracht door vriendlief. Heeft ze lekker kunnen spelen met andere kindjes.
De eerste forumbaby's worden vandaag 1 jaar: Charlotte en Marieke zijn jarig!!!!! Van harte gefeliciteerd meisjes!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven