Jongensnamen topic

08-02-2014 08:34 3072 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.

Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic

en hier
Hmm ik vind Manuel heel erg Duits eigenlijk, mag dat ook?
Ik spreek toch geen Chinees?!
Ourea, ik heb nog nooit een butenlandse associatie gehad bij dr naam Manuel. Ik vind het een leuke naam!
Manuel is niet mijn smaak. Vind hem zelf ook vrij ouderwets. Beetje in de lijn van namen als Marius, Christiaan, Gerben, Erwin, André.
Hoiii,

Mag ik misschien jullie mening?

Wij verwachten over een tijdje ons 2e kindje en zitten een beetje in dubio over de jongensnaam. Meisjesnaam is al gekozen maar we weten het geslacht dus nog niet.

We vinden allebei Milan mooi maar vriendlief vind nu ineens Morris net iets mooier .

Wat zeggen jullie? Even voor de "beeldvorming" het moet bij Levi passen.

Groetjesss
Milan vind ik beter bij Levi passen,maar Morris vind ik mooier.
quote:-tinkerbell- schreef op 08 augustus 2015 @ 21:51:

Milan vind ik beter bij Levi passen,maar Morris vind ik mooier.+1
Ik vind ze er allebei wel goed bij klinken!
Milan en Levi vind ik wel mooi passen.
“The snow doesn't give a soft white damn whom it touches.”
quote:-tinkerbell- schreef op 08 augustus 2015 @ 17:21:

Hmm ik vind Manuel heel erg Duits eigenlijk, mag dat ook? haha ja hoor! Wat grappig

En mendy thnx!

Nyc: ook grappig jouw associatie, ik vind het meer een hippe naam van deze tijd. Moet ook denken aan Manuel broekman.
quote:ourea schreef op 08 augustus 2015 @ 22:49:

[...]

haha ja hoor! Wat grappig

En mendy thnx!

Nyc: ook grappig jouw associatie, ik vind het meer een hippe naam van deze tijd. Moet ook denken aan Manuel broekman.Grappig hoe het werkt hè? Naam van mijn kind vind ik ook fris en hip (is het ook als je de site van Meertens bekijkt) maar wordt nog niet zoveel postings terug ook ouwelijk genoemd.
Manuel is niet mijn smaak, maar ik vind het zeker niet ouderwets ofzo!

Ik vind Morris juist leuker bij Levi. Had in dit geval zeker die naam gekozen.
quote:NYC schreef op 08 augustus 2015 @ 22:55:

[...]

Grappig hoe het werkt hè? Naam van mijn kind vind ik ook fris en hip (is het ook als je de site van Meertens bekijkt) maar wordt nog niet zoveel postings terug ook ouwelijk genoemd. Sorry
Nee joh maakt niet uit! Als ik de visie op de naam had willen weten had ik 'm tijdens de zwangerschap toen wel in de groep gegooid.

Maar eerlijk is eerlijk: voor de tweede nemen we wel een klein beetje in de overwegingen mee: welke naam zou men niet ouwelijk vinden? Of bij welke naam vraagt men niet: hoe spreek je het uit/hoe schrijf je het?
We waren er wel een beetje uit, maar we twijfelen nu toch wel weer heel erg bij de jongensnaam. Ik ben wel benieuwd wat jullie vinden/denken, jullie associaties zijn. Kanshebbers die (toch weer) in de race zijn:

- Jort

- Stijn

- Jurre
@sunemom: jurre en Stijn vind ik heel leuk (jurre het leukst) en Jort is niet mijn smaak. Vind t hard klinken en een beetje nerdachtig. Associeer het ook met Jort Kelder.
quote:Sunemom schreef op 09 augustus 2015 @ 20:45:

We waren er wel een beetje uit, maar we twijfelen nu toch wel weer heel erg bij de jongensnaam. Ik ben wel benieuwd wat jullie vinden/denken, jullie associaties zijn. Kanshebbers die (toch weer) in de race zijn:

- Jort

- Stijn

- Jurre

1. Stijn

2. Jurre

3. Jort

Vind het allemaal wel frisse, sportieve namen. Geen uitgesproken associatie erbij.
1 Jurre want minst voorkomend en toch 'normaal'. Leuke naam!

2 Stijn, ook heel leuk maar ken meerdere mannen en jongens met deze naam

3 Jort, associatie met Jort Kelder. Verder ook een prima naam
Ik heb ook een voorkeur voor Jurre,mook omdat het een friese naam is en onze oudste ook een friese naam heeft. Het past mooi bij elkaar. Man twijfelt ineens, Stijn is zijn favoriet, Jort is een beetje een compromis :-)
Van jouw lijstje vind ik Stijn de leukste naam.
“The snow doesn't give a soft white damn whom it touches.”
Sunemom: alle drie leuk! Jort de minst leuke. Stijn vind ik zelf echt heel leuk, 15 jaar geleden riep ik dat ik mijn zoon zo zou noemen. Nou heb ik (nog) geen zoon, maar vind de naam wel een stuk minder leuk nu hij zo vaak voorkomt. Dus ik zou voor Jurre gaan!
Waarom juist minder leuk, marielle? Dat zou ik juist als een pre zien!
Ik vind het alledrie leuke namen! Ik heb altijd gezegd een Jur te 'willen' maar mijn man vond het geen mooie naam

Stijn hoor ik op het moment erg veel maar blijft leuk.

Jort vind ik het minst van deze drie, ook mede door Jort Kelder.
Ik vind Milan veel leuker dan Morris.

1.Stijn

2.Jurre

3.Jort (Jort vind ik geen mooie naam).

Manuel vind ik echt niet mooi, sorry.
Ik vind Jurre een ontzettend lelijke naam.
quote:emma77emma schreef op 10 augustus 2015 @ 07:04:

Manuel vind ik echt niet mooi, sorry.ok! hoef je geen sorry voor te zeggen hoor.

doet t je ergens aan denken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven