Red ik dit ?

09-08-2015 22:42 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt ik weet genoeg !
anoniem_246973 wijzigde dit bericht op 09-08-2015 23:16
Reden: Genoeg info
% gewijzigd
quote:Cateautje schreef op 09 augustus 2015 @ 23:06:

[...]

Er moet voor een kind gezorgd en dat vind ik geen grapje, integendeel. Of is dat kind volgens jou ook een uitvreter?Vraag je dit aan mij?
quote:Cateautje schreef op 09 augustus 2015 @ 23:06:

[...]

Er moet voor een kind gezorgd en dat vind ik geen grapje, integendeel. Of is dat kind volgens jou ook een uitvreter?Nee cateau daarom had ik er al bij gezet dat het NIET aan TO was gericht. Maar deze opmerking icm onze andere discussies over basisinkomen en uitkering, daar moest ik gewoon om lachen.
Oh, één tip. Als je je in laat schrijven op je nieuwe adres, doe dat dan voor het einde van een maand, want dan krijg je voor die maand nog huurtoeslag. Schrijf je je bijvoorbeeld in op de eerste van, zeg maar, september, dan krijg je het niet over die maand.
Stufi bestaat toch niet meer? Als in dat moet je allemaal terug gaan betalen..
quote:deborahjane schreef op 09 augustus 2015 @ 23:10:

[...]

Vraag je dit aan mij?Nee was aan mij gericht. Cateau weet heel veel wegen in toeslagenland etc. Is volgens mij een dagtaak van haar, bijna een fulltime " job " . Wil jouw topic niet vervuilen, dus laat maar rusten. Sorry.
quote:SpringDing schreef op 09 augustus 2015 @ 23:12:

Stufi bestaat toch niet meer? Als in dat moet je allemaal terug gaan betalen..Ohja dat is ook zo.. Alleen aanvullende beurs
quote:Cateautje schreef op 09 augustus 2015 @ 23:11:

Oh, één tip. Als je je in laat schrijven op je nieuwe adres, doe dat dan voor het einde van een maand, want dan krijg je voor die maand nog huurtoeslag. Schrijf je je bijvoorbeeld in op de eerste van, zeg maar, september, dan krijg je het niet over die maand.Je schrijft je in per de datum dat je huurcontract ingaat. Is dat de eerste van de maand, pech gehad. Je kunt niet zomaar een datum kiezen die jou uitkomt hoor.
quote:dianavankrimpen schreef op 09 augustus 2015 @ 23:12:

[...]

Nee was aan mij gericht. Cateau weet heel veel wegen in toeslagenland etc. Is volgens mij een dagtaak van haar, bijna een fulltime " job " . Wil jouw topic niet vervuilen, dus laat maar rusten. Sorry.Dat was inderdaad mijn full time job, voordat ik werd afgekeurd.
quote:SpringDing schreef op 09 augustus 2015 @ 23:12:

Stufi bestaat toch niet meer? Als in dat moet je allemaal terug gaan betalen..https://duo.nl/particulie ... deren/diploma-gehaald.asp
quote:fleuur schreef op 09 augustus 2015 @ 23:13:

[...]

Ohja dat is ook zo.. Alleen aanvullende beursOok niet toch?
quote:Cateautje schreef op 09 augustus 2015 @ 23:11:

Oh, één tip. Als je je in laat schrijven op je nieuwe adres, doe dat dan voor het einde van een maand, want dan krijg je voor die maand nog huurtoeslag. Schrijf je je bijvoorbeeld in op de eerste van, zeg maar, september, dan krijg je het niet over die maand.Een goeie tip, zeker! Heb je er nog meer? Vast wel.
Je hebt het over een uitkering, maar je kunt niet én een uitkering én stufi krijgen (met enkele uitzonderingen, maar dat is zeldzaam). Verdiep je dus even goed in waar je recht op hebt.

En stufi als gift bestaat niet meer, alles is nu een lening. Dat is op zich niet erg, maar wel goed om even te weten en in de gaten te houden.

Heb je al over kinderopvang nagedacht? Uitgezocht hoeveel dat zou kosten, of dat bv je opleiding een opvang heeft waar ze bij aangesloten zijn? Opvang kan best lastig zijn voor studerende moeders, aangezien roosters op de meeste scholen niet vast zijn (dus je hebt niet elke maandag les van 9-5 en dinsdag vrij, maar de ene week beide dagen een paar uur les, dan weer maandag vrij en dinsdag les enz). En daarnaast moet je ook nog tijd hebben om te studeren.

Er zijn zat mensen die van het geld dat jij noemt rond moeten komen, dus dat zou op zich moeten kunnen. Alleen vind ik dat je weinig idee lijkt te hebben van waar je wel en geen recht op hebt (hoe kun je niet weten wat een kindgebonden budget is als je kind al 3 is?). Om hele onaangename verrassingen te voorkomen zou ik me daar even heel goed in verdiepen. Als je HBO niveau aankunt, kun je dat soort dingen ook zelf opzoeken.
quote:fleuur schreef op 09 augustus 2015 @ 23:10:

Bijzondere bijstand dus. Jee! Ik word altijd maar moe van mensen die niks doen en alles krijgen, terwijl ik de hele vakantie moet werken voor m'n studie :')Aan de andere kant is TO hard bezig aan haar toekomst en hoopt ze over een jaar of 3 een baan te hebben ipv bijstandsmoeder te zijn. Is toch ook een goed teken en goede motivatie.
quote:S0LEIL schreef op 09 augustus 2015 @ 23:13:

[...]

Je schrijft je in per de datum dat je huurcontract ingaat. Is dat de eerste van de maand, pech gehad. Je kunt niet zomaar een datum kiezen die jou uitkomt hoor.Er zijn mensen die het laten versloffen omdat ze te druk zijn met hun nieuwe huis en daardoor een maand toeslag minder krijgen, dus ze moet gelijk gaan als het contract is getekend.
quote:SpringDing schreef op 09 augustus 2015 @ 23:14:

[...]

Ook niet toch?Dat nog wel als het echt nodig is, weet ik toevallig omdat m'n zusje net haar havo diploma heeft en ook gaat studeren. Alleen ze komt dan niet in aanmerking voor een aanvullende beurs, maar ik weet dat een vriendin van haar daar wel weer voor in aanmerking komt.
Oh melt down, tuurlijk.
quote:nausicaa schreef op 09 augustus 2015 @ 23:17:

Je hebt het over een uitkering, maar je kunt niet én een uitkering én stufi krijgen (met enkele uitzonderingen, maar dat is zeldzaam). Verdiep je dus even goed in waar je recht op hebt.

En stufi als gift bestaat niet meer, alles is nu een lening. Dat is op zich niet erg, maar wel goed om even te weten en in de gaten te houden.

Heb je al over kinderopvang nagedacht? Uitgezocht hoeveel dat zou kosten, of dat bv je opleiding een opvang heeft waar ze bij aangesloten zijn? Opvang kan best lastig zijn voor studerende moeders, aangezien roosters op de meeste scholen niet vast zijn (dus je hebt niet elke maandag les van 9-5 en dinsdag vrij, maar de ene week beide dagen een paar uur les, dan weer maandag vrij en dinsdag les enz). En daarnaast moet je ook nog tijd hebben om te studeren.

Er zijn zat mensen die van het geld dat jij noemt rond moeten komen, dus dat zou op zich moeten kunnen. Alleen vind ik dat je weinig idee lijkt te hebben van waar je wel en geen recht op hebt (hoe kun je niet weten wat een kindgebonden budget is als je kind al 3 is?). Om hele onaangename verrassingen te voorkomen zou ik me daar even heel goed in verdiepen. Als je HBO niveau aankunt, kun je dat soort dingen ook zelf opzoeken.Hij zit Al een aantal dagen bij de kinderopvang en dergelijke Dit betaal ik ook een deel zelf en de rest werd vergoed. Ik krijg wel recht op een stufi en een uitkering door een aantal prive redenen. Ik val dus in die bijzondere uitzondering. dit had ik besproken met de klantmanager. bedankt voor de info. Dankje.
quote:dianavankrimpen schreef op 09 augustus 2015 @ 23:18:

[...]

Aan de andere kant is TO hard bezig aan haar toekomst en hoopt ze over een jaar of 3 een baan te hebben ipv bijstandsmoeder te zijn. Is toch ook een goed teken en goede motivatie.Toch vind ik het oneerlijk
quote:fleuur schreef op 09 augustus 2015 @ 23:19:

[...]

Dat nog wel als het echt nodig is, weet ik toevallig omdat m'n zusje net haar havo diploma heeft en ook gaat studeren. Alleen ze komt dan niet in aanmerking voor een aanvullende beurs, maar ik weet dat een vriendin van haar daar wel weer voor in aanmerking komt.

Hm ze maken het er niet makkelijker op.

Heb je die rekenhulp van duo gedaan TO?
quote:Cateautje schreef op 09 augustus 2015 @ 23:18:

[...]

Er zijn mensen die het laten versloffen omdat ze te druk zijn met hun nieuwe huis en daardoor een maand toeslag minder krijgen, dus ze moet gelijk gaan als het contract is getekend.Dat is dan dom, maar 3 dagen eerder inschrijven omdat je dan vast toeslag kunt vangen is natuurlijk ook niet kosjer. En zo kwam jouw tip over.
quote:deborahjane schreef op 09 augustus 2015 @ 23:20:

[...]

Hij zit Al een aantal dagen bij de kinderopvang en dergelijke Dit betaal ik ook een deel zelf en de rest werd vergoed. Ik krijg wel recht op een stufi en een uitkering door een aantal prive redenen. Ik val dus in die bijzondere uitzondering. dit had ik besproken met de klantmanager. bedankt voor de info. Dankje.Ja stufi bestaat dus niet meer. Hoe kan jij dat nou nog wel krijgen straks maar de rest van de studie starters niet?
quote:dianavankrimpen schreef op 09 augustus 2015 @ 23:18:

[...]

Aan de andere kant is TO hard bezig aan haar toekomst en hoopt ze over een jaar of 3 een baan te hebben ipv bijstandsmoeder te zijn. Is toch ook een goed teken en goede motivatie.Haha precies !
quote:SpringDing schreef op 09 augustus 2015 @ 23:20:

[...]

Hm ze maken het er niet makkelijker op.

Heb je die rekenhulp van duo gedaan TO?In feite moet je gewoon opdraaien voor je eigen kosten. Best goed toch?
quote:S0LEIL schreef op 09 augustus 2015 @ 23:21:

[...]

Dat is dan dom, maar 3 dagen eerder inschrijven omdat je dan vast toeslag kunt vangen is natuurlijk ook niet kosjer. En zo kwam jouw tip over.Dat was niet mijn intentie. Huurcontracten worden meestal getekend in de laatste week van een maand, dus dan heeft ze de tijd om dat voor het begin van een maand te regelen.
Stufi? De basisbeurs is toch afgeschaft voor hbo/wo-studenten die vanaf dit jaar gaan studeren?

Oh, mosterd. Ben wel benieuwd naar je bijzondere positie dat je zowel een uitkering krijgt als een basisbeurs en nu al kinderopvangvergoeding terwijl je nog bij je moeder thuis woont.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven