Beeld televisie doet het niet meer

10-08-2015 22:48 19 berichten
Ik heb een kleine televisie op de slaapkamer staan die nu 5 jaar is. Nu heb ik sinds een week geen beeld meer, alleen maar geluid. Waar zou dat aan kunnen liggen.

Ik gebruik hem alleen om radio te luisteren maar af en toe beeld is ook wel eens leuk. Iemand een idee?
Alle stekkers er al een keer uit gehad en er weer in gedaan? Anders is hij gewoon stuk.
Nou, stuk dus.
Als ik radio op mijn tv luister, heb ik ook geen beeld...moet em dan via de afstandsbediening weer op tv zetten. Anders ff de gebruiksaanwijzing via Google zoeken?
Missy, ik had altijd wel beeld. Streepjes die het geluid aanduiden. Maar op de televisie heb ik ook geen beeld. Zal er van de week nog wel eens naar kijken. Dankjewel in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Test hem beneden ook eens waar de tv in je woonkamer staat.
Goeie, doe ik van de week even. Laat wel weten of het gelukt is.
Zitten de stekkertjes goed? Geen ongeintje maar ik heb in een andere kamer een TV aan een beugel aan de muur, met draaien raakt er soms een stekkertje aan de achterkant los, dan heb ik ook alleen maar geluid.
verba volant, scripta manent.
Ik zou lekker gaan slapen in de slaapkamer in plaats van tv kijken. Stuk beter voor je nachtrust.
Live strong!
Hebben wij soms ook. Bij onze tv moet ik dan even de (zwarte) stekker waar twee eh, soort van ringen in zitten los maken. De twee ringen verschillen van grootte. Of misschien zijn het vierkantjes, weet ik zo even niet maar als ik die eruit haal en weer terug er in dan heb ik weer beeld.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Voor mij is de tv juist het ideale slaapmiddel. Ook al wil nóg zo graag een bepaald programma afkijken, ik val in slaap. Of ik nu in de woonkamer voor de tv zit, of in de slaapkamer op bed lig. Blijkbaar ontspant het me.
1 voor 1 alle mogelijke problemen uitsluiten of opmerken.

Dus tv van boven aansluiten beneden, met de kabels van beneden, is je eerste stap

Als je dan wel beeld hebt:

Maak je gebruik van een verlengsnoer oid? Dan snoeren van beneden ( die het zeker doen) gebruiken en boven asnsluiten etc

Alles losmaken, schoonmaken en weer aansluiten heb je neem ik aan gedaan?

Een tv van 5 jaar is niet zomaar stuk lijkt me
Je bent zelf een theepot
quote:warti schreef op 11 augustus 2015 @ 14:58:

Ik zou lekker gaan slapen in de slaapkamer in plaats van tv kijken. Stuk beter voor je nachtrust.Ik kijk geen televisie in de slaapkamer zoals je had kunnen lezen. Ik luister er naar de radio. Maar bedankt voor je tip
quote:prada schreef op 11 augustus 2015 @ 17:46:

[...]

Ik kijk geen televisie in de slaapkamer zoals je had kunnen lezen. Ik luister er naar de radio. Maar bedankt voor je tip Hè? Waarom wil je dan beeld?
Je bent zelf een theepot
Gewoon omdat ik op zondagochtend nog wel eens televisie kijk met een tas koffie. Maar missen doe ik het niet hoor. Maar het zou wel leuk zijn als hij het gewoon deed. Het is verder geen halszaak.
Kabels heb ik er al uitgehaald en schoongemaakt. Stroom is er ook al af geweest. Zal van het weekend hem wel eens in de woonkamer aansluiten.

Moet er wel bij zeggen dat ik in het buitenland woon en via een schotel televisie kijk, dus ook even de ontvanger testen. In ieder geval bedankt voor alle tips.
Als je een ontvanger hebt, die ook even bekijken. Even kaart eruit halen, even van het stroom halen, kabels controleren.
In de slaapkamer zit er geen kaart in Polydox, omdat ik dan nog een abonnement zou moeten afsluiten en ik alleen radio1 luister en soms even BVN kijk en dat is vrij te ontvangen. En als ik echt iets zou willen zien gebruik ik de kaart uit de woonkamer. Ook jij bedankt voor je tips.
Op basis van jouw verhaal dat de "volumestreepjes" ook niet verschijnen zit het probleem waarschijnlijk in het scherm en niet de aansluitingen. Die streepjes komen namelijk van de TV, niet van de antenne of andere aansluitingen.

Is het een platte- of een beeldbuis-tv?

Bij een platte (LCD) kun je proberen met een felle lamp op het scherm te schijnen, zie je dan wel iets, dan is de backlight waarschijnlijk stuk.

Bij een beeldbuis werkt dit niet, daarbij is de vraag of het elektronenkanon het nog doet, dan zie je meestal een felle stip midden in beeld.

In beide gevallen is het meestal einde verhaal; niet de kosten van reparatie waard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven