Clomid ervaringen

09-07-2015 09:02 1848 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindjeRonde CBijzMissy_Ecco29/361e9e 100mgPCOSSkawa29/351eRonde 1 Gonal F PCOS ( 5 rondes Clomid gehadBelle1126/261e4e 150 mgDuna_201530/321e3e 25 mg-Famke8133/341e4e 150mgPCOSMyque32/332e5e ronde 100 mg + Pr + IUICyste, vleesboom en traag zaadElmo198926/271e2e 100 mgPCO'sMissyDee27/321e4e ronde 150 mgPCO'sKorfje28/301e2e 100 mg PCOSLientje8827/301enog niet gestart met c+pregnyl

Wachtbankje:

Duna

Mygue test datum 18-11

Zwanger:

IceAngel

Yentl

Fien86

Lilolalo

Skawa

Korfje
where ever you go, go with your heart
Ik heb vrijdag weer afspraak in ziekenhuis om te komen wat ronde 2 clomid met me lichaam gedaan heeft.
Spannend Esther! Ben benieuwd en duim voor je!

Kan ook niet wachten tot ik zelf naar het ziekenhuis mag, vind het stiekem wel een beetje spannend. Ik test nu gewoon met de actiontestjes, heb er eerder positief mee getest in een korte cyclus (36 dagen). Zit nu soms aan een cyclus van 65 dagen, daar vind ik de Cb's echt te duur voor. Was nu eigenlijk nieuwsgierig of de primolut idd reinigend gewerkt had en ik misschien sneller een eisprong zou kunnen ontdekken.
LiLoLaLo je hebt dus wel primolut al gehad van de ha? Ik kreeg pas provera met de clomid gelijk want dan word je de maand erop tenminste ook ongesteld. Vanuit het zh dan want de dokter deed er niets mee zelf. Maarre Esthertje wat gaan ze precies doen bij jou in het zh? Ik heb dat nog nooit gehad een onderzoek over wat Clomid met je lichaam doet? Alleen die echo's tijdens de clomid. Of bedoel je dat want ik ben soms een beetje blond;)
Met de maanden dat clomid werkte had ik meestal eisprong tussen dag 10 en dag 14. Maar met 100 mg al op dag 10! maar goed ik doe ook ov testen van de action. Ik heb deze maand ook getest ook al was uit de echo al duidelijk dat er niets gebeurde en had ook twee keer zo een licht streepje en de dag daarna geen streepje meer. Vanmorgen ook een licht streepje. Heb met de clomid een keer positief getest toen was ie wel donker dus ik denk dat je altijd wel een beetje LH in je urine hebt en dan is ie sommige dagen wat sterker.
Ja klopt Skawa. Ik begreep inderdaad dat het normaal gesproken altijd samen gaat. Omdat ik op vakantie ging kreeg ik alvast de Primolut van de HA, zodat ik niet onverwacht ongesteld zou worden in die periode. Ze heeft me toen wel meteen de 3 tabletten gedurende 10 dagen voorgeschreven, zodat het meteen effectief zou kunnen werken voor m'n baarmoeder/cystes etc. Ik heb, uit m'n hoofd gezegd, nog geen kortere cyclus gehad dan 36 dagen... Ik hoop dus nog op een dikke streep de komende tijd.. En anders zal ik het wel horen in het ziekenhuis denk ik..
Dag dames!! Ik ben er weer!! Wel even bijlenen hoor, en weer nieuwe namen! Welkom dames!

Ik ben terug van vakantie. De twee weken vlogen om...ik had de eerste dagen wel nog steeds last van down zijn en hormonaal ben ik nog steeds in de hobbel. Hoopte dat ik nu ik ronde clomid oversla acne-schoon zou worden, maar het werd alleen maar erger. De warmte + factor 50 op het gezicht? Dus nu weer in NL hoop ik dat het weer wegtrekt.

Aankomende vrijdag belt de Gyn voor telefonische afspraak; hoe nu verder?

Misschien dat ik zaterdag dan aan nieuw Provera kan.

@yentl wat jammer dat je ons verlaat! Ik vond je bijdrage altijd gezellig en informatief. Je hebt je inmiddels bij de maart-moeders aangesloten?
Hi famke,

Welkom terug! Wat balen dat je toch last bleef houden van die hormonen terwijl je een ronde over sloeg.

En die acne is echt klote.

Mijn huid was de laatste tijd shit maar nu eigenlijk heel mooi ik hoop dat t zo blijft draag een stuk minder make up nu ben van foundation naar bb Cream gegaan en zelfs die alleen bij speciale gelegenheden. Ik moet wel een pro Vera kuur denk ik om ongesteld te worden deze maand die doet mijn huid geen goed.

Heb je wel kunnen genieten van je vakantie?
Vervelend he.. Steeds al die pillen met hun bijwerkingen!

Cyclus van 36 dagen is nog best lang! Met clomid mocht ik niet boven 35 dagen komen. Volgens mij gaan ze er dan ook vanuit dat de clomid niet heeft gewerkt. Bij mij is het met clomid ook niet elke maand gelijk.
Ik ben op 18/7 met de clomid (eerste ronde) begonnen. Ik had een cyclus van 35 dagen. Sinds een paar dagen heb ik enkele keren een zwangerschapstest gedaan, helaas nog negatief. Ik weet nu niet of ik door de clomid een cyclus van 28 dagen ga krijgen, ovulatie was op 14e dag. Ik hoop zo dat het eindelijk raak is, we zijn al ruim 2 jaar bezig om zwanger te worden en hoop ook echt dat ik niet nog een ronde aan de clomid moet. Had zo'n last van opvliegers, niet normaal!

Ik voel nu overigens wel steken in m'n buik maar geen menstruatiepijn. Ook heb ik gevoelige borsten, maar dat kan ook door de clomid komen
Welkom thuis Famke!

@missy.. Ik hoop daarom dat mijn cyclus ook korter gaat worden te zijner tijd.
@lilo : jaa he elke keer spannend van hoe of wat en hoe staat ervoor je traject....

Ik heb hihi vrijdag een echo want dan is het dag 10 van cyclus...benieuwd or het zo een zelfde resultaat geeft als de vorige keer...
@tima; wie wat kan de gynaecoloog daar iets meet over je vertellen of je cyclus veranderd door de clomid....

Of je vraagt om een bloed test aan je arts? Mijn 1e ronde met clomid was mijn cyclus zelfde als anders
Ik gebruik clomid omdat ik anders geen eisprong krijg, dus vandaar de afspraken in het zh. De arts gaat dan kijken of er een eitje groeit en springt.

Cyclus van meer dan 35 dagen is wel lang, normaal hoor je 14 dagen na je eisprong te menstrueren. Misschien goed even met het zh te bellen tima00?
@esthertje1611 ik heb het nog niet besproken met m'n gyn... Heb ook geen vervolgafspraak gekregen. We hebben afgesproken dat als ik zwanger ben de poli bel om hen te informeren en als ik ongesteld wordt, ik weer met de clomid verder ga. Ik hoef gelukkig geen 100mg te slikken, m'n progesteronwaarde was 61 en meer dan goed volgens de assistente. De gyn heeft aangegeven 3 maanden met de clomid te behandelen en dan over te gaan op inseminatie. Op dat laatste zit m'n man niet te wachten. Gisteren gaf hij aan dat als het niet lukt met de clomid, hij het wil laten voor wat het is...
Oh jeetje! En wat vind jij daarvan, Tima? Waarom wil je vriend geen inseminatie?

Mag je maar 3 maanden clomid gebruiken?
@esthertje1611 zojuist op jouw advies met het ziekenhuis gebeld. De assistente gaf aan dat ik mijn eigen cyclus moet aanhouden (35 dagen), ze gaf ook aan dat het nu ook te vroeg is om een zwangerschapstest te doen. De komende dagen zal ik daarom ook geen testen meer doen.

@missy_eco ik baalde toen hij dat zei. Weet niet wat de achter liggende gedachte van hem is... Misschien heeft het met zijn mannelijke ego te maken. Heb wel duidelijk gemaakt dat ik nu allerlei bijwerkingen heb vanwege de clomid, dat ik er alles aan doe om zwanger te worden, dat hij dan wel z'n kwakje kan leveren voor de inseminatie.

Hij vond t met de onderzoeken ook geen pretje om zijn kwakje te leveren. Hij vindt t ook raar dat we nog steeds niet zwanger zijn, we mankeren beide helemaal niets...
Vervelend zeg! Misschien moet hij ook even aan het idee wennen? Het is voor jullie beiden geen leuke situatie! :(
Je bent toch met zijn beiden het traject in gegaan? In dit geval de vrouw heeft meer te doen (controles) en rommel te slikken met al zijn bijwerkingen. Als het dan een stap verder gaat, vind ik niet dat de man in kwestie moeilijk moet zitten doen.

Van clomid naar inseminatie? Zit daar niet IUI tussen? Of is dat hetzelfde?

Nou hopelijk draait je vriend/man bij en heeft hij net zo'n grote kinderwens.
@famke81 IUI is inseminatie. Ben het helemaal met je eens hoor. Hopelijk slaagt de clomid gewoon en anders heeft hij niks te willen 😜 dan gaan we over op de IUI. Krijg je bij de IUI hormonen in de vorm van pillen of zijn het injecties?
Tima welkom. Wat een nare situatie zo met je vriend. Ik zou daar wel heel verdrietig en boos van worden moet ik eerlijk zeggen en gaan twijfelen aan de toekomst want mijn kinderwens is zo groot die kun je niet zomaar laten zitten.

Ik heb heel in het begin daar een keer een gesprek over gehad met mijn vriend hij wilde wel graag een kindje maar zei als ik ouder dan zoveel ben dan wil ik het niet meer want ik wil niet zo een oude vader zijn. Ik heb toen uitgelegd hoe mijn lijf verlangde naar een baby en hoe het fysiek pijn deed in mijn hart als ik eraan denk dat ik dat nooit ga hebben. Sindsdien is hij wel veranderd, hij zegt nu elke keer je hoeft je daar geen zorgen over te maken we gaan gewoon door tot het lukt.

testen kan echt pas vanaf de dag dat je ongesteld moet worden. De vroeg testen zijn niet erg betrouwbaar.

Esthertje spannend die echo! hoop voor je dat er een mooi eitje zit.

Bij mij in het zh zetten ze in op een cyclus van max 31 dagen, bij alles wat langer duurt moet je contact opnemen.
@Skawa bedankt!

In het begin was de afspraak ook dat we voor alles zouden gaan... Ik denk zelf dat hij geschrokken is hoe zwaar de bijwerkingen zijn. Ik had echt enorm veel last van opvliegers en dat hij daarom denkt van als het komt, komt het wel zelf. M'n man denkt dat het niet lukt omdat we er teveel mee bezig zijn. Hij heeft op een forum gelezen dat een vrouw met alles was gestopt, was helemaal klaar met de pillen. Zij had zich erbij neergelegd dat het niet meer zou lukken en wilde gaan genieten ban haar leven samen met haar man. 6 maanden later was ze zwanger. Ik denk dat hij daarom geen IUI wil.

Bij mij in het ziekenhuis (OLVG) hanteren ze een cyclus van max 35 dagen, zit het er boven moet je contact met ze opnemen.
Tima: kan allebei injecties of tabletten.

In mijn iui traject gebruik ik dus de pillen versie.

Bij de injecties moet je iets vaker na ziekenhuis.

Fijn dat je ff voor je zelf gebeld hebt,

Bij in ziekenhuis kan ik altijd mailen/ bellen bij vragen..

Jaa ben zelf benieuwd na hoeveel eitjes etc.

Positieve spanning
De balans tussen ermee bezig zijn en het loslaten is moeilijk af te dwingen he?! In het begin was de seks ook gewoon niet zo leuk meer, toen werd ik er ook echt verdrietig van! Ik denk ook wel dat er téveel mee bezig zijn niet echt positief werkt.. Maarja doe dat maar eens niet als je aan de pillen bent, moodswings hebt en opvliegers!
Dat zegt mijn vriend ook wel eens dat ik er veel te gefixeerd op ben en moet ontspannen. Maar ja hoe doe je dat idd als je er elke keer pillen voor moet slikken of straks moet prikken en echo's voor hebt.

Tima bij mijn zh kunnen ze vanwege de bijwerkingen besluiten gelijk over te gaan naar spuiten. Ipv clomid.

Ik vind t raar je hoort wel eens verhalen over mensen die op wilskracht genezen van ziektes als kanker waarom kan je dan niet op wilskracht zwanger raken
Dat snap ik ook niet, Skawa! En dat sommige mensen per ongeluk zwanger raken snap ik ook niets van! Wij helemaal gefixeerd op eisprong en seks.. Bedacht me achteraf ook dat ik jaren anticonceptie heb gebruikt maar nooit nodig heb gehad! :')

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven