Jongensnamen topic

08-02-2014 08:34 3072 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.

Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic

en hier
Grappig hoe je beeld van een naam gekleurd wordt door je ervaringen met die naam. Bij Tobias denk ik totaal niet aan een onzeker jongetje. Waarschijnlijk omdat ik iemand ken die zo heet en hij populair is bij allerlei verschillende groepen in de maatschappij. Ik heb dan ook nog nooit gehoord van Tobiasscholen.

En bij Hugo denk ik aan een grote blonde jongen. Type viking

Leon vind ik ook mooi. Vincent vind ik wat meer jaren 70 naam.
quote:volkoren-mais-bol schreef op 27 juli 2015 @ 19:11:

@Noctua

toevallig!

mijn neefje heet Roan en zijn kleine broertje heet Aron. ook dezelfde letters!

En als het een meisje zou zijn geweest zou ze ook Nora heten Da's inderdaad toevallig! Het zijn ook leuke namen!
Bedankt voor de suggesties, Tinkerbell, helaas zijn die namen niks voor ons. Grappig genoeg ook met name door bepaalde associaties. Zo heb ik met de naam Pascal echt een negatieve associatie: beetje achterbuurtachtig Erg he.

Inmiddels is ons lijstje wel een beetje uitgebreid en denken we weer na over Aron. Fijn dat sommigen hier zeggen dat ze Nora en Aron best vinden kunnen. Mijn man is er van overtuigd dat wanneer we nu een jongen krijgen en de tweede is wellicht een meisje, we de naam Nora nog steeds geweldig vinden . Dat denk ik zelf ook maar je weet maar nooit!
@Noctua

Aaron en Norah ziet er alweer heel anders uit zonder dat het te bedacht of opzettelijk moeilijk geschreven is.

Norah staat ook op mijn lijstje. Jongensnaam is toch lastiger..

Wat zijn jullie associaties bij Oscha en Olaf?
Bij Olaf denk ik aan de sneeuwpop uit de film Frozen. Maar daar zal ik over 10 jaar waarschijnlijk niet meer aan denken.
quote:birdydicted schreef op 31 juli 2015 @ 10:13:

@Noctua

Aaron en Norah ziet er alweer heel anders uit zonder dat het te bedacht of opzettelijk moeilijk geschreven is.

Norah staat ook op mijn lijstje. Jongensnaam is toch lastiger..

Wat zijn jullie associaties bij Oscha en Olaf?Draagdoeken en sneeuwpoppen.
Ik vind Norah trouwens wel heel bedacht staan. Die h vind ik dus bedacht.

Oscha: vreemde naam, nooit gehoord. Ik heb er niet echt associaties bij, redelijk neutraal. Olaf: prima naam, wel een beetje kak.
Haha sneeuwpoppen, die zag ik niet aankomen!

Uit eigen ervaring weet ik hoe vervelend het is als je naam een associatie heeft met een karaktertje

(Zeker als ze al heel oud zijn en mensen toch nog steeds beginnen te zingen als ze je naam horen ).

Gaat zich verdiepen in kinderfilms enzo............................................
Ola, ik kom even binnenvallen. We zijn nog steeds niet uit een naam voor een jongen. We hebben wel wat opties maar willen nog een laatste ultieme zoekslag doen. We willen in ieder geval geen (in onze ogen al te) meisjesachtige namen zoals valentijn, merijn etc. Mag wel beetje stoer zijn.

We denken in de richting van m.ica, mijn man vindt j.ulian of j.ulius ook mooi (wat zijn jullie associaties daarbij?). Hebben jullie nog wat ideeen? Het liefst in de lijn van m.ica? Bedankt voor het meede

nken alvast. Groeten
quote:birdydicted schreef op 31 juli 2015 @ 10:48

Uit eigen ervaring weet ik hoe vervelend het is als je naam een associatie heeft met een karaktertje

(Zeker als ze al heel oud zijn en mensen toch nog steeds beginnen te zingen als ze je naam horen ).

.Dat heb ik bijv nog steeds met die reclame van vroeger, felix oeh dat smaakt
Hoi iedereen, ik kom ook even wat vragen..

wij krijgen een zoontje en hebben de eerste naam al klaar. maar we willen hem graag een 2e naam geven en daarin vernoemen naar Berend. Maar ik vind Berend nu niet echt een super mooie naam, hebben jullie suggesties om hier iets van te maken zodat het nog wel op Berend lijkt?
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Noujijweer; Je twee namen met de J vind ik wat chiqier en klassieker dan jullie naam met de M. Jullie naam met de M vind ik een klein beetje richting aso gaan, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik maar 1 kind ken met die naam en dat is een heel brutaal, vervelend mannetje.

Andere ideeën:

Levi

Lennart

Deon

Oscar

Brent

Karst

Koert

Vince

Jack

Flint

Leon

Roan

Duco

Boaz

Remer

Boris

En met de J voor je man:

Jurre

Jairo

Jethro

Jerre

Jelte
quote:04012016 schreef op 01 augustus 2015 @ 09:50:

wij krijgen een zoontje en hebben de eerste naam al klaar. maar we willen hem graag een 2e naam geven en daarin vernoemen naar Berend. Maar ik vind Berend nu niet echt een super mooie naam, hebben jullie suggesties om hier iets van te maken zodat het nog wel op Berend lijkt?

Brent?

Bertold

Bernard
Berend vind ik wel leuk, een beetje 'ouderwets stoer' zeg maar. Ik zou dus gewoon Berend doen, maar anders eventueel Brent, Beer, Barend, Bert.

@Birdydicted: Olaf vind ik 'gewoon' een naam, heb ik geen specifieke associatie mee. Het is inderdaad die sneeuwpop maar daar zou ik zelf niet als eerste aan hebben gedacht als iemand anders het niet had gezegd. Oscha heb ik WEL direct een associatie met een personage mee; dat is namelijk een vrouw in de tv serie Game of Thrones.

@Noujijweer: Bij M.ica denk ik aan de zanger. J.ulius en J.ulian vind ik mooi maar mijn eerste associatie bij J.ulian is tegenwoordig (helaas) de twee verdronken broertjes (Ruben en J). J.ulius vind ik het mooiste; associatie is J Caesar maar dat vind ik niet negatief.
quote:Noujijweer schreef op 01 augustus 2015 @ 07:52:

Ola, ik kom even binnenvallen. We zijn nog steeds niet uit een naam voor een jongen. We hebben wel wat opties maar willen nog een laatste ultieme zoekslag doen. We willen in ieder geval geen (in onze ogen al te) meisjesachtige namen zoals valentijn, merijn etc. Mag wel beetje stoer zijn.

We denken in de richting van m.ica, mijn man vindt j.ulian of j.ulius ook mooi (wat zijn jullie associaties daarbij?). Hebben jullie nog wat ideeen? Het liefst in de lijn van m.ica? Bedankt voor het meede

nken alvast. GroetenDan zou ik gaan voor m.ica. J.ulian vind ik heel zacht en bijna vrouwelijk klinken, j.ulius echt een naam voor een zeikerig oud wijf. Niks stoers aan. Sorry
Ik spreek toch geen Chinees?!
Hier ging iets mis
quote:bubbelwijn schreef op 29 juli 2015 @ 13:21:

Grappig hoe je beeld van een naam gekleurd wordt door je ervaringen met die naam. Bij Tobias denk ik totaal niet aan een onzeker jongetje. Waarschijnlijk omdat ik iemand ken die zo heet en hij populair is bij allerlei verschillende groepen in de maatschappij. Ik heb dan ook nog nooit gehoord van Tobiasscholen.

En bij Hugo denk ik aan een grote blonde jongen. Type viking

Leon vind ik ook mooi. Vincent vind ik wat meer jaren 70 naam.Haha, en ik ken weer een donker jongetje met zwarte krulletjes, zijn naam? Hugo
quote:04012016 schreef op 01 augustus 2015 @ 09:50:

Berend vind ik wel leuk. En hoe belangrijk is het dat een tweede naam supermooi is?

Vind je Bernd anders wat?
Of anders Brent/Brend?
Wat vinden jullie van de namen:

Sepp

Yves

Noan

Nolan
quote:kersopdetaart schreef op 06 augustus 2015 @ 10:56:

Sepp- ik vind Sepp niet zo, heb ik ook nooit een mooie naam gevonden. Zo heb ik ook nooit gsnapt waarom Sepp met dubbel p is.

Yves- Associatie met Yves Rocher. Verder niet een heel lelijke naam, ook niet supermooi. Tikje chique. Door de franse klank niet met elke achternaam mooi. Yves Smetsers bijv vind ik raar combineren.

Noan- Leuk! Stoer, nog niet eerder gehoord maar klinkt meteen goed. Bovendien hou ik van namen die niet teveel voorkomen dus dan is deze al meteen extra leuk.

Nolan- ook leuk! Vind hem een íets zachtere klank hebben dan Noan, maar ook een echte jongensnaam met stoere klank.

Sepp

Yves

Noan

NolanSepp vind ik erg leuk. Yves ouwelijk, niet voor een jong kindje. Noan doet me denken aan het snoep van Maoam en nolan doet me denken aan een excentrieke ubernicht
Ik spreek toch geen Chinees?!
quote:-tinkerbell- schreef op 06 augustus 2015 @ 12:34:

[...]

Sepp vind ik erg leuk. Yves ouwelijk, niet voor een jong kindje. Noan doet me denken aan het snoep van Maoam en nolan doet me denken aan een excentrieke ubernicht Hahaha! Over Nolan, weet niet of ik die excentrieke übernicht nog uit mijn systeem krijg, maar bedankt voor je mening over de namen :-).

Sepp

Yves

Noan

Nolan

Noan en Nolan vind ik niet zo leuk.

Sepp vind ik wel aardig.

En Yves:
hey allemaal, wat vinden jullie vd naam manuel? m'n vriend vindt het een leuke naam, ik weet nog niet zo... vinden jullie het te buitenlands klinken (spaans?) wij zijn 2 nederlanders

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven