Ervaringen panoramadak auto

11-08-2015 19:13 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben aan het kijken naar een nieuwe 2e handsauto en nu heb ik 2 opties, eentje met en eentje zonder panoramadak. Zijn er forummers met een auto met panoramadak en bevalt dit?

Ik vind het zelf heel mooi, maar vraag me af of het echt fijn is en toegevoegde waarde heeft. Thanks!
Vrienden van ons hebben er eentje en die vonden het de eerste dagen helemaal te gek, maar na een poosje waren ze eraan gewend en nu vinden ze het eigenlijk niet echt een geweldige toevoeging.
Ik had het in m'n vorige auto. Best leuk, maar voor mij persoonlijk geen toegevoegde waarde, gezien ik de enige ben die de auto rijd, en mijn ogen dan op de weg gericht zijn en niet op de hemel. Ik was ook wel bang voor het sneuvelen van het dak, maar ik weet niet of dat reëel is, geen idee wat er bijv. gebeurt als er een grote hagelsteen op terecht komt.
Ik vind het eigenlijk vooral mooi aan de buitenkant van de auto aan de binnenkant is het wel geinig als het nieuw is, maar vind het verder niet echt iets toevoegen.
Als je geen airco hebt is het wel lekker om het samen met de ramen open te zetten, maakt wel lawaai. Als het heel warm is met een felle zon is het minder aangenaam, zeker als je in een file staat maar misschien heeft het een schermpje?
verba volant, scripta manent.
Panormadaken zijn toch zon-/warmtewerend? En vaak hebben ze ook een soort strak 'grodijntje' dat je er onderlangs kan trekken (klinkt lelijker dan dat het is )
Ik had het in mijn vorige auto en vond het verschrikkelijk, de hele tijd die zon op je hoofd en in je ogen. Ik zou er nooit meer voor kiezen.
In de bergen in het buitenland erg mooi! Maar om daar nou zo'n auto voor te kopen, neuh
Wij haddem het in de vorige auto en ondanks het folie erop was het in de zomer te fel en te warm, dus dan vaak het "gordijn" dicht. Zou er nu nooit meer voor kiezen (toen ook niet maar manlief he 😜)
Heerlijk!!!

Niet bewust daarom de auto gekocht maar nu erg blij mee. Ik hou van licht. Hij kan niet open. Als het warm is kun je er een scherm over laten gaan. Knopje, scherm erover. Ik merk dat ik het nu erg donker vind als scherm erover is.
Er zit idd een schermpje over als je hem dicht wil...ik vind het met name mooi vanwege het extra licht (en voor de passagiers het uitzicht), maar jullie reacties bevestigen idd wat ik me al afvroeg of het nog echt iets toevoegd als het nieuwe eraf is...
Ik heb een panoramadak, kan niet open. Ik vind het wel leuk, maar heb nu met de zon meestal wel het schermpje dicht. Leuk voor bijrijders, voor mezelf weinig meerwaarde.
ik weet niet wat je onder een panorama dak verstaat

ik heb een glazen raampje in mn dak dat open kan

en het lekt regelmatig
Een panorama dak is eigenlijk gewoon een glazen dak, hij kan dus niet open
Wij hadden het in onze vorige auto, kon ook open en was af en toe wel geinig (vooral in de bergen, waar we toen woonden). Ik zou er echter niet extra voor betalen ofzo, en nu we het niet meer hebben mis ik het ook niet. Vond het geen uitgesproken plus- of juist minpunt (nooit problemen gehad qua hitte of lekkage), enige nadeel is denk ik dat een evt. reparatie vrij kostbaar zal zijn.
Die van ons kan in elk geval niet open en heeft dan ook geen toegevoegde waarde. Ik heb ook meestal het zonnescherm dicht.
Vooral leuk voor degenen die achterin zitten, zelf merk je vooral dat het lichter in je auto is. Toegevoegde waarde; neu. Leuk; ja voor een keer. Als de auto met panorama duurder is zou ik het er niet voor over hebben.
Ik ken iemand met een suv / mpv met een panoramadak. Het panoramadak kan niet open, maar wel worden verduisterd. Ik vind het supermooi voor het uitzicht als ik achterin zit. Als bestuurder heb je er niet zo veel aan denk ik.
Persoonlijk geen toegevoegde waarde en risico op den duur: lekkage, sterretjes in het glas, rubbertjes die slijten. Echter als je het op tijd weer wilt inruilen met een andere auto, krijg je er wel iets meer voor terug (mits dit af fabriek/ origineel is, als het er later opgezet is weer niet).
In inze Volvo V40 zit het ook, was onderdeel van het luxe pakket. Voor ons hoefde het niet, maar dan hadden we ook niet de verwarmde voorstoelen en achteruitrijcamera wat wel een must was.

We zitten altijd met 2 in de auto en de bekleding is standaard dicht. Er zit eigenlijk nooit iemand achterin. De meerwaarde zie ik er niet van, tenzij je bijv hele einden rijdt met mensen/kinderen achterin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven